dat klopt van Xena, maar een maltezer is nog niet oud met 9 jr. die moet dat fysiek nog prima aankunnen....crutz schreef:malinois schreef:ik ook, ik zou het ook laten komen... als het nu een dog was geweest van die leeftijd zei ik nee, maar een maltezer moet dat nog met gemak aankunnen. Voor Xena hier zou het niet eens een probleem zijn, een herder van 10.Marjoleine schreef:We gaan lekker, he?
Ik zou de pups laten komen domweg omdat ik een operatie op deze leeftijd te belastend vind, zeker met een flink doorbloede baarmoeder.
Er is een foto gemaakt en geen echo, het zullen er dus 2-3 zijn blijkbaar.
Als het mis gaat merk je dat snel genoeg, ik heb teven gekend van hogere leeftijd en groter formaat die een (ongepland) nest probleemloos kregen...
Ja, het kan fout gaan, dat kan op alle leeftijden.
Mij zou een operatie een te groot risico zijn op dit moment van de dracht.
enkel heeft Xena wel al eerder een nest gehad,
ik had ze weg laten halen,
ze draag 2-3 pups, dus er is gewoonweg een kans dat het uitloopt op een keizersnede, das net als nu castreren een operatie met dezelfde (of misschien nog wel meer, want altijd niet gepland) risico's
Ben zelf bij een castratie bij rond de 8 weken dracht aanwezig geweest en moet zeggen, het is niet zo ingrijpend als dat hier gezegd wordt. Idd worden de bloedvaten afgebonden, maar trust me, dat moet anders ook, zonder dracht hoeven ze niet ineens niets af te binden,
waar ik bij was was totaal zonder bloed of rotzooi verlies en ja, de teef heeft 10 dagen AB gehad, lijkt me logisch na zo'n operatie in de buikstreek, maar die had ze ook gehad als er zonder dracht gecastreerd was.
& over de kosten, dit was voor een hond van rond de 25 kilo 250 euro, een van onze terriers (mss vergelijkbaar formaat met de hond van TS, rond de 8 kilo) is in het voorjaar gecastreerd en dat was rond de 200 euro, dus de horrors van 1500 euro ++++![]()
![]()
![]()
kan me wel voorstellen dat een spoedkeizersnede in het weekend wel een stuk duurder is...
Maar goed dat is mijn mening dan natuurlijk, als het mijn hond zou zijn, zou ik het gewoon laten komen... dat risico was me even groot als het weg te laten halen.