Dat Quibus stijf is als hij uit zijn dakje gaat kan ik me wel voorstellen...hij is best een zwaar gebouwde hond,1 brok spier en niet echt atletisch gebouwd.....wij mensen zijn ook niet gelijk de ene heeft na het sporten vreselijke spierpijn terwijl een ander geen centje pijn heeft.....zo ook bij de honden.
Het is bij Quibus de eerste paar stappen dat hij stijf is en dan is het weer oke...dus gewoon een spieren kwestie....uiteraard hebben wij hierover de DA ook al lang geraadpleegd.
Mutz daareentegen heeft nooit ergens last van....als het aan haar ligt gaat ze elke dag als een bezetene tekeer maar wij zetten de rem er juist regelmatig op uit voorzorg....Mutz heeft voor een AB een erg atletische bouw is vreselijk snel en lenig ( voor AB begrippen dan he) en ze is natuurlijk ook 20 kilo lichter dan Quibus.
Ik zeg ook altijd Quibus is onze lekkere gezellige huishond en Mutz is het werk/sporthondje.
Geloof me jullie hoefen jullie echt geen zorgen te maken om onze honden want zoals ik al zei....gaat het niet dan gaat het feest gewoon niet door......en als de hond er geen plezier in heeft gaat het feest ook niet door..jammer dan.
Wij willen het beste voor onze honden en natuurlijk willen we samen met de hond er plezier aan beleven.
Maar eigenlijk ben ik dit Topic begonnen om de ervaringen te horen over de AB in de behendigheid.