Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meedenken.??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: meedenken.??

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:
Pool schreef:Ik val Kees ook bij, waarom? Heb geen poedel of bouvier en ken hem niet persoonlijk. Maar ik begeef me wel vaak tussen mensen met een beperking, die lichamelijk danwel verstandelijk beperkt zijn. Heb gezien hoeveel dieren in het leven van juist deze mensen kan betekenen. Fijn dat er fokkers zijn die serieus nadenken hoe ze een zo ideaal mogelijke hulphond kunnen fokken. Daar zijn mensen, die het vaak zelf niet aan kunnen geven, mee geholpen.
ik blijf van mening dat niet alleen een kruising daarin zaligmakend is.
dat is mijn probleem in dit topic, het lijkt het één of het ander te zijn en daar geloof ik niet in.
Renee het hoeft ook niet zaligmakend te zijn. :ok:
Een rashond trouwens ook niet. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

bouvierpoedel schreef:
Naima schreef:
LongFields schreef: In 2012 zijn er minstens 11 nesten in binnen- en buitenland gepland, waarvan de eerste 2 in Nederland al onderweg zijn. Zelf sla ik dit jaar bewust over, onder andere vanwege het behoorlijk grote aanbod (vorig jaar was dat ook al het geval).
Dat is voor mij persoonlijk precies de reden waarom ik geen hond zou kopen bij iemand die ervan moet leven. Door jezelf afhankelijk te maken van de fokkerij (levensonderhoud) ontneem je jezelf de ruimte om dergelijke afwegingen te kunnen maken. Dat is iets anders als geld overhouden aan een nestje, daar heb ik geenszins problemen mee.
Die afweging kun je goed maken hoor ongeacht wat voor fokker ,want het verkoopt namelijk niet dus waarom een nest fokken waar je mee blijft zitten./ .
Dus iemand die het fokken als enige bron van inkomsten heeft, zal net zo makkelijk besluiten om 1 of zoals hierboven 2 jaar geen nest te fokken? Dat denk ik niet :wink: Overigens staat iedereen vrij om zijn of haar eigen keuze daarin te maken hoor, dit is gewoon mijn persoonlijke overweging. De fokker van Lotus bijvoorbeeld zou denk ik niet iedereen als topfokker beschouwen, maar ík had (en heb) er een goed gevoel bij omdat de dingen die ik belangrijk vind bij een fokker aanwezig waren bij deze mensen. Een ander hoeft dat van mij niet te vinden, die moet vooral zelf weten waar ze een hond vandaan haalt.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
bouvierpoedel
Zeer actief

Naima schreef:
bouvierpoedel schreef:
Naima schreef:
LongFields schreef: In 2012 zijn er minstens 11 nesten in binnen- en buitenland gepland, waarvan de eerste 2 in Nederland al onderweg zijn. Zelf sla ik dit jaar bewust over, onder andere vanwege het behoorlijk grote aanbod (vorig jaar was dat ook al het geval).
Dat is voor mij persoonlijk precies de reden waarom ik geen hond zou kopen bij iemand die ervan moet leven. Door jezelf afhankelijk te maken van de fokkerij (levensonderhoud) ontneem je jezelf de ruimte om dergelijke afwegingen te kunnen maken. Dat is iets anders als geld overhouden aan een nestje, daar heb ik geenszins problemen mee.
Die afweging kun je goed maken hoor ongeacht wat voor fokker ,want het verkoopt namelijk niet dus waarom een nest fokken waar je mee blijft zitten./ .
Dus iemand die het fokken als enige bron van inkomsten heeft, zal net zo makkelijk besluiten om 1 of zoals hierboven 2 jaar geen nest te fokken? Dat denk ik niet :wink: Overigens staat iedereen vrij om zijn of haar eigen keuze daarin te maken hoor, dit is gewoon mijn persoonlijke overweging. De fokker van Lotus bijvoorbeeld zou denk ik niet iedereen als topfokker beschouwen, maar ík had (en heb) er een goed gevoel bij omdat de dingen die ik belangrijk vind bij een fokker aanwezig waren bij deze mensen. Een ander hoeft dat van mij niet te vinden, die moet vooral zelf weten waar ze een hond vandaan haalt.
Schat waarom zou je een nest fokken wat je aan de straat stenen niet kwijt raakt. :wink:
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

smoekie schreef:
silvester schreef:@smoezie, je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt, das wel duidelijk. :LOL:
:goeie: jajajaja zeker, zeker :Q: zeg maar eens dat het niet waar is wat ik schreef :LOL: voorlopig houd je angstvallig je grote muil verder maar dicht wat meer dan genoeg zegt niet :LOL: over de klok en klepel gesproken :LOL:

Volgende keer niet zo'n grote muil opentrekken en je "groter" voor proberen te doen dan je in werkelijkheid bent he Sillebil :J:
Zeg Smoekie, hoeveel nestjes heb jij al gefokt? Juist ja. En waar je het over hebt is ons eerste nestje onder onze eigen kennelnaam, helaas ben je er niet van bewust dat hier al meer dan 25 jaar fok ervaring aanwezig is. Tevens heb je de balle verstand van welke kosten er bij het fokken komen kijken als je in een Duits verenigingsverband moet fokken.

Daarom is je billemaatje BP ook gewoon een broodfokker. (geeft ie ook toe, daar hij fokt om zijn dagelijkse kosten te kunnen te bekostigen).

Ow, nog iets, Dolina was geheel gezond verklaard voordat ze weer gedekt werd! We hadden niet eens met haar mogen fokken van de vereniging als ze niet gezond verklaard was, iets wat je duidelijk over het hoofd wil zien om ons bewust in een kwaad daglicht te willen zetten.
Je slaat jezelf dus wel lekker heel hard op je borst om te laten zien hoe goed je bent, maar de werkelijkheid is dat je met halve waarheden aankomt en dus net zo slecht bent als ik, en dus net zo'n grote muil hebt.
Over laster en smaad gesproken :roll:

Ik vind het gewoonweg belachelijk dat mensen honden bewust gebruiken voor het bekostigen van hun eigen problemen. Deze BP zal door zijn situatie altijd noodgedwongen zijn door te fokken met honden omdat hij anders zelf een probleem krijgt, dat is een erg instabiel gebeuren, wat de waarborg voor het goed houden en onderhouden van zijn dieren erg in gevaar kan brengen.

Er zitten idd hele asiels vol met verwaarloosde honden van fokkers, die op een gegeven moment hun kop niet meer boven water konden houden.
Laatst gewijzigd door silvester op 04 jan 2012 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

smoek en silvester: ksssssst!
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

bouvierpoedel schreef:
Naima schreef:
bouvierpoedel schreef:
Naima schreef: LongFields:
In 2012 zijn er minstens 11 nesten in binnen- en buitenland gepland, waarvan de eerste 2 in Nederland al onderweg zijn. Zelf sla ik dit jaar bewust over, onder andere vanwege het behoorlijk grote aanbod (vorig jaar was dat ook al het geval)

Schat waarom zou je een nest fokken wat je aan de straat stenen niet kwijt raakt. :wink:
Als je de prijs maar ver genoeg laat zakken en niet al te selectief bent op pupkopers, raak je een nest heus wel kwijt. Bovendien kun je dan andere rassen fokken, of gewilde kruisingen :engel: Wat ik bedoel te zeggen is dat iemand die volledig afhankelijk is van de inkomsten uit fokkerij, naar mijn mening moeilijker objectief over bepaalde zaken zal oordelen. Waarmee ik helemaal niet wil suggereren dat iemand die leeft van de fok per definitie slecht is voor zijn of haar honden, helemaal niet. Echter: er moet toch brood op de plank komen, niet linksom dan rechtsom. Daar zou ik dan niet mijn hond halen, maar andere mensen hebben andere criteria, dus die mss wel. Ik heb dan weer geen problemen met kruisingen, ik zou heel erg graag een keer een labxgolden willen bijvoorbeeld, maar dan wel uit geteste ouders.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
silvester

massam schreef:smoek en silvester: ksssssst!
:oops:

Ja mam
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

silvester schreef: Je slaat jezelf dus wel lekker heel hard op je borst om te laten zien hoe goed je bent, maar de werkelijkheid is dat je met halve waarheden aankomt en dus net zo slecht bent als ik, en dus net zo'n grote muil hebt.
Ik geloof dat je nu eindelijk geen poep begint te praten, als ik het vetgedrukte deel lees. Misschien kom je er wel... :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:
Pool schreef:Ik val Kees ook bij, waarom? Heb geen poedel of bouvier en ken hem niet persoonlijk. Maar ik begeef me wel vaak tussen mensen met een beperking, die lichamelijk danwel verstandelijk beperkt zijn. Heb gezien hoeveel dieren in het leven van juist deze mensen kan betekenen. Fijn dat er fokkers zijn die serieus nadenken hoe ze een zo ideaal mogelijke hulphond kunnen fokken. Daar zijn mensen, die het vaak zelf niet aan kunnen geven, mee geholpen.
dat is mijn probleem in dit topic, het lijkt het één of het ander te zijn en daar geloof ik niet in.
je moet lezen wat ik schrijf!
ik krijg er de kriebels van hier elke keer weggezet te worden als anti kruising en pro rashond.
ik ben geen van beide namelijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Bij pagina 9 ben ik opgehouden met lezen.
Ik zeg Pien x poedel.
Of een Glenn x poedel.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

LongFields schreef: Als rashondenfokker word je de laatste tijd sowieso afgebrand heb ik het idee.
Is dat zo? Daar merk ik niet zo veel van, eigenlijk. Volgens mij hebben ook meer mensen hier op het HF een rashond (bij een fokker vandaan) dan een bastaard/kruising. Dus als die rashondenfokkers zo verguisd zouden worden waren er ongetwijfeld meer kruisingen/bastaarden present.
Laatst gewijzigd door Rami op 04 jan 2012 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:
je moet lezen wat ik schrijf!
ik krijg er de kriebels van hier elke keer weggezet te worden als anti kruising en pro rashond.
ik ben geen van beide namelijk.
Weet ik renee ik zet je niet weg ik laat alleen weten dat ik er net zo over denk als jou. :wink:
Dus niet zo kriebel doen trut. :tongue:
Agility addict
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Phalene
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agility addict »

bouvierpoedel schreef:Poedels kunnen noal eens wat kijkerig zijn en even de situatie inschatten ,dus iets meer doortasten zou mooi zijn.
De xsing met de bouvier heeft dat niet maar kan weer te snel met zijn kop op hol slaan ,dan kan de poedeleigenschap in het oplossings gericht denken het wel oplossen maar het is al wel gebeurt.
Snap je.?
Dus iets meer doortastend maar niet te.

Bij de poedel komt PRA en HD voor en een enkel gevalletje van Willebrand.
Dus een die niet teveel rottigheid toevoegd.

Poedels hebben nogal dikke vachten die veel onderhou vragen en dat zou iets minder mogen.

Drama mag iets iets minder dus .?????

Iets meer massa zou prettiger zijn als het op wat kracht bijzetten komt met helpen kleren uit trekken en dat soort dingen.
Thinking outside the box.. beauceron x poedel?
Onderstaande hond zou een dergelijke kruising zijn..
Afbeelding
Afbeelding
Meer informatie over de pupjes op; http://phalenepups.webs.com
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Toch een vraagje aan Silvester...

Kan je ook uitleggen waarom BP, als hij zo'n broodfokker is die nest na nest fokt omdat het móehoet.... pups weggeeft (als in, gratis) en niet gewoon labradoodles is gaan fokken? Dan was 'ie immers binnen geweest....

Zijn situatie en gedrag komen niet overeen met wat jij beschrijft.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Rami schreef:
LongFields schreef: Als rashondenfokker word je de laatste tijd sowieso afgebrand heb ik het idee.
Is dat zo? Daar merk ik niet zo veel van, eigenlijk. Volgens mij hebben ook meer mensen hier op het HF een rashond (bij een fokker vandaan) dan een bastaard/kruising. Dus als die rashondenfokkers zo vergruisd zouden worden waren er ongetwijfeld meer kruisingen/bastaarden present.
Misschien valt het mij meer op, maar ik ben niet de enige die het is opgevallen. :wink:
En dat je nu een rashond bezit wil niet zeggen dat je dan niet tegen het fenomeen rashond aan kunt schoppen hè, kijk Nanna's posts maar na. :lol1:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

silvester schreef:
bouvierpoedel schreef::
Mag iedereen lekker zelf invullen lieverd en zijn eigen keus in maken in wat hij/zij wil fokken. :ok:
Doe ik ook namelijk . :wink: .
Als je toch al zelf had bepaald wat je gaat fokken, waarom vraag je het hier dan? (Dus toch een marktonderzoekje om te kunnen zien wat lekker verkoopt). :roll:
Al die mensenn hebbben namelijk geen pup hier vandaan die kwamen gewoon op bezoek
:O: :goeie:

Jajajajaja ik, zeg al niks meer (lig dubbel) :mrgreen:

@smoezie, je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt, das wel duidelijk. :LOL:
Ik heb geen hond van Kees hoor, ik ben idd gewoon op bezoek geweest, lekker pupknuffelen, is dat zo gek?
Puppies zijn alijd leuk, en Kees neem je er dan maar bij :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
silvester

Nakisha schreef:Toch een vraagje aan Silvester...

Kan je ook uitleggen waarom BP, als hij zo'n broodfokker is die nest na nest fokt omdat het móehoet.... pups weggeeft (als in, gratis) en niet gewoon labradoodles is gaan fokken? Dan was 'ie immers binnen geweest....

Dat moet je niet aan mij vragen maar aan BP, hij zegt zelf dat hij geen werk heeft en geen uitkering, dus waar moet je anders van leven?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Wel eens van sarcasme gehoord silvester?
Volgens mij hoef je niet in loondienst te zijn om inkomen te hebben, je kunt ook als ZZPer je brood verdienen op wat voor manier dan ook...
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

silvester schreef:

Dat moet je niet aan mij vragen maar aan BP, hij zegt zelf dat hij geen werk heeft en geen uitkering, dus waar moet je anders van leven?
goh mischien vriend die goed verdient??
Goede erfenis gehad.
Loterij gewonnen.
Suiker oom of tante.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

silvester schreef:

Wat dacht je van spaarcenten. Maar jij mag volgens mij graag voorbarige conclusies trekken.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat maakt het uit hoe hij de huur betaald :denken: het ging toch om honden..
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

silvester schreef:

Natuurlijk vraag ik dat wél aan jou... jij komt immers met al die beschuldigen aan zijn adres. Toch kloppen zijn gedragingen niet met waarvan jij hem beschuldigd...

Nogmaals... Als Kees het fokken puur deed ter overleven, waarom dan niet Labradoodles? Daar leef je luxer van dan van Bouviers, lijkt me.

Kennelijk is er dus meer aan de hand dan jij en ik weten. Schreeuwen kunnen we allemaal, maar doe het wel gefundeerd... en ga geen onzinverhalen roepen omdat jij dénkt dat dat zo is, gestaafd met onzin die je ook zelf verzint (zoals het Belastingdienst/hondenbelasting verhaal).

Ik weet dat ik zelf ook wel eens scherp uit de hoek kan komen, maar ik probeer tenminste eerlijk te zijn en een verhaal te snappen. Ik heb het idee dat jij dat niet doet. Daarnaast vraag ik me ook af wat er tussen jou en BP is waarom je hem moet hebben?
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Nou inmiddels vindt silvester dat Kees zn geld wel op illegale wijze moet verdienen door broodfokker te spelen, dus dat is nu onderwerp van gesprek...
Misschien is het aantal inbraken wel drastisch omhoog gegaan en komt Kees zo aan zn geld. Veel minder werk dan honden fokken, als je het goed doet :goeie: :goeie:
silvester

fes/lou schreef:Wel eens van sarcasme gehoord silvester?
Volgens mij hoef je niet in loondienst te zijn om inkomen te hebben, je kunt ook als ZZPer je brood verdienen op wat voor manier dan ook...
Je vergeet er nog een, zwartwerken?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Daar heb jij vast meer verstand van dan ik.....
silvester

fes/lou schreef:Nou inmiddels vindt silvester dat Kees zn geld wel op illegale wijze moet verdienen door broodfokker te spelen, dus dat is nu onderwerp van gesprek...
Misschien is het aantal inbraken wel drastisch omhoog gegaan en komt Kees zo aan zn geld. Veel minder werk dan honden fokken, als je het goed doet :goeie: :goeie:
Ow, verrek, die was ik ook vergeten, crimmineel dus, nha, vraag het hem zou ik zeggen. :cheer:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoef het niet te vragen, ik ben er niet nieuwsgierig naar.
Ik werk gewoon in loondienst, hoe een ander z'n geld verdient zal me worst wezen....
silvester

Nakisha schreef:"knip"
Ik beschuldig hem niet, ik constateer alleen iets, zijn zijn eigen woorden, en waarom hij niet iets anders fokt? Geen idee, vraag het hem zou ik zeggen.
silvester

fes/lou schreef:Ik hoef het niet te vragen, ik ben er niet nieuwsgierig naar.
Ik werk gewoon in loondienst, hoe een ander z'n geld verdient zal me worst wezen....
Ik ook niet, voor mij is het ook worst hoe iemand zijn geld verdiend, doch, toen er wat kritische vragen kwamen over het toch wel erg vele nestjes dat hij fokte, kwam hij zelf met die woorden aan.

Tja, er zijn zat topics waar men schande spreekt als het over broodfokkers gaat, maar nu moeten dus die mensen die dat van BP ook vinden hun kop houden, alleen omdat het een bekende op het forum is? Tja, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Die erg vele nestjes bestaan alleen in de fantasie van de betreffende forummers....
Dat wil blijkbaar niet tot je doordringen. Echt sneu voor je, zo'n schokbetonnen plaat voor je kop......
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”