Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef: nou eerlijk gezegd vind ik jou meer een zeurpiet en ik betwijfel dat niet bijten
het is snauwen en dat is normaal hondengedrag dat zelfs jouw eebje zal hebben als ze haar drempel overgaan.

wellus nietus wellus nietus! kom maar een keer langs met zo'n vervelende zeikpeuter, dan zal je het zien :wink:
als die hond echt gebeten had had dat kind van 4 het niet na kunnen vertellen.
een gat in d'r wang: dat kwam zeker door de luchtverplaatsing dan?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik lees maar hou het niet bij hoor. Maar bouvierpoedel zegt alles wat je nodig hebt om te weten, toch? Bij die gedragstest gaan ze niet met vingers in zijn ogen steken, daar slaagt ie natuurlijk met vlag en wimpel voor. En dan heb je hem binnen tien dagen weer terug. In Nederland is iedereen dol op protocollen dus ik neem aan dat het zo zal lopen.
Wel wat van geleerd zeg, nooooooit je hond meegeven. De politie l*lt maar wat vaak genoeg, heb ik zelf ook meegemaakt in een andere situatie. Dus eerst de handtekening zien van de officier van justitie, dan pas afgeven. En dan nog tegenspurtelen, zou ik, want het is geen ding maar een lid van het gezin.

En mijn Shelly is heel erg lief maar als een kind haar zomaar om de hals valt en knuffelt, zou ze ook 'hap' zeggen. Ik denk dat dit iedereen kan overkomen. Dus bedankt voor je verhaal, ik ga toch eens wat beter opletten als er kinderen in de buurt zijn. Er zijn er hier ook een paar die niet helemaal sporen.

Wat ik wel doe, als er kinderen naar me toe komen die Shelly willen aaien, voed ik ze altijd een beetje op als het gaat om hoe je met een hond omgaat. Moet ook wel want Shelly vindt kinderen eng omdat ze lawaaierig en druk (kunnen) zijn. Dus het werkt twee kanten op, Shelly went aan kinderen en kinderen leren wat. Maar ja, dat heb je misschien niet als je een echte herder hebt.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

senna en odin schreef:Jeetje wat een aannames allemaal :scratch:
Volgens mij kun je raden naar wat er gebeurd is tot je een ons weegt maar als je er niet bij was kun je ook geen oordeel vellen.
@ts: hoop de je je hond snel weer hebt en dat ie door de testen komt en dat dat kindje er verder niets blijvends aan over houdt :ugh: .
Mee eens. En hopelijk leren de ouders het kind ook dat je niet zomaar op alles af kan stieren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:.
O ja, want het is soon gefáárlijke grote bloeddorstige hond die er stáát voor de baas. Vrij, onverveerd en moedig, klaar om iedereen te vermoorden. :ok: Daarom zijn mensen er ook altijd doodsbang voor en vliegen naar de andere kant van de weg :roll:

Maar als er een kind van 4 aan komt zetten wordt dat wel onmiddellijk in het gezicht gebeten, met al die moed.
nee, het is een herder met herdertandje waartegen een kinderhuidje niet bestand is.
stel je toch niet zo aan mens en leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb :gvd:
die hond heeft gewoon gesnauwd en of je het nou leuk vindt of niet, dat is gewoon hondengedrag!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Het meisje rent naar me toe...ik roep meisje doe dat maar niet ga maar lekker spelen..meisje is vlak bij me..ik loop door en struikel...ik raak uit balans...op dat moment was ze dus al heel vlak bij de hond...ik doe een hand aan de grond ga rechtstaan klop mijn hand af ..en zie dat het meisje de hond zijn kop vastpakt van voren met haar hoofd op zijn hoofd en per ongeluk met haar vinger in zijn oog prikt...hij jankt en voordat je iets kunt doen hapt hij....waarschijnlijk vond ze het zielig en wou hem daarom nog even knuffelen.
Mijn reactie was mischien minder snel als wanneer ik zou weten dat hij bijv. zou bijten maar dat is niet zo...en ik ga als het kindje toch knuffelt echt niet meteen gillen dat ze hem los moet laten...alleen niemand had ooit verwacht dat ze hem per ongeluk pijn zou doen
Afbeelding
tekkel
Erelid

renee-uk schreef:
tekkel schreef:
renee-uk schreef: sorry hoor maar ik geloof niet dat ik hier zin in heb
het is een herder geen teckel, scheelt misschien toch iets in kracht en grootte :roll:
als ik op mijn bek ga heb ik ook geen controle over mijn honden zelfs al heb ik de riem nog vast :idea:
oké hij had geen controle over zijn hond maar zag nog wel in de gauwigheid dat een vingertje van twee centimeter in de oogkas van zijn macho verdween. yeah right :roll:
ik geloof d'r helemaal nix van, maar dat was denk ik wel duidelijk :cool2:
dus jij kan meteen ook niet meer kijken als je gevallen bent?
wat een onzin kraam jij hier uit zeg, niet te geloven.
ik geloof dat er hier maar eentje onzin uitkraamt, en dat zijn niet jij en ik :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef: nou eerlijk gezegd vind ik jou meer een zeurpiet en ik betwijfel dat niet bijten
het is snauwen en dat is normaal hondengedrag dat zelfs jouw eebje zal hebben als ze haar drempel overgaan.

wellus nietus wellus nietus! kom maar een keer langs met zo'n vervelende zeikpeuter, dan zal je het zien :wink:
nee dat kwam door de snauw, dat doen hondjes namelijk als ze snauwen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

heb ook wel eens gehad dat er een groepje kinderen op mijn hond kwamen afrennen
heb dan ook gezegd: ho jongens.. eerst vragen he ;) want niet alle hondjes vinden kinderen leuk
toen was het: ohja.. mevrouw? mogen we haar aaien
ja hoor prima :D

kinderen vind ze alleen maar leuk
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Jip schreef: ik schrijf het misschien niet zo handig maar als jij ineens een kind voor je auto hebt zonder dat je dat gezien hebt dan had je niet beter uit kunnen kijken want je hebt het niet gezien...... :19:
Dan reed je te hard of je liep niet op te letten. Het is hoe dan ook altijd jouw schuld.
Hoe kan ze nu lopen als ze achter het stuur zit.?? :denken:
Of ze moet een Fred Flintstone wagen hebben. :idea:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Muk schreef:
senna en odin schreef:Jeetje wat een aannames allemaal :scratch:
Volgens mij kun je raden naar wat er gebeurd is tot je een ons weegt maar als je er niet bij was kun je ook geen oordeel vellen.
@ts: hoop de je je hond snel weer hebt en dat ie door de testen komt en dat dat kindje er verder niets blijvends aan over houdt :ugh: .
Mee eens. En hopelijk leren de ouders het kind ook dat je niet zomaar op alles af kan stieren.
Daar ben ik het met jou eens Muk :ok:
Dat kindje heeft nu een harde les geleerd die wellicht voorkomen had kunnen worden hadden pa en ma geleerd dat je niet zomaar op een wildvreemde hond af kan banjeren.
Groetjes Belinda
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
:wink: Heb ik zelf gehad op die leeftijd; van mijn eigen hond en ook omdat ik hem pijn had gedaan.
Denk dat ik er met heel wat meer dan een enkel gaatje vanaf had kunnen komen als hij ipv een ongelukkige snauw gericht had gebeten.
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef: een gat in d'r wang: dat kwam zeker door de luchtverplaatsing dan?
Bij een herder kan dat hoor :lol1: Want die zijn zó gevaarlijk dat ze met één hap een kind van 4 kunnen doden :cheer: Iedereen weet dat ook, want met een herder heb je álle ruimte en wijken de mensen uiteen als de Rode zee voor Mozes. Diép respect hebbend en vol ontzag opkijkend naar een baas die dat toch allemaal maar mooi de baas is. :ok:

Alleen jammer dat dit kind dat nog niet wist.
wat leer je toch veel op zo'n hondenforum :E: :mrgreen:
Muk

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
O ja, want het is soon gefáárlijke grote bloeddorstige hond die er stáát voor de baas. Vrij, onverveerd en moedig, klaar om iedereen te vermoorden. :ok: Daarom zijn mensen er ook altijd doodsbang voor en vliegen naar de andere kant van de weg :roll:

Maar als er een kind van 4 aan komt zetten wordt dat wel onmiddellijk in het gezicht gebeten, met al die moed.
nee, het is een herder met herdertandje waartegen een kinderhuidje niet bestand is.
stel je toch niet zo aan mens en leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb :gvd:
die hond heeft gewoon gesnauwd en of je het nou leuk vindt of niet, dat is gewoon hondengedrag!
Nanna houdt niet van enge heddurs. Dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik denk dat er in zo'n situatie waarschijnlijk wel meer honden zullen snauwen dan men hier denkt. Ook van niet vechthondenrassen en heddurs.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb liever niet dat kinderen mijn honden aaien als ze aan de lijn lopen.
Meestal zeg ik dat ze bijten en niet zo lief zijn, blijven ze er meestal wel vanaf al zullen er altijd eigenwijze jochies zijn die toch perse willen aaien, vooral als ze met meerdere jongentjes zijn dan willen ze stoer doen.
Alleen hele rustige kinderen mogen Jarah aaien, dan neem ik twee honden kort aan mijn linkerbeen en Jarah aan mijn rechterbeen en mogen ze alleen Jarah aaien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nanna schreef: Bij een herder kan dat hoor :lol1: Want die zijn zó gevaarlijk dat ze met één hap een kind van 4 kunnen doden :cheer: Iedereen weet dat ook, want met een herder heb je álle ruimte en wijken de mensen uiteen als de Rode zee voor Mozes. Diép respect hebbend en vol ontzag opkijkend naar een eigenaar die dat toch allemaal maar mooi de baas is. :ok:

Alleen jammer dat dit kind dat nog niet wist.
je beseft dat je zelf ook 2 herders hebt? Waarvan er iig 1 fysiek best in staat is om een kind van 4 te doden? :19:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:

Nanna houdt niet van enge heddurs. Dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik denk dat er in zo'n situatie waarschijnlijk wel meer honden zullen snauwen dan men hier denkt. Ook van niet vechthondenrassen en heddurs.
zeker weten,bij benadering had die van mij zijn lip al opgetrokken,weet ik zeker.
Dus ik zeg altijd al dat ie bijt,dan blijven ze uit de buurt,gelukkig heeft ie nog nooit gebeten(ja mij in mijn tenen)
Muk

eefje+huig schreef:
Muk schreef: Nanna houdt niet van enge heddurs. Dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik denk dat er in zo'n situatie waarschijnlijk wel meer honden zullen snauwen dan men hier denkt. Ook van niet vechthondenrassen en heddurs.
zeker weten,bij benadering had die van mij zijn lip al opgetrokken,weet ik zeker.
Dus ik zeg altijd al dat ie bijt,dan blijven ze uit de buurt,gelukkig heeft ie nog nooit gebeten(ja mij in mijn tenen)
Als kinderen op mijn hond af komen rennen zeg ik altijd dat mijn hond niet lief is en dat zij eerst aan de eigenaar moeten vragen of de hond geaaid mag worden. Als kinderen netjes vragen of de hond geaaid mag orden zeg ik altijd ja.
Mijn hond is vriendelijk, maar ik hou niet van roekelze kinderen die overal opaf stormen. En ja, die zijn er genoeg in deze kinderrijke buurt. Uiteraard ook zonder toezichthoudende ouders, jammer genoeg.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Tsja ik weet zeker dat hij die test doorstaat als ik met hem ben...maar volgens de advocaat ging dit zeker weken...misschien wel maanden duren en geen 10 dagen..al die tijd zit hij weggestopt in een kennel terwijl hij nog nooit een nacht zonder mij is geweest...hij raakt waarschijnlijk onwijs gestressed en wordt dan door een vervelende kerel die eigenlijk ook nog vrij bang voor honden is(zo noemde de advocaat hem) opgejut en getreiterd terwijl hij in al die tijd nauwelijks contact met mensen of andere honden heeft gehad en nauwelijks wordt uitgelaten.
43 van de 60 honden die getest worden slagen niet en daar zitten ook andere minder imponerende en kleinere rassen bij.
De verklaringen van instructeurs en andere mensen zullen natuurlijk wel iets doen maar de vraag is of het genoeg is.
Mocht hij niet door de test komen kun je een aanvraag indienen hem bij martin gaus in training te doen om voorbereid te worden op nog een test. Binnenkort komt het voor de kantonrechter en die gaat beslissen wat er moet gebeuren, het kan dus zijn dat hij besluit dat hij naar huis toe kan met een aanlijn en muilkorf gebod.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:

nanna's verstand gaat wel vaker met haar op de loop en zeker als er herders of 'vechthonden' bij betrokken zijn.
verder legt ze graag mensen woorden in de mond die uit haar eigen bekrompen breintje komen, maar zolang ze nog zelf hondjes herplaatst die niet onmiddellijk in de pas lopen ben ik niet zo onder de indruk van haar opvoedkennis en -kunde eerlijk gezegd.
veel geschreeuw en weinig wol!
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: Ach, donder toch op. Die zijn beiden te goeiig voor woorden. Slome sufferds die niet aldoor alert op hun teentjes staan om 'voor de báás' te staan en meteen van zich af te bijten, uit verdédiging uiteraard :roll:
Als een kind ze pijn doet geven ze een piep en dat was dat.
Ja, er bestaan écht honden die niet meteen overal inhangen. :lol1:
niemand behalve jij heeft het over voor de baas staan hier, valt wel op trouwens dat dat blijkbaar de enige manier is waarop jij een punt denkt te kunnen maken.
Afbeelding

Muk

macho-hayley schreef:Tsja ik weet zeker dat hij die test doorstaat als ik met hem ben...maar volgens de advocaat ging dit zeker weken...misschien wel maanden duren en geen 10 dagen..al die tijd zit hij weggestopt in een kennel terwijl hij nog nooit een nacht zonder mij is geweest...hij raakt waarschijnlijk onwijs gestressed en wordt dan door een vervelende kerel die eigenlijk ook nog vrij bang voor honden is(zo noemde de advocaat hem) opgejut en getreiterd terwijl hij in al die tijd nauwelijks contact met mensen of andere honden heeft gehad en nauwelijks wordt uitgelaten.
43 van de 60 honden die getest worden slagen niet en daar zitten ook andere minder imponerende en kleinere rassen bij.
De verklaringen van instructeurs en andere mensen zullen natuurlijk wel iets doen maar de vraag is of het genoeg is.
Mocht hij niet door de test komen kun je een aanvraag indienen hem bij martin gaus in training te doen om voorbereid te worden op nog een test. Binnenkort komt het voor de kantonrechter en die gaat beslissen wat er moet gebeuren, het kan dus zijn dat hij besluit dat hij naar huis toe kan met een aanlijn en muilkorf gebod.
Jammer dat het zo lang duurt. Heb je al contact gehad met bouvierpoedel? Misschien heeft hij nog tips voor je.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

macho-hayley schreef: Binnenkort komt het voor de kantonrechter en die gaat beslissen wat er moet gebeuren, het kan dus zijn dat hij besluit dat hij naar huis toe kan met een aanlijn en muilkorf gebod.
Daar ga ik voor duimen!
Ik ben niet gek op herders, maar als je verhaal klopt gaat me deze gang van zaken veel en veel te ver.
Sterkte!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja dit is wat zowel de advocaat als de werkgroep mij vertelt..beide hebben nogal veel ervaring met dit soort zaken..al hoop ik dat het voor hem ook zo snel gaat natuurlijk
Afbeelding
Muk

Nanna schreef:
macho-hayley schreef:Tsja ik weet zeker dat hij die test doorstaat als ik met hem ben...maar volgens de advocaat ging dit zeker weken...misschien wel maanden duren en geen 10 dagen..al die tijd zit hij weggestopt in een kennel terwijl hij nog nooit een nacht zonder mij is geweest...hij raakt waarschijnlijk onwijs gestressed en wordt dan door een vervelende kerel die eigenlijk ook nog vrij bang voor honden is(zo noemde de advocaat hem) opgejut en getreiterd terwijl hij in al die tijd nauwelijks contact met mensen of andere honden heeft gehad en nauwelijks wordt uitgelaten.
Het wordt steeds gekker.
Waarom zou die Bouvier die door BP gefokt is wel gewoon binnen 10 dagen getest kunnen worden en moet die hond van jou er máánden op wachten? Om dan, na bakken doorstane ellende, getreiterd te worden door een 'vent die bang is voor honden'?
Misschien omdat het door de grote onkunde van de meeste korpsen / agenten wel enorm verschilt per regio?

TS je zou ook met Budkes contact op kunnen nemen, misschien heeft zij nog tips voor je.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Nanna schreef:Het wordt steeds gekker.
Waarom zou die Bouvier die door BP gefokt is wel gewoon binnen 10 dagen getest kunnen worden en moet die hond van jou er máánden op wachten? Om dan, na bakken doorstane ellende, getreiterd te worden door een 'vent die bang is voor honden'?
zo vreemd zijn die verhalen niet hoor
in de tijd van de RAD kwam dit eigenlijk alleen maar voor
honden maandenlang in kennels.. weken of zelfs maanden moeten wachten op een test en in de tussentijd werd er niks met die honden gedaan wbt sociaal vlak
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Limanade schreef:
honden maandenlang in kennels.. weken of zelfs maanden moeten wachten op een test en in de tussentijd werd er niks met die honden gedaan wbt sociaal vlak

mss dat de werkgroep en de advocaat enkel daar ervaring mee hebben...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef: Ja, er bestaan écht honden die niet meteen overal inhangen. :lol1:
En een percentage daarvan zijn ook gewoon dezelfde herders als die jij zo zit af te kraken, dat vergeet je voor het gemak maar even denk ik.
Ik word dat geschop van jou tegen alles wat jou niet aanstaat! zoals fokken met rashonden, vechthonden, herders en hondenshows inmiddels echt kotsbeu. :roll:
Echt iedere nuance is uit jouw reacties verdwenen de laatste tijd...

Ts, ik hoop dat het verhaal verder wordt uitgezocht en het beoordelen van je hond snel gaat gebeuren, zodat je niet te lang in onzekerheid hoeft te blijven over het lot van Macho. Sterkte.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

renee-uk schreef:
Nanna schreef: Ach, donder toch op. Die zijn beiden te goeiig voor woorden. Slome sufferds die niet aldoor alert op hun teentjes staan om 'voor de báás' te staan en meteen van zich af te bijten, uit verdédiging uiteraard :roll:
Als een kind ze pijn doet geven ze een piep en dat was dat.
Ja, er bestaan écht honden die niet meteen overal inhangen. :lol1:
niemand behalve jij heeft het over voor de baas staan hier, valt wel op trouwens dat dat blijkbaar de enige manier is waarop jij een punt denkt te kunnen maken.
Jij gooit alle herders (en hun bazen) op 1 hoop, ik wees je er alleen op dat je die zelf ook hebt. Wat geeft jou het idee, dat alleen de jouwe goedzakken zijn? De mijne heeft ook nog nooit iemand gebeten, toegesnauwd of anderszins bedreigd, maar het blijft een feit dat daar fysiek prima toe in staat is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Muk schreef:
Jammer dat het zo lang duurt. Heb je al contact gehad met bouvierpoedel? Misschien heeft hij nog tips voor je.
Ik hebb ook geen tips ,ja 1 en dat is gewoon wachten op je beurt.
Maar je moet ook niet doorslaan in je gezemel over je hond .
Gaan wel meer Fifi's zomers het pension in en die redden zich ook prima hoor en krijgen hun natje en droogje en worden op tijd uitgelaten.
En zo'n gedrags deskundige moet zich ook aan regels houden en zal jouw hond heus niet gaan lopen sarren en uitdagen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

crutz schreef:
Limanade schreef:

mss dat de werkgroep en de advocaat enkel daar ervaring mee hebben...
Dan zou ik een andere adocaat zoeken, eentje die meer recentere ervaring heeft opgedaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”