Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pyreneeseherdershonden a face-rasé
Moderator: moderatorteam
-
face rase
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): berger des pyrenees a face rasé
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Pyreneeseherdershonden a face-rasé
Hoi,
Dit is echt geweldig, je kunt je maar een beeld van iemand gevormd hebben. We kennen elkaar niet dat blijkt wel...
Toevallig zat ik vandaag wat langer aan de pc, maar nu moet ik afsluiten en open woensdag pas weer dus geen post van mij.
Niet omdat ik vragen probeer te omzeilen maar omdat ik werk:)
Groetje
Diana
p.s. laat je niet op stang jagen, doe ik ook niet.
Dit is echt geweldig, je kunt je maar een beeld van iemand gevormd hebben. We kennen elkaar niet dat blijkt wel...
Toevallig zat ik vandaag wat langer aan de pc, maar nu moet ik afsluiten en open woensdag pas weer dus geen post van mij.
Groetje
Diana
-
Muk
Waarom zit je dan zo bewust op het hf de regels te omzeilen om toch maar je pups te kunnen slijten? En waarom heb je niet bij de dekkingen de papieren in orde gemaakt? Zoveel moeite is dat niet.face rase schreef:Hoi,
Groetje
Diana
Kortom, hier klopt zeker iets niet.
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
face rase schreef:Hoi,
Had ik 25 harlekijn teven dan was ik ze al allemaal kwijt geweest. mensen kiezen op sexe maar ook op kleur en dat is best bijzonder, maar zo is het in mijn gemeleerd nest wel gegaan.
Jakkes hier gaan mijn haren zo van overeing staan....
Jij hebt een werk-ras en je laat de mensen kiezen???
Bij mijn dwergschnauzers,wat overigens natuurlijk qau karakter niet te vergelijken is met een pyrenees herdertje,mogen mensen niet eens zelf kiezen dit wordt zeker in overleg met mij gedaan....en nu heb ik niet dat ik verschillende kleuren heb.
Maar straks met mijn pinscher zou dit wel kunnen voorkomen....maar mensen die alleen op kleur gaan....
Ze kunnen nog zo mooi van kleur zijn maar miss passen ze helemaal niet bij dat gezin....
Tja reu of teef dat snap ik

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Waarom mag je niet op kleur kiezen, de hond mot wel bij mijn bankstel passen 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
koop je toch een nieuw bankstel, problem solved->Chanty<- schreef:Waarom mag je niet op kleur kiezen, de hond mot wel bij mijn bankstel passen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Lizzie.
- Zeer actief
Weet je wel hoeveel een nieuwe bankstel kostrenee-uk schreef:koop je toch een nieuw bankstel, problem solved->Chanty<- schreef:Waarom mag je niet op kleur kiezen, de hond mot wel bij mijn bankstel passen

- renee-uk
- Zeer actief
marktplaats FTW->Chanty<- schreef:Weet je wel hoeveel een nieuwe bankstel kostrenee-uk schreef:koop je toch een nieuw bankstel, problem solved->Chanty<- schreef:Waarom mag je niet op kleur kiezen, de hond mot wel bij mijn bankstel passen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Lizzie.
- Zeer actief
ieckkkkkk..egnierenee-uk schreef:marktplaats FTW->Chanty<- schreef:Weet je wel hoeveel een nieuwe bankstel kostrenee-uk schreef:koop je toch een nieuw bankstel, problem solved->Chanty<- schreef:Waarom mag je niet op kleur kiezen, de hond mot wel bij mijn bankstel passen

-
Muk
Vind ik ook. Je betaalt ook flink voor een pup en dan wil je wel iets waar jouw oog op valt. Als ik een newfpup wil, dan wil ik een zwarte pup, geen bruine. En als de fokker een bruine beter vindt passen bij mij, dan kan dat. Maar ik ga geen bruine pup nemen omdat de fokker denkt dat dit beter past. Gelukkig zijn er bij de newf geen fokkers die dat doen.Nanna schreef:Dan zal ik wel een zeikerd zijn, maar ik wel wel op kleur kunnen kiezen.
Als ik een Collie wil dan wil ik een sable en geen zwarte of blue merle. En als de fokker die sable niet wil verkopen en de anders gekleurde beter bij mij vindt passen, dan bedank ik hartelijk en ga ik een deur verder.![]()
Ik moet er meer dan tien jaar tegenaan kijken, dan wil ik ook iets naar mijn zin.
Als ik een hond voor het werk zou zoeken zou mijn prioriteit op dat gebied overigens nagenoeg nul zijn hoor. Dan wil ik de beste werker.
-
Muk
Dan krijg je een afgewipte bank. Jakkes!renee-uk schreef:marktplaats FTW->Chanty<- schreef:Weet je wel hoeveel een nieuwe bankstel kostrenee-uk schreef:koop je toch een nieuw bankstel, problem solved->Chanty<- schreef:Waarom mag je niet op kleur kiezen, de hond mot wel bij mijn bankstel passen
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik kies op karakter én kleur en als dat bij een fokker niet mag dan ga ik naar een andere fokker.

- renee-uk
- Zeer actief
maar wel de hond in de kleur van je keuzeMuk schreef:Dan krijg je een afgewipte bank. Jakkes!renee-uk schreef:marktplaats FTW->Chanty<- schreef:Weet je wel hoeveel een nieuwe bankstel kostrenee-uk schreef: koop je toch een nieuw bankstel, problem solved

- renee-uk
- Zeer actief
twee keer is ook niet nodig 

-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Dan zal ik wel een zeikerd zijn, maar ik wel wel op kleur kunnen kiezen.
Als ik een Collie wil dan wil ik een sable en geen zwarte of blue merle. En als de fokker die sable niet wil verkopen en de anders gekleurde beter bij mij vindt passen, dan bedank ik hartelijk en ga ik een deur verder.![]()
Ik moet er meer dan tien jaar tegenaan kijken, dan wil ik ook iets naar mijn zin.
Als ik een hond voor het werk zou zoeken zou mijn prioriteit op dat gebied overigens nagenoeg nul zijn hoor. Dan wil ik de beste werker.
Dat is inderdaad zo maar als je dan naar een nest gaat en jij wilt een sable en die past nu net niet qau karakter bij je wat jij zoekt,dan vind ik inderdaad dat je naar een ander moet gaan,en zo wel de sable zoeken die bij je past.....
Maar om bij 1 nest aan te kloppen en ik wil een sable,vind ik niet dat dan de klik er meteen zou moeten zijn.
Ik vind het ook vreselijk als mensen met 5 weken een pup moeten kiezen.....in mijn ogen kan niet niet.
Zeker voor particulieren niet.

-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Muk schreef:
Vind ik ook. Je betaalt ook flink voor een pup en dan wil je wel iets waar jouw oog op valt. Als ik een newfpup wil, dan wil ik een zwarte pup, geen bruine. En als de fokker een bruine beter vindt passen bij mij, dan kan dat. Maar ik ga geen bruine pup nemen omdat de fokker denkt dat dit beter past. Gelukkig zijn er bij de newf geen fokkers die dat doen.
Maar dan neem ik aan als de pup zwarte pup niet bij je past dat je zowieso naar een ander gaat..of neem je dan toch die drukke,actiever hond terwijl je juist een rustige lekker knuffel zoek??

-
Muk
Dat is ook waar.Nanna schreef:Hoe pups zich in een nest gedragen zegt mij niet zoveel. Alsof rustige knuffelpups dat ook blijven en hieperdepieperpups hieperdepiep blijven. Zwaar overrated.Cabasja schreef:Muk schreef:
Vind ik ook. Je betaalt ook flink voor een pup en dan wil je wel iets waar jouw oog op valt. Als ik een newfpup wil, dan wil ik een zwarte pup, geen bruine. En als de fokker een bruine beter vindt passen bij mij, dan kan dat. Maar ik ga geen bruine pup nemen omdat de fokker denkt dat dit beter past. Gelukkig zijn er bij de newf geen fokkers die dat doen.
Maar dan neem ik aan als de pup zwarte pup niet bij je past dat je zowieso naar een ander gaat..of neem je dan toch die drukke,actiever hond terwijl je juist een rustige lekker knuffel zoek??
Ik moet het gewoon een leuk hondje vinden met oogjes die me aanspreken.
-
Muk
Alsof particulieren alleen slechte keuzes kunnen maken en de almachtige fokker met het alwetende oog alleen maar de match kan bepalen. Wat een onzin.Cabasja schreef: Maar om bij 1 nest aan te kloppen en ik wil een sable,vind ik niet dat dan de klik er meteen zou moeten zijn.
Ik vind het ook vreselijk als mensen met 5 weken een pup moeten kiezen.....in mijn ogen kan niet niet.
-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Muk schreef:Alsof particulieren alleen slechte keuzes kunnen maken en de almachtige fokker met het alwetende oog alleen maar de match kan bepalen. Wat een onzin.Cabasja schreef: Maar om bij 1 nest aan te kloppen en ik wil een sable,vind ik niet dat dan de klik er meteen zou moeten zijn.
Dat zeg ik nrgen...je kunt alles ook letterlijk opnemen in alles over 1 kamp scheren...maar ik zeg nergens dat ik dat doe

-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Muk schreef:Alsof particulieren alleen slechte keuzes kunnen maken en de almachtige fokker met het alwetende oog alleen maar de match kan bepalen. Wat een onzin.Cabasja schreef: Maar om bij 1 nest aan te kloppen en ik wil een sable,vind ik niet dat dan de klik er meteen zou moeten zijn.
Dat zeg ik nrgen...je kunt alles ook letterlijk opnemen in alles over 1 kamp scheren...maar ik zeg nergens dat ik dat doe

- renee-uk
- Zeer actief
kam!!! het is kam niet kamPCabasja schreef:Muk schreef:Alsof particulieren alleen slechte keuzes kunnen maken en de almachtige fokker met het alwetende oog alleen maar de match kan bepalen. Wat een onzin.Cabasja schreef: Maar om bij 1 nest aan te kloppen en ik wil een sable,vind ik niet dat dan de klik er meteen zou moeten zijn.

-
Muk
Zo komt het wel over in je posts.Cabasja schreef:Muk schreef:Alsof particulieren alleen slechte keuzes kunnen maken en de almachtige fokker met het alwetende oog alleen maar de match kan bepalen. Wat een onzin.Cabasja schreef: Maar om bij 1 nest aan te kloppen en ik wil een sable,vind ik niet dat dan de klik er meteen zou moeten zijn.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is er nou mis met uitzoeken op kleur?
Bij mijn nesten zoeken ze uit op vlekjes, tis maar net wat je leuk vindt...
En natuurlijk stuur ik mensen soms naar een pup waarvan ik denk dat die beter bij hun situatie past, maar als zij absoluut een met een halve witte kop willen omdat ze die zo leuk vinden, wie ben ik dan om ze een hondje aan te smeren met een beeldig symmetrisch getekend hoofd?
Zij moeten er 15 jaar tegen aan kijken als het meezit, ik niet....
Bij mijn nesten zoeken ze uit op vlekjes, tis maar net wat je leuk vindt...
En natuurlijk stuur ik mensen soms naar een pup waarvan ik denk dat die beter bij hun situatie past, maar als zij absoluut een met een halve witte kop willen omdat ze die zo leuk vinden, wie ben ik dan om ze een hondje aan te smeren met een beeldig symmetrisch getekend hoofd?
Zij moeten er 15 jaar tegen aan kijken als het meezit, ik niet....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Ilona Schouten
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pyreneese herder a face rase
- Aantal honden: 0
Ben gek op het ras dus bezoek al tijden zo af en toe de site face-rase van Diana. Lijkt me toch een echte hondenliefhebster en zeker geen broodfokker.
Door omstandigheden is de situatie zoals ie nu is en kan iedereen denk ik wel begrijpen dat pups binnen een bepaalde periode het nest moeten verlaten. Beter voor de pup en omdat t nu eenmaal moeilijker wordt naarmate ze ouder worden.
Natuurlijk is het goed kritisch te zijn maar vind dat we als hondenliefhebbers onder elkaar wel van het goede uit moeten gaan bij iemand die zo intensief met haar honden omgaat.
VOOR IEDEREEN ALLE GOEDS VOOR 2012!
Door omstandigheden is de situatie zoals ie nu is en kan iedereen denk ik wel begrijpen dat pups binnen een bepaalde periode het nest moeten verlaten. Beter voor de pup en omdat t nu eenmaal moeilijker wordt naarmate ze ouder worden.
Natuurlijk is het goed kritisch te zijn maar vind dat we als hondenliefhebbers onder elkaar wel van het goede uit moeten gaan bij iemand die zo intensief met haar honden omgaat.
- renee-uk
- Zeer actief
zodra er geld in het spel is ga ik nooit van het goede in mensen uit, daar wil ik dan wel meer voor zien en weten dan een berichtje op een hondenforum.Ilona Schouten schreef:Ben gek op het ras dus bezoek al tijden zo af en toe de site face-rase van Diana. Lijkt me toch een echte hondenliefhebster en zeker geen broodfokker.
een pluim van een bekende onbekende maakt echt niet dat ik meteen mijn mening herzie

-
Muk
Mee eens.renee-uk schreef:zodra er geld in het spel is ga ik nooit van het goede in mensen uit, daar wil ik dan wel meer voor zien en weten dan een berichtje op een hondenforum.Ilona Schouten schreef:Ben gek op het ras dus bezoek al tijden zo af en toe de site face-rase van Diana. Lijkt me toch een echte hondenliefhebster en zeker geen broodfokker.
een pluim van een bekende onbekende maakt echt niet dat ik meteen mijn mening herzie
-
face rase
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): berger des pyrenees a face rasé
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Een van mijn eerste Pyrs, (Kinkajou) was mijn eerste internet liefde, ik zag zijn foto de omschrijving van de fokster en was verkocht. Na enkele weken mailen met de fokster en wat wikken en wegen heb ik hem naar Nederland gehaald. Het is de beste Pyreneeër ooit. Hij blinkt uit in agility maar ook op show scoorde hij goed, en zijn gezondheid (hij is nu 11 jaar oud) is helemaal toppie. Ik had 11 jaar geleden geen betere keuze kunnen maken. Dat noem je een gevoelsmens en onder die categorie val ik. Het voelt goed of niet goed, met mensen, dieren, werk en zelfs belangrijke beslissingen in mijn leven neem ik met mijn hart. Rationeel denken is niet mijn sterkste kant dat is dan weer een manco. Zo zie je maar weer ieder persoon is anders en dat houdt het leven kleurrijk......
Dus JA bij mij mogen mensen zelf kiezen welk hondje hun het beste past. En als ze komen kijken en de klik is er niet geen probleem dan nemen ze het hondje niet. Mocht het hondje niet bevallen dan kunnen ze het gewoon terug brengen, maar dat is gelukkig nog nooit geweest. Met (bijna) alle mensen die hier ooit een pup hebben genomen heb ik nog steeds contact. Dat is erg leuk, zijn hebben ook nog allemaal het hondje wat ze hier gehaald hebben, dat is nog veel leuker.
Groetje
Diana
Dus JA bij mij mogen mensen zelf kiezen welk hondje hun het beste past. En als ze komen kijken en de klik is er niet geen probleem dan nemen ze het hondje niet. Mocht het hondje niet bevallen dan kunnen ze het gewoon terug brengen, maar dat is gelukkig nog nooit geweest. Met (bijna) alle mensen die hier ooit een pup hebben genomen heb ik nog steeds contact. Dat is erg leuk, zijn hebben ook nog allemaal het hondje wat ze hier gehaald hebben, dat is nog veel leuker.
Groetje
Diana
- Jeannettebo
- Zeer actief
dan nog blijft de vraag staan waarom in godsnaam 2 nesten fokken bij een ras waar weinig vraag naar is

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik had gerust een pup van deze fokker genomen. Maar helaas, twee is genoeg.
Ik hoop dat ik een aantal van deze honden terug ga zien in de agility. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen.
Ik hoop dat ik een aantal van deze honden terug ga zien in de agility. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen.

Linda, Izzie en Bram
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
@linda dat denk ik wel, zowiezo 1. die is namelijk van iemand die bij ons op de club traint
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Leuk, ben heel benieuwd hoe die gaat uitgroeien!!rakker2000 schreef:@linda dat denk ik wel, zowiezo 1. die is namelijk van iemand die bij ons op de club traint

Linda, Izzie en Bram