Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility en Dog Dance?

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Agility en Dog Dance?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sidney is bezig met haar eerste cursus behendigheid. Mijn vriend traint met haar en ik neem het over als hij een keer niet kan (ik doe met Boyke de derde cursus op het moment). Sid gaat helemaal uit haar dak en vindt het geweldig :cheer: Grootste uitdaging is haar aandacht te houden, dat is best lastig met een stuiterbal vol energie :80: Nu heb ik eigenlijk ook wel enorme zin om ook wat met haar te doen. Met Boyke gaat het prima, maar allemaal heel bedaard en gezellig. Dat is echt bejaarden-agility zeg maar :wink: Fijn om met hem bezig te zijn, maar ik zou het leuk vinden om met Sid wat meer uitdaging te hebben. Bovendien kan zij dan weer wat meer haar energie kwijt, denk ik.
Zou het verwarrend zijn als ik met haar iets anders ging doen, Dog Dance bijvoorbeeld? Raakt ze dan in de war of wordt het teveel in haar koppie om twee verschillende trainingen te doen? Wie heeft hier ervaringen mee?
Ik ga het volgende week ook op de hondenschool eens in de groep gooien, maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die twee trainingen doen :lol1:
MJ
Zeer actief

Re: Agility en Dog Dance?

Ongelezen bericht door MJ »

Ik doe met Gijsje ook Treibball en Dogdance.
Gaat hartstikke leuk hoor en is niet verwarrend. :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

MJ schreef:Ik doe met Gijsje ook Treibball en Dogdance.
Gaat hartstikke leuk hoor en is niet verwarrend. :wink:
:cheer: En ben je aan beide ongeveer tegelijk begonnen of was je met de eerste activiteit al wat verder voor je met de tweede startte? Sid is net begonnen en ik vraag me af of het verstandig is haar de eerste cursus eerst af te laten ronden voor ik ernaast met iets anders begin :denken:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Met Rowan train ik zowel obedience, agility en jacht. Geen probleem om dat naast elkaar te trainen. Alleen even opletten dat je niet dezelfde commando's gebruikt voor dingen met een andere uitvoering.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb met Noah behendigheid, flyball en IPO op hetzelfde veld getraind en nooit problemen gehad. Juist wel altijd voordelen van elkaar :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties :ok: Zo te horen alleen maar positieve ervaringen, dus ik kan gaan verzinnen wat ik dan erbij wil gaan doen :cheer:
duitse herder
Zeer actief

Enige wat ik niet zou combineren is combisport en behendigheid. Heb wel eens een keer combisport gedaan alleen dan stond noah al bij het eind en moest ik net beginnen :engel: en dat is nou net niet de bedoeling ervan :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

duitse herder schreef:Enige wat ik niet zou combineren is combisport en behendigheid. Heb wel eens een keer combisport gedaan alleen dan stond noah al bij het eind en moest ik net beginnen :engel: en dat is nou net niet de bedoeling ervan :LOL:
:oohja: Niet zo handig inderdaad :mrgreen: Ik had in de tweede cursus met Boyke een man erbij die eerst combisport had gedaan. Ik begreep dat je daarbij steeds je hond aan dezelfde kant hebt lopen, dat gaf ook nogal hilarische taferelen bij behendigheid :wink:
duitse herder
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
duitse herder schreef:Enige wat ik niet zou combineren is combisport en behendigheid. Heb wel eens een keer combisport gedaan alleen dan stond noah al bij het eind en moest ik net beginnen :engel: en dat is nou net niet de bedoeling ervan :LOL:
:oohja: Niet zo handig inderdaad :mrgreen: Ik had in de tweede cursus met Boyke een man erbij die eerst combisport had gedaan. Ik begreep dat je daarbij steeds je hond aan dezelfde kant hebt lopen, dat gaf ook nogal hilarische taferelen bij behendigheid :wink:
Klopt, de hond loopt altijd links en daarbij moet de hond een meter in de buurt blijven. Voor de behendigheid dus niet handig, dat is vooral veel vooruit kunnen sturen en zelfstandig te werk gaan. Daarom is het dus niet zo handig om dat samen te doen :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
cyberdogz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian shepherd & Finse lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door cyberdogz »

@duitse herder;
Jammer dat je een mening geeft waar je niet zo veel verstand van blijkt te hebben nl;
Hond; Chasin
Handler; Suzanne Klaus
behendigeid;
2010 uitgezonden naar het WAC
winnaar behendigheidcomp. C klasse (2011)
Combisport;
zeer goed lopend in de Combisport , hoogste klasse(helaas door een dramatisch ongeluk geen kampioenschap kunnen lopen voor de combisport)

Hond; Skippy
Handler; JP v. Es
Combisport;
Kampioen Combisport (2011) A klasse
Behendigeheid;
Comp. in de A. klasse

Dat handlers deze sporten niet combineren zegt iets over de handlers en niet iets over de sporten, zoals hierboven te lezen is hebben deze mensen het tegendeel bewezen ;-)
duitse herder
Zeer actief

cyberdogz schreef:@duitse herder;
Jammer dat je een mening geeft waar je niet zo veel verstand van blijkt te hebben nl;
Hond; Chasin
Handler; Suzanne Klaus
behendigeid;
2010 uitgezonden naar het WAC
winnaar behendigheidcomp. C klasse (2011)
Combisport;
zeer goed lopend in de Combisport , hoogste klasse(helaas door een dramatisch ongeluk geen kampioenschap kunnen lopen voor de combisport)

Hond; Skippy
Handler; JP v. Es
Combisport;
Kampioen Combisport (2011) A klasse
Behendigeheid;
Comp. in de A. klasse

Dat handlers deze sporten niet combineren zegt iets over de handlers en niet iets over de sporten, zoals hierboven te lezen is hebben deze mensen het tegendeel bewezen ;-)
Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd he. Of wil je nu zeggen dat door 2 mensen het meteen niet meer klopt? Immers degene bij wie het niet werkt (zoals bij mij) zie je natuurlijk niet meer in beide sporten :mrgreen: Daarbij zeg ik niet dat het altijd zo is, ook niet dat het absoluut niet kan. Enige wat ik zeg dat het niet handig is om het te combineren.:
Enige wat ik niet zou combineren is combisport en behendigheid
Perry en Noah

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Tsja, er zijn mensen die vinden dat je maar in 1 tak van sport goed kunt presteren. En leggen zich dan ook toe op 1 tak. Keuze.
Het is absoluut te combineren. Ik denk dat je alles wel met elkaar kunt combineren, mits je duidelijk en consequent bent. En dat is veel mensen niet gegeven. Misschien moet je dan helemaal niet aan een hond beginnen overigens, maar andere discussie.
Je hond weet haarfijn het verschil, als jij dat verschil ook maakt. Sterker nog, ik weet zeker dat mijn hond een betere behendigheidshond is dóór zijn CombiSport ervaring. Hij heeft daardoor meer zelfvertrouwen. Maar wat je niet moet doen is als een kip zonder kop gewoon maar wat gaan rennen. Het is een sport en dus moet je het je hond léren.
En even .... Je hond mag ook rechts lopen. Hij mag tijdens een run niet wisselen. Maar een goeie behendigheidshond wisselt alleen als de handler dat aangeeft.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik doe nu met mijn x Chihuahua gehoorzaamheid en behendigheid.
Met mijn andere hondjes trainde ik op een gegeven moment drie keer in de week: gehoorzaamheid, behendigheid en flybal.
Dat was voor haar trouwens wel iets to much, dus dat heb ik maar kort gedaan.
Maar het kan dus makkelijk, zeker doen! :ok:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”