Mijn super-veteraan (in alle opzichten des woords) gaat eenmalig naar een show. Het betreft, voor diegene die dat niet weten, een Schotse Herdershond van ruim 14,5
Door de ring draven gaat ze niet meer doen.
Het is een show waar niets te winnen valt in dit geval, het gaat om een JongeHonden & Veteranen-dag van de collieclub. Er zijn 2 groepen veteranen: "oud" ( 7t/m11 jaar) en "heel oud" (11 jaar en ouder).
Ik weet dat honden normaliter door de ring moeten draven en dat dat ook van veteranen verwacht wordt.
Maar, als een superveteraan in de ring staat, dus een heel oude hond

(Wat het antwoord ook is, Guinnie KAN niet meer door de ring draven en ik ga wel proberen om haar snel, vlot en netjes voor te brengen, wat ze ook kan getuige haar ringtraining, maar ik ga haar niet forceren, wat de km ook zegt!; het moet een gezellige dag worden en meer dan een G, hooguit een ZG zal ze (om meerdere redenen) niet halen.
Ik wil dus niet weten of het deze km zal storen bij Guinnie (dat zal mij namelijk aan mijn derriere oxideren) maar ik wil graag weten hoe dat over het algemeen op shows gaat.
Ik heb nl geen ervaring met het uibrengen van veteranen en al helemaal niet met het uitbrengen van de groep Zeer Oude Veteranen.
Suzanne