Denise. schreef:Machie schreef:Apart uiterlijk... Dan moet je een puli hebben. Heel apart
Maar een middenslag poedel zou ook heel goed kunnen. Poedels doen het goed als hulphonden dacht ik

Jaaa een Puli! Dan kunnen de mensen met de dreads spelen
Edit: Oh niet dus, ik was even in de war dacht dat je langs bejaarden etc ging

Nee ik heb een vorm van autisme (Asperger) en daardoor regelmatig overprikkelings "aanvallen" voorheen kon ik de deur daardoor niet meer uit (het zijn een soort absenses dus doodeng als je dat ineens hebt en je weet niet meer wat je doet) maar nu heb ik Tom daarvoor opgeleid, als ik zo'n aanval krijg haalt hij me daar weg, en beter nog hij voelt het aankomen en zorgt ervoor dat ik voor die tijd al weg ben
Hier hoeven ze eigenlijk niks speciaals voor te kunnen of te leren, het is iets wat in elke baasgerichte hond zit, ik heb het alleen gestimuleerd en zijn reactie erop uitvergroot zeg maar.
Daarom is baasgericht belangrijk, uithoudingsvermogen en werklust zijn belangrijk omdat de hond dus 24/7 bij mij in de buurt moet zijn, ook als ik bijvoorbeeld een hele dag naar een pretpark zou gaan en dan is het niet handig als de hond halfverwege zijn intresse kwijtraakt en ik er niet meer op kan vertrouwen
Uitteraard hou je rekening met de hond en verwacht je geen dingen die onmogelijk zijn!
---------
Leuk om alle suggesties te lezen, de puli vind ik idd een superleuke hond!
Poedels zijn niet zo aan mij besteed, mss zou het anders zijn als ik er zelf 1 heb maar de poedels die ik nu via de zijlijn ken spreken mij persoonlijk niet zo aan
Schapendoes, idd ook een leuk ras, zal de rasbeschrijving eens zoeken, maar uiterlijk vind ik ze helemaal geweldig idd!
Een cocker, hmm die had ik nou nooit bedacht als werklustig, ik ken er een paar maar die sukkelen zo hun dagelijkse rondje en vinden het verder wel best
Stabij, goeie!!
Corgi, ook weer 1 waar ik nooit aan gedacht zou hebben, zal wel een vooroordeel zijn maar zijn die niet str*nt eigenwijs? Zoeen heb ik er nu ook, een chi kruising is nou ook niet echt een mak lammetje

Niet erg maar de volgende mag best ietsjes makkelijker zijn
Kooiker, volgens mij zijn die wat minder baasgericht of is dat ook een vooroordeel?