Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maltezer van 9 jaar zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Maltezer van 9 jaar zwanger!

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:
Marjoleine schreef:We gaan lekker, he?

Ik zou de pups laten komen domweg omdat ik een operatie op deze leeftijd te belastend vind, zeker met een flink doorbloede baarmoeder.
Er is een foto gemaakt en geen echo, het zullen er dus 2-3 zijn blijkbaar.
Als het mis gaat merk je dat snel genoeg, ik heb teven gekend van hogere leeftijd en groter formaat die een (ongepland) nest probleemloos kregen...
Ja, het kan fout gaan, dat kan op alle leeftijden.
Mij zou een operatie een te groot risico zijn op dit moment van de dracht.
ik ook, ik zou het ook laten komen... als het nu een dog was geweest van die leeftijd zei ik nee, maar een maltezer moet dat nog met gemak aankunnen. Voor Xena hier zou het niet eens een probleem zijn, een herder van 10.

enkel heeft Xena wel al eerder een nest gehad,
ik had ze weg laten halen,
ze draag 2-3 pups, dus er is gewoonweg een kans dat het uitloopt op een keizersnede, das net als nu castreren een operatie met dezelfde (of misschien nog wel meer, want altijd niet gepland) risico's

Ben zelf bij een castratie bij rond de 8 weken dracht aanwezig geweest en moet zeggen, het is niet zo ingrijpend als dat hier gezegd wordt. Idd worden de bloedvaten afgebonden, maar trust me, dat moet anders ook, zonder dracht hoeven ze niet ineens niets af te binden,
waar ik bij was was totaal zonder bloed of rotzooi verlies en ja, de teef heeft 10 dagen AB gehad, lijkt me logisch na zo'n operatie in de buikstreek, maar die had ze ook gehad als er zonder dracht gecastreerd was.
& over de kosten, dit was voor een hond van rond de 25 kilo 250 euro, een van onze terriers (mss vergelijkbaar formaat met de hond van TS, rond de 8 kilo) is in het voorjaar gecastreerd en dat was rond de 200 euro, dus de horrors van 1500 euro ++++ :blah: :blah: :blah:
kan me wel voorstellen dat een spoedkeizersnede in het weekend wel een stuk duurder is...
dat klopt van Xena, maar een maltezer is nog niet oud met 9 jr. die moet dat fysiek nog prima aankunnen....
Maar goed dat is mijn mening dan natuurlijk, als het mijn hond zou zijn, zou ik het gewoon laten komen... dat risico was me even groot als het weg te laten halen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

crutz schreef:
malinois schreef:
Marjoleine schreef:We gaan lekker, he?

Ik zou de pups laten komen domweg omdat ik een operatie op deze leeftijd te belastend vind, zeker met een flink doorbloede baarmoeder.
Er is een foto gemaakt en geen echo, het zullen er dus 2-3 zijn blijkbaar.
Als het mis gaat merk je dat snel genoeg, ik heb teven gekend van hogere leeftijd en groter formaat die een (ongepland) nest probleemloos kregen...
Ja, het kan fout gaan, dat kan op alle leeftijden.
Mij zou een operatie een te groot risico zijn op dit moment van de dracht.
ik ook, ik zou het ook laten komen... als het nu een dog was geweest van die leeftijd zei ik nee, maar een maltezer moet dat nog met gemak aankunnen. Voor Xena hier zou het niet eens een probleem zijn, een herder van 10.

enkel heeft Xena wel al eerder een nest gehad,
ik had ze weg laten halen,
ze draag 2-3 pups, dus er is gewoonweg een kans dat het uitloopt op een keizersnede, das net als nu castreren een operatie met dezelfde (of misschien nog wel meer, want altijd niet gepland) risico's

Ben zelf bij een castratie bij rond de 8 weken dracht aanwezig geweest en moet zeggen, het is niet zo ingrijpend als dat hier gezegd wordt. Idd worden de bloedvaten afgebonden, maar trust me, dat moet anders ook, zonder dracht hoeven ze niet ineens niets af te binden,
waar ik bij was was totaal zonder bloed of rotzooi verlies en ja, de teef heeft 10 dagen AB gehad, lijkt me logisch na zo'n operatie in de buikstreek, maar die had ze ook gehad als er zonder dracht gecastreerd was.
& over de kosten, dit was voor een hond van rond de 25 kilo 250 euro, een van onze terriers (mss vergelijkbaar formaat met de hond van TS, rond de 8 kilo) is in het voorjaar gecastreerd en dat was rond de 200 euro, dus de horrors van 1500 euro ++++ :blah: :blah: :blah:
kan me wel voorstellen dat een spoedkeizersnede in het weekend wel een stuk duurder is...

Keizersnede op een woensdagmiddag 850 euro :O: :O:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, zo lusten we er nog wel een paar. Er zit overal risico aan. Ik zou ze laten komen. En het kan zomaar heel erg goed gaan. Al die horrorverhalen denk niet dat die echt helpen, een hond kan ook heel makkelijk tijdens een castratie het loodje leggen.
Trouwens elke operatie is een risico.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Seth
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer, Jack Russel

Ongelezen bericht door Seth »

De pups zijn helaas dood geboren, met Lotte is wel alles in orde ze is alleen wel iets van slag door de hele gebeurtenis. (ik trouwens ook.. :( )
Vrijdag 30 december werden mijn vriend en ik wakker en wilde naar beneden gaan, toen we langs de logeerkamer liepen lag Lotte daar, ze was bevallen van 3 pups.
Ze had alles netjes gedaan, de pups lagen er schoongewassen bij maar er zat geen leven in :cry:
We zijn bij Lotte en haar dode pups gaan zitten en Lotte gezegd dat ze het heel goed had gedaan maar dat ze nu afscheid moest nemen, we hebben de pups in een kleedje gedaan toen in een schoenendoos en begraven.
Vervolgens met Lotte naar dierenarts geweest die heeft haar helemaal nagekeken, met Lotte lijkt alles in orde, ze slaapt alleen wel veel en ze is wat minder vrolijk maar dat lijkt me begrijpelijk.
pff, zit nu weer te janken, ik vind het naast dat ik het zelf erg jammer vind ook zo ontzettend erg voor Lotte :(
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ach, wat sneu. Gelukkig is met Lotte alles in orde. Veel sterkte!
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

He wat een triest gebeuren.
Hou Lotte maar goed in de gaten, wat extra afleiding en zorg. Komt ze er wel overheen.
En jullie sterkte om dit gebeuren een plaatsje te geven.
Afbeelding
Seth
Actief

Dankjewel
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat jammer zeg!! Sterkte! :roos:
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

bijzonder alle reacties en dan niemand die er over valt, dat TS een drachtige teef van die leeftijd alleen laat bevallen. Misschien als er 24/7 "bewaking" bij was geweest in de laatste dagen, dat de pups het dan gewoon wel gered hadden!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ach, wat sneu voor Lotte :roos:
Knap dat ze het alleen heeft gedaan, was ze wel voldragen (9wkn.)?
HillieS
Zeer actief

Danielle schreef:bijzonder alle reacties en dan niemand die er over valt, dat TS een drachtige teef van die leeftijd alleen laat bevallen. Misschien als er 24/7 "bewaking" bij was geweest in de laatste dagen, dat de pups het dan gewoon wel gered hadden!
Ik las dat ook en vond het ook apart, maar daar heeft TS nu niets meer aan natuurlijk. Vandaar dat ik niets daarover schreef...
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat sneu zeg :(: Heb je de bevalling niet aan zien komen?
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Danielle schreef:bijzonder alle reacties en dan niemand die er over valt, dat TS een drachtige teef van die leeftijd alleen laat bevallen. Misschien als er 24/7 "bewaking" bij was geweest in de laatste dagen, dat de pups het dan gewoon wel gered hadden!
:F:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Snap ook totaal niet datje een hoogdrachtige teef alleen laat.
Je had er bij moeten zijn en onmiddellijk de vruchtvliezen open maken zodat de pups konden ademen.
Meeste van de Maltezers, Havanezers ........(er zijn uitzonderingen) likken en likken en likken maar scheuren de vliezen niet open.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

HillieS schreef:
Ik las dat ook en vond het ook apart, maar daar heeft TS nu niets meer aan natuurlijk. Vandaar dat ik niets daarover schreef...
het was ook zeker niet bedoeld om alleen maar TS nog een schop na te geven, maar meer als waarschuwing voor anderen. Op dit moment word ik overstroomd met allemaal mensen die ongeluksnestjes hebben/verwachten dus ik zou er lering uit trekken....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
HillieS
Zeer actief

Danielle schreef:
HillieS schreef:
het was ook zeker niet bedoeld om alleen maar TS nog een schop na te geven, maar meer als waarschuwing voor anderen. Op dit moment word ik overstroomd met allemaal mensen die ongeluksnestjes hebben/verwachten dus ik zou er lering uit trekken....
Snap ik hoor! Zo las ik het ook :ok:
Afbeelding
Seth
Actief

Lotte was nog niet uitgerekend, de pups zijn dan ook waarschijnlijk gestorven omdat ze te klein waren om zelfstandig te ademen.
Natuurlijk heb ik haar in de gaten gehouden maar de avond voordat we gingen slapen waren er geen tekenen dat ze moest bevallen.
Maar prima als er mensen zijn die willen denken dat het mijn schuld is dat de pups zijn gestorven, ik voel me toch al zwaar klote dus kan dat er ook nog wel bij.
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Seth schreef:Lotte was nog niet uitgerekend, de pups zijn dan ook waarschijnlijk gestorven omdat ze te klein waren om zelfstandig te ademen.
Natuurlijk heb ik haar in de gaten gehouden maar de avond voordat we gingen slapen waren er geen tekenen dat ze moest bevallen.
Maar prima als er mensen zijn die willen denken dat het mijn schuld is dat de pups zijn gestorven, ik voel me toch al zwaar klote dus kan dat er ook nog wel bij.
:roll: Natuurlijk hoef je je hond niet 24 uur per dag te bewaken als ze zwanger is, natuurlijk is het anders als ze hoogzwanger was geweest, moet je haar meer in de gaten houden.....

Maar wat jammer, dat het zo gegaan is......Haar lichaampje heeft het mischien niet aan gekund.... :( Ik kan mij voorstellen dat je nu van slag bent, maar voel je niet schuldig, want dat is volgens mij nergens voor nodig!! :J:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gon schreef:
Seth schreef:Lotte was nog niet uitgerekend, de pups zijn dan ook waarschijnlijk gestorven omdat ze te klein waren om zelfstandig te ademen.
:roll: Natuurlijk hoef je je hond niet 24 uur per dag te bewaken als ze zwanger is, natuurlijk is het anders als ze hoogzwanger was geweest, moet je haar meer in de gaten houden.....

Maar wat jammer, dat het zo gegaan is......Haar lichaampje heeft het mischien niet aan gekund.... :( Ik kan mij voorstellen dat je nu van slag bent, maar voel je niet schuldig, want dat is volgens mij nergens voor nodig!! :J:
idd, de natuur heeft er hier zelf voor gezorgd dat wat niet gaat ook niet zou gaan, ze heeft ze dus in een laat stadium verworpen,
vervelend, niet leuk, maar denk voor je teefje wel de beste oplossing....sterkte...
Lillith
Zeer actief

Het heeft niets te maken met jou de schuld geven met de informatie die je nu geeft snapt iedereen wat er is gebeurd.
Het mocht gewoon niet zo zijn, puur natuur. :flower:
Laatst gewijzigd door Lillith op 02 jan 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

pff, ellendig einde van iets wat al niet super begon...sterkte...
mààr op 12 december was ze 4 à 5 weken drachtig dan was ze toch ongeveer op haar laatste aan het lopen?...
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

jammer
Afbeelding
TE$$
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Contacteer:

Ongelezen bericht door TE$$ »

Heel erg dat de pupjes overleden zijn, maar voor Lotte mss wel beter zo ...:-(
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
Cabasja
Actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cabasja »

Het is jammer maar gelukkig heeft moedertje het gered...zonder toezicht had ook zij nog eens kunnen overlijden :ugh:
Dus in mijn ogen een geluk bij een ongeluk...
Afbeelding
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

carine schreef:pff, ellendig einde van iets wat al niet super begon...sterkte...
mààr op 12 december was ze 4 à 5 weken drachtig dan was ze toch ongeveer op haar laatste aan het lopen?...
Als ze op 12 december 5 weken drachtig was, is ze op 30 december toch pas 7,5 week? Of laat mijn telraam me in de steek :scratch:

Heel verdrietig dat de pups het niet gered hebben. Sterkte.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat sneu dat de pups het niet gered hebben, ik kan me voorstellen dat je daar heel erg van slag door bent, en de moederhond ook. Probeer toch je verdriet niet te laten merken aan de moederhond, je hebt kans dat ze daardoor juist neerslachtig blijft. Biedt haar zo veel mogelijk afleiding en probeer de draad gewoon weer op te pakken alsof de pups er niet zijn geweest. Ik weet het, dat zal heel erg moeilijk zijn, maar het is wel het beste voor je teefje.
HillieS
Zeer actief

Lillith schreef:
Het heeft niets te maken met jou de schuld geven met de informatie die je nu geeft snapt iedereen wat er is gebeurd.
Het mocht gewoon niet zo zijn, puur natuur. :flower:
Dit dus. Het is gewoon onwijs jammer dat het niet zo mocht zijn!
Voor jou en voor Lotte! Sterkte.
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Panna schreef:
carine schreef:pff, ellendig einde van iets wat al niet super begon...sterkte...
Als ze op 12 december 5 weken drachtig was, is ze op 30 december toch pas 7,5 week? Of laat mijn telraam me in de steek :scratch:

Heel verdrietig dat de pups het niet gered hebben. Sterkte.

of laat mijn telraam me in de steek :oeps: :oeps: :oeps:
sorry is nog vroeg op het jaar...maar je hebt gelijk...mijn excuses aan TS
verdrietig is en blijft het alleszins...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat ontzettend jammer voor jullie maar voel je niet schuldig, hoe moet je dat ook van te voren weten als je meiske zelf al niet zulke voortekenen geeft.
Misschien had een superervaren fokker wel wat gezien (zou kunnen) maar dan nog had die ook niks kunnen doen bij prematuurtjes (denk ik dan als leek zijnde).
Heel veel sterkte en probeer maar zoals al gezegd is zo gewoon mogelijk te doen tegen je meisje, dan is ze er hopenlijk snel weer bovenop.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”