Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door Reny »

NicoBorder schreef:Remy, succes je hebt duidelijk geen verstand van sport maargoed. En dan zal ik nog een keer herhalen, denk je nou werkelijk dat iemand willens en wetens honden aan gaat rijden? En Mod je hebt geen gelijk, je kan wel hoog opgeven over wat er gebeurt als iemand je hond aanrijdt maar de enige die dat kan voorkomen dat ben jij zelf.

Jullie zeggen wie willens en wetens in een hondengebied gaat fietsen is dom, ik zeg: wie willens en wetens in een mtbgebied de hond uitlaat is dom. Dat lijkt me wel de eindconclusie?
A) Reny is mijn naam, ik ben niet ,zoals jij, alleen op de wereld, ik weet het: lezen is en blijft lastig
B) Ach, jij denkt dat je de enige sporter hier bent :LOL: okee, voor mij alweer een paar jaar terug en in een hele ander sport, maar tenminste wel ééntje die al eeuwen olympisch is (sja en ik mocht bijna heen :boos: )
C) kennis is macht maar kennissen zijn machtiger :pffff:

Ik laat willens en wetens ook geen mountainbiker wat lastiger ademhalen maar wel als het een figuur is met gedrag zoals jij :ok:

Owh ja, als je hier toch in de buurt bent (het o zo populaire Schoorl bijv.) kijk daar even goed op de bordjes. daar wordt je op de mountainbike route gewaarschuwd om vaart te verminderen.

Ik had trouwens vanmiddag wel een heel leuk gesprek met een moutainbiker daar (mijn zakmes kon evengoed zijn geklapte ketting niet maken, dus liep hij gezellig een stukje mee). Ik heb hem gevraagd hoe hij hierin stond. Nou loslopende honden waren altijd lastig (net zoals kleine kinderen volgens hem) omdat je niet wist welke kant ze opgingen maar eigenlijk had hij ze nooit voor zijn wielen. Hij kwam ze ook nooit tegen op het single track gedeelte. De honden die hij tegenkwam was als de track naast een wandlepad liep e.d.
Waar hij wel heel erg last van had waren van die gozertjes die geen respect hadden voor de oudere c.q. langzamere biker. Hij had een keer bijna staan meppen met zo eentje toen die zijn dochter omver had gefietst. Laten we zeggen dat ik heb lopen glimlachen hierom. :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

goh wat zie ik nu hier toch staan:

Gedragscode MTB
* Fiets alleen daar waar het is toegestaan
* Respecteer de natuur: plant en dier
* Fiets in kleine groepjes
* Waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk
* Benader andere recreanten en drukke locatie stapvoets
* Voorkom onnodig remmen: spaar de ondergrond
* Maak geen onnodig lawaai
* Laat geen afval achter

http://www.tcnuenen.nl/cms/node/19

:O:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Reny
Zeer actief

malinois schreef:goh wat zie ik nu hier toch staan:

Gedragscode MTB
* Fiets alleen daar waar het is toegestaan
* Respecteer de natuur: plant en dier
* Fiets in kleine groepjes
* Waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk
* Benader andere recreanten en drukke locatie stapvoets
* Voorkom onnodig remmen: spaar de ondergrond
* Maak geen onnodig lawaai
* Laat geen afval achter

http://www.tcnuenen.nl/cms/node/19

:O:
Mal, dat heeft elke MTBvereniging,cluppie en site staan :E:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ahum..ik lees eerlijk gezegd inmiddels nuance bij Michael en ik denk eigenlijk dat we het allemaal best redelijk met elkaar eens zijn hoor. WIj willen met onze honden gewoon op de wandelpaden kunnen lopen zonder voor ons sokken gereden te worden en hij wil op de speciale mtbroute's kunnen rijden zonder 10 km per uur te moeten rijden omdat er overal wel eens wandelaars kunnen lopen, al dan niet met hond. En ik vind dat hij daar gelijk in heeft.
En hij schrijft ook dat hij zich best wel aanpast als er kruisingen ed zijn en zo hoort het ook.
Als er echter mtbroute's gelijk lopen met wandelroute's of dwars door losloopgebieden waarin paden kruisen, dan is het in mijn ogen ook geen racegebied voor de fanatieke mtber, maar voor gewoon gezellige rijders, die ook op de hoogte moeten zijn van het feit dat ze een gebied moeten delen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

God dank zijn wij met Irene paard verzekerd , je zal maar zoon debiel als jou tegenkomen zeg .

o ja voor jou informatie . paard ruiter worden zelden aansprakelijk gesteld in zoon situatie . als paard dus serieueze schade ondervind van jou debiele rij gedrag . zal ik maar eens goed na denken of je dat wel kunt vergoeden .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb de situatie hier vanmiddag maar eens proberen te documenteren.
Het bord dat bij een van de ingangen van het bos staat en vermeldt dat er vrije toegang op wegen en paden is
Afbeelding
Filmpje van een deel van de ATB-route (waar ik dus ook mag komen met aangelijnde hond)
Afbeelding

Nog een filmpje
Afbeelding

ATB-bordje
Afbeelding

Lijkt me heel duidelijk :19:
Afbeelding

Ik zou willen dat meer gebruikers van dit gebied dit bordje eens beter bekeken
Afbeelding

Bovenstaand bord staat namelijk aan het eind van dit fietspad (waar het naar rechts afbuigt).Het hoort bij het losloopgebied.
Afbeelding

Misschien is het voor Michael annex Nicoborder nu duidelijk dat het bos voor iedereen is.En niet alleen voor hem en zijn companen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

NicoBorder schreef:Zal wel moeten, je bent TEN ALLEN TIJDEN aansprakelijk. Nee mijn stuffie gaat naar m'n ouders, die hebben goed voor me gezorgd nu is het tijd iets terug te doen.

doe je huiswerk nou eens, dat is namelijk niet waar. maar ik had je daarover ook een voorstel gedaan
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

je kraamtr weer allemaal onzin uit. volgens mij gaf je aan dat je stil zou zijn maar dat doe je weer niet.
prima, maar ik heb je al een paar keer uitgelegd hoe het volgens de wet in elkaar zit.
kijk daar nou eens na en ga de uitdaging met mij aan

anders gewoon je mond houden met je domme gelul en snel een eind gaan fietsen
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Tara schreef:
NicoBorder schreef:Zal wel moeten, je bent TEN ALLEN TIJDEN aansprakelijk. Nee mijn stuffie gaat naar m'n ouders, die hebben goed voor me gezorgd nu is het tijd iets terug te doen.
Knullie, het is te alleN tijde. :neenee:
Ennn, het is Stufie. :wink:
Stuffie is heel iets anders, en ik waag het te betwijfelen of je je ouders daar blij mee maakt.

Btw: je ben 26 volgens je profiel.
Hoe lang krijg jij in vredesnaam stufie?
Of was je een laatbloeier :scratch:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

@ Nicoborder:
Als je nou hond vervangt door (langzame(re)) mede MTB-er, denk je dan nog steeds zo rechtlijnig :19: ??
Die mag volgens jou iig wél op die route komen, maar als jij daar met zo'n vaart opknalt, zeg je dan ook tegen hem/haar dat hij/zij daar niet had moeten komen? Blijf je er dan ook bij dat jij niet fout zat, maar de ander?

Van mij mag je lekker rijden, hoor en ik zal niet op een MTB-route gaan lopen. Het is al vervelend zat dat ik in het losloopbos, waar GEEN officiële MTB-route is, toch op moet letten dat er niet ineens een MTB-er de hoek om komt zeilen. Dan zal ik zeker niet gaan lopen op plekken waarvan ik, op al mijn vingers na kan tellen, dat ik constant op mijn hoede moet zijn. Ik ga het bos in om te ontspannen.
Ik zal mijn honden altijd bij me roepen als ik een fietser of ruiter tegenkom, maar daar wil ik dan wel graag de kans voor krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

labje schreef:
Tara schreef:
Knullie, het is te alleN tijde. :neenee:
Ennn, het is Stufie. :wink:
Stuffie is heel iets anders, en ik waag het te betwijfelen of je je ouders daar blij mee maakt.

Btw: je ben 26 volgens je profiel.
Hoe lang krijg jij in vredesnaam stufie?
Of was je een laatbloeier :scratch:
Hij zal zijn stuffie wel bij de lokale koviessjop halen misschien?
Ach ja het jong zal wel last hebben van een te strak broekie
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
NicoBorder schreef:Neem een ding van mij aan, een hond vind het niet leuk om over een onoverzichtelijk paadje te lopen, neem nog iets van mij aan: je denkt dat die hond jou liefheeft maar zodra jij hem niks te eten meer geeft laat ie je vallen als een baksteen.
gut onze nieuwe Martin Gaus :LOL: :LOL:
Wat een wijsheid :eek:

Als wij 15 km gaan wandelen op onbekend terrein, dan zijn onze honden volledig in hun sas als de route inderdaad door dat onoverzichtelijke eenmanspadje gaat dat zij bedacht hebben :cheer: :cheer: :cheer:
Zij houden niet van overzichtelijke brede paden.

O, en ik denk dat als jij met een bak voer mijn honden probeert mee te lokken, dat ze mij verkiezen boven die bak voer :pffff:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

NicoBorder schreef:Jullie zeuren door op een puntje van mijn geniale betoog, ik own jullie want zelfs daar hebben jullie ongelijk. Mountainbikers gaan de routes terug claimen met mijn betoog. BEWARE
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

De opstand der mountainbikers! *proest*
NicoBorder schreef:Je maakt een vergissing, ik blijf op de mtb routes en ga echt niet willens en wetens een hond aanrijden. Maar bij een eventuele botsing ben je 100 procent aansprakelijk. Op zo'n pad doe ik ook gewoon rustig hoor... Nee kunnen we ophouden met dat soort paden te benoemen, zoals ik tig pagina's terug al zei, het gaat me over de stukken single tracks.

Paard eigenaar is aansprakelijk denk ik trouwens, maar dat weet ik niet zeker.
Als jij een paard aanrijdt op een gedeeld mtb-/ruiterpad zou de ruiter/eigenaar aansprakelijk zijn? Dacht het niet. Zeker niet als jij niet waarschuwt en ook geen bel hebt op jouw fiets.
NicoBorder schreef:Neem een ding van mij aan, een hond vind het niet leuk om over een onoverzichtelijk paadje te lopen, neem nog iets van mij aan: je denkt dat die hond jou liefheeft maar zodra jij hem niks te eten meer geeft laat ie je vallen als een baksteen.
Ga jij hondeneigenaren vertellen wat hun hond wel en niet leuk vindt? :F:
NicoBorder schreef:Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!
Als jouw eindconclusie ook bij jouw scriptie zo goed doordacht is als de eindconclusie die je hier geeft vrees ik ergste voor jouw afstuderen...

Maar studeer je toevallig op Nyenrode?
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

NicoBorder schreef:ZOEK HET DAN UIT NET ALS IK POEPRUIMER. Je moet kunnen bewijzen dat ik roekeloos was net als fietsers en auto's in de praktijk kan dat niet.
ook niet waar, je geeft zelf al aan dat je zo vreselijk hard fietst dat je soms niet meer kunt remmen voor situaties. dat is roekeloos.
schelden is niet echt een sterke manier van een gesprek voeren.

Ik heb je nu al meerdere keren geprobeerd hoe het volgens de wet in elkaar zit. Ik weet toch wel zeker dat ik meer kijk en verstand op het nl recht heb dan jij. buiten dat heb ik je ook een voorstel gedaan waar je maar niet op ingaat. Als je zo zeker bent van je zaak zou je je geen zorgen hoeven maken.

ook geef jij al aan dat ik gelijk had en dat je je stil zou houden.
doe je ook niet.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

NicoBorder schreef:
En als je het net als mij even uit zoekt dan quote je mijn post en zie je dat ik op elk punt gelijk heb, jullie hebben niks te zoeken op onze routes.
.
nou jij claimt wel gelijk te hebben, maar waar baseer jij dat nou op ? kom nou eens met argumenten. en dan een andere dan '' het is zo gevaarlijk dus jullie moeten weg ''
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Branka schreef:
NicoBorder schreef:Jullie zeuren door op een puntje van mijn geniale betoog, ik own jullie want zelfs daar hebben jullie ongelijk. Mountainbikers gaan de routes terug claimen met mijn betoog. BEWARE
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

De opstand der mountainbikers! *proest*
NicoBorder schreef:Je maakt een vergissing, ik blijf op de mtb routes en ga echt niet willens en wetens een hond aanrijden. Maar bij een eventuele botsing ben je 100 procent aansprakelijk. Op zo'n pad doe ik ook gewoon rustig hoor... Nee kunnen we ophouden met dat soort paden te benoemen, zoals ik tig pagina's terug al zei, het gaat me over de stukken single tracks.

Als jij een paard aanrijdt op een gedeeld mtb-/ruiterpad zou de ruiter/eigenaar aansprakelijk zijn? Dacht het niet. Zeker niet als jij niet waarschuwt en ook geen bel hebt op jouw fiets.
Ga jij hondeneigenaren vertellen wat hun hond wel en niet leuk vindt? :F:
NicoBorder schreef:Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!
Als jouw eindconclusie ook bij jouw scriptie zo goed doordacht is als de eindconclusie die je hier geeft vrees ik ergste voor jouw afstuderen...

Maar studeer je toevallig op Nyenrode?

O ja, dat hoop ik echt :cheer: :cheer:
Vriend van mij was penningmeester van de studentenvereniging aldaar, owhhhhhhhhhhhhhh ik voorzie voer voor een discussie (alhoewel ik denk dat we het met elkaar eens zullen zijn, dat is wel weer jammer)
frank1985
Zeer actief

NicoBorder schreef:Is goed frank, Jij wint gefeliciteerd ( ik ben stil )

:19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Als jij mij hier aanrijdt wil ik nog weleens zien wie er aansprakelijk is.

Afbeelding
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marian, dat hangt van de situatie af. Als jij kan anticiperen op de mtb en je laat dat na ben je aansprakelijk. Rijden er echter plots een groep achter je en je hebt niet de kans je hond aan de kant te halen, hadden de mtbers je daar de mogelijkheid toe moeten geven en zit het dus met de aansprakelijkheid niet zo eenvoudig als Nico stelt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Eline* schreef:Marian, dat hangt van de situatie af. Als jij kan anticiperen op de mtb en je laat dat na ben je aansprakelijk. Rijden er echter plots een groep achter je en je hebt niet de kans je hond aan de kant te halen, hadden de mtbers je daar de mogelijkheid toe moeten geven en zit het dus met de aansprakelijkheid niet zo eenvoudig als Nico stelt.
Nee,vandaar dus mijn suggestie van de fietsbel.Maar ja,dat is teveel gevraagd :19:
Het gaat mij er óók om om aan te geven dat veel ATB-routes door gewone stukken bos lopen en iedereen het recht heeft om daar te lopen.
Met of zonder aangelijnde hond.
Of het handig is is een tweede maar het mag.Als ik daar gewoon loop met een aangelijnde hond of een kinderwagen of met een fiets aan de hand doet dat er niet toe bij een aanrijding door een ATB-er die daar zonder fietsbel op zijn fiets aan komt racen en mij bijvoorbeeld van achteren van de sokken rijdt doordat hij zich niet tevoren kenbaar heeft gemaakt d.m.v. die bel.Om maar iets te noemen.
Laatst gewijzigd door marian* op 07 jan 2012 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Eline* schreef:Marian, dat hangt van de situatie af. Als jij kan anticiperen op de mtb en je laat dat na ben je aansprakelijk. Rijden er echter plots een groep achter je en je hebt niet de kans je hond aan de kant te halen, hadden de mtbers je daar de mogelijkheid toe moeten geven en zit het dus met de aansprakelijkheid niet zo eenvoudig als Nico stelt.
Klopt artikel 5 wegenverkeerswet (je mag een ander niet in gevaar brengen, jurisprudentie: snelheid aanpassen bijv.)

:F:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

NicoBorder schreef:FF terug gekomen om te zeggen dat we dit jaar al voor de 3e keer mee doen aan alpe d'huzes. Erg slim wat je zegt over een bochtje missen in de afdaling, kan iedereen gebeuren met welke snelheid ook. Wordt wel de laatste keer denk ik, vind het een beetje te groot geworden, vorig jaar zelf bijna gevallen omdat voor me zo'n idioot zat die boven z'n kunnen aan het dalen was.
Zal wel een hond bij zich gehad hebben.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Machie schreef:
NicoBorder schreef:Zoals ik al zei, jullie staan in je recht als je daar last van mtb'ers hebt, echter staan mtb'ers daar ook in hun recht. Goede oplossing zou zijn als jullie gewoon niet op onoverzichtelijke mtb paadjes komen. En iedere mtb'er die je asociaal voorbij rijdt op de brede paden waar jullie lopen daar op aanspreken.

Die doet het wel.
Dus, jij mag wel over onoverzichtelijke paden van de mtb route in het losloopgebied, maar mijn honden, die bijna nergens los mogen, en smalle paadjes ook heel leuk vinden, niet?
Waarom pak jij dan geen onoverzichtelijke paadjes buiten hondenlosloopgebieden?
In Westerschouwen lopen ook diverse mountainbikepaden en paardenpaden door het loopgebied. Dan moet je toch gewoon rekening houden met elkaar? Ik kan me niet voorstellen dat iemand te paard in volle galop zo'n kruising over zal gaan, zelf ben ik op die kruisingen ook gewend om de honden naast me ipv voor me te hebben lopen en dat werkte prima omdat er een groepje mountainbikers aankwam. Toen ik door de bossen te paard ergens ging hield ik ook rekening op looppaden of kruisingen met evt. andere weggebruikers. Hoe moeilijk kan het zijn :19:
Het moet van beide kanten komen hoor :U:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik denk dat het dus echt verstandig is de mountainbikers te blokken totdat jij je hond vast heb..ik doe dat ieder geval wel en nee, ik loop niet op een mtbroute, maar op een wandelpad. Als ze jou aanrijden zijn ze aansprakelijk..punt!
Ik heb ze overigens wel eens gehad hoor..smal paadje, ik sta middenin samen met iemand zodat ze er niet langs kunnen, wacht op mijn geroepen honden en nog pogen ze zich erdoor te frommelen..tja, dan wil mijn arm soms ook ineens wel iets spastisch doen om ze te hinderen in het ondersteboven rijden van mijn hond. Overigens niet gericht op het beschadigend van een mtber, maar op het lijfbehoud van mijn hond. Maar goed, blijkbaar is dat dus ook doeltreffend omdat in dat geval ik ieder geval ook niet aansprakelijk ben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Dit is gewoon hylarisch..
dat kan toch niet gemeend zijn?!
Als ik ergens niet mee om kan dan is het met honden die mensen last bezorgen...
het is een hond en hij moet gehoorzamen. Sorry, maar mijn hond mag niet naar mensen toe hoor!
En waarvoor heb je een hond? Om tegen fietsen te plassen? Om er een degoutant beest van te maken?
Dit gaat mijn petje te boven
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Rexyboy schreef:Dit is gewoon hylarisch..
het is een hond en hij moet gehoorzamen. Sorry, maar mijn hond mag niet naar mensen toe hoor!
En waarvoor heb je een hond? Om tegen fietsen te plassen? Om er een degoutant beest van te maken?
Het was een "grapje" van een fanatieke fietser die ons probeert duidelijk te maken dat we niet op zijn MBT route mogen met onze (loslopende) honden omdat hij zo hard fietst dat hij onmogelijk kan remmen en dat gevaarlijk is voor mens en dier. Er is dus niet serieus ieman die zijn bordercollie wil gebruiken om fietsters in het bos een lesje te leren.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Rexyboy schreef:Dit is gewoon hylarisch..
Heb je de rest van het topic al gelezen? Denk het niet en het wordt nog veel leuker :ok:
Afbeelding
Rexyboy
Actief

ik zal er mn tijd even voor nemen :) want het is wel erg véél

Afbeelding

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Om toch nog ergens een serieuze ondertoon erin te zetten...

Ik kan, als ik in een bepaald stukje bos loop waarvan ik weet dat er mountainbikepaden zijn, bij een kruising van wandelpad / mountainbike-pad NOOIT zien dat dat een mountainbike pad IS.
Er staat geen enkele aanduiding op het wandelpad dat je op het punt staat een mb-pad te kruisen.
Op sommige punten is het mb-pad zelf wel "bewegwijzerd" maar je moet maar net weten dat dat tekentje daarvoor staat (2 stippen en een driehoek geloof ik) EN het is niet te zien als je op het wandelpad staat.

Het is dus stomweg niet altijd duidelijk dat iets een mb-pad is.

Als dat nl wel duidelijk is, lijkt me dat iedere hondenbezitter daar wel van wegblijft.
Trouwens, ikzelf ook ;-) die idioten rijden je finaal van je sokken zonder idd een bel of wat ook te gebruiken anders dan (achteraf) te schreeuwen.

Suzanne
Rexyboy
Actief

Wel wel wel,
in grote lijnen het meeste gelezen...
ik zou zeggen Nicoborder! Doe een fietstap aan!
Je kreeg ze onlangs gratis!!!! Geen bel op je fiets.. en geen gedoe met een fluitje!
Gewoon op je arm tikken!

Afbeelding

en voor de rest... sterkte met je verder leven! Ik zou niet graag in je schoenen staan.. zo gestresseerd door het leven te moeten gaan, nee bedankt! Geef me dan maar een rustig ontspannen leventje met mn hond :wink:

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Discussieforum”