silvester schreef:smoekie schreef:silvester schreef:@smoezie, je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt, das wel duidelijk.

jajajaja zeker, zeker

zeg maar eens dat het niet waar is wat ik schreef

voorlopig houd je angstvallig je grote muil verder maar dicht wat meer dan genoeg zegt niet

over de klok en klepel gesproken
Volgende keer niet zo'n grote muil opentrekken en je "groter" voor proberen te doen dan je in werkelijkheid bent he Sillebil

Zeg Smoekie, hoeveel nestjes heb jij al gefokt? Juist ja.
Juist ja.
Persoonlijk net zoveel als jij
silvester schreef:En waar je het over hebt is ons eerste nestje onder onze eigen kennelnaam
Correctie. Onder
Melanies eigen kennelnaam en tevens ook haar eerste "zelf" gefokt nestje
silvester schreef: helaas ben je er niet van bewust dat hier al meer dan 25 jaar fok ervaring aanwezig is.
Ja en? Hier idem dito dus????
silvester schreef:Tevens heb je de balle verstand van welke kosten er bij het fokken komen kijken als je in een Duits verenigingsverband moet fokken.
Ben reuze benieuwd welke andere kosten jullie in Duitsland nog meer hebben dan in Nederland
silvester schreef:Daarom is je billemaatje BP ook gewoon een broodfokker. (geeft ie ook toe, daar hij fokt om zijn dagelijkse kosten te kunnen te bekostigen)
Oh, dat zou maar zo kunnen hoor. Maar zoals ik eerder al uit heb gelegd heb ik persoonlijk een iets ander idee bij de "term" broodfokker
silvester schreef:Ow, nog iets, Dolina was geheel gezond verklaard voordat ze weer gedekt werd!
Zal mij aan mijn reet roesten of ze gezond "verklaard" is. Ik zei alleen maar dat als je over "verantwoord" fokken de bek vol hebt, ik persoonlijk niet met een teef zou fokken met een dusdanig ziekteverleden en met een dusdanig zwaar lichamelijk letsel
silvester schreef:We hadden niet eens met haar mogen fokken van de vereniging als ze niet gezond verklaard was, iets wat je duidelijk over het hoofd wil zien om ons bewust in een kwaad daglicht te willen zetten.
Niks hoor. Er was er hier maar 1 die dingen "verzweeg" en dat was jij

Waarom? Om jezelf voor te doen als de "goeiste" fokker, om het zo te doen voorkomen alsof jij (jullie) bewust tot 2014 geen nest meer "wilde" fokken, terwijl de waarheid hierin simpelweg is, dat dit niet kan vanwege het feit dat Dolina helaas gecastreerd moest worden tijdens de keizersnede
silvester schreef:Je slaat jezelf dus wel lekker heel hard op je borst om te laten zien hoe goed je bent/
Ok

En waar sla ik mezelf op de borst en waar laat ik zien hoe "goed" ik wel niet ben?????
silvester schreef: maar de werkelijkheid is dat je met halve waarheden aankomt
Welke halve waarheden dan??? Het is toch Melanies "eigen" echt gefokt nestje geweest (rest is van haar ouders geweest)
Het is toch zo dat Dolina uiteindelijk middels keizersnede is geholpen en dat er vanwege die 3 vergane pups niets anders over bleef dan haar direct uit voorzorg te castreren en waardoor jullie direct ook geen andere "keuze" meer hebben door te wachten met een volgend nest tot de andere 2 "oud" (lees volwassen) genoeg zijn om "verder" mee te gaan?
Tis toch zo dat Dolina zwaar gekneusde ribben had en een gebroken borstbeen??? Tis toch zo dat Dolina daarvoor bij wijze van spreke een "abonnement" bij de DA had???
Mocht er van bovenstaande ook maar iets gelogen of niet juist zijn dan verneem ik dat graag van je hoor
silvester schreef:en dus net zo slecht bent als ik, en dus net zo'n grote muil hebt.
Slecht wil ik mezelf niet noemen hoor, een grote muil daarentegen ja, die heb ik ja, en daar ben ik nog trots op ook
silvester schreef:Over laster en smaad gesproken

Ach houd toch op zeg. Jij moet gewoon eens een klein beetje indimmen met dat belerende vingertje van je alsof je de waarheid in pacht hebt
Maar goed, aangezien jij hier over laster en smaad begint, neem ik aan dat je weet wat zo'n beschuldiging inhoud en vraag ik je daarom ook om mij te vertellen waar ik dat doe
silvester schreef: Ik vind het gewoonweg belachelijk dat mensen honden bewust gebruiken voor het bekostigen van hun eigen problemen.
Oh, maar daarin geef ik je ook nog wel gelijk hoor

Dat is ook niet iets waar ik voorstander van ben. Sterker nog. Persoonlijk vind ik zoiets ook belachelijk. Maar goed. De "term" broodfokker is méér dan alleen maar iemand die niet goed voor zijn teven en de nakomelingen daarvan zorgt en naar mijn idee ook zeker niet iemand die daarom "slecht" is voor zijn/haar teven en dát is namelijk wel iets waar jij mijn "billemaat" van beschuldig, en hoewel ik mijn "billenmaat" persoonlijk totaal niet ken, weet ik wel dat dát iets is waar je hem niet van kan beschuldigen
silvester schreef:Deze BP zal door zijn situatie altijd noodgedwongen zijn door te fokken met honden omdat hij anders zelf een probleem krijgt, dat is een erg instabiel gebeuren, wat de waarborg voor het goed houden en onderhouden van zijn dieren erg in gevaar kan brengen.
Nou, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Denk dat het er bij hem wat dat betreft stabieler aan toe gaat dan het gros van de zogenaamde "vooraanstaande" fokkers/fukkers

Dus denk dat je je daar ook zeker geen zorgen over hoeft te maken
silvester schreef:Er zitten idd hele asiels vol met verwaarloosde honden van fokkers, die op een gegeven moment hun kop niet meer boven water konden houden.
Klopt. Maar als je hier op het forum eens een beetje rondleest en leest hoeveel "leden" er een hond uit het asiel hebben
met stamboom durf ik persoonlijk eigenlijk wel te zeggen dat er of het nu om "bastaards" of "ras" honden gaat er best wel wat minder gefokt mag worden, juist omdat er al een "overschot" is van beide
Maar goed, wat jij schijnbaar hier niet wilt lezen is dat het er hier niet eens alleen maar om een nestje "bastaards" gaat, maar ook nog eens op een nest waarbij de nakomelingen voor een gedeelte te goede komt aan de "gebruikshonden" en die gratis en voor niets weggegeven worden. Kun je wel een grote muil over hebben, maar feit blijft voor mij wel, dat dit nog "enigzins" een doel heeft

Wat is het doel van jullie dan????
LongFields schreef:silvester schreef:
Je slaat jezelf dus wel lekker heel hard op je borst om te laten zien hoe goed je bent, maar de werkelijkheid is dat je met halve waarheden aankomt en dus net zo slecht bent als ik, en dus net zo'n grote muil hebt.
Ik geloof dat je nu eindelijk geen poep begint te praten, als ik het vetgedrukte deel lees. Misschien kom je er wel...

Hey eh, niet overdrijven he
Edit:
Nakisha schreef:silvester schreef:Nakisha schreef:Toch een vraagje aan Silvester...
Kan je ook uitleggen waarom BP, als hij zo'n broodfokker is die nest na nest fokt omdat het móehoet.... pups weggeeft (als in, gratis) en niet gewoon labradoodles is gaan fokken? Dan was 'ie immers binnen geweest....
Zijn situatie en gedrag komen niet overeen met wat jij beschrijft.
Dat moet je niet aan mij vragen maar aan BP, hij zegt zelf dat hij geen werk heeft en geen uitkering, dus waar moet je anders van leven?
Natuurlijk vraag ik dat wél aan jou... jij komt immers met al die beschuldigen aan zijn adres. Toch kloppen zijn gedragingen niet met waarvan jij hem beschuldigd...
Nogmaals... Als Kees het fokken puur deed ter overleven, waarom dan niet Labradoodles? Daar leef je luxer van dan van Bouviers, lijkt me.

Bij het weggetje. Over laster en smaad gesproken