Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tineke schreef:Wat een sukkel ben je als je op deze wijze van je dieren af moet
Denk dat ze gedumpt beter af zijn dan bij de 'baas'.
Wat een oren!
Oh dat zijn ze ongetwijfeld maar dat maakt de manier waarop dat gebeurt er niet beter op.
En ja ik weet het het kan ook nog slechter maar dat vind ik altijd zo'n nonargument.
Zeker als er klaarblijkelijk op regelmatige basis een hond door je wordt gedumpt op deze wijze
Wat een oren!
Oh dat zijn ze ongetwijfeld maar dat maakt de manier waarop dat gebeurt er niet beter op.
En ja ik weet het het kan ook nog slechter maar dat vind ik altijd zo'n nonargument.
Zeker als er klaarblijkelijk op regelmatige basis een hond door je wordt gedumpt op deze wijze
Ik bedoel dat ik bij dit bericht het idee krijg dat er veel meer achter zit.
Lijkt mij in ieder geval sterk dat zo iemand steeds maar weer met weinig tijd er tussen een pup kan kopen van een betrekkelijk klein ras.
Dat zou toch op moeten gaan vallen.
Wat een oren!
Ik bedoel dat ik bij dit bericht het idee krijg dat er veel meer achter zit.
Lijkt mij in ieder geval sterk dat zo iemand steeds maar weer met weinig tijd er tussen een pup kan kopen van een betrekkelijk klein ras.
Misschien iemand die zelf fokt?
Het is inderdaad vreemd want zo heel groot is het rasbestand van de hollander volgens mij ook niet.
Maar goed hoe dan ook het is een prutser op hondengebied
dagmar88 schreef: Ik bedoel dat ik bij dit bericht het idee krijg dat er veel meer achter zit.
Klein ras valt wel mee, dit is geen stamboomhond maar een xHH en die zijn er volop. Maar ik snap de conclusie dat het een werkhond had moeten worden niet als een hond van die leeftijd niet eens een riem gewend is. Iemand die een hond voor de handel wil zal toch op zijn minst de hond wennen aan een riem?
Terreinbewakers die niet blijken te waken?
Misschien fokt ie ze wel zelf of haalt ie ze wel via een zwarthandelaar, weet ik veel maar het is wel een belachelijk iets hoe er met die honden gesolt wordt, arme dieren.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88 schreef: Ik bedoel dat ik bij dit bericht het idee krijg dat er veel meer achter zit.
Klein ras valt wel mee, dit is geen stamboomhond maar een xHH en die zijn er volop. Maar ik snap de conclusie dat het een werkhond had moeten worden niet als een hond van die leeftijd niet eens een riem gewend is. Iemand die een hond voor de handel wil zal toch op zijn minst de hond wennen aan een riem?
Terreinbewakers die niet blijken te waken?
Dat haalde ik er ook al uit.
Bange honden die voor het werk zijn gebruikt en geen riem gewend zijn is wel een vreemde aanname..?????
En ook bang voor andere honden en zelf eigen soort.
Lijkt mij gewoon een kennel hondje of een fokproduktje die is blijven zitten.
Het gebeurd elk jaar weer volgens het artikel en steeds in dezelfde omgeving, dus met een beetje onderzoek moeten er toch al snel aanwijzingen gevonden worden lijkt me.
Dat Dierenopvang ’t Noordbroek hulp vraagt om opheldering omtrent dit verschijnsel, vind ik al retegoed, maar deze taak ligt meer bij de dierenbescherming of de dierenpolitie, de zaak is er ernstig genoeg voor tenslotte.
Bah Eerder liep ik nog wel eens in dat bos. Je moet er toch niet aan denken om daar een gedumpte hond tegen te komen, zeker als daar ook dode honden liggen
daywalker schreef:Het gebeurd elk jaar weer volgens het artikel en steeds in dezelfde omgeving, dus met een beetje onderzoek moeten er toch al snel aanwijzingen gevonden worden lijkt me.
Dat Dierenopvang ’t Noordbroek hulp vraagt om opheldering omtrent dit verschijnsel, vind ik al retegoed, maar deze taak ligt meer bij de dierenbescherming of de dierenpolitie, de zaak is er ernstig genoeg voor tenslotte.