Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labradoodle Amber is drachtig, pups november!
Moderator: moderatorteam
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Labradoodle Amber is drachtig, pups november!
er wordt bij de Labradoodle al langer gefoefeld...bij ons op de hs loopt een goldendoodle rond volgens het baasje, uiteindelijk blijkt hij gewoon een kruising te zijn van een golden en een koningspoedel...maar de pupkoper geloofde de "fokker"
ik dacht ergens gelezen te hebben dat hier het teefje een F1 is dus kan je haar bezwaarlijk een labradoodle gaan noemen...
als je dan toch exotisch wil gaan fokken doe het dan goed...
begin dan ook met de beide ouderdieren grondig te testen...
fok volgens de regels van de "rasvereniging"...
maar dit lijkt me dus een gepland nestje leuke kruisingen...nou succes dan maar...
ik dacht ergens gelezen te hebben dat hier het teefje een F1 is dus kan je haar bezwaarlijk een labradoodle gaan noemen...
maar dit lijkt me dus een gepland nestje leuke kruisingen...nou succes dan maar...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een overtrokken reacties zeg. De honden zijn getest op HD en het zijn labradoodles. Prima toch? Kennen jullie een labradoodle met oogproblemen? Ik ken wel heeeeel veel rashonden uit geteste ouders met grote problemen. Ik vind het een nare manier om iemands nest onprettig te maken. Als iemand wil fokken met een mooie gezonde hond dan is dat zijn of haar goed recht. Half het forum loopt rond met kruisingen. Een deel met rashonden en een deel daarvan is hartstikke ongezond.
En dat de prijs te hoog is omdat ze geen stamboom hebben gaat al helemaal nergens over. Waarom is een hond door zijn stamboom ineens veel waard? Waarom is een labrador of een poedel 750 euro waard als pup en een labradoodle niet? Deze hondjes komen gewoon uit een warm nest, leven in huis, zijn zo gewenst als het maar zijn kan en zullen vast de beste verzorging krijgen. Prima toch?
Ik heb al lang en breed besloten dat als ik ooit nog een hond koop ik een hond zonder stamboom neem. Ik heb altijd erg veel plezier gehad van mijn honden zonder stamboom en ik heb er nooit 1 dag spijt van gehad. Een stamboom ligt hier ook maar wat in de kast en maakt helemaal niks uit voor wat de hond betreft waar hij bij hoort. Ik betaal er dus geen euro meer voor.
Waarom moet er zo uit de hoogte gereageerd worden op dit nest? Waarom is het hier verkeerd en bij een ander met papieren goed? Laat deze mensen lekker.
En dat de prijs te hoog is omdat ze geen stamboom hebben gaat al helemaal nergens over. Waarom is een hond door zijn stamboom ineens veel waard? Waarom is een labrador of een poedel 750 euro waard als pup en een labradoodle niet? Deze hondjes komen gewoon uit een warm nest, leven in huis, zijn zo gewenst als het maar zijn kan en zullen vast de beste verzorging krijgen. Prima toch?
Ik heb al lang en breed besloten dat als ik ooit nog een hond koop ik een hond zonder stamboom neem. Ik heb altijd erg veel plezier gehad van mijn honden zonder stamboom en ik heb er nooit 1 dag spijt van gehad. Een stamboom ligt hier ook maar wat in de kast en maakt helemaal niks uit voor wat de hond betreft waar hij bij hoort. Ik betaal er dus geen euro meer voor.
Waarom moet er zo uit de hoogte gereageerd worden op dit nest? Waarom is het hier verkeerd en bij een ander met papieren goed? Laat deze mensen lekker.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
laeken schreef:Wat een overtrokken reacties zeg. De honden zijn getest op HD en het zijn labradoodles. Prima toch? Kennen jullie een labradoodle met oogproblemen? Ik ken wel heeeeel veel rashonden uit geteste ouders met grote problemen. Ik vind het een nare manier om iemands nest onprettig te maken. Als iemand wil fokken met een mooie gezonde hond dan is dat zijn of haar goed recht. Half het forum loopt rond met kruisingen. Een deel met rashonden en een deel daarvan is hartstikke ongezond.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb er geen problemen mee hoor, ik vind het een leuke hond en doet ook niks onder voor een rashond mét papier, het enige wat ik me af vroeg,was of moeder ook op de ogen getest was, omdat er nadrukkelijk bij staat dat vader dat wel is en tja, staat dat er dan omdat dat beter overkomt ? want wat is de meerwaarde van enkelvoudig testen in een combi? als je dan belang hecht aan bepaalde onderzoeken, dan is het ook wel handig om zowel moeder als vader te testen.
maar wellicht is het wel zo hoor, het was ook een vraag, ik hoop dat de TS er nog gewoon antwoord op kan geven.
maar wellicht is het wel zo hoor, het was ook een vraag, ik hoop dat de TS er nog gewoon antwoord op kan geven.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de doodle wereld zelf nogal uit de hoogte doet. Dat het de perfecte hond is en zo duur moet zijn want het zijn ohh zo zeldzame kruising die zo ontzettend hypoallergeen is, en zo exclusief uit australielaeken schreef:Wat een overtrokken reacties zeg. De honden zijn getest op HD en het zijn labradoodles. Prima toch? Kennen jullie een labradoodle met oogproblemen? Ik ken wel heeeeel veel rashonden uit geteste ouders met grote problemen. Ik vind het een nare manier om iemands nest onprettig te maken. Als iemand wil fokken met een mooie gezonde hond dan is dat zijn of haar goed recht. Half het forum loopt rond met kruisingen. Een deel met rashonden en een deel daarvan is hartstikke ongezond.
Dat is ook het gene waar ik moeite mee heb. Een kruising voor 2000 euro en op 8 weken gecastreerd/gesterreliseerd verkopen. Onder het mom van dan kunnen ze FCI erkenning krijgen, wat een gelul zeg. Er zijn meer rassen die wachten op FCI erkenning en die castreren hun pups ook niet op 8 weken.
Dat ze de pupkopers dus in mijn ogen voorliegen voor een prijs waar je U tegen zegt.
Mensen die een doodle kopen vergeten ook even dat het hypoallergene bij de poedel vandaan komt. Maar een poedel is een tuttige hond en je bent natuurlijk veel interresanter als je een doodle hebt.
Ik heb gekozen voor een stamboom poedel omdat ik niet mee wil werken met jong castreren omdat het dan zo exclusief blijft.
Ik heb niets tegen dit nestje (mits het niet op 8 weken gecastreerd wordt).
Ik wens ze ook veel succes met het nestje en hoop dat het hele leuke vrolijke hondjes worden, die vast hele leuke baasjes krijgen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Daar sluit ik me helemaal bij aan, Marc
. Wat een ontzettend gezeur, zeg. En dat van mensen met rassen die zelf barsten van de gezondheidsproblemen.
Er zijn hier op het forum regelmatig discussies geweest over de gezondheidsproblemen van heel veel rassen en er waren zat mensen die aangaven dat kruisingen vaak veel gezonder zijn omdat de genenpoel veel groter wordt.
Nou is er iemand die een leuk kruisingnest fokt en dan worden er weer zure opmerkingen geplaatst. Ik heb zelf totaal geen problemen met een leuke gezonde kruising en als daar 750 of voor mijn part 1750 voor wordt gevraagd, lijkt me dat nog een stuk beter dan 2.000 voor een engelse bulldogpup waarvan je wéét dat het dier een ellendig leven tegemoet gaat en de eigenaren een veelvoud van dat bedrag aan da-kosten kwijt is.
Bovendien, de prijs van een pup is wat de gek ervoor geeft. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om meer dan 1000 euro voor een raspup neer te tellen. En zelfs dat vind ik al een belachelijke prijs.
Enfin, TS: ik wens je heel veel succes én plezier met je nestje!
Er zijn hier op het forum regelmatig discussies geweest over de gezondheidsproblemen van heel veel rassen en er waren zat mensen die aangaven dat kruisingen vaak veel gezonder zijn omdat de genenpoel veel groter wordt.
Nou is er iemand die een leuk kruisingnest fokt en dan worden er weer zure opmerkingen geplaatst. Ik heb zelf totaal geen problemen met een leuke gezonde kruising en als daar 750 of voor mijn part 1750 voor wordt gevraagd, lijkt me dat nog een stuk beter dan 2.000 voor een engelse bulldogpup waarvan je wéét dat het dier een ellendig leven tegemoet gaat en de eigenaren een veelvoud van dat bedrag aan da-kosten kwijt is.
Bovendien, de prijs van een pup is wat de gek ervoor geeft. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om meer dan 1000 euro voor een raspup neer te tellen. En zelfs dat vind ik al een belachelijke prijs.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
inderdaad.lieke schreef:Daar sluit ik me helemaal bij aan, Marc. Wat een ontzettend gezeur, zeg. En dat van mensen met rassen die zelf barsten van de gezondheidsproblemen.
TS heel veel plezier met de moederhond en de zwangerschap en de pups straks !
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Klopt. Het gaat hier dan ook niet om een originele australische labradoodleMonaToetje schreef:smoekie schreef:Ach kom zeg. Er wordt toch altijd gezegd dat een "stamboom" nagenoeg geen drol "extra" kost maar dat een hoge prijs voornamelijk ligt aan de onderzoeken die er aan vooraf zijn gegaan. Dat is bij de meeste fokkers van "echte" australische labradoodles ook zo hoor. (en zo te lezen hier ook)
Sterker nog, wanneer aangesloten bij de IEALB gaan daar meer onderzoeken en kosten aan vooraf dan bij de gemiddelde huis tuin en keukenfokker hier op het forum
Als men op zoek is naar een echte australische labradoodle koop je je doodle bij een fokker die lid is van de IEALB die zich daarmee verplichten om te fokken via het (strenge) fokreglement van ALFA europe waarbij de regels van RvB bij in het niet vallen. Maar dan heb je wel gewoon een pup uit goed geteste ouders, dna profiel EN jaja ook nog een "stamboom"![]()
http://www.iealb.eu/NL/Fokreglement.htm.
Me dunkt dat er bij de "FCI honden" nogal wat "gesjoemeld" wordt en er vaak niet eens "getest" wordt bij de ouderdieren puur en alleen om het feit dat ze een "stamboom" hebben. Dit in tegenstelling tot de australische labradoodles waarbij het testen, dna profiel, gezondheidsverklaring noem maar op gewoon verplicht is gesteld en je anders niet voor registratie in aanmerking komt en je dus ook geen "stambomen" (die hier zo belangrijk zijn altijd) krijgt/kunt aanvragen.
Vraag me trouwens wel af wat je bedoeld dat je bij dat nestje "bastaarden" maar 125 nlg pp onkosten had? Wat is dan het wezenlijke verschil dat andere nestjes "meer" kosten met zich meebracht?
Edit:Lillith schreef:Gefeliciteerd!
leuke hond Amber..vraag me af behalve dat castreren natuurlijk, worden de pupjes ergens geregistreerd..
m.a.w. is er een register voor Labradoodles of is het natte vinger werk?
Zie boven en onder
http://www.alfa-europe.org/NL/fokreglement.htm
In de advertentie staat duidelijk vermeld dat beide ouderdieren alleen getest zijn op HD en de vader heeft ook nog een oogtest gehad. Er staat nergens dat de honden een DNA profiel hebben wat blijkbaar wel een vereiste is alvorens je de honden bij die club kunt laten registreren.
Wat dus dus inhoud dat dit nest niet volgens de regels van die Labradoodle club gefokt is en moeders wsl ook niet geregistreerd staat.
Er wordt bij de Labradoodle dus blijkbaar OOK gesjoemeld .![]()
Ik vraag mij dus ook af in hoeverre het zinvol is om allerlei eisen verplicht te stellen. Je kunt zo totaal geen overzicht houden op de honden die voor de fok ingezet worden en waar ze terecht komen .Niet dat ik vind dat er geen gezondheidstesten verplicht gesteld mogen worden. Ik vind met name die regel dat pups waar niet mee gefokt wordt gecastreerd dienen te worden alvoren ze naar hun nieuwe baasje gaan ronduit belachelijk.
Verder zal het me een worst zijn wat Labradoodlefokkers voor hun pups vragen. Ik vind 2500,- voor een pup veel , ook voor een rashond met een FCI stamboom. Ik hoop in ieder geval dat de eigenaresse van Amber het welzijn van haar pups belangrijk vindt en haar pups niet al op 8 weken laat steriliseren/castreren
Linda
Dus tja, weet niet wat jij bedoeld, met hier wordt dus blijkbaar ook "gesjoemeld"??? Wat wordt er hier gesjoemeld dan? TS is waarschijnlijk geen lid van de IEALB, noch dat haar honden daar geregistreerd staan
Niet elke fokker is lid van een rasvereniging of wat dan ook. Datzelfde gaat natuurlijk ook op voor de "labradoodle" fokkers
(zie eerder gegeven linken)
En ja, persoonlijk vind ik het ook ehm "not done" om een pup op een dergelijk jonge leeftijd al te castreren, maar me dunkt zeg, begrip heb ik er zeker wel voor hoor. Op die manier zorgen de "echte" australische doodle fokkers er wel voor dat hun ras niet zoals al bij menig "rashond" letterlijk en figuurlijk verneukt wordt
En ja, dat prijskaartje, ja die is idd aan de hoge kant (voor een echte ) en hoewel ik de meeste prijzen van rashonden sowieso aan de hoge kant vind. Ook bij de Bostons
Overigens heb ik maar zo het idee dat de ts haar pups niet zal laten steriliseren/castreren omdat het hier naar mijn idee gewoon om een zogenaamde leuke "huis tuin en keukendoodlefokker" gaat zoals er vele zijn
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Wat ik daarmee bedoel is dat wat mij betreft álle pups voor kostprijs wegmogen. Voor mijn bastaardjes heb ik dat toen bijgehouden en kwam op 125 gulden pp uit.smoekie schreef:
Vraag me trouwens wel af wat je bedoeld dat je bij dat nestje "bastaarden" maar 125 nlg pp onkosten had? Wat is dan het wezenlijke verschil dat andere nestjes "meer" kosten met zich meebracht?
- carine
- Zeer actief
- Contacteer:
gut ja...overtrokken...
waar ik het moeilijk mee heb is dat het hier over een Labradoodle gaat...neen, het gaat hier over een F1 generatie labradoodle die gecombineerd wordt met een F1b...om over een "echte" labradoodle te spreken moet je toch al wel wat generaties verder zijn...
Dat de pups met alle liefde en zorg omringt zullen worden geloof ik graag
Wat de prijs betreft, daar laat ik me niet over uit aangezien dat zelfs niet eens vermeldt is geweest
verder blijft dit voor mij een nest leuke kruisingen waarvan de ouders wel op HD getest zijn (wel geen officiële beoordeling vermoed ik) maar enkel de vader een oogtest heeft gehad en de moeder niet...dit is dus geen meerwaarde want voor het zelfde geld vereft de moeder distichiasis en hebben de pups daar last van...
waarom ik daar nu zo'n bewaren tegen heb, welnu ik zie een pupkoper bij ons op de hs met haar goldendoodle die belazerd is want ze heeft een F1 generatie en ze weet nog geen eens welke vacht haar hond gaat krijgen (laat staan hoe ze die moet verzorgen), hoe groot die gaat worden, hoe zijn karaktereigenschappen gaan zijn ed meer...ze weet niets, ze weet enkel dat ze volgens de fokker een echte doodle heeft...dàt soort gesjoemel stoot mij dan wel tegen de borst...ze heeft dus een kruising, niets meer en niets minder (en neen daar is absoluut niets mis mee) maar blaas dan niet van de toren met ik heb een doodle...
waar ik het moeilijk mee heb is dat het hier over een Labradoodle gaat...neen, het gaat hier over een F1 generatie labradoodle die gecombineerd wordt met een F1b...om over een "echte" labradoodle te spreken moet je toch al wel wat generaties verder zijn...
Wat de prijs betreft, daar laat ik me niet over uit aangezien dat zelfs niet eens vermeldt is geweest
verder blijft dit voor mij een nest leuke kruisingen waarvan de ouders wel op HD getest zijn (wel geen officiële beoordeling vermoed ik) maar enkel de vader een oogtest heeft gehad en de moeder niet...dit is dus geen meerwaarde want voor het zelfde geld vereft de moeder distichiasis en hebben de pups daar last van...
waarom ik daar nu zo'n bewaren tegen heb, welnu ik zie een pupkoper bij ons op de hs met haar goldendoodle die belazerd is want ze heeft een F1 generatie en ze weet nog geen eens welke vacht haar hond gaat krijgen (laat staan hoe ze die moet verzorgen), hoe groot die gaat worden, hoe zijn karaktereigenschappen gaan zijn ed meer...ze weet niets, ze weet enkel dat ze volgens de fokker een echte doodle heeft...dàt soort gesjoemel stoot mij dan wel tegen de borst...ze heeft dus een kruising, niets meer en niets minder (en neen daar is absoluut niets mis mee) maar blaas dan niet van de toren met ik heb een doodle...

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
maar dat is toch ook zo met andere rassen?Nanna schreef:smoekie schreef:... kan ik me zo voorstellen dat de prijs van een echte australische labradoodle ook voortkomt uit het feit dat "echte" nog steeds toch dusdanig "exclusief" zijn en gehouden worden, waarbij er redelijk wat onderzoeken, dna en regels zijn alvorens te "mogen" fokken, evenals de "aanschafprijs" van een fokteef/reu alvorens te "kunnen" fokken (prijzen van 6000 euro is geen uitzondering) dat hier de hoge prijs naar mijn mening toch wel enigzins gerechtvaardigder is dan bij welke andere "rashond" dan ook waar elke debiel mee kan gaan fokken![]()
![]()
Dus als je maar genoeg geld neertelt voor een a.s. fokteef en er wat onderzoekjes tegenaan gooit ben je opeens een zeer intelligente en gewetensvolle fokkerd die dat verder helemáál niet voor het geld doet. Jaja.
intelligent hoef je er helemaal niet voor te zijn. maar een grote portemonnaie helpt. ( die je dan later weer laat vullen, met rente, door de pupkopers).
- smoekie
- Zeer actief
YupLillith schreef:@ Smoekie...ik sla stijl achterover en ben kortom perplex...thanx voor je spitten![]()
Strengetoestand
Ja tuurlijk, maar de RvB is ook ooit ergens begonnen heLillith schreef: alhoewel iedereen een of ander stichting kan vestigen.
En dat zeg ik waar precies???? Volgens mij zeg ik nergens dat je een zeer intelligente en gewetensvolle fokker ben omdat je een boel geld voor een fokteef(reu) neertelt en er "wat" onderzoekjes tegenaan gooitNanna schreef:smoekie schreef:... kan ik me zo voorstellen dat de prijs van een echte australische labradoodle ook voortkomt uit het feit dat "echte" nog steeds toch dusdanig "exclusief" zijn en gehouden worden, waarbij er redelijk wat onderzoeken, dna en regels zijn alvorens te "mogen" fokken, evenals de "aanschafprijs" van een fokteef/reu alvorens te "kunnen" fokken (prijzen van 6000 euro is geen uitzondering) dat hier de hoge prijs naar mijn mening toch wel enigzins gerechtvaardigder is dan bij welke andere "rashond" dan ook waar elke debiel mee kan gaan fokken![]()
![]()
Dus als je maar genoeg geld neertelt voor een a.s. fokteef en er wat onderzoekjes tegenaan gooit ben je opeens een zeer intelligente en gewetensvolle fokkerd die dat verder helemáál niet voor het geld doet. Jaja.
Dus simpelweg zeg ik alleen dat elke randdebiel die bijvoorbeeld teckels wilt gaan fokken, mp maar ff hoeft aan te slaan en binnen een half uur voor niet al te veel geld (lees pakweg 1200 euro samen) een stamboom reu en een teef hebt die men op elkaar kunt pleuren en hoppa klaar is kees.
Dat is toch net ff iets anders bij de echt geregistreerde australische labradoodle fokkers
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Emma
- Zeer actief
een labradoodle is niks meer en niks minder dan een labrador met een poedel kruising. of dat nou een directe kruising is, of een kruising met een kruising hiervan is gekruist. een labradoodle blijft het.carine schreef:gut ja...overtrokken...
zij heeft dus, wat mij betreft een echte Labradoodle.
dat zij dergelijke dingen over de vacht niet weet. tja, dat is haar probleem. had ze daar maar naar moeten vragen.
een labradoodle heet niet voor niks labradoodle.
- smoekie
- Zeer actief
Dat snapte ik wel hoor. Vandaar ook mijn vraag wat dan de kosten zijn voor je "echte" nestjesRosita Compagner schreef:Wat ik daarmee bedoel is dat wat mij betreft álle pups voor kostprijs wegmogen. Voor mijn bastaardjes heb ik dat toen bijgehouden en kwam op 125 gulden pp uit.smoekie schreef:
Ik persoonlijk snap gewoon niet waarom jij of wie dan ook hier het hier "moeilijk" mee moet hebbencarine schreef:gut ja...overtrokken...
TS fokt gewoon een leuk nest met een F1 teef x F1b reu. Er worden de doorsnee onderzoeken gedaan die menig "gewone" rashondenfokker ook doet en klaar toch
Die pupkoper bij jullie op de hs is niet belazerd, die heeft zich gewoon bij de 1e de beste fokker gemeld die zich voorgedaan heeft alszijnde labradoodle fokker. Niks meer niks minder
En, nee, dat heeft naar mijn idee niets met "gesjoemel" te maken. De "fokker" is zeer waarschijnlijk nergens aangesloten geweest dus wat bedoel je precies met "gesjoemel"??? Een F1 en een F1b zijn dan misschien wel geen echte australische labradoodles (antiallergeen) waar een hoog prijskaartje aan vasthangt, maar naar mijn idee wel degelijk een goede hond als je allergisch bent. Prijskaartje van zo'n pup zal dan ongetwijfeld ook een stuk lager liggen en dat weet die pupkoper bij jou op de hs ongetwijfeld echt wel
Dus gaat hier gewoon om een leuk nest labradoodlepups uit geteste ouders
alleen geen echte australische
Edit:
Emma schreef:een labradoodle is niks meer en niks minder dan een labrador met een poedel kruising. of dat nou een directe kruising is, of een kruising met een kruising hiervan is gekruist. een labradoodle blijft het.carine schreef:gut ja...overtrokken...
waar ik het moeilijk mee heb is dat het hier over een Labradoodle gaat...neen, het gaat hier over een F1 generatie labradoodle die gecombineerd wordt met een F1b...om over een "echte" labradoodle te spreken moet je toch al wel wat generaties verder zijn...knip
zij heeft dus, wat mij betreft een echte Labradoodle.
dat zij dergelijke dingen over de vacht niet weet. tja, dat is haar probleem. had ze daar maar naar moeten vragen.
een labradoodle heet niet voor niks labradoodle.
En wil men een echte australische labradoodle dan begeven die kopers zich wel tot de "echte" fokkers hiervan
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dit merk ik ook steeds meer, mensen denken een "echte labradoodle" te kopen en komen thuis met een labrador x poedel. Of iets wat er op lijkt. Jammer want de "echte labradoodles" zijn onwijs leuke honden. Wel zit er teveel verschillen erin, mocht het ooit een echt ras worden, moet daar echt verandering in komen. Owja en dat vroegtijdig castreren moeten ze ook maar afschaffencarine schreef:er wordt bij de Labradoodle al langer gefoefeld...bij ons op de hs loopt een goldendoodle rond volgens het baasje, uiteindelijk blijkt hij gewoon een kruising te zijn van een golden en een koningspoedel...maar de pupkoper geloofde de "fokker"
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik reageer nergens uit de hoogte. Ik gun TS een leuk en gezond nestje. Ik hoop alleen dat ze niet met de trend meegaat en de nieuwe eigenaren zelf laat beslissen of ze hun hondje laten castreren of niet.laeken schreef:Wat een overtrokken reacties zeg. De honden zijn getest op HD en het zijn labradoodles. Prima toch? Kennen jullie een labradoodle met oogproblemen? Ik ken wel heeeeel veel rashonden uit geteste ouders met grote problemen. Ik vind het een nare manier om iemands nest onprettig te maken. Als iemand wil fokken met een mooie gezonde hond dan is dat zijn of haar goed recht. Half het forum loopt rond met kruisingen. Een deel met rashonden en een deel daarvan is hartstikke ongezond.
Nee , ik ken geen Doodle met oogproblemen maar dat betekend nog niet dat het niet in het " ras " voorkomt. Dat is precies hetzelfde als beweren dat er geen rasspecifieke afwijkingen in jouw lijn of ras voorkomen omdat je er tot dusver nog niemand over hebt horen klagen
Dat maak jij er van. Volgens mij beweerd hier niemand dat een hond met stamboom meer waard is dan een hond zonder stamboom. Feit is wel dat de gemiddelde huis-tuin-en-keuken fokker ( met of zonder stamboom ) doorgaans minder kosten maakt dan een fokker die regelmatig op wedstrijden/shows te vinden is , dekreuen zorgvuldig uitzoekt en er misschien wel honderden of zelfs duizenden kilometers voor afreisd om zijn teef door die specifieke reu te laten dekken , enz enz Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de prijs voor een pup van dit nest best redelijk vindt in vergelijking met de bedragen die normaal gesproken gevraagd worden voor een gecastreerde Doodle.
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
daarvan zeg ik dat ik aan de onderkant van de markt conforme prijs zit. En dat ik ze soms gratis weggeef. Wel goed lezen hoor. Enne, gúldens bestaan al heel lang niet meerInge O schreef:dus je laatste nest waterhondpuppen is ook voor 125 gulden weggegaan?Rosita Compagner schreef: Wat ik daarmee bedoel is dat wat mij betreft álle pups voor kostprijs wegmogen. Voor mijn bastaardjes heb ik dat toen bijgehouden en kwam op 125 gulden pp uit.
- carine
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk, dit bedoel ik dus...blijkbaar was dat in mijn voorgaande posts niet duidelijk voor een aantal mensen...duitse herder schreef:Dit merk ik ook steeds meer, mensen denken een "echte labradoodle" te kopen en komen thuis met een labrador x poedel. Of iets wat er op lijkt. Jammer want de "echte labradoodles" zijn onwijs leuke honden. Wel zit er teveel verschillen erin, mocht het ooit een echt ras worden, moet daar echt verandering in komen. Owja en dat vroegtijdig castreren moeten ze ook maar afschaffencarine schreef:er wordt bij de Labradoodle al langer gefoefeld...bij ons op de hs loopt een goldendoodle rond volgens het baasje, uiteindelijk blijkt hij gewoon een kruising te zijn van een golden en een koningspoedel...maar de pupkoper geloofde de "fokker"
F1's zijn geen labra/goldendoodles (nog niet)...om die naam er "op te plakken" moet je een paar generaties verder zijn....om "rasspecifieke "kenmerken vast te leggen zal er anders moeten omgegaan worden met de genenpoel dan nu...

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ach gaat toch fietsen ,heb niets tegen labra/goldendoodel of een leuke xsing .carine schreef:kijk, dit bedoel ik dus...blijkbaar was dat in mijn voorgaande posts niet duidelijk voor een aantal mensen...duitse herder schreef:Dit merk ik ook steeds meer, mensen denken een "echte labradoodle" te kopen en komen thuis met een labrador x poedel. Of iets wat er op lijkt. Jammer want de "echte labradoodles" zijn onwijs leuke honden. Wel zit er teveel verschillen erin, mocht het ooit een echt ras worden, moet daar echt verandering in komen. Owja en dat vroegtijdig castreren moeten ze ook maar afschaffencarine schreef:er wordt bij de Labradoodle al langer gefoefeld...bij ons op de hs loopt een goldendoodle rond volgens het baasje, uiteindelijk blijkt hij gewoon een kruising te zijn van een golden en een koningspoedel...maar de pupkoper geloofde de "fokker"
F1's zijn geen labra/goldendoodles (nog niet)...om die naam er "op te plakken" moet je een paar generaties verder zijn....om "rasspecifieke "kenmerken vast te leggen zal er anders moeten omgegaan worden met de genenpoel dan nu...
Maar er bestaat helemaal geen echte labradoodle in de zin van ras.
Ook bij de Australische nniet.
Word helemaal niet zo specifiek op type of karakter geselecteert.
Het is gewoon een verzameling van een stel leuke honden en niets meer of minder.
Als alles in een nest gecastreert word en 1 daarvan blijft bij de fokker lopen en daar word mee gefokt ben je dan selectief aan het fokken.??

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is het toch goed?smoekie schreef:Klopt. Het gaat hier dan ook niet om een originele australische labradoodleMonaToetje schreef:smoekie schreef:Ach kom zeg. Er wordt toch altijd gezegd dat een "stamboom" nagenoeg geen drol "extra" kost maar dat een hoge prijs voornamelijk ligt aan de onderzoeken die er aan vooraf zijn gegaan. Dat is bij de meeste fokkers van "echte" australische labradoodles ook zo hoor. (en zo te lezen hier ook)
Sterker nog, wanneer aangesloten bij de IEALB gaan daar meer onderzoeken en kosten aan vooraf dan bij de gemiddelde huis tuin en keukenfokker hier op het forum
Als men op zoek is naar een echte australische labradoodle koop je je doodle bij een fokker die lid is van de IEALB die zich daarmee verplichten om te fokken via het (strenge) fokreglement van ALFA europe waarbij de regels van RvB bij in het niet vallen. Maar dan heb je wel gewoon een pup uit goed geteste ouders, dna profiel EN jaja ook nog een "stamboom"![]()
http://www.iealb.eu/NL/Fokreglement.htm.
Me dunkt dat er bij de "FCI honden" nogal wat "gesjoemeld" wordt en er vaak niet eens "getest" wordt bij de ouderdieren puur en alleen om het feit dat ze een "stamboom" hebben. Dit in tegenstelling tot de australische labradoodles waarbij het testen, dna profiel, gezondheidsverklaring noem maar op gewoon verplicht is gesteld en je anders niet voor registratie in aanmerking komt en je dus ook geen "stambomen" (die hier zo belangrijk zijn altijd) krijgt/kunt aanvragen.
Edit:Lillith schreef:Gefeliciteerd!
leuke hond Amber..vraag me af behalve dat castreren natuurlijk, worden de pupjes ergens geregistreerd..
m.a.w. is er een register voor Labradoodles of is het natte vinger werk?
Zie boven en onder
http://www.alfa-europe.org/NL/fokreglement.htm
In de advertentie staat duidelijk vermeld dat beide ouderdieren alleen getest zijn op HD en de vader heeft ook nog een oogtest gehad. Er staat nergens dat de honden een DNA profiel hebben wat blijkbaar wel een vereiste is alvorens je de honden bij die club kunt laten registreren.
Wat dus dus inhoud dat dit nest niet volgens de regels van die Labradoodle club gefokt is en moeders wsl ook niet geregistreerd staat.
Er wordt bij de Labradoodle dus blijkbaar OOK gesjoemeld .![]()
Ik vraag mij dus ook af in hoeverre het zinvol is om allerlei eisen verplicht te stellen. Je kunt zo totaal geen overzicht houden op de honden die voor de fok ingezet worden en waar ze terecht komen .Niet dat ik vind dat er geen gezondheidstesten verplicht gesteld mogen worden. Ik vind met name die regel dat pups waar niet mee gefokt wordt gecastreerd dienen te worden alvoren ze naar hun nieuwe baasje gaan ronduit belachelijk.
Verder zal het me een worst zijn wat Labradoodlefokkers voor hun pups vragen. Ik vind 2500,- voor een pup veel , ook voor een rashond met een FCI stamboom. Ik hoop in ieder geval dat de eigenaresse van Amber het welzijn van haar pups belangrijk vindt en haar pups niet al op 8 weken laat steriliseren/castreren
LindaHet gaat hier gewoon om een nestje van een F1 en F1b labradoodle
Vader en moeder zijn beide op HD getest, vader ook op ogen. Moeder niet. Waarom niet, zal de ts wel vertellen. Maar dan nog. Wat een gezeur zeg. Ouders zijn getest op hetgeen waarop de doorsnee huis tuin en keukenfokker hier op test (HD) dat er bij dene "echte" op meerdere dingen wordt getest, en dat deze een DNA profiel dienen te hebben doet hier verder niets aan af.
Ik vind het helemaal geen gezeur. Ik bedoel, mensen vragen alleen waarom vader wel een oogtest heeft en moeder niet en dan kom jij meteen weer op de proppen met een link naar de Doodlclub , alszijde bewijs dat die club erg verantwoord bezig is en de gemiddelde rashondenfokker /rasvereniging niet omdat ze misschien niet zoveel eisen stellen . Terwijl technisch gezien dit nest van TS ook niet aan de eisen van de Doodleclub voldoet en niet geregistreerd kan worden. Niet dat het mij wat uitmaakt . Nogmaals , ik wens TS een gezond nestje toe maar ik wordt er onderhand wel een beetje moe van dat je geen normale vraag meer kunt stellen zonder dat er meteen weer op de rashondenfokkerij gehakt wordt. We weten het zo onderhand allemaal wel dat daar veel rotte appels tussen zitten die hun ego belangrijker vinden dan de gezondheid van de honden waarmee ze fokken![]()
Dus tja, weet niet wat jij bedoeld, met hier wordt dus blijkbaar ook "gesjoemeld"??? Wat wordt er hier gesjoemeld dan? TS is waarschijnlijk geen lid van de IEALB, noch dat haar honden daar geregistreerd staanIk zie ff niet waar er hier "gesjoemeld" wordt????
Zover ik het altijd heb begrepen verplicht die club hun fokkers dat de pups die ze niet houden gecastreerd dienen te worden. Blijkbaar gebeurt dat dus niet.
Niet elke fokker is lid van een rasvereniging of wat dan ook. Datzelfde gaat natuurlijk ook op voor de "labradoodle" fokkersAlleen verschil is dan wel dat als je als particulier zijnde een "echte" labradoodle wilt omdat je een "allergie" hebt je dan doorgaans niet bij een gewone "doodlefokker" terecht komt
Dus ja, die eisen zijn naar mijn idee wel degelijk zinvol evenals het "overzicht" op de honden die voor de fok worden ingezet
![]()
(zie eerder gegeven linken)
veel regeltjes werken vaak averechts. Men doet er veel verstandiger aan om goede voorlichting te geven ipv allerlei regeltjes op te leggen. Ik kan de Amerikaanse BT club als voorbeeld noemen. Hun hanteren maar weinig regels. Wel adviseren ze hun leden om hun honden minimaal op patella , ogen en doofheid te laten testen , wat de meeste fokkers dan ook doen. Hun site staat vol met info over de gezondheid van het ras en artikeltjes over gebreken die in het ras voorkomen. Daar wordt heel open en eerlijk over gedaan . Veel fokkers laten sturen de testuitslagen naar CHIC .Dat is een openbare database, Erg handig. En er op elke clubmatch verschillende seminars gegeven over de gezondheid, verantwoord fokken en showen/keuren van Bostons.
En ja, persoonlijk vind ik het ook ehm "not done" om een pup op een dergelijk jonge leeftijd al te castreren, maar me dunkt zeg, begrip heb ik er zeker wel voor hoor. Op die manier zorgen de "echte" australische doodle fokkers er wel voor dat hun ras niet zoals al bij menig "rashond" letterlijk en figuurlijk verneukt wordten dus gezond gehouden wordt.
Ik heb er totaal geen begrip voor . Ik geloof ook niet dat de reden erachter is om ervoor te zorgen dat hun honden niet in de verkeerde handen terecht komen. De enige reden die ik kan bedenken is om het ras zo exclusief mogelijk te houden zodat ze hun pups voor absurde bedragen kunnen blijven verkopen, want ik durf te wedden dat zodra die honden niet meer zo exclusief zijn ze er geen duizenden dollars meer voor kunnen krijgen. De lijn waar ik mee fok is ook " exclusief ". Ik hoef ook geen pups te laten castreren om te voorkomen dat er niet mee gefokt wordt, De pups waar ik mee verder wil houd ik immers zelf of plaats ik bij mensen die ik vetrouw. De overgebleven pups verkoop ik meestal aan gezinnen die een leuke huishond zoeken. Dat is een kwestie van vertrouwen en ik verkoop geen pups aan mensen die ik al bij voorbaat niet vertrouw.
En ja, dat prijskaartje, ja die is idd aan de hoge kant (voor een echte ) en hoewel ik de meeste prijzen van rashonden sowieso aan de hoge kant vind. Ook bij de Bostonswaar 2000 euro voor een pup geen uitzondering is, kan ik me zo voorstellen dat de prijs van een echte australische labradoodle ook voortkomt uit het feit dat "echte" nog steeds toch dusdanig "exclusief" zijn en gehouden worden, waarbij er redelijk wat onderzoeken, dna en regels zijn alvorens te "mogen" fokken, evenals de "aanschafprijs" van een fokteef/reu alvorens te "kunnen" fokken (prijzen van 6000 euro is geen uitzondering) dat hier de hoge prijs naar mijn mening toch wel enigzins gerechtvaardigder is dan bij welke andere "rashond" dan ook waar elke debiel mee kan gaan fokken
![]()
En die DNA testen enzo kosten duizenden euros?
De gemiddelde prijs voor een Boston ligt tussen de 1300-1500. De meeste fokkers die ik ken vragen 1500 voor een pup. De reden daarachter is omdat ze doorgaans kleine nesten krijgen en vaak met een keizersnede moeten bevallen .
Overigens heb ik maar zo het idee dat de ts haar pups niet zal laten steriliseren/castreren omdat het hier naar mijn idee gewoon om een zogenaamde leuke "huis tuin en keukendoodlefokker" gaat zoals er vele zijn
Linda
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- smoekie
- Zeer actief
carine schreef:kijk, dit bedoel ik dus...blijkbaar was dat in mijn voorgaande posts niet duidelijk voor een aantal mensen...duitse herder schreef:Dit merk ik ook steeds meer, mensen denken een "echte labradoodle" te kopen en komen thuis met een labrador x poedel. Of iets wat er op lijkt. Jammer want de "echte labradoodles" zijn onwijs leuke honden. Wel zit er teveel verschillen erin, mocht het ooit een echt ras worden, moet daar echt verandering in komen. Owja en dat vroegtijdig castreren moeten ze ook maar afschaffencarine schreef:er wordt bij de Labradoodle al langer gefoefeld...bij ons op de hs loopt een goldendoodle rond volgens het baasje, uiteindelijk blijkt hij gewoon een kruising te zijn van een golden en een koningspoedel...maar de pupkoper geloofde de "fokker"
Voor mij was dat wel duidelijk hoor, vandaar dat ik dat telkens verduidelijkte door aan te geven dat het hier om een nest pups ging waarvan de teef een F1 is en de reu een F1b en daarbij verduidelijk dat een "echte" labradoodle een "australische" labradoodle is
Maar ondanks dat gaat het hier gewoon om een "labradoodle" hoor ( poedel x labrador)
Als ik bijv. bij de doornsee "huis tuin en keuken labradoodlefokker" kijk, zie ik meer dan eens staan dat een kruising F1 met bijv F1b zeker niet verkocht mag worden alszijnde "allergievriendelijk/vrij
Waarom er anders met de genenpoel om zou moeten worden gegaan snap ik niet? Misschien dat je dat kunt uitleggen wat je daarmee bedoeld? Want volgens mij zijn de ouders (middels registratie) bekend en zijn de voorouders (grondleggers) van de 1e generatie gewoon in bezit van Stamboom
Diezelfde "huis tuin en keuken doodlefokker" houden zich daarentegen wel 9 van de 10 x een beetje vast aan de standaard onderzoeken waar ook andere fokkers van andere rassen zich zo ongeveer mee bezig houden, en kunnen de geïnteresseerde doodlefokkers wel de afstamming van de honden laten zien waar de "doodles" uit voort zijn gekomen, zoals een "gewone" stamboomfokker dat middels stamboom doet. En ik heb zomaar het idee dat dat bij TS ook het geval is. Waarmee ik bedoel te zeggen dat de ouders van de F1 teef zeer waarschijnlijk beide wel in bezit zijn van stamboom
Hoe dan ook snap ik gewoon simpelweg niet wat er mis is met een nest pups als waar hier sprake van is
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus!Judith-Diesel schreef:Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de doodle wereld zelf nogal uit de hoogte doet. Dat het de perfecte hond is en zo duur moet zijn want het zijn ohh zo zeldzame kruising die zo ontzettend hypoallergeen is, en zo exclusief uit australielaeken schreef:Wat een overtrokken reacties zeg. De honden zijn getest op HD en het zijn labradoodles. Prima toch? Kennen jullie een labradoodle met oogproblemen? Ik ken wel heeeeel veel rashonden uit geteste ouders met grote problemen. Ik vind het een nare manier om iemands nest onprettig te maken. Als iemand wil fokken met een mooie gezonde hond dan is dat zijn of haar goed recht. Half het forum loopt rond met kruisingen. Een deel met rashonden en een deel daarvan is hartstikke ongezond.
Waarom moet er zo uit de hoogte gereageerd worden op dit nest? Waarom is het hier verkeerd en bij een ander met papieren goed? Laat deze mensen lekker.![]()
Dat is ook het gene waar ik moeite mee heb. Een kruising voor 2000 euro en op 8 weken gecastreerd/gesterreliseerd verkopen. Onder het mom van dan kunnen ze FCI erkenning krijgen, wat een gelul zeg. Er zijn meer rassen die wachten op FCI erkenning en die castreren hun pups ook niet op 8 weken.
Dat ze de pupkopers dus in mijn ogen voorliegen voor een prijs waar je U tegen zegt.
Mensen die een doodle kopen vergeten ook even dat het hypoallergene bij de poedel vandaan komt. Maar een poedel is een tuttige hond en je bent natuurlijk veel interresanter als je een doodle hebt.
Ik heb gekozen voor een stamboom poedel omdat ik niet mee wil werken met jong castreren omdat het dan zo exclusief blijft.
Ik heb niets tegen dit nestje (mits het niet op 8 weken gecastreerd wordt).
Ik wens ze ook veel succes met het nestje en hoop dat het hele leuke vrolijke hondjes worden, die vast hele leuke baasjes krijgen.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Emma
- Zeer actief
en wie beslist dat?carine schreef:kijk, dit bedoel ik dus...blijkbaar was dat in mijn voorgaande posts niet duidelijk voor een aantal mensen...duitse herder schreef:Dit merk ik ook steeds meer, mensen denken een "echte labradoodle" te kopen en komen thuis met een labrador x poedel. Of iets wat er op lijkt. Jammer want de "echte labradoodles" zijn onwijs leuke honden. Wel zit er teveel verschillen erin, mocht het ooit een echt ras worden, moet daar echt verandering in komen. Owja en dat vroegtijdig castreren moeten ze ook maar afschaffencarine schreef:er wordt bij de Labradoodle al langer gefoefeld...bij ons op de hs loopt een goldendoodle rond volgens het baasje, uiteindelijk blijkt hij gewoon een kruising te zijn van een golden en een koningspoedel...maar de pupkoper geloofde de "fokker"
dat Australie dit als ``ras``wil gaan fokken. of misschien zelfs al een ras is, is prima. maar volgens mij is de labradoodle nog geen erkend ras in Nederland. en is het gewoon net zo een ``designerdog``zoals we van Amerika kennen. dus feitelijk gewoon een kruising. en van die kruisingen kan weer worden gekruist. maar wie beslist dat dit een ``ras``is ?
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Juust ....bouvierpoedel schreef:Ach gaat toch fietsen ,heb niets tegen labra/goldendoodel of een leuke xsing .
Maar er bestaat helemaal geen echte labradoodle in de zin van ras.
Ook bij de Australische nniet.
Word helemaal niet zo specifiek op type of karakter geselecteert.
Het is gewoon een verzameling van een stel leuke honden en niets meer of minder.
Als alles in een nest gecastreert word en 1 daarvan blijft bij de fokker lopen en daar word mee gefokt ben je dan selectief aan het fokken.??
en er staat genoeg op het net over de "zorgvuldigheid" waarmee vele (ook hele bekende) fokkers hun nesten fokken.
Wat mij betreft: te vaak gewoon broodfokken.
En verder is de Labradoodle net zo veel (of weinig) Anti allergeen als een berg andere rassen.
Maar daar hadden we het hier al vaker over gehad
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja met name selectief voor je eigen portemonneebouvierpoedel schreef: Als alles in een nest gecastreert word en 1 daarvan blijft bij de fokker lopen en daar word mee gefokt ben je dan selectief aan het fokken.??

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
nou dat vind ik toch echt niet hoor, er zijn meer rassen waarbij regels en onderzoeken verplicht zijn en die kosten niet zo absurd veel geld.smoekie schreef: En ja, dat prijskaartje, ja die is idd aan de hoge kant (voor een echte ) en hoewel ik de meeste prijzen van rashonden sowieso aan de hoge kant vind. Ook bij de Bostonswaar 2000 euro voor een pup geen uitzondering is, kan ik me zo voorstellen dat de prijs van een echte australische labradoodle ook voortkomt uit het feit dat "echte" nog steeds toch dusdanig "exclusief" zijn en gehouden worden, waarbij er redelijk wat onderzoeken, dna en regels zijn alvorens te "mogen" fokken, evenals de "aanschafprijs" van een fokteef/reu alvorens te "kunnen" fokken (prijzen van 6000 euro is geen uitzondering) dat hier de hoge prijs naar mijn mening toch wel enigzins gerechtvaardigder is dan bij welke andere "rashond" dan ook waar elke debiel mee kan gaan fokken
verder vergelijk je ergens een nest van twee willekeurige stamboomhonden met geregistreerde doodles (kan dat niet quoten want ik zie de eerder geplaatste posts niet
je krijgt inderdaad een stamboom als je twee stamboomhonden een nest laat krijgen, maar als je volgens de regels van de rasvereniging fokt zitten daar wel een heleboel meer haken en ogen aan en dat is te vergelijken met geregistreerde doodles.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hinderd niets hoor ik houd wel van wat variatie ,maar ga niet lopen zeiken over als een ras om je leuke bastaard aan de man te brengen.renee-uk schreef:ja met name selectief voor je eigen portemonneebouvierpoedel schreef: Als alles in een nest gecastreert word en 1 daarvan blijft bij de fokker lopen en daar word mee gefokt ben je dan selectief aan het fokken.??
Leuke hond is een leuke hond en als je nog eens je best hebt gedaan dan is het toch goed om een paar centen te vragen.
Labradoodle is gewoon een verzamelnaam voor een bepaald groepje honden met wat gelijkende kenmerken net als een boerenfoxje .
Niets mis mee en kun je net zoveel van houden als een lijngeteelde rashond uit een 20 generatie kampioenen. .

- renee-uk
- Zeer actief
ik vind er ook niks mis mee, behalve dan dat ik rigoreus tegen dat idiote vroege castreren benbouvierpoedel schreef:Hinderd niets hoor ik houd wel van wat variatie ,maar ga niet lopen zeiken over als een ras om je leuke bastaard aan de man te brengen.renee-uk schreef:ja met name selectief voor je eigen portemonneebouvierpoedel schreef: Als alles in een nest gecastreert word en 1 daarvan blijft bij de fokker lopen en daar word mee gefokt ben je dan selectief aan het fokken.??
Leuke hond is een leuke hond en als je nog eens je best hebt gedaan dan is het toch goed om een paar centen te vragen.
Labradoodle is gewoon een verzamelnaam voor een bepaald groepje honden met wat gelijkende kenmerken net als een boerenfoxje .
Niets mis mee en kun je net zoveel van houden als een lijngeteelde rashond uit een 20 generatie kampioenen. .
zal zelf van zijn lang zal zijn leven niet zoveel geld betalen voor een bastaard en ook niet voor een rashond trouwens, maar als andere mensen dat wel willen doen is dat hun keuze en gaat mij dat geen moer aan.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Er zijn wel meer dingen dan HD en ED die bij meerdere rassen de kop op kunnen steken.Emma schreef:maar wat maakt het nou uit, of je je kruising een verzamelnaam geeft? klinkt toch leuk? en je weet meteen over welke kruising het gaat. ik vind dat wel handig.
verder heb ik liever een hond die niet FCI erkend is, en die niet gefokt is door de regeltjes van de raad v. beheer of dergelijk gedoe, dan een hond die dat wel is. over het algemeen gesproken dan.
want wanneer worden testen belangrijk? als het vaak genoeg voorkomt binnen een ras. dat zegt al genoeg. want het zijn testen voor aandoeningen binnen een ras. uitgezonderd HD en ED. want die zijn op alle grotere/zwaardere honden van belang. en dat zegt misschien ook wel weer iets
In het geval van een Labradoodle zou ik zeker controleren op de problemen zoals voorkomend bij Labrador en Poedel, behalve als van één van die problemen al vastgesteld is dat deze niet bij de andere voorkomt.
En bij een doodle kruising zou je de stambomen van beide kanten in moeten kunnen zien: zowel van de doodle ouders als de poedel/labrador betovergrootouders.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat castreren hoeft van mij ook niet.renee-uk schreef:ik vind er ook niks mis mee, behalve dan dat ik rigoreus tegen dat idiote vroege castreren benbouvierpoedel schreef:Hinderd niets hoor ik houd wel van wat variatie ,maar ga niet lopen zeiken over als een ras om je leuke bastaard aan de man te brengen.renee-uk schreef:ja met name selectief voor je eigen portemonneebouvierpoedel schreef: Als alles in een nest gecastreert word en 1 daarvan blijft bij de fokker lopen en daar word mee gefokt ben je dan selectief aan het fokken.??
zal zelf van zijn lang zal zijn leven niet zoveel geld betalen voor een bastaard en ook niet voor een rashond trouwens, maar als andere mensen dat wel willen doen is dat hun keuze en gaat mij dat geen moer aan.
Maar dat is gewoon om je eigen toko in de running te houden natuurlijk.
Maar ja als je zo hard schreewd iets unieks te hebben dan halen anderen het op een andere manier wel binnen en heb je ook je eigen handeltje een beetje om zeep geholpen.