Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door macho-hayley »

dankjulliewel!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Heb je die ouders al gesproken? Ik zou zelf toch eens met een bos bloemen langs gaan en het gesprek aanknopen. Als hun bereid zijn de aanklacht in te trekken ben je klaar toch?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Helaas heb ik de ouders gisteren en vandaag ook niet thuis getroffen..zodoende heb ik kadootjes voor de dochter laten bezorgen en een kaartje door de bus gedaan. Tevens heb ik via hyves een berichtje gestuurd. En zal ik er zeker nog eens langs gaan in de hoop ze daar te treffen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Knap van je! Ik kan me voorstellen dat je gezien het verloop ook behoorlijk pissig bent op die mensen, maar het is inderdaad wijsheid het netjes te doen en te hopen dat het redelijke mensen zijn die bereid zijn te luisteren. Heb je het kindje gezien? Is het idd gewoon een open plekje of heeft ze een blauw bekkie met gat?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Eline* schreef:Heb je die ouders al gesproken? Ik zou zelf toch eens met een bos bloemen langs gaan en het gesprek aanknopen. Als hun bereid zijn de aanklacht in te trekken ben je klaar toch?
Ja, dat zou ik ook doen. En goed uitleggen dat het domweg een (vervelende) samenloop van omstandigheden was.
Onze oude retriever Bill zou in zo'n zelfde situatie best hetzelfde kunnen doen, ben ik bang. Bah, moet er niet aan denken. :(:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

:eek: Inderdaad zeg wat een nachtmerrie, ik moet er toch niet aan denken zeg.. pff! Enorm veel sterkte en ik hoop dat je je hond gauw terug hebt. :ok:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Eline* schreef:Zouden ze een teckel ook in beslag hebben genomen bij zoiets?
Vast niet....
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kijk en daar heb ik dan ook weer respect voor :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ariane
Erelid

Nanna schreef:
macho-hayley schreef:Helaas heb ik de ouders gisteren en vandaag ook niet thuis getroffen..zodoende heb ik kadootjes voor de dochter laten bezorgen en een kaartje door de bus gedaan. Tevens heb ik via hyves een berichtje gestuurd. En zal ik er zeker nog eens langs gaan in de hoop ze daar te treffen.
Ik heb al met je ge-pb't maar wil ook nog hier eens even zeggen dat ik eigenlijk vind dat je het super aanpakt. En ook hier wil ik je nog eens mijn excuses aanbieden voor mijn flying of the handle
:ok:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoorde van mijn buurvrouw dat het met de kleine eigenlijk best goed gaat.....de kleine had zelf gezegd dat ze hoopte dat Macho gauw weer thuiskwam...ik hoop dat ze haar ouders kan overtuigen :D

Bedankt Nanna!

Volgens de politie was dit de standaard procedure bij elke hond die een mens bijt maarja hij heeft zijn ras en uitstraling natuurlijk niet mee..en als je ipo hebt gedaan is je hond meteen een levensgevaarlijke politiehond
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn bouvier teef heeft van het weekend nog uitgehaald en iemand een zere neus bezorgd. :engel:
Mevrouw wilde pup knuffelen en Betje vond het op een gegeven moment genoeg. :devil:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
macho-hayley schreef:Helaas heb ik de ouders gisteren en vandaag ook niet thuis getroffen..zodoende heb ik kadootjes voor de dochter laten bezorgen en een kaartje door de bus gedaan. Tevens heb ik via hyves een berichtje gestuurd. En zal ik er zeker nog eens langs gaan in de hoop ze daar te treffen.
Ik heb al met je ge-pb't maar wil ook nog hier eens even zeggen dat ik eigenlijk vind dat je het super aanpakt. En ook hier wil ik je nog eens mijn excuses aanbieden voor mijn flying of the handle
Nanna die bakzeil haalt, wat gebeurt er nu? :roll:
Wel netjes dat je dat niet alleen per PB doet, maar ook in het openbaar. Of probeer je je reputatie alleen een beetje te redden? :wink:

TS,ik hoop dat je de ouders snel thuis treft en met ze in alle redelijkheid in gesprek kunt gaan, waarbij jij eventueel aanbiedt Macho gemuilkorfd en aangelijnd uit te laten als zij hun aangifte intrekken. Ik weet niet of dat mogelijk is hoor, en of dan de hond direct weer naar de eigenaren terug mag, maar dat zou de gunstigste oplossing zijn lijkt me.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jeetje wat heftig. De politie vertelde mij dat je pas aangifte kan doen als de eigenaar de hond doelbewust heeft laten bijten. De pitbull van de buren was ontsnapt, kwam op mij en mijn honden afgerend, sprong en beet mij in mijn arm. Er liggen aantekeningen maar meer doen ze er hier niet aan. En dit is dus wél een agressieve hond met onverantwoordelijke baasjes. Nou ja dat zit me nog steeds dwars. :roll:

Ik hoop voor jou op een goede afloop. Sterkte. :roos:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat heftig. Een erg rotte samenloop van omstandigheden.
Vind dat je het ook netjes aanpakt richting het meisje en haar familie.

Ik hoop dat je hond snel terug is. Vind het ook nogal wat om een hond gelijk in beslag te nemen na 1 bijtincident.
Wil natuurlijk NIET zeggen dat ik een bijtincident uitvlak hoor, want het heeft zeker een impact op een klein kind.

Sterkte ermee.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 01 dec 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

macho-hayley schreef: Volgens de politie was dit de standaard procedure bij elke hond die een mens bijt maarja hij heeft zijn ras en uitstraling natuurlijk niet mee..en als je ipo hebt gedaan is je hond meteen een levensgevaarlijke politiehond
Dat is werkelijk gelul van de eerste orde. Zoek maar eens op het forum mbt bijtincidenten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heb net alles doorgelezen, geen tip, maar wil je wel sterkte wensen!
Hoop dat je hond snel weer thuis is!
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ik bedoel dat dit door andere mensen meteen geroepen wordt...niet dat justitie dit zo ziet o.i.d.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hoop voor je dat het met een sisser afloopt :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat zul je je machteloos voelen, ik denk dat een van mijn teckels ook uit een reflex had kunnen happen. en moet er niet aan denken dat hij dan in beslag genomen zou worden.. het is geen bewust bijten maar in een impuls reactie op wat er gebeurde kan ik mij voorstellen.
Ik hoop dat je hem snel weer thuis hebt. en er verder geen acties worden ondernomen en het meisje er geen blijvend iets aan overhoudt en goed dat je contact zoekt met de ouders. heel veel sterkte...
Afbeelding
natascha26
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal

Ongelezen bericht door natascha26 »

Ik heb ook alles doorgelezen en jammer genoeg geen antwoord op hoe nu verder.

Ik wil wel even zeggen dat ook in mijn ogen je meer dan je best doet voor een goede afloop ook tussen de ouders en het kind.

Ook hoop ik dat Macho weer snel naar huis kan en alles inderdaad met een sisser afloopt.

Hou ons op de hoogte als je wilt.
Afbeelding
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

macho-hayley schreef: Volgens de politie was dit de standaard procedure bij elke hond die een mens bijt maarja hij heeft zijn ras en uitstraling natuurlijk niet mee..en als je ipo hebt gedaan is je hond meteen een levensgevaarlijke politiehond
Dat is mi het hele eieren eten :19: Een paar jaar geleden was hier een soortgelijk incident, een loslopende herder heeft een jongetje gegrepen en wel iets erger dan dit voorval, maar niet levensgevaarlijk...anyway, de hond moest wel dood, (ik ken het hele verhaal ook niet precies hoor) omdat het een herder betrof waar ook ipo ed mee gedaan was. De ouders van het jochie stonden erop dat ie een spuitje kreeg en de eigenaar had geen poot om op te staan. Maar er zal met die hond waarschijnlijk wel eerder iets zijn voorgevallen....of hij heeft zomaar uit het niets dat kind gepakt, tja dán... :roll: anders lijkt me dat wel erg rigoreus :scratch:
Ik hoop dat jij je hond snel terug hebt want dit geval lijkt me toch niet zo héél ernstig.
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik vind je heel nuchter en dapper overkomen hier, maar dit lijkt me een regelrechte nachtmerrie. Ik duim in ieder geval voor jou en Macho, dat ie maar gauw weer thuis mag komen!!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

macho-hayley schreef:Tsja ik struikelde...heb de hond nog vast aan een lange politielijn(ik ben een zij trouwens)..kind rent naar hond toe ondanks de waarschuwing...nog steeds geen probleem maar niet fijn natuurlijk dat ze niet luistert...tot ze hem per ongeluk pijn doet en hij hapt..
En macho is absoluut geen pieperd...dus als hij jankt heeft het hem echt wel pijn gedaan....
Daarbij hapt hij eenmaal..laat meteen los en loopt daarna rustig met me mee terwijl ik het meisje optil om naar huis te brengen.
Zoiets wil je natuurlijk nooit meer meemaken...vandaar dat ik zelf heb aangegeven akkoord te gaan met een muilkorf verplichting...want blijkbaar kun je er dus niet vanuit gaan dat mensen en kinderen je hond niet pijn doen waardoor hij misschien hapt.
Ik zou dat hele idee dat het kindje dat 'per ongeluk' deed loslaten. De verhalen uit de buurt wijzen er al op 'ze luistert alleen als je naar haar schreeuwt' dat ze een autoriteitsprobleempje heeft. M.a.w., je zegt dat ze geen vingers in oogjes mag steken, en dan is het net als met het niet aan de DVD speler mogen komen: we doen het lekker toch. Vooral als zo'n kind thuis veel afgebekt wordt of erger nog, van hot naar her wordt geslagen. Sommige kinderen worden dwars van de opvoeding die ze thuis krijgen, en dat uit zich in hun gedrag op straat, zeker als de ouders er niet bij zijn.

Ik heb het zelf ook een keer aan de hand gehad met een klein meisje dat, met haar moeder erbij, op zo'n manier op de honden afkwam dat ze binnen een halve minuut over de rooie begonnen te raken, en dat ging echt niet per ongeluk. Uitdagen en onder het mom van 'hondjes willen aanhalen' even uitproberen wat de hondjes doen als je express net even te wild met hen doet.

Ik geloof er geen barst van dat een kindje tot twee keer toe 'per ongeluk' haar vingers in de ogen van een hond steekt. Wel dat een bepaald type dwars kind dat met opzet doet.

Vergelijkbaar met honden thuis die van de eigen kindjes nietjes in de oren gedrukt krijgen: we moeten lief zijn voor de hond, dus we doen dat fijn even niet als papa en mama even niet kijken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fin schreef:
macho-hayley schreef:Tsja ik struikelde...heb de hond nog vast aan een lange politielijn(ik ben een zij trouwens)..kind rent naar hond toe ondanks de waarschuwing...nog steeds geen probleem maar niet fijn natuurlijk dat ze niet luistert...tot ze hem per ongeluk pijn doet en hij hapt..
En macho is absoluut geen pieperd...dus als hij jankt heeft het hem echt wel pijn gedaan....
Daarbij hapt hij eenmaal..laat meteen los en loopt daarna rustig met me mee terwijl ik het meisje optil om naar huis te brengen.
Zoiets wil je natuurlijk nooit meer meemaken...vandaar dat ik zelf heb aangegeven akkoord te gaan met een muilkorf verplichting...want blijkbaar kun je er dus niet vanuit gaan dat mensen en kinderen je hond niet pijn doen waardoor hij misschien hapt.
Ik zou dat hele idee dat het kindje dat 'per ongeluk' deed loslaten. De verhalen uit de buurt wijzen er al op 'ze luistert alleen als je naar haar schreeuwt' dat ze een autoriteitsprobleempje heeft. M.a.w., je zegt dat ze geen vingers in oogjes mag steken, en dan is het net als met het niet aan de DVD speler mogen komen: we doen het lekker toch. Vooral als zo'n kind thuis veel afgebekt wordt of erger nog, van hot naar her wordt geslagen. Sommige kinderen worden dwars van de opvoeding die ze thuis krijgen, en dat uit zich in hun gedrag op straat, zeker als de ouders er niet bij zijn.

Ik heb het zelf ook een keer aan de hand gehad met een klein meisje dat, met haar moeder erbij, op zo'n manier op de honden afkwam dat ze binnen een halve minuut over de rooie begonnen te raken, en dat ging echt niet per ongeluk. Uitdagen en onder het mom van 'hondjes willen aanhalen' even uitproberen wat de hondjes doen als je express net even te wild met hen doet.

Ik geloof er geen barst van dat een kindje tot twee keer toe 'per ongeluk' haar vingers in de ogen van een hond steekt. Wel dat een bepaald type dwars kind dat met opzet doet.

Vergelijkbaar met honden thuis die van de eigen kindjes nietjes in de oren gedrukt krijgen: we moeten lief zijn voor de hond, dus we doen dat fijn even niet als papa en mama even niet kijken.
Dit maakt voor de inbeslagname en de mogelijke consequenties natuurlijk geen ene bal uit, hoe triest ook, mocht het kindje het expres gedaan hebben (wat ik niet wil beweren).
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

o god ik zie nu 7 paginas , ik zag er eerst 1 . mijn post was totaal overbodig vandaar verwijderd , sorry :flower:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

LongFields schreef:Dit maakt voor de inbeslagname en de mogelijke consequenties natuurlijk geen ene bal uit, hoe triest ook, mocht het kindje het expres gedaan hebben (wat ik niet wil beweren).
Klopt. De reden om het te noemen echter, er zijn getuigenverklaringen van buren over het gedrag van dit kind in het algemeen. En zonder nu het kind te beschuldigen, kun je wel zeggen dat ze over het algemeen wat dwars gedrag vertoont. Wat het aannemelijker maakt dat er dus inderdaad vingers in de ogen van de hond zijn gestoken, m.a.w., uitproberen en express wild doen. Waardoor het meer in de richting gaat van overmacht i.p.v. de schuld van de hond.

Je kunt er de getuigenverklaring van de buurjongen wat meer hard mee maken. Al denk ik wel dat alleen het het toelaten van het laten ophalen van de hond TS haar zaak geen goed gedaan heeft. :(:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Wat een vreselijk gevoel moet je hebben. Ik hoop dat alles goedkomt :W:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heel veel sterkte, wat lijkt me dat een nachtmerrie.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Politie heeft trouwens tijdens het ophalen gezegd dat ze een bevel hadden van de officier van justitie daar waren meerdere mensen bij, alleen ben ik zo dom geweest er niet naar te vragen, ik wilde het snel regelen omdat ze anders met vangstokken zouden komen en ik ben bang dat hij dan wel in paniek was geraakt.
Afbeelding
Ariane
Erelid

macho-hayley schreef:Politie heeft trouwens tijdens het ophalen gezegd dat ze een bevel hadden van de officier van justitie daar waren meerdere mensen bij, alleen ben ik zo dom geweest er niet naar te vragen, ik wilde het snel regelen omdat ze anders met vangstokken zouden komen en ik ben bang dat hij dan wel in paniek was geraakt.
Vraag daar dan alsnog naar!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”