Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- senna en odin
- Zeer actief
Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt th
Ik benieuwd hoe het nu met Macho is?
Groetjes Belinda

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zijn ontlasting was sinds twee dagen weer wat beter...maar is nu helaas toch weer waterdun dus als dat morgen nog zo is gaan we maar weer even naar de da....
Verder gaat het wel goed, hij is vrolijk en actief.
Wat ik wel merk is dat hij enorm schrikt van harde geluiden.
Het lopen en fietsen met de muilkorf gaat prima, hij heeft er geen moeite mee. Meestal fiets ik dan een gemeente verder(10min) en dan kan hij lekker los lopen.
Bedankt voor je interesse!
Het lopen en fietsen met de muilkorf gaat prima, hij heeft er geen moeite mee. Meestal fiets ik dan een gemeente verder(10min) en dan kan hij lekker los lopen.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik was ook wel benieuwd, fijn dat het beter gaat!!

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Blij te lezen dat het in ieder geval al wat beter gaat met Macho!
- senna en odin
- Zeer actief
Zo'n ontsteking zal ook maar niet zomaar over zijn denk ik? Als hij maar geen pijn ervan heeft das het belangrijkste.macho-hayley schreef:Zijn ontlasting was sinds twee dagen weer wat beter...maar is nu helaas toch weer waterdun dus als dat morgen nog zo is gaan we maar weer even naar de da....
Hij is in ieder geval gelukkig weer vrolijk

En ik meende me te herinneren dat waar je heen gaat te verhuizen hij ook geen muilkorf meer om hoeft toch?
Scheelt ook weer een slok op een borrel zoals ze hier in Groningen zeggen

Groetjes Belinda

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
het muilkorfgebod geldt alleen voor de gemeente zutphen en als we verhuizen hoeft dat inderdaad niet meer al blijf ik wel alert, ook omdat ik niet precies weet wat er in de opvang is gebeurd.
Hij heeft in ieder geval geen koorts meer dat is belangrijk al hoop ik voor hem dat de diarree snel over zal zijn want fijn lijkt het me niet.
Hij heeft in ieder geval geen koorts meer dat is belangrijk al hoop ik voor hem dat de diarree snel over zal zijn want fijn lijkt het me niet.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Fijn dat de koorts in ieder geval weg is. Nu nog ook van de diarree af.

- Roompie
- Zeer actief
Als ik naar hem kijk in je onderschrift vind ik het zo gruwelijk sneu voor hem 

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Tja, voor mij is ook dit verhaal herkenbaar. Bij ons rommelen er velen maar wat aan met hun honden. Weinig plaats (voor grote honden eigenlijk geen veilige plek) om met honden los van de lijn in de weer te zijn, in de regel een slappe handhaving van de bestaande regels en weinig interesse voor een goed hondenbeleid - helaas ook bij veruit de meeste hondenbezitters - is daar m.i. de oorzaak van. Daar heb ik de gemeente al geruime tijd geleden over aangeschreven waarbij ik met voorstellen ben gekomen, maar de gemeente maakt er zich van af met een niets zeggend standaard antwoord.macho-hayley schreef:Jeetje ja...bizar is het!Heel veel sterkte met deze beslissing!
Bij mij in de buurt wordt bijvoorbeeld op het ene losloopveld elke zomer een kinderkamp georganiseerd en op het andere losloopveld ligt een voetbalveld voor kinderen terwijl er zowel voor als achter mijn huis grote en mooie speeltuinen voor kinderen zijn.
Nu ben ik helemaal geen kinderhater maar ik vind het wel raar dat dit zo gaat.
Want als mijn enge herder een keer een sprintje meetrekt als die kids gaan rennen op dat voetbalveldje dan wilde de hond de kids vast grijpen en met een paar valse verklaringen ben je dan zo je hond kwijt.
Ook het feit dat er bij ons, ik woon in een plaats met meer dan 25 duizend inwoners dat zich het centrum van de hele streek noemt, geen hondenschool (van betekenis) is terwijl het wel barst van de honden en je ergens anders je heil moet zoeken (alleen mogelijk als je een auto hebt) vind ik heel ergerlijk.
Bijna iedereen vind het normaal dat er in mijn woonplaats allerlei soorten verenigingen zijn, maar geen vereniging voor hondenliefhebbers. Dat er voetbalvelden zijn, hockeyvelden, sporthallen, tennisbanen, een peperdure kunststof atletiek baan (waarschijnlijk omdat een toenmalige wethouder van atletiekvereniging lid was) een subtropisch zwemparadijs en overal zijn kinderspeelplaatsen (streng verboden voor honden) En verder bestaan er allerlei andere recreatieve voorzieningen, er is zelfs een sterrenwacht om 's nachts naar de hemel te koekeloeren, maar (ondanks dat je voor een hond extra belasting betaald) bestaat er geen enkele faciliteit om veilig hondensport te bedrijven. En als je met je hond, veilig voor hond en omgeving, buiten wilt spelen je eigenlijk nergens terecht kan. Wat ik nog veel vreemder vind is dat dit blijkbaar door bijna iedereen, inclusief de meeste hondenbezitters, normaal wordt gevonden. Ik vind dat het de hoogste tijd wordt dat daar heel anders over gedacht gaat worden. Ook hondensport is sport en ook hondenrecreatie is recreatie dus ook in die behoefte zou overal naar behoren moeten worden voorzien, zeker in een dicht bevolkt land als Nederland.
Bij ons in het 'park' waar honden (op een klein stukje gevaarlijk losloopgbied na) niet van de lijn mogen, rennen honden zelfs over de kinderspeelplaatsen heen bij gebrek aan fatsoenlijke faciliteiten voor hondenrecreatie. Het grote officiële honden losloop en speelgebied (het enigste waar mijn hond uit de voeten kon) is naar alle kanten wagenwijd open, daar bestaat geen enkele afscherming. Honden kunnen daar zo vanaf rennen, de woonwijk in, of het fietspad op dat daar direct langsloopt terwijl meteen aan de andere kant van dat fietspad een hele grote kinderspeelplaats is. Op dat honden losloop en uitrengebied lopen steeds weer kinderen rond die niets met honden hebben. Zelfs moeders met baby's in hun kinderwagen komen zomaar het honden uitrenveld oplopen terwijl anderen daar met hun grote hond aan de gang zijn. Ik heb ze vervloekt want ook daar moet je met je de hond wijken als er conflicten tussen je hond en anderen die niets met honden hebben ontstaan. In werkelijkheid is een officieel honden speel en losloopgebied slechts een plek waar wordt toegestaan dat je daar de hond van de lijn mag doen MAAR, de belangen van de hond dienen ook daar te wijken voor iedereen die niets met honden van doen heeft.
Neem deze opmerking vooral niet serieus, je zou voor de lol je hond eens moeten laten spelen op een voetbalveld als er een voetbalwedstrijd gaande is

Hoe kan je verantwoord je hond opvoeden en er mee spelen als dat nergens veilig kan? De gemeente kletst in haar brief over de eigen verantwoordelijkheid. Een goed hondenbeleid (zowel voor de omgeving maar zeker ook voor de hond) maakt blijkbaar geen deel uit van de openbare veiligheid en dat zou wel zo moeten zijn. Dus kijk ik, inmiddels al weer meer dan een maand zonder hond, mistroostig naar de snelheid belemmerende maatregelen die overal nodig zijn om te voorkomen dat van de wegen binnen de bebouwde kom racebanen worden gemaakt. Want zeg nu zelf, in tegenstelling tot honden, hoef je van mensen die een rijbewijs hebben niet te verwachten zij hun gaspedaal verantwoordelijk bedienen en daarmee blijk geven om de veiligheid van anderen te geven.
Emile
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, zo zit de kc in zutphen in de problemen omdat het veld waar ze nu zitten(een heel slecht veld, niet gedraineerd, en een oude bouwval van een schuur...maar goed iets is beter dan niks...) een andere bestemming heeft gekregen en het enige aanbod wat de gemeente heeft is een veld met clubhuis dat qua huur absoluut niet te betalen is omdat er geen subsidie is omdat hondensport niet als sport wordt gezien.
Wat ik merk is dat het heel normaal is om losloopvelden aan drukke wegen te leggen, of fietspaden,kinderspeeltuinen en vlakbij mijn huis heb je dus een mooi groot losloopveld aan de berkel waar ze kunnen zwemmen maar daar is het met mooi weer zo druk met vissers dat je je hond daar haast niet los kan laten omdat je anders een hoop woedende vissers achter je aan krijgt.
Gelukkig ligt er hier in de buurt een heel mooi groot weiland van een particulier die dit beschikbaar heeft gesteld en heb je een gemeente verder gelukkig geen gedoe met losloopgebieden maar mag je hond gewoon los in het buitengebied.
En ja veel mensen zeuren...maar als er iets moet gebeuren dan sta je alleen en dat haalt niks uit...helaas....
Wat ik merk is dat het heel normaal is om losloopvelden aan drukke wegen te leggen, of fietspaden,kinderspeeltuinen en vlakbij mijn huis heb je dus een mooi groot losloopveld aan de berkel waar ze kunnen zwemmen maar daar is het met mooi weer zo druk met vissers dat je je hond daar haast niet los kan laten omdat je anders een hoop woedende vissers achter je aan krijgt.
Gelukkig ligt er hier in de buurt een heel mooi groot weiland van een particulier die dit beschikbaar heeft gesteld en heb je een gemeente verder gelukkig geen gedoe met losloopgebieden maar mag je hond gewoon los in het buitengebied.
En ja veel mensen zeuren...maar als er iets moet gebeuren dan sta je alleen en dat haalt niks uit...helaas....

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
O ik dacht dat ik een van de weinige was die daar ook problemen mee heeft want ik krijg inderdaad ook niet veel respons als ik erover begin. Maar wat is de wereld hond-onvriendelijk (geworden?). Ik weet niet of dat vroeger ook zo was want toen had ik nog geen hond. Maar ik loop overal tegen bordjes aan met voor honden verboden. Het losloopveld hier in de buurt is een strook gras van een meter breed, langs het spoor, náást een weg waar 50 gereden mag worden. Voor als je een hekel aan je hond hebt zeker dat ie lekker snel wordt doodgereden. In Wormerveer wonen voornamelijk oudere mensen die alleen wonen, veel hebben een klein hondje, en ik denk dat er niet veel mensen veel wandelen met hun hondje want het is echt overal verboden voor honden zodra er gras in zicht komt. Lekker uitrennen kan alleen in het Noordsterpark, maar neem lieslaarzen mee want je moet door grote poelen zwarte modder waden, zucht. In Zaandam heb je nog het Jagersveld en het Twiske, maar dan moet je met de auto erheen en ik rij geen auto. Moet ik dus altijd een lift of wachten tot mijn vriend er is. Ik heb dus maar een doggy ride gekocht en dan gaan we daar maar mee op stap, op zoek naar een fijn plekje om te spelen en rennen.
En ik vind hondeneigenaren inderdaad niet erg assertief als het hierom gaat, misschien omdat we wel weten dat niet iedereen honden leuk vindt. Maar waarom zo accepteren om in een hoekje te worden gedrukt, vind ik ook niet nodig. We hebben hier in Zaanstad nu een club die honden in Zaanstad heet, ze hebben een site en doelstellingen dus ik ben heel benieuwd. Mailen naar de gemeente levert niet veel op, behalve een ondertoontje van 'we doen ons best hoor, niet zo zeuren'.
Maar eigenlijk kwam ik hier omdat ik me afvroeg hoe het met Macho gaat, hoe is het met die endeldarmontsteking, gaat het al wat beter? Hoe is ie emotioneel gezien? Is het een andere hond geworden of is ie nog dezelfde?
En ik vind hondeneigenaren inderdaad niet erg assertief als het hierom gaat, misschien omdat we wel weten dat niet iedereen honden leuk vindt. Maar waarom zo accepteren om in een hoekje te worden gedrukt, vind ik ook niet nodig. We hebben hier in Zaanstad nu een club die honden in Zaanstad heet, ze hebben een site en doelstellingen dus ik ben heel benieuwd. Mailen naar de gemeente levert niet veel op, behalve een ondertoontje van 'we doen ons best hoor, niet zo zeuren'.
Maar eigenlijk kwam ik hier omdat ik me afvroeg hoe het met Macho gaat, hoe is het met die endeldarmontsteking, gaat het al wat beter? Hoe is ie emotioneel gezien? Is het een andere hond geworden of is ie nog dezelfde?
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier is dat ook zo, wij wonen sinds kort aan een gigantisch bos, echt leuk, kan je uren in lopen, het mag alleen niet, want het is van het legerInge O schreef:ik kan het niet l e t t e r l i j k e r met je eens zijn, heb dit soort verzuchtingen hier ook al vaker neergezet maar zelfs hier komt er doorsnee relatief weinig respons, iedereen is blijkbaar tevreden met de situatie zoals ze is - nou IK niet, niet hier tenminsteemeg schreef: Bijna iedereen vind het normaal dat er in mijn woonplaats allerlei soorten verenigingen zijn, maar geen vereniging voor hondenliefhebbers. Dat er voetbalvelden zijn, hockeyvelden, sporthallen, tennisbanen, een peperdure kunststof atletiek baan (waarschijnlijk omdat een toenmalige wethouder van atletiekvereniging lid was) een subtropisch zwemparadijs en overal zijn kinderspeelplaatsen (streng verboden voor honden) En verder bestaan er allerlei andere recreatieve voorzieningen, er is zelfs een sterrenwacht om 's nachts naar de hemel te koekeloeren, maar (ondanks dat je voor een hond extra belasting betaald) bestaat er geen enkele faciliteit om veilig hondensport te bedrijven. En als je met je hond, veilig voor hond en omgeving, buiten wilt spelen je eigenlijk nergens terecht kan. Wat ik nog veel vreemder vind is dat dit blijkbaar door bijna iedereen, inclusief de meeste hondenbezitters, normaal wordt gevonden. Ik vind dat het de hoogste tijd wordt dat daar heel anders over gedacht gaat worden. Ook hondensport is sport en ook hondenrecreatie is recreatie dus ook in die behoefte zou overal naar behoren moeten worden voorzien, zeker in een dicht bevolkt land als Nederland.
.
vooral dat vetgedrukte verbaast mij dus echt, waarom zijn hondenbazen niet assertiever naar de wetgever toe?

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen gaan we weer even langs de dierenarts want hij is nog steeds aan de diarree...verder hij is wel vrolijk en speels. Hij is ook al heel wat aangekomen, hij is echt enorm op eten belust nu. Eerder had ik altijd dag en nacht voer staan maar dat kan ik nu echt niet meer doen haha.
Ik merk wel dat hij schrikachtig is...dat zal mede ook door het vuurwerk komen(het duurt altijd vrij lang voor hij hersteld is na oud en nieuw).
Al met al gaat het dus best wel aardig.....
Voor ik hier kwam wonen woonde ik in Goor daar deed niemand moeilijk over een loslopende hond en poep opruimen...en liep ik met macho vaak los langs het politiebureau haha....
Het grappige is dat eigenlijk niemand daar last van elkaars honden had en mensen ook niet klaagden over ontlasting juist omdat de honden verspreid uitgelaten konden worden en mensen geen speeltuintjes als speelveld hoefden te gebruiken bij gebrek aan beter.....
Ik merk wel dat hij schrikachtig is...dat zal mede ook door het vuurwerk komen(het duurt altijd vrij lang voor hij hersteld is na oud en nieuw).
Voor ik hier kwam wonen woonde ik in Goor daar deed niemand moeilijk over een loslopende hond en poep opruimen...en liep ik met macho vaak los langs het politiebureau haha....
Het grappige is dat eigenlijk niemand daar last van elkaars honden had en mensen ook niet klaagden over ontlasting juist omdat de honden verspreid uitgelaten konden worden en mensen geen speeltuintjes als speelveld hoefden te gebruiken bij gebrek aan beter.....

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Mm, nou ietsje beter dus, jammer dat ie nog steeds diarree heeft. Dan zal ie wel veel eten als hij wel aankomt. Lekker volproppen! Of is dat weer niet goed? Ja darmproblemen kunnen weer samenhangen met stress, toch, dus misschien als hij emotioneel hersteld is dat de darmen vanzelf goedkomen? Ik hoop het, wekenlang aan de dunne is niet fijn. En in bad gaan vind ie zeker niks? Ik moet Shelly met een emmertje en een washand wassen want die is pánisch voor water en badderen.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
macho-hayley schreef:Morgen gaan we weer even langs de dierenarts want hij is nog steeds aan de diarree...verder hij is wel vrolijk en speels. Hij is ook al heel wat aangekomen, hij is echt enorm op eten belust nu. Eerder had ik altijd dag en nacht voer staan maar dat kan ik nu echt niet meer doen haha.
Weet niet of je het al hebt laten doen , maar als je van 3 dagen ontlasting bewaart zou je hem ff kunnen testen op giardia.
Zou er niet gek van staan te kijken als hij dat heeft.
Verder heb ik weer ea van je gelezen en ik zat echt zo

Dat ze zoiets hebben kunnen missen zeg, voor hetzelfde geld had Macho nog langer daar moeten zitten en had hij t niet gered.
Ik zou het iig ook niet hierbij laten hoor, dat moet dan diervriendelijk zijn ..

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Actief
Gisteren was ik even op bezoek met mijn kelpie Witara en die heeft leuk gespeeld met Macho. Ook was Macho erg knuffelig en aanhalig, wat een lieve hond is het toch! Maar toen iemand in de buurt wat overgebleven vuurpijlen ging afschieten was het mis. Stressige blik in de ogen, troost zoeken en staart plat tegen de buik aan. Hij is nog wel mager, magerder dan ik hem ken, maar zijn vacht begint al wel weer wat te glanzen.
Verder kan ik het helemaal met jullie eens zijn hier, honden, de hondensport en de hondenbezitter worden behoorlijk in een hoekje gedrukt.
Nu de uiterwaarden onder water staan is er voor heel veel honden geen losloopgebied meer. Noodgedwongen fiets ik dan wat meer met de hond.
Zo kwamen we dan even op bezoek bij Macho,Hayley en TS.
Verder kan ik het helemaal met jullie eens zijn hier, honden, de hondensport en de hondenbezitter worden behoorlijk in een hoekje gedrukt.
Nu de uiterwaarden onder water staan is er voor heel veel honden geen losloopgebied meer. Noodgedwongen fiets ik dan wat meer met de hond.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Inge O schreef:ik kan het niet l e t t e r l i j k e r met je eens zijn, heb dit soort verzuchtingen hier ook al vaker neergezet maar zelfs hier komt er doorsnee relatief weinig respons, iedereen is blijkbaar tevreden met de situatie zoals ze is - nou IK niet, niet hier tenminsteemeg schreef: Bijna iedereen vind het normaal dat er in mijn woonplaats allerlei soorten verenigingen zijn, maar geen vereniging voor hondenliefhebbers. Dat er voetbalvelden zijn, hockeyvelden, sporthallen, tennisbanen, een peperdure kunststof atletiek baan (waarschijnlijk omdat een toenmalige wethouder van atletiekvereniging lid was) een subtropisch zwemparadijs en overal zijn kinderspeelplaatsen (streng verboden voor honden) En verder bestaan er allerlei andere recreatieve voorzieningen, er is zelfs een sterrenwacht om 's nachts naar de hemel te koekeloeren, maar (ondanks dat je voor een hond extra belasting betaald) bestaat er geen enkele faciliteit om veilig hondensport te bedrijven. En als je met je hond, veilig voor hond en omgeving, buiten wilt spelen je eigenlijk nergens terecht kan. Wat ik nog veel vreemder vind is dat dit blijkbaar door bijna iedereen, inclusief de meeste hondenbezitters, normaal wordt gevonden. Ik vind dat het de hoogste tijd wordt dat daar heel anders over gedacht gaat worden. Ook hondensport is sport en ook hondenrecreatie is recreatie dus ook in die behoefte zou overal naar behoren moeten worden voorzien, zeker in een dicht bevolkt land als Nederland.
.
vooral dat vetgedrukte verbaast mij dus echt, waarom zijn hondenbazen niet assertiever naar de wetgever toe?
Mee eens

Denk dat honden houden niet als een recht word gezien in tegendeel je word gedoogd.
Als je het gevoel hebt dat je gedoogd word dan ga je niet zo snel iets eisen.
Andere recreanten zijn toch fanatieker in het opeisen dan hondeneigenaren en openbare ruimtes worden steeds schaarser waardoor er ook steeds meer ongemak vn elkaar gaat ontstaan.
Persoonlijk denk ik dat de hondeneigenar aan het kortste eind gaan trekken tenzij er landelijk wat word opgezet. Bijvoorbeeld recht op veilige uitlaatgebieden losloop en aanlijn. Landelijke regels ivm in beslag name en incidenten.
Ga een topic openen in discussie hierover.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Oo das een goede tip!Dat ga ik doen, bedankt!** Angela ** schreef:macho-hayley schreef:Morgen gaan we weer even langs de dierenarts want hij is nog steeds aan de diarree...verder hij is wel vrolijk en speels. Hij is ook al heel wat aangekomen, hij is echt enorm op eten belust nu. Eerder had ik altijd dag en nacht voer staan maar dat kan ik nu echt niet meer doen haha.
Weet niet of je het al hebt laten doen , maar als je van 3 dagen ontlasting bewaart zou je hem ff kunnen testen op giardia.
Zou er niet gek van staan te kijken als hij dat heeft.
Verder heb ik weer ea van je gelezen en ik zat echt zo![]()
achter de laptop.
Dat ze zoiets hebben kunnen missen zeg, voor hetzelfde geld had Macho nog langer daar moeten zitten en had hij t niet gered.
Ik zou het iig ook niet hierbij laten hoor, dat moet dan diervriendelijk zijn ..

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Was erg gezellig!Maar het is inderdaad nog niet zoals het moet zijn.....Mieke2 schreef:Gisteren was ik even op bezoek met mijn kelpie Witara en die heeft leuk gespeeld met Macho. Ook was Macho erg knuffelig en aanhalig, wat een lieve hond is het toch! Maar toen iemand in de buurt wat overgebleven vuurpijlen ging afschieten was het mis. Stressige blik in de ogen, troost zoeken en staart plat tegen de buik aan. Hij is nog wel mager, magerder dan ik hem ken, maar zijn vacht begint al wel weer wat te glanzen.
vandaag nog steeds dunne ontlasting maar ik ga in ieder die tip hierboven opvolgen....

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Honden mogen bij de Oude Begraafplaats, Lage Weide en in het Kappertse bos los, om een paar plekken te noemen want er zijn er nog meer. Bij de Oude Begraafplaats is ook nog een enorm weiland voor rennen en vliegen met stokken. Bussloo is niet al te ver en Het Leesten en de Posbank ook niet. Ik vond eigenlijk dat we nog aardig boften qua losloopplekken, zeker als ik anderen op dit forum weleens hoor want die moeten het met heel wat minder doen.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
oo er zijn er hier ook zeker best wel wat...maar zoals ik al zei liggen er veel op plekken waar je eigenlijk niet veel aan hebt...langs de berkel met zomers het kinderkamp...en alle vissers...aan een zijweg van de voorsterallee een losloopveld naast het voetbalveld voor kids...bij de kc aan de ene kant aan het fietspad en aan de andere kant aan de weg...het pad bij de oude begraafplaats loop je in 3 minuten uit.
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont en of je een auto hebt.Ik rij zelf niet dus doordeweeks even naar busschloo buiten het seizoen zit er niet in...je kunt nu dan wel naar de bronsbergen maar dat is in het seizoen ook gesloten voor honden.
Een vriend van mij woonde in enschede en bij hem in de buurt had je omheinde losloopveldjes incl een bak met o.a. een schep, poepzakjes een container en zelfs speelgoed dat lijkt me dan wel een goede oplossing mits er in het buitengebied plekken blijven waar je je hond kunt laten loslopen die geen behoefte heeft aan veelvuldig contact met andere honden en eventueel ook wat kunt trainen(bijv. speuren).
En natuurlijk blijft het ook je eigen verantwoordelijkheid dat je hond netjes luistert.
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont en of je een auto hebt.Ik rij zelf niet dus doordeweeks even naar busschloo buiten het seizoen zit er niet in...je kunt nu dan wel naar de bronsbergen maar dat is in het seizoen ook gesloten voor honden.
Een vriend van mij woonde in enschede en bij hem in de buurt had je omheinde losloopveldjes incl een bak met o.a. een schep, poepzakjes een container en zelfs speelgoed dat lijkt me dan wel een goede oplossing mits er in het buitengebied plekken blijven waar je je hond kunt laten loslopen die geen behoefte heeft aan veelvuldig contact met andere honden en eventueel ook wat kunt trainen(bijv. speuren).
En natuurlijk blijft het ook je eigen verantwoordelijkheid dat je hond netjes luistert.

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
bram en thijs schreef:Honden mogen bij de Oude Begraafplaats, Lage Weide en in het Kappertse bos los, om een paar plekken te noemen want er zijn er nog meer. Bij de Oude Begraafplaats is ook nog een enorm weiland voor rennen en vliegen met stokken. Bussloo is niet al te ver en Het Leesten en de Posbank ook niet. Ik vond eigenlijk dat we nog aardig boften qua losloopplekken, zeker als ik anderen op dit forum weleens hoor want die moeten het met heel wat minder doen.
Losloopplekjes genoeg ik zou ook graag wat aanlijngebieden zien, waar aanlijnen ook daadverwerkelijk gehandhaafd word

Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Fardauke
- Actief
Geweldig dat je je hond weer terug hebt, balen dat hij in zo,n slechte gezondheid is.
Ik wou toch ook nog even reageren op de discussie over de asielen dit geval ook die voor laser mag op vangen.
Ik heb 11 jaar in een asiel gewerkt en die mocht ook voor laser honden op vangen.
Voor de asiel medewerkers is het ook niet altijd even makelijk,je kreeg altijd op de gekste tijden de meest nerveuze honden binnen.
En er werd altijd weinig info bij gegeven over de dieren zelf,wel waarvoor ze ibn waren genomen maar niet hoe oud en wat ze gewend waren ed,het was altijd zeer geheim.
Vaak waren deze dieren zo onder de indruk dat het benaderen in een dan toch kleine kennel niet een optie was, we lieten ze dan eerst even met rust om te aclimatiseren.
Herders met name mechel en hollandse zijn echt een ramp in het asiel,daarmee bedoel ik mee dat ze ontzettend onrustig zijn en zich heel snel op laten fokken door de andere aanwezige honden.
Ze gaan vaak enorm tekeer met blaffen net zolang tot ze schor zijn,en net zolang rondjes te lopen dat de nagels tot bloedens toe zijn weggesleten.
Wij hadden dan de beschikking over drie speelplaatsen waar ze dan vrij konden lopen,binnen buiten wat ze maar wilden, maar dan nog konden ze net zo lang nerveus door lopen dat de poten kapot gingen.
Het combineren met andere honden was ook vaak een risico,je moet net wat hebben zitten wat bij elkaar past.
En het klopt als een bus dat een hond zich verveeld in het asiel en daardoor dit gedrag ook gaat vertonen,maar we hadden een niet zo'n personeels bezetting dat er elke dag iemand was om ook die honden uit te laten.
Het gros wat er liep aan stagiares liet ik echt niet met een wat pittigere hond lopen.
Wat er ook vaak heerste in het asiel was kennelhoest en gardia dit stak snel de kop op door de stress van de dieren.
Wat dan de elende was dat het vaak heerste,en in een cirkeltje weer terug kwam bij nr één die ermee begonnen was.
Wij behandelden het wel met antibiotica en vlees van energique spec voor gevoelige darmen.
En wat ook vaak gebeurde dat een derde partij de hond terug bracht,dan ben je afhankelijk van die gene of hij je verhaal wat je hebt gedaan om hem in conditie te houden ook doorverteld aan de eigenaar, of dat ze hem dumpen bij de deur en zo weer weg rijden.
Wat ik probeer te vertellen is dat we echt ons best deden om ze in conditie te houden,maar een hond die de hele dag door loopt en daarbij diaree heeft en door de stress niet wil eten is helaas id zo een paar kilo kwijt.
En een herder heeft ook de neiging om door zijn pijn heen te lopen die geeft niet snel aan dat hij eigelijk doodziek is,door de stress en verveling en de andere blaffende honden zijn ze meestal zo opgehitst dat ze maar door blijven gaan.
Geen enkele hond zou in het asiel moeten komen,maar een herder is daar echt niet op zijn plek is mijn ervaring.
Ik wou toch ook nog even reageren op de discussie over de asielen dit geval ook die voor laser mag op vangen.
Ik heb 11 jaar in een asiel gewerkt en die mocht ook voor laser honden op vangen.
Voor de asiel medewerkers is het ook niet altijd even makelijk,je kreeg altijd op de gekste tijden de meest nerveuze honden binnen.
En er werd altijd weinig info bij gegeven over de dieren zelf,wel waarvoor ze ibn waren genomen maar niet hoe oud en wat ze gewend waren ed,het was altijd zeer geheim.
Vaak waren deze dieren zo onder de indruk dat het benaderen in een dan toch kleine kennel niet een optie was, we lieten ze dan eerst even met rust om te aclimatiseren.
Herders met name mechel en hollandse zijn echt een ramp in het asiel,daarmee bedoel ik mee dat ze ontzettend onrustig zijn en zich heel snel op laten fokken door de andere aanwezige honden.
Ze gaan vaak enorm tekeer met blaffen net zolang tot ze schor zijn,en net zolang rondjes te lopen dat de nagels tot bloedens toe zijn weggesleten.
Wij hadden dan de beschikking over drie speelplaatsen waar ze dan vrij konden lopen,binnen buiten wat ze maar wilden, maar dan nog konden ze net zo lang nerveus door lopen dat de poten kapot gingen.
Het combineren met andere honden was ook vaak een risico,je moet net wat hebben zitten wat bij elkaar past.
En het klopt als een bus dat een hond zich verveeld in het asiel en daardoor dit gedrag ook gaat vertonen,maar we hadden een niet zo'n personeels bezetting dat er elke dag iemand was om ook die honden uit te laten.
Het gros wat er liep aan stagiares liet ik echt niet met een wat pittigere hond lopen.
Wat er ook vaak heerste in het asiel was kennelhoest en gardia dit stak snel de kop op door de stress van de dieren.
Wat dan de elende was dat het vaak heerste,en in een cirkeltje weer terug kwam bij nr één die ermee begonnen was.
Wij behandelden het wel met antibiotica en vlees van energique spec voor gevoelige darmen.
En wat ook vaak gebeurde dat een derde partij de hond terug bracht,dan ben je afhankelijk van die gene of hij je verhaal wat je hebt gedaan om hem in conditie te houden ook doorverteld aan de eigenaar, of dat ze hem dumpen bij de deur en zo weer weg rijden.
Wat ik probeer te vertellen is dat we echt ons best deden om ze in conditie te houden,maar een hond die de hele dag door loopt en daarbij diaree heeft en door de stress niet wil eten is helaas id zo een paar kilo kwijt.
En een herder heeft ook de neiging om door zijn pijn heen te lopen die geeft niet snel aan dat hij eigelijk doodziek is,door de stress en verveling en de andere blaffende honden zijn ze meestal zo opgehitst dat ze maar door blijven gaan.
Geen enkele hond zou in het asiel moeten komen,maar een herder is daar echt niet op zijn plek is mijn ervaring.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- Micheldl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd: Devil.
Jack russel, Boeren fox (vriendin) - Aantal honden: 1
Damn wat een bizar vehaal man, hoe een split second je nu al anderhalve maand ellende op kan leveren.
Om te beginnen vind ik dat ouders hun kinderen sowieso horen te vertellen dat ze nooit zomaar een hond mogen aaien, kinderen begrijpen honden niet en verdraaien de realiteit.
Zo heb ik zelf gezien bij de dochter van mij vriendin die in een periode niet zo veel van mijn hond moest hebben, naar hem begon te meppen en hem vervolgens op zijn tand sloeg en toen jankend naar moeders ging en verkondigde dat hij haar had gebeten.
Verder heb ik wel een verhalen gehoord over agressietests met in beslag genomen honden, nou wie dat heeft bedacht heeft geen verstand van zaken. Hoe kan je nou in godsnaam een agressietest op een hond uit gaan voeren die je uit zijn vertrouwde omgeving haalt en vervolgens één of twee weken of misschien wel meer zijn energie niet of haast niet kwijt kan of uitgeput is door de stress of ziekte of misschien wel pijn heeft door verwaarlozing in de opvang? En dan maar lekker met een stok op m gaan porren of uitgehongerd en dan zn bak met voer afpakken. Ik weet t natuurlijk ook allemaal niet zeker maar dat is een beetje wat ik er van heb gehoord. En t zal me nix vebazen dat t klopt als ik deze toppic zo lees.
Net zo raar als de pitbullwet je zal maar een Stafford hebben moeten laten afmaken omdat er toevallig geen stamboom bij zat en vervolgens schaffen ze die wet een maand later af! Maar goed das offtoppic, sorry.
Iig top dat je hem weer terug hebt alleen een beetje jammer dat ie zo verwaarloost is. Suc6 er maar mee.
Om te beginnen vind ik dat ouders hun kinderen sowieso horen te vertellen dat ze nooit zomaar een hond mogen aaien, kinderen begrijpen honden niet en verdraaien de realiteit.
Zo heb ik zelf gezien bij de dochter van mij vriendin die in een periode niet zo veel van mijn hond moest hebben, naar hem begon te meppen en hem vervolgens op zijn tand sloeg en toen jankend naar moeders ging en verkondigde dat hij haar had gebeten.
Verder heb ik wel een verhalen gehoord over agressietests met in beslag genomen honden, nou wie dat heeft bedacht heeft geen verstand van zaken. Hoe kan je nou in godsnaam een agressietest op een hond uit gaan voeren die je uit zijn vertrouwde omgeving haalt en vervolgens één of twee weken of misschien wel meer zijn energie niet of haast niet kwijt kan of uitgeput is door de stress of ziekte of misschien wel pijn heeft door verwaarlozing in de opvang? En dan maar lekker met een stok op m gaan porren of uitgehongerd en dan zn bak met voer afpakken. Ik weet t natuurlijk ook allemaal niet zeker maar dat is een beetje wat ik er van heb gehoord. En t zal me nix vebazen dat t klopt als ik deze toppic zo lees.
Net zo raar als de pitbullwet je zal maar een Stafford hebben moeten laten afmaken omdat er toevallig geen stamboom bij zat en vervolgens schaffen ze die wet een maand later af! Maar goed das offtoppic, sorry.
Iig top dat je hem weer terug hebt alleen een beetje jammer dat ie zo verwaarloost is. Suc6 er maar mee.

Nou mensen berg je opblaas krokodil maar op als Devil in de buurt is.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Goor woon ik nu, neem tenminste aan dat je hetzelfde dorp bedoeltmacho-hayley schreef:Morgen gaan we weer even langs de dierenarts want hij is nog steeds aan de diarree...verder hij is wel vrolijk en speels. Hij is ook al heel wat aangekomen, hij is echt enorm op eten belust nu. Eerder had ik altijd dag en nacht voer staan maar dat kan ik nu echt niet meer doen haha.

en ik weet niet hoelang dat geleden is, maar ik vind het hier nou niet bepaald prettig qua honden uitlaten, zeker in bepaalde wijken ligt de stoep gewoon vol, speelvelden waar grote borden zijn komen te hangen dat het verboden is voor honden omdat kinderen door de stront heen gleden, inimienie hondentoiletten ( echt 1 bij 2 ofzo) wat ook niet schoongehouden wordt, langs het kanaal is de politie actief met controleren en verder zul je echt buiten Goor moeten, wil je je honden ergens los kunnen laten, het enige "positieve" is, dat er hier en daar wat afvalbakken voor hondenpoep zijn komen te hangen... maar die zijn alsnog een stuk van mijn huis af, dus of ik nou een half uur met een dampende drol loop of een uur, maakt dan ook niet meer uit

en loslopende honden? je hebt een boete aan je broek of een boze buurtbewoner /mede hondenbezitter

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan me best voorstellen dat een hond ziek kan worden in zo'n omgeving hoor, het asiel zelf zal vaak de boosdoener ook niet zijn maar inderdaad de wetgeving. Het dier wordt als een goed gezien en zodanig behandeld.
Kijk als hij daar ziek werd...dat werd netjes behandeld en stond ook netjes op het afleverformulier beschreven dan had ik er(ondanks dat ik het dan natuurlijk wel enorm sneu voor hem vindt) niet zoveel moeite mee. Maar dat is niet iets waarvoor je bij het asiel moet aankloppen maar bij de wetgever die dit allemaal zo beslist.
Maar juist omdat honden en in mijn geval een herder zo snel van slag of ziek raakt van een asiel zou er beter naar de zaak gegekeken moeten worden voor een hond uberhaupt in beslag wordt genomen.
Ik ben in ieder geval blij dat hij thuis is, en heb zijn ontlasting bewaard dus zal hem zeker op gardia laten testen.
Maar ik zie het wel als mijn taak om in ieder geval de moeite te nemen er iets aan te proberen te veranderen, voor de honden die volgen.
Kijk als hij daar ziek werd...dat werd netjes behandeld en stond ook netjes op het afleverformulier beschreven dan had ik er(ondanks dat ik het dan natuurlijk wel enorm sneu voor hem vindt) niet zoveel moeite mee. Maar dat is niet iets waarvoor je bij het asiel moet aankloppen maar bij de wetgever die dit allemaal zo beslist.
Maar juist omdat honden en in mijn geval een herder zo snel van slag of ziek raakt van een asiel zou er beter naar de zaak gegekeken moeten worden voor een hond uberhaupt in beslag wordt genomen.
Ik ben in ieder geval blij dat hij thuis is, en heb zijn ontlasting bewaard dus zal hem zeker op gardia laten testen.
Maar ik zie het wel als mijn taak om in ieder geval de moeite te nemen er iets aan te proberen te veranderen, voor de honden die volgen.

-
- Vaste gebruiker
Als mij zoiets zou overkomen, de hond is in beslag genomen, dan wordt hij flink ziek en vervolgens op een onfatsoenlijke manier bij zijn baas teruggebracht, dan zou ik het (ook emotioneel) niet meer weten. Ook heb ik veel te weinig verstand van hondenziektes om inhoudelijk op de zieke van je hond te durven reageren. Het wordt m.i. hoog tijd dat het betreffende hiaat in de wetgeving, waardoor honden en alle andere dieren in juridische zin als levenloze dingen worden beschouwd, verdwijnt. Alle juridische regelgeving is kunstmatig door mensen verzonnen, dus lijkt het mij geen probleem dat aan dieren, ook juridisch gezien, recht wordt gedaan. Dieren zijn geen dingen. Bij een hond, aan zijn ogen, kan je heel goed zien dat ook hij/zij een bezielt wezen is. Een bezielt wezen dat van in feite van zichzelf is, met gevoel, met het gerechtvaardigde verlangen om op een gepaste wijze gerespecteerd te worden, een wezen dat op de een of andere manier ook bewustzijn heeft. De wetgever bevind zich, als het om de dieren zelf gaat, blijkbaar nog steeds in de middeleeuwen.macho-hayley schreef:Ik kan me best voorstellen dat een hond ziek kan worden in zo'n omgeving hoor, het asiel zelf zal vaak de boosdoener ook niet zijn maar inderdaad de wetgeving. Het dier wordt als een goed gezien en zodanig behandeld.
Emile
-
- Actief
Bij de eerstvolgende verkiezingen maar eens stemmen op een partijd die in het programma heeft staan, dat dieren als levende wezens moeten worden gezien voor de wet en niet als dingen. Als alle dierenliefhebbers dit nu eens zouden doen, hebben we misschien kans dat dit veranderd kan worden. Zelf heb ik de laatste keer op de partij voor de dieren gestemd en zal dat volgende keer waarschijnlijk weer doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik geloof dat je zelf nog een beetje achtter loopt dan gezien je laatste zin.emeg schreef:Als mij zoiets zou overkomen, de hond is in beslag genomen, dan wordt hij flink ziek en vervolgens op een onfatsoenlijke manier bij zijn baas teruggebracht, dan zou ik het (ook emotioneel) niet meer weten. Ook heb ik veel te weinig verstand van hondenziektes om inhoudelijk op de zieke van je hond te durven reageren. Het wordt m.i. hoog tijd dat het betreffende hiaat in de wetgeving, waardoor honden en alle andere dieren in juridische zin als levenloze dingen worden beschouwd, verdwijnt. Alle juridische regelgeving is kunstmatig door mensen verzonnen, dus lijkt het mij geen probleem dat aan dieren, ook juridisch gezien, recht wordt gedaan. Dieren zijn geen dingen. Bij een hond, aan zijn ogen, kan je heel goed zien dat ook hij/zij een bezielt wezen is. Een bezielt wezen dat van in feite van zichzelf is, met gevoel, met het gerechtvaardigde verlangen om op een gepaste wijze gerespecteerd te worden, een wezen dat op de een of andere manier ook bewustzijn heeft. De wetgever bevind zich, als het om de dieren zelf gaat, blijkbaar nog steeds in de middeleeuwen.macho-hayley schreef:Ik kan me best voorstellen dat een hond ziek kan worden in zo'n omgeving hoor, het asiel zelf zal vaak de boosdoener ook niet zijn maar inderdaad de wetgeving. Het dier wordt als een goed gezien en zodanig behandeld.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En wat hebben die gedaan dan tot nu toe dan.??Mieke2 schreef:Bij de eerstvolgende verkiezingen maar eens stemmen op een partijd die in het programma heeft staan, dat dieren als levende wezens moeten worden gezien voor de wet en niet als dingen. Als alle dierenliefhebbers dit nu eens zouden doen, hebben we misschien kans dat dit veranderd kan worden. Zelf heb ik de laatste keer op de partij voor de dieren gestemd en zal dat volgende keer waarschijnlijk weer doen.

Beetje eng clubje om alles bij dieren neer te leggen hoor.

Wat je zegt ben je zelfffff