Beetje overdreven en onbegrijpelijke reactie voor iemand als mij Sandra, maar goed, veel plezier op het forum verder, topics genoeg waar je wel blij van word hoop ik? Bepaalde reacties, zoals die van Sandra vind ik zwaar overdreven want meer als een andere kijk op opvoeden is het feitelijk niet.
Gelukkig lijkt het er op dat het probleem, voor zover je daarover kunt spreken, want door alles wat er hier allemaal be, en geschreven is lijkt het allemaal groter en erger geworden te zijn als wat het feitelijk is, door haar terug in de bench te zetten sinds gister.
Ik had al verteld dat deze afgelopen nacht per ongeluk open stond, en ze is er gewoon in gebleven.
Welnu, als ik, zoals nu, even achter de pc kruip, dan begon ze ook te piepen, want deze staat op zolder, mijne dan, en daar mag ze niet komen. Nu ze weer in haar bench ligt, helemaal niets
Ze had indertijd zelf voor de mand gekozen, maar misschien omdat deze nieuw voor haar was of zo? Nu ze haar bench terug heeft, waar ze in principe groot in is geworden, lijkt het dat ze veel meer rust heeft, en dat ze zich er beter in voelt? Het nieuwtje van de mand is schijnbaar weg, en nu prefereert zer haar eigen, veilige bench weer.
Dus, het lijkt er, nu even op dat de bench haar beter laat voelen.
Feit blijft wel, als wij het nodig vinden dat ze in de bench moet, dan gaat ze er ook in, en pas als wij zeggen dat het goed is mag ze eruit.
PUNT, geen discussie mogelijk.
Nu is het mij wel duidelijk geworden dat er diverse mensen, diverse opvattingen hebben over honden opvoeden, hoe met ze om te gaan, hoe samen met ze te leven en hoe ze te zien? Veel van de zaken die IK in deze topic voorbij heb zien komen begrijp IK dan weer helemaal niks van. Daarmee bedoel ik niet alleen de veroordelingen en opgestoken vingertjes, maar ook bepaalde vormen van uitleg.
Het is duidelijk dat MIJN manier van opvoeden, en het houden van een hond, niet sychroon lopen met veel van de meningen op het forum, maar dat is prima. Zoveel mensen, zoveel meningen, een ieder moet gewoon doen waar hij zich goed bij voeld, wat voor zijn/haar hond werkt en achter de idealen blijven staan waar hij/zij in geloofd, of het nu om honden of andere zaken gaat.
Ik blijf het zeggen, sommige reacties in deze topic vind ik dus echt zwaar overdreven en overtrokken, maar dat komt misschien ook omdat ik vrij hard ben (waarschijnlijk door mijn werk), vrij nuchter ben (echte Noord Hollander, geboren en getogen) en ik vrij goed vast hou aan mijn principes en aan datgene wat bij mij altijd heeft gewerkt. Tot ik zie dat het niet werkt, of iets anders beter werkt, dan stap ik over, maar wel door eigen ondervinding.
Bepaalde zaken die ik hier heb zien langs komen, of voorstellen die ik gelezen heb zul je bij NOOIT aantreffen. Plaats is plaats, en dat is niet 2 meter voor je bench gaan liggen omdat je dan niet in de weg ligt, nee, de bench in, dat is plaats.
Of jullie dat nu goed vinden of niet, of je daar nu verdrietig van word of niet, of dat ik daardoor de grootste klootz@k ben of niet, ik geef mijn principes niet op omdat een ander het zo graag anders ziet.
Gelukkig voel ik mij gesterkt door diverse gesprekken die ik de afgelopen dagen gevoerd heb met allemaal (bevriende) hondenmensen. Allemaal doen het net zo als ik het doe onder het mom van: Een hond moet luisteren, en ik bepaal wat er gebeurd, wanneer, en hoe lang!
Een hond op zijn plaats sturen en accepteren dat hij een meter voor zijn mand gaat liggen is geen commando opvolgen, dat is zelf bepalen wat te doen. Dat is geen consequent gedrag, dat is slap zijn tegenover je hond. Niet duidelijk zijn, niet rechtlijnig zijn, en duidelijk geen roedelleider zijn.
Ik zal in het vervolg dit soort zaken met "lotgenoten" bespreken waarmee ik op dezelfde lijn zit, hoeft niemand zich verdrietig te voelen.
In ieder geval, toen bepaalde mensen zich hier druk over maakte, liepen Gila en ik lekker over het strand in Egmond aan Zee en het was heerlijk, en druk, en veel hondenvriendjes in alle soorten en maten.
Impressie:

Zoek de hond

Gras kan er best uit.

I know the way Boss

Kom je nog of wat??

Ow, nu gaan we opeens die kant op?

Heerlijk die duinen, kan mij niet gek genoeg!!
Lekker anderhalf uur wezen uitwaaien, alhoewel er weinig wind stond. Wel bewolkt, maar genoeg om te zweten. Heerlijk weg geweest, en thuis gekomen kiep ze meteen door haar bench in, even een hondenkoekje gegeten. Die krijgt ze altijd na de lange wandeling, en wat drinken na dat zoute water. Nu ligt ze letterlijk in diepe slaap.
Het lek is dus waarschijnlijk boven