Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle Amber is drachtig, pups november!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: Labradoodle Amber is drachtig, pups november!

Ongelezen bericht door Xtine »

Rosita Compagner schreef:
Xtine schreef:
Rosita Compagner schreef:Door gentesten hoef je géén lijders uit te sluiten en kunt toch van het gebrek vandaan fokken. Je gooit geen genen weg dan. Alleen jammer dat de meeste fokkers dat niet lijken te begrijpen.
Er moet dan ook een DNA test zijn voor desbetreffend gen.
Ja, dat lijkt me wel ja........ maar daar ging het geloof ik over
under the red sky schreef:Wij doen bijv. DNA-testen voor PRA en CEA. En juist dankzij die testen kun je uitsluiten dat een hond ziek wordt.
Excuseer,
ik had het in het algemeen opgenomen.
niet specifiek op deze gevallen.
(PRA kan bvb nog niet voor alle rassen via DNA vastgesteld worden)
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:. Want als ik een Duitse herder uit een grote kennel koop dan wonen moeders en paps niet eens permanent in een gezin maar in een kennel. Dan worden die niet uitgezocht op hun plezierige en fijne karakter maar op uiterlijk en evt werklust. Daarnaast worden ze overal op getest en is de kans op een ongezonde hond nog steeds heel groot ondanks die testen. De duitser in mijn familie is uit een officieel nest, heeft HD-D, moet al 8 jaar pijnstillers en heeft nu accapunctuur. Hij zal niet zo oud worden als hij in zijn kopje kan worden. Hij zal sterven omdat zijn lichaam niet gezond is. Zijn vader woonde vast en zeker in een kennel en ma woonde met 9 teven bij de fokker. Dat was volgens de rasvereniging. Mijn kruising herder van de boerderij is 14 geworden en was tot 11 jaar probleemloos gezond.......
Je blijft elke keer weer die DH van je tante erbij halen, dat is toch geen maatstaaf voor het hele ras? Zo kan ik ook beginnen dat ik 2 stamboom dh's gehad heb waarvan eentje 13 en 3 maanden en 13 en 8 maanden. De overige leven nog en zijn nu 6,5 jaar (tuana) en 3,5 jaar (noah). Owja allevier komen ze van andere fokker vandaan.
Perry en Noah

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Rosita Compagner schreef:Door gentesten hoef je géén lijders uit te sluiten en kunt toch van het gebrek vandaan fokken. Je gooit geen genen weg dan. Alleen jammer dat de meeste fokkers dat niet lijken te begrijpen.
Ach, als honden al uitgesloten worden op een kleur!!! dan begrijpt de gemiddelde fokker/raad van beheer/wie er dan ook over gaat er niks van. Neem Bob van Reny. Niks mis met die hond maar neeee, verkeerde kleur :blah: En zo gaat het bij heel heel veel rassen...

Bij de puli kunnen ze het trouwens ook. Wit en anders dan wit... Tsja :U:
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Bob van Reny heeft een erkende kleur? Chocolate en liver zijn toegestaan.............
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

annicka schreef:Bob van Reny heeft een erkende kleur? Chocolate en liver zijn toegestaan.............
er was iig iets mis mee (het wit op zijn neus?)
Ik zal het reny eens vragen. Hij was iig niet goedgenoeg wat ik begreep ;)
annicka
Zeer actief

Misschien niet voor de show, maar ik denk dat Reny er wel een stamboom bijgekregen heeft. Een bont x eenkleur kruising geeft dit soort fouten in de kleur- maar het is er niet minder een cocker door. Vaak wordt dit soort kruisingen gedaan om iets toe te voegen aan de pups/of lijn- karakter of bouw....
Laatst gewijzigd door annicka op 20 okt 2011 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Bob heeft inderdaad een kleurfout, wit op zijn snuit (bij eenkleur cockers is alleen wit op de borst toegestaan).
En de groeten van de mannen :zwaai
annicka
Zeer actief

Je hebt er toch een stamboom bijgekregen?
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Yep Bob is een echte officiële cocker :pffff: (met stamboom)
En mams is een een lieve éénkleur cocker voortgekomen uit een meer kleur opa en éénkleur oma :F:

Maar wil je fokken volgens de richtlijnen van 2 van de inmiddels 4 :schrik: rasverenigingen kan het niet.

Maar Bob gaat niet ingezet worden :pffff:
Billy heeft al een gedeelte DNA onderzoeken gehad (PRA e.d.) en als meneer het wel goed op show doet en de rest van zijn testen heeft gehad dan zou hij ingezet kunnen worden als dekreu.
En de groeten van de mannen :zwaai
annicka
Zeer actief

Van uit het oogpunt van de fokker gezien-jammer dat hij niet ingezet kan worden als hij die kwaliteiten heeft die je zoekt in een cocker. ............

Ik heb al gehoord van de klap- 4 nieuwe verenigingen........tsssssss :piew:

Maar eerlijk is eerlijk , de eerste kon wel wat coulanter zijn. Met name de eisen aan de ouderdieren zijn veruit belachelijk. Op deze wijze versmal je de genenpoel in plaats van vergroten.....
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Xtine schreef:
Er moet dan ook een DNA test zijn voor desbetreffend gen.
Maar als die test er niet is, komt de aandoening niet voor. Dat was toch de redenering :denken:

Natuurlijk helpt testen alleen niet om een aandoening te voorkomen. Je gebruikt de uitslagen van de test om te voorkomen dat nakomelingen die aandoening gaan krijgen. Dat leek mij vanzelfsprekend maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Fleurtje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Fleurtje »

En zijn de pups eral?
Ben ook wel erg benieuwd.. :I:
Afbeelding
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Tja, denk dat ze niet zo veel zin meer heeft om daar in dit topic leuke plaatjes en berichtjes van te plaatsen :scratch: maar ik vroeg het me ook af....was benieuwd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

duitse herder schreef:
laeken schreef:. Want als ik een Duitse herder uit een grote kennel koop dan wonen moeders en paps niet eens permanent in een gezin maar in een kennel. Dan worden die niet uitgezocht op hun plezierige en fijne karakter maar op uiterlijk en evt werklust. Daarnaast worden ze overal op getest en is de kans op een ongezonde hond nog steeds heel groot ondanks die testen. De duitser in mijn familie is uit een officieel nest, heeft HD-D, moet al 8 jaar pijnstillers en heeft nu accapunctuur. Hij zal niet zo oud worden als hij in zijn kopje kan worden. Hij zal sterven omdat zijn lichaam niet gezond is. Zijn vader woonde vast en zeker in een kennel en ma woonde met 9 teven bij de fokker. Dat was volgens de rasvereniging. Mijn kruising herder van de boerderij is 14 geworden en was tot 11 jaar probleemloos gezond.......
Je blijft elke keer weer die DH van je tante erbij halen, dat is toch geen maatstaaf voor het hele ras? Zo kan ik ook beginnen dat ik 2 stamboom dh's gehad heb waarvan eentje 13 en 3 maanden en 13 en 8 maanden. De overige leven nog en zijn nu 6,5 jaar (tuana) en 3,5 jaar (noah). Owja allevier komen ze van andere fokker vandaan.
Je denkt toch niet dat de DH van mijn tante de enige zieke hond in dat ras is? Ik ben dol op Duitse herders maar je weet zelf ook heel goed dat er heel veel lopen met problemen. :wink: Zoveel dat ik er nooit een pup van zou durven kopen puur omdat ik me heel erg hecht aan een hond en geen zin heb in verdriet als dat niet nodig is. Dan maar een volwassen hond of een ander ras of kruising. Zo simpel is het wel voor mij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”