Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruisen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Kruisen.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

samantha! schreef:
-Gaby- schreef:Ik ken twee labrador x goldens en die hebben kort haar als een labrador, maar het is wat zachter van structuur dan een labrador.
Ja, zo een ken ik er ook inderdaad.
Maar ik ken er ook een die langharig is, dat is precies een golden.
En ik ben ook wel benieuwd wat voor een kleur eruit zou komen gezien Macho natuurlijk bruin is.
Je bedoeld een bruine lab met een golden xsen.??
Zowieso zwarte pups en als er achter je lab blond zit ook blonde pups.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ennath schreef: Dat zoiets er voor honden alleen voor werkherders IS betekent niet dat het misschien niet een goed idee zou zijn om het voor verschillende rassen te hebben.
Wat Nanna ook al voorstelt: rasgroep windhond en dan kan je een hond neem van het korthaar, ruwhaar, langhaar type.
Of geselecteerd op maat.
En dan oorspronkelijk afkomstig uit stamboek X en dan al of niet zuiver gefokt vanuit dat stamboek.
Enfin: KWPN type Gelders paard met twee Gelderse ouders, maar "Pa is ook als dekhengst in gebruik bij de basis paarden en zelf bij tuig komt hij wel voor".

En voor de rest vind ik de openheid (ja natuurlijk ik weet het: over minstens de helft van de hengsten valt nog wat te roddelen) zeer verfrissend. :engel:
Ik vind het een prima idee hoor :)
Ben eerder verbaast dat het bij honden nog amper voorkomt :)

Ik zou bij de rashonden het toestaan van het aankeuren van honden al heel wat vinden :)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

bouvierpoedel schreef:
samantha! schreef:
-Gaby- schreef:Ik ken twee labrador x goldens en die hebben kort haar als een labrador, maar het is wat zachter van structuur dan een labrador.
En ik ben ook wel benieuwd wat voor een kleur eruit zou komen gezien Macho natuurlijk bruin is.
Ja, bruine lab met golden inderdaad.
Maar dan komt er dus zwart uit?
Macho zijn ouders zijn beiden bruin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Vespertillio
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Vespertillio »

Toen ik in een asiel stage liep was er een Duitse Dog x Gestroomde Hollandse Herder. Fantastisch mooi dier, rustig van aard. Hoog op de poten maar volledig gezond.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

ArCee schreef:ALS jij, als het je gevraagd werd, mocht kiezen welke 2 rassen er gekruist mochten worden om voor jouw de ideale hond te krijgen, welke 2 rassen zou je dan als kruising willen zien?
1) BD x Rott
2) Rott x lab
3) Husky x DH (of MH)
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

ridgeback X rottweiler
maar aangezien ik er daar al 2 van heb, tosa X ridgeback
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Samojeed x Oudduitse herder. :I:
Met wel de kleur van een ODH (grauw of zwart-bruin).
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

samantha! schreef:
bouvierpoedel schreef:
samantha! schreef:
Zwarte mini Lomachotusjes :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Toch zou ik dan gaan voor de kruising die ik rond heb lopen dus een border collie x whippet.
Vind een border collie X golden retriever ook leuk of een boerenfox x whippet.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Naima schreef:
samantha! schreef:
bouvierpoedel schreef:
samantha! schreef: Ja, zo een ken ik er ook inderdaad.
Zwarte mini Lomachotusjes :I:
Jaaaa :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef:De Laekense met de Grote Poedel, 2 rassen die me erg aanspreken en ik denk dat ze elkaar wel heel goed kunnen aanvullen qua karakter. Kan misschien de Laekense net wat minder scherp maken en socialer. Denk dat het ook hele geschikte honden zouden zijn voor allerlei takken van de hondensport, want het lijkt me dat het erg sportieve honden zouden worden die gemakkelijk zouden kunnen leren.
Ben wel benieuwd hoe dat eruit zou gaan zien trouwens en wat de vachten gaan doen.
Wat let je? :wink:

Nee hoor, geintje :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik zou het niet goed weten, maar als ik er een moest doen, dan maar een mechelaar met een springer spaniel.

Of met die leuke ierse setter die ik net tegenkwam :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

Loop te denken om volgend jaar een xsing poedel met een aussie te gaan doen.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Aussiedoodles :I:
Afbeelding
Afbeelding

Een Sheltiedoodle is ook leuk!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Denise. schreef:Aussiedoodles :I:

Afbeelding
Vind je deze dan ook leuk? Dit is een Catadoodle. Of Poohoula. Net wat je wilt, haha.
Afbeelding
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Supernova
Zeer actief

-Gaby- schreef:

Afbeelding
Vind je deze dan ook leuk? Dit is een Catadoodle. Of Poohoula. Net wat je wilt, haha.
Afbeelding
Ja die vind ik ook leuk :mrgreen:
Hoe gaat het met al die puppies? Ben wel benieuwd hoe ze zijn uitgegroeid.
bouvierpoedel
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding

Een Sheltiedoodle is ook leuk!
Afbeelding
Oh die onderste met die oren , wat leukkkkkkk zo'n grappige jolige kop. :I:
Supernova
Zeer actief

Boutje schreef:
bouvierpoedel schreef:
Denise. schreef: Een Sheltiedoodle is ook leuk!
Afbeelding
Oh die onderste met die oren , wat leukkkkkkk zo'n grappige jolige kop. :I:
Sheltiedoodle heet dat???
Geweldig!!!
HEBBEN!!!
Later, als ik groot ben (en enkele huidige honden dood want er mag niks meer bij nu), wil ik een sheltiedoodle!
Ik weet niet of dat zo heet :mrgreen: Ik ging gewoon zoeken op Sheltiedoodle en toen kwam er vanalles uit rollen, ook deze leukerd :cheer: De meeste poedelkruisingen zijn erg leuk.
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)

Ongelezen bericht door -Tom- »

Thai Ridgeback Dog x Working Kelpie lijkt me een ideale kruising.

En iets moeilijker, maar uit (Basenji x Deerhound) x (Pumi x Saluki) zou ik ook direct een hond willen, al verwacht ik niet dat ooit tegen te komen. :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

-Tom- schreef:Thai Ridgeback Dog x Working Kelpie lijkt me een ideale kruising.

En iets moeilijker, maar uit (Basenji x Deerhound) x (Pumi x Saluki) zou ik ook direct een hond willen, al verwacht ik niet dat ooit tegen te komen. :mrgreen:
Even nieuwsgierig, maar vanwaar de pumi?
De andere 3 kan ik wel linken gezamelijk, maar die pumi.... :mrgreen:
-Tom-
Actief

De Pumi om nog wat meer drift erin te houden. Is zowat de enige herdershond die ik ken die ook een heel overtuigende jager kan zijn mbt knaagdieren en konijnen. En de wat meer vierkante lichaamsbouw gaat (in mijn ogen) meer bijdragen aan de snelheid en wendbaarheid dan wanneer je bv een Border Collie zou gebruiken. BC gaat ook eerder aan het zicht bijdragen dan een Pumi, welke dan weer meer neus gaat toevoegen. Voor hoe ik graag met de honden jaag heb ik ook graag een goed ruikvermogen en niet enkel zicht. Beetje lastig uit te leggen allemaal, en gezien ik geen enkele kruising ken die deze benaderd is het ook maar wat gokwerk, maar denk dat je op deze manier echt een erg goede lurcher krijgt voor jagen overdag en op hoofdzakelijk konijn. Plus dat je door de vacht van de Pumi redelijk wat kans hebt op ruwharige nakomelingen, dus een soort mini-deerhound qua uiterlijk dan.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

-Tom- schreef:De Pumi om nog wat meer drift erin te houden. Is zowat de enige herdershond die ik ken die ook een heel overtuigende jager kan zijn mbt knaagdieren en konijnen. En de wat meer vierkante lichaamsbouw gaat (in mijn ogen) meer bijdragen aan de snelheid en wendbaarheid dan wanneer je bv een Border Collie zou gebruiken. BC gaat ook eerder aan het zicht bijdragen dan een Pumi, welke dan weer meer neus gaat toevoegen. Voor hoe ik graag met de honden jaag heb ik ook graag een goed ruikvermogen en niet enkel zicht. Beetje lastig uit te leggen allemaal, en gezien ik geen enkele kruising ken die deze benaderd is het ook maar wat gokwerk, maar denk dat je op deze manier echt een erg goede lurcher krijgt voor jagen overdag en op hoofdzakelijk konijn. Plus dat je door de vacht van de Pumi redelijk wat kans hebt op ruwharige nakomelingen, dus een soort mini-deerhound qua uiterlijk dan.
Wat betreft de drift gaat de pumi je dan tegen vallen, wij hebben er 5 en nemen ze altijd los mee naar het bos, de hei etc. en er is er nog nooit eentje achter een konijn of wat dan ook aangegaan :mrgreen: Gelukkig dan zou ik zeggen, want daar zit ik echt niet op te wachten :W: En de ruw harige vacht gaat er ook niet uit komen, want een pumi is niet ruwharig! Denk dus niet dat de pumi in je ideaale kruizingslijstje thuis hoort.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
-Tom-
Actief

Pumi schreef:Wat betreft de drift gaat de pumi je dan tegen vallen, wij hebben er 5 en nemen ze altijd los mee naar het bos, de hei etc. en er is er nog nooit eentje achter een konijn of wat dan ook aangegaan :mrgreen: Gelukkig dan zou ik zeggen, want daar zit ik echt niet op te wachten :W: En de ruw harige vacht gaat er ook niet uit komen, want een pumi is niet ruwharig! Denk dus niet dat de pumi in je ideaale kruizingslijstje thuis hoort.
De Pumik die ik ken zijn stuk voor stuk erg overtuigende jagers. Hier is het ras ook vrij populair en er zijn er hier in de buurt verschillende die ze gebruiken in de jacht, zowel om vogels op te stoten als om konijnen te vangen. Ook mijn Puli was bv. een vrij goede jager en moest niet onderdoen voor een terriër als het aankwam op muizen en ratten vangen (geen aardwerk natuurlijk). Al gaat dat waarschijnlijk wel aan de opvoeding liggen ook. Het 'doden' van de prooi moet weer terug even aangewakkerd worden.
Dat ze geen ruwharige vacht hebben is wel duidelijk. :mrgreen: Maar op de 1 of andere manier zorgt een vacht zoals zij hebben wel vaak voor ruwharige vachten in combinatie met greyhounds, whippets... net zoals bv ook de poedel, bedlington, bearded collie ed doen.

Kan echter wel zijn hoor dat ik er een verkeerd beeld over heb wat die kruising zou opleveren, maar dat neemt niet weg dat ik het toch wel eens erg graag zou zien en geen seconde zou twijfelen om zo'n hondje te nemen. Maar tenzij ik ze zelf ga fokken ga ik ze nooit tegenkomen en gezien fokken me niet echt trekt zal het er dus wel nooit van komen. ;)
Machie
Zeer actief

Leuk je beredenatie te lezen waarom je de pumi zou toevoegen. Ik ken niet zoveel pumi's, maar de 2 die ik ken zijn geen jagers. Of je moet blaffend achter een groepje vogels aanrennen jagen noemen ;)
Ik ben trouwens blij dat mijn puli geen jager is. Hij wil alleen maar bij elkaar drijven. Konijnen verspreid over een veld vind ie maar niks. Die horen bij elkaar :mrgreen:
-Tom-
Actief

Maar dat bij elkaar drijven is ook een vorm van jagen. Enkel is de volgende stap, het bijten en doden, er wat uitgefokt en zolang je dat niet weer wakker schud gaan ze het ook niet doen. Het is echter heel eenvoudig om dat weer wakker te schudden, zeker als je dat al meteen van pup af aan doet. Moet je ze natuurlijk ook wel leren dat ze het enkel bij bepaalde dieren mogen doen, of ze zijn ineens ook helemaal verpest als herdershond. En in NL is het natuurlijk ook wel veel makkelijker als ze konijnen ed gewoon met rust laten.

Vroeger werden bijna alle herdershonden (de drijvers dan toch) ook gebruikt als jachthond. Ik heb hier nog erg oude jachttijdschriften liggen en daar zie je meer herdershonden op de foto's staan dan jachthonden. Gaat dan wel voornamelijk over konijnenjacht. Jacht op groter wild, veerwild, vos ed daar zijn betere rassen voor, maar om 'de pot te vullen' zijn er altijd (en nu nog) met veel succes herdershonden gebruikt.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Apple schreef:Het zal niet bestaan, maar ik vind een hond formaat stafford en ook de korte beharing inclusief de prachtige spieren van een staff, maar dan meer met een herder karakter, wel heel sociaal, stabiel en relaxt, en geen terriër bloed. Kortom een staff qua uiterlijk, maar dan met een leuk, minder druk karakter, en vooral gewoon sociaal.
Onvindbaar, en onmogelijk :mrgreen:
Ohw ik zal Magic dat niet vertellen dat ze onmogelijk is...
Magic is 100% amstaff behoorlijk gespierd en prima sociaal. heeft nog nooit schade gemaakt en honden mogen hier best over de vloer komen. Ze corrigeert andere honden super netjes en correct als ze te gek doen of doordraaien in hun gedrag. Ze luisterd prima en loopt eigenlijk altijd los met me mee... En hyper druk is ze ook niet gewoon gezellig aanwezig... Timber is 4x drukker...
bouvierpoedel
Zeer actief

Oh nog nooiit gezien zo'n Sheltie. :I:
Niet erkent zeker in NL.??
Ik ga er steeds harder over na lopen denken om verschillende xsingen te gaan doen met een poedel. :engel: :cheer: als ik zo iets zie.
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

De Basenji met een ander ras dat het uiterlijk zo min mogelijk aanpast, maar het karakter wat makkelijker maakt :I:
bouvierpoedel
Zeer actief

Boutje schreef:
Nanna schreef:Ik vind bi black shelties echt prachtig. Ken alleen de amerikaanse types en die vind ik meteen ook veel mooier ook dan die onderkaakloze spitsmuizen die je hier op de show ziet.
Afbeelding
www.ofthefourbees.be
hier zie je ook enkele prachtige bi-blue shelties ;-)
Lijkt net of de border er door heen is gefokt.
Qua type vind ik die zwart/witte van Nanna wel heel mooi.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Deze is ook mooi (CHW) maar de bi black vind ik toch het allermooist.
Afbeelding
Oh das ook een plaatje. :I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”