Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn hier Amerikaanse Bulldogs die aan behendigheid doen????

Moderator: moderatorteam

Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Aantal honden: 2

Zijn hier Amerikaanse Bulldogs die aan behendigheid doen????

Ongelezen bericht door Quibus »

Ik vraag dit omdat ik wel nieuwsgierig ben hoe dit ras het doet in de behendigheid.
Wij zitten er zwaar over na te denken...eigenlijk hebben we het besluit al gemaakt...om met Mutz behendigheid te gaan doen....die is zo vreselijk druk het is net een adhd hondje....rennen en springen dat het een lieve lust is.....dus :idea:
Dus ervaringen over de AB in de behendigheid wil ik graag horen.....eeehh lezen. :D
Groetjes Alie.

Afbeelding
Syllvero

Re: Zijn hier Amerikaanse Bulldogs die aan behendigheid doen

Ongelezen bericht door Syllvero »

Hey, leuk :D

Ik heb nog geen Amerikaanse Bulldoggen gezien op wedstrijden.
Bij een enkele wedstrijd heb ik wel Franse Bulldoggen gezien en Boxers.

In de warme maanden zou je er misschien wel even om moeten denken, want ik weet niet in hoeverre Amerikaanse Bulldoggen last kunnen hebben van de combinatie warmte en inspanning.

Wat voor behendigheid wil je gaan doen?
Recreatief of wedstrijd-gerichte?

Geloof me, het is echt hartstikke leuk :E:
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wat leuk, waar wil je gaan trainen?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Quibus
Zeer actief

WOW nog nooit een AB gezien in de behendigheid?
Ik had eigenlijk wel verwacht dat die er ook wel in mee zouden lopen.
Ik was stiekem wel nieuwsgierig hoe ze het zouden doen in de behendigheid.

Kwa zomer is het idd een ander geval dan is ze wel wat minder actief...dan moet ze dus ook lekker koel gehouden worden dus flink water mee nemen.

we willen eerst de basis maar eens leren en van daaruit zien we wel verder...de bedoeling is dat Richard dat gaat doen met Mutz en ik denk niet dat hij wedstrijden wil doen...dat leek mij nou juist wel weer gaaf....maar het is eerst afwachten hoe ze het doet natuurlijk ik wil ook nog niet te ver vooruit lopen.

Ene Pumi we zijn er nog niet over uit waar we dat willen doen....ik doe de gehoorzaamheid met haar en we hadden het idee dat ik dat zou blijven doen op zaterdags...en dan zondags de behendigheid...maar ik las laatst dat Cunos zondags geen behendigheid meer geeft dat dat verschoven is naar de zaterdag.....en tja twee keer mee lopen wordt denk ik toch een beetje te veel van het goeie.
Groetjes Alie.

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik had er eentje in de groep waar ik trainde. Geen succes. Die hond was in alles te lomp. Knalde zo lomp over de kattenloop dat hij er geregeld vanaf ging. Hindernissen waren leuk, maar de latjes laten liggen vond ie onzin. Slurf was nog leuker, die kan je namelijk in je bek pakken en lekker aan trekken :Q:
Met deze hond zijn ze dan ook niet verder gegaan :mrgreen:
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik heb een AB teefje in de groep gehad. Deed het prima! Erg snel en heel erg slim. Ze leerde de toestellen in no time aan. Toen brak het baasje zijn voet (niet tijdens de training hoor) en moesten ze even stoppen. Ik hoop en verwacht dat ze dit voorjaar er weer bij zullen zijn.
Daarnaast ook een cursist met 3 boxers die om de beurt een cursus meelopen in behendigheid. Ook die doen het alledrie prima en hebben er veel lol in.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Quibus schreef:Ene Pumi we zijn er nog niet over uit waar we dat willen doen....ik doe de gehoorzaamheid met haar en we hadden het idee dat ik dat zou blijven doen op zaterdags...en dan zondags de behendigheid...maar ik las laatst dat Cunos zondags geen behendigheid meer geeft dat dat verschoven is naar de zaterdag.....en tja twee keer mee lopen wordt denk ik toch een beetje te veel van het goeie.
Klopt de zondag groep van Cunos is nu de zaterdag groep geworden :F:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

feit is ook gewoon dat bij heel veel verenigingen er geen AB mee MAG doen met trainingen vanwege bepaalde vooroordelen. Bij de FHN mogen alleen SBT en AST lopen MET stamboom, ARFE en aanverwante stambomen worden niet geaccepteerd dus ik denk dat je met een AB weinig kans hebt bij de FHN.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Quibus
Zeer actief

Machie schreef:Ik had er eentje in de groep waar ik trainde. Geen succes. Die hond was in alles te lomp. Knalde zo lomp over de kattenloop dat hij er geregeld vanaf ging. Hindernissen waren leuk, maar de latjes laten liggen vond ie onzin. Slurf was nog leuker, die kan je namelijk in je bek pakken en lekker aan trekken :Q:
Met deze hond zijn ze dan ook niet verder gegaan :mrgreen:

Whahahah geweldig...sorry maar ik zie het al helemaal voor me,lig echt even in een deuk hiero ...die hond met de slurf in zijn bek. :LOL:
Maar slurfje trekken doet de onze gelukkig niet....het voordeel van haar is dat ze erg nieuwsgierig en leergierig is....lomp zijn ze in het algemeen wel ja dat kan ik echt niet ontkennen. :W:
Groetjes Alie.

Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Danielle schreef:feit is ook gewoon dat bij heel veel verenigingen er geen AB mee MAG doen met trainingen vanwege bepaalde vooroordelen. Bij de FHN mogen alleen SBT en AST lopen MET stamboom, ARFE en aanverwante stambomen worden niet geaccepteerd dus ik denk dat je met een AB weinig kans hebt bij de FHN.

Dat meen je niet :O: :denken: ......en mag ik vragen wat de vooroordelen zijn?
Ik heb uiteraard een vermoeden maar toch.
En geldt dit alleen voor trainingen of ook voor wedstrijden?
Groetjes Alie.

Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

ik weet dat veel verenigingen ze niet accepteren op trainingen en bij de FHN zijn ze dus op wedstrijden verboden, vrees ik. De vooroordelen weet je zelf wel!
Danielle Boshouwers
Quibus
Zeer actief

Danielle schreef:ik weet dat veel verenigingen ze niet accepteren op trainingen en bij de FHN zijn ze dus op wedstrijden verboden, vrees ik. De vooroordelen weet je zelf wel!

Tja helaas weet ik die vooroordelen......ik moet eerlijk zegegn....van mensen die in de hondenwereld zitten zou ik toch meer verwachten....die lui hebben dus totaal geen verstand van honden en lopen met de meute mee als het om de vooroordelen gaat....erg jammer :ugh: .......hopelijk lopen wij er niet steeds tegen aan....want ik denk dat de baas dan stukken gevaarlijker is dan het hondje :MSN: :W:
Ik kan echt zo slecht tegen mensen met vooroordelen.....bbrrrr :kotz:
Groetjes Alie.

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

We hebben behoorlijk jaren geleden (toen ik nog met vorige hond behendigheid liep) wel een boxer op de training gehad. Ik lag altijd slap. Beesie sprong altijd met 4 poten tegelijk de lucht in en was echt zo gek als een deur, haha.
Nu ken ik Mutzie natuurlijk ook een beetje. Ik zou haar zeker rontgolisch goed laten keuren, want ik verwacht ook van Mutz wel gekke taferelen eigenlijk, gewoon helemaal onbezonnen. Je ziet gewoon met die enorm kracht van die honden, moet je wel zeker weten dat dat gewoon rustig zijn gang kan gaan. Of wedstrijdniveau haalbaar is.... ook hier zie ik de enorm belasting die die bonk spieren met zich mee kan brengen als eventuele belemmeringen, maar gewoon leuk wat wedstrijdjes moet best kunnen denk ik, zeker de debutantenklasse (springt wat lager nog). Neem gewoon eens contact op met Peter van behendigheid. Ik weet niet of er ook AM lopen op wedstrijdniveau eigenlijk. Ben ze niet bewust tegen gekomen eigenlijk, maar misschien PEter wel (is ook scheidsrechter bij FHN). Of je gaat gewoon een keer mee op zaterdag? Ik zelf train even niet, maar normaal ben ik er ook in die groepen.
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:We hebben behoorlijk jaren geleden (toen ik nog met vorige hond behendigheid liep) wel een boxer op de training gehad. Ik lag altijd slap. Beesie sprong altijd met 4 poten tegelijk de lucht in en was echt zo gek als een deur, haha.
Nu ken ik Mutzie natuurlijk ook een beetje. Ik zou haar zeker rontgolisch goed laten keuren, want ik verwacht ook van Mutz wel gekke taferelen eigenlijk, gewoon helemaal onbezonnen. Je ziet gewoon met die enorm kracht van die honden, moet je wel zeker weten dat dat gewoon rustig zijn gang kan gaan. Of wedstrijdniveau haalbaar is.... ook hier zie ik de enorm belasting die die bonk spieren met zich mee kan brengen als eventuele belemmeringen, maar gewoon leuk wat wedstrijdjes moet best kunnen denk ik, zeker de debutantenklasse (springt wat lager nog). Neem gewoon eens contact op met Peter van behendigheid. Ik weet niet of er ook AM lopen op wedstrijdniveau eigenlijk. Ben ze niet bewust tegen gekomen eigenlijk, maar misschien PEter wel (is ook scheidsrechter bij FHN). Of je gaat gewoon een keer mee op zaterdag? Ik zelf train even niet, maar normaal ben ik er ook in die groepen.
zoals ik al schreef, zijn ze niet toegestaan bij de FHN dus Peter zal ze ook nog nooit op wedstrijden hebben zien lopen
Danielle Boshouwers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm...
voor trainingen zou je nog wel ergens terecht kunnen maar of je dat moet doen met een hond van dat (lichamelijke) kaliber weet ik niet.
Behendigheid kan heel belastend zijn en de vraag is of dat bij een dergelijke hond verstandig is.... ? Ik weet het niet.
Bij het springen (vooral het neerkomen) komt er nogal wat gewicht op de poten natuurlijk.
Een kattenloop is behoorlijk smal.. het risico van erafvallen zit erin.

Overleg het eens met een paar hondenscholen? En met je dierenarts.

Ik bedoel echt (voordat daar misverstanden over komen) het lichamelijke aspect, niet iets als een voor-oordeel over karakter(eigenschappen) van het ras.

Probeer het, overleg het, maar let op de gezondheid!

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

je kan ook met haar gaan speuren, dat kost ook erg veel energie
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik moet ook wel zeggen dat ik behendigheid puur op recreatief niveau geef en dat mijn cursisten dat ook zo zien. De grote honden springen vaak lager dan de officiele hoogte van de hindernissen. Zeker als de groep bestaat uit meer grotere honden van een wat zwaarder type, dan verlaag ik de hoogtesprongen wel. Het gaat bij ons puur om de lol.
Met de smalle toestellen hebben de boxers over het algemeen wel wat moeite. Die vergeten vaak dat ze ook nog achterpoten hebben :lol1:
Het AB teefje is overigens heel atletisch gebouwd, zeker geen super breed gebouwd type.
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Ik heb hier een boxer/dog argentio gehad en hij was ook behoorlijk lomp maar dit ging goed. Zomers moesten we wel wat rekening houden met de trainingen als het erg warm was.

En ik krijg hier ook 1 op les, eerst een proefles (zou al geweest zijn maar het veld is nu te nat) en ze hopen dat het wat wordt en dan komen ze echt op les. Hun AB is ook lekker gek en daarom willen ze er voor gaan.

Dus ik zou zeggen, ga ervoor. Let goed op je hond en maak dan een beslissing of je door wil gaan.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

hmm maar een AB is toch best wel weer wat anders dan een amstaff/SBT, ook qua karakter toch?

Ik zou me trouwens ook zorgen maken om het fysieke aspect, tis toch volgens mij best een gewicht dat steeds op die voorpoten terecht komt bij landingen enzo...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
gyanty
Zeer actief

Jep Jacksel, Amerikaanse Bulldog is inderdaad iets heel anders dan de stafford terriers en bullterriers(hele andere rasgroep). Ik neem aan dat de regelgeving van fhn betrekking heeft gehad op de honden die voorheen onder pittbullwetgeving vielen, en dat zijn de bulldoggen niet.... Dus gewoon Peter even vragen van behendigheid ;)
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hm...
voor trainingen zou je nog wel ergens terecht kunnen maar of je dat moet doen met een hond van dat (lichamelijke) kaliber weet ik niet.
Behendigheid kan heel belastend zijn en de vraag is of dat bij een dergelijke hond verstandig is.... ? Ik weet het niet.
Bij het springen (vooral het neerkomen) komt er nogal wat gewicht op de poten natuurlijk.
Een kattenloop is behoorlijk smal.. het risico van erafvallen zit erin.

Overleg het eens met een paar hondenscholen? En met je dierenarts.

Ik bedoel echt (voordat daar misverstanden over komen) het lichamelijke aspect, niet iets als een voor-oordeel over karakter(eigenschappen) van het ras.

Probeer het, overleg het, maar let op de gezondheid!

Suzanne

Mutz is voor een AB een behoorlijk atletisch hondje die vreselijk snel kan lopen en gek is op springen......in het bos rent en springt ze ook altijd als een dolle rond....dat is voor ons ook de reden dat we misschien behendigheid willen doen....want wij denken dat ze dit vet leuk gaat vinden.......en of we wedstrijden mee willen doen? dat weet ik niet we moeten eerst maar eens kijken hoe het gaat......
Met onze reu zou ik er zowiezo niet aan beginnen dat is gewoon 1 bonk spieren en ook behoorlijk zwaar kwa bouw dat zou echt niet slim zijn....als die eens flink uit zijn dak gaat is ie sávonds zo stijf als een deur......
Groetjes Alie.

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Voor mijn gevoel zou ik een AB nooit op large laten springen, dat lijkt me veel te belastend voor zo'n hond. En een blessure heb je zo hoor. Ik zou het recreatief proberen en springen op small/medium.
Quibus
Zeer actief

Uiteraard denken we om haar.....als ze het niet kan gaat het feest niet door zo simpel is dat.
We gaan onze hond niet kapot trainen omdat wij de sport zo leuk vinden....de hond moet er ook lol aan beleven en het lichamelijk aan kunnen....maar eerlijk gezegd zit ik daar met Mutz niet zo over in.......Quibus is een ander verhaal voor hem zou het echt niet goed zijn....hij is ook veel zwaarder gebouws en heeft flink wat mee massa.....daar komd bij dat als hij flink uit zijn dak gaat hij s'avonds best wel stijf is.
Wees gerust wij zijn gek op onze honden en gaan ze echt niet overbelasten....als wedstrijdniveau te zwaar voor haar zou zijn dat gaat het feest gewoon niet door.....maar wat ik al zei we moeten eerst maar een kijken hoe het gaat en vandaaruit weer verder kijken.
Groetjes Alie.

Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

wat veel mensen zich niet realiseren is dat trainen veel zwaarder is dan wedstrijden. Op een wedstrijd loop je 3x zo'n 30 seconden verdeeld over zo'n 6 uur. Op training loop je vaak gemiddeld zeker totaal 10 minuten in het tijdbestek van 1 uur.........
Danielle Boshouwers
gyanty
Zeer actief

Danielle schreef:wat veel mensen zich niet realiseren is dat trainen veel zwaarder is dan wedstrijden. Op een wedstrijd loop je 3x zo'n 30 seconden verdeeld over zo'n 6 uur. Op training loop je vaak gemiddeld zeker totaal 10 minuten in het tijdbestek van 1 uur.........
Maar goed als je een largehond heb, zal je als je wedstrijden loopt ook op large trainen.... Terwijl als je niet wedstrijd gericht traint, je dus elke hoogte zou kunnen kiezen die je wilt en het op dat vlak zo belastend maken als wenselijk is....
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Danielle schreef:wat veel mensen zich niet realiseren is dat trainen veel zwaarder is dan wedstrijden. Op een wedstrijd loop je 3x zo'n 30 seconden verdeeld over zo'n 6 uur. Op training loop je vaak gemiddeld zeker totaal 10 minuten in het tijdbestek van 1 uur.........
Tuurlijk, maar als je recreatief oefent, leg je er zelf meestal ook al minder druk op. En zoals ik in mn vorige post zei: ik zou met zo'n hond gewoon recreatief trainen op medium, niet op large. Dat lijkt me veel te belastend voor een ras als dit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Quibus schreef:Uiteraard denken we om haar.....als ze het niet kan gaat het feest niet door zo simpel is dat.
We gaan onze hond niet kapot trainen omdat wij de sport zo leuk vinden....de hond moet er ook lol aan beleven en het lichamelijk aan kunnen....maar eerlijk gezegd zit ik daar met Mutz niet zo over in.......Quibus is een ander verhaal voor hem zou het echt niet goed zijn....hij is ook veel zwaarder gebouws en heeft flink wat mee massa.....daar komd bij dat als hij flink uit zijn dak gaat hij s'avonds best wel stijf is.
Wees gerust wij zijn gek op onze honden en gaan ze echt niet overbelasten....als wedstrijdniveau te zwaar voor haar zou zijn dat gaat het feest gewoon niet door.....maar wat ik al zei we moeten eerst maar een kijken hoe het gaat en vandaaruit weer verder kijken.
dat is ook niet goed, is hij wel eens gerontgend? ik zou mutz ook eerst laten rontgenen op heupen en ellebogen voor ik dat met haar ging doen. ik heb met 2 bullmastiffs behendigheid gedaan maar ze nooit hoog laten springen en de kattenloop ook niet hoog genomen, een van de teven was 60 kilo en nogal breed dus ik wilde geen risico lopen.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Dat Quibus stijf is als hij uit zijn dakje gaat kan ik me wel voorstellen...hij is best een zwaar gebouwde hond,1 brok spier en niet echt atletisch gebouwd.....wij mensen zijn ook niet gelijk de ene heeft na het sporten vreselijke spierpijn terwijl een ander geen centje pijn heeft.....zo ook bij de honden.
Het is bij Quibus de eerste paar stappen dat hij stijf is en dan is het weer oke...dus gewoon een spieren kwestie....uiteraard hebben wij hierover de DA ook al lang geraadpleegd. :W:
Mutz daareentegen heeft nooit ergens last van....als het aan haar ligt gaat ze elke dag als een bezetene tekeer maar wij zetten de rem er juist regelmatig op uit voorzorg....Mutz heeft voor een AB een erg atletische bouw is vreselijk snel en lenig ( voor AB begrippen dan he) en ze is natuurlijk ook 20 kilo lichter dan Quibus.
Ik zeg ook altijd Quibus is onze lekkere gezellige huishond en Mutz is het werk/sporthondje.
Geloof me jullie hoefen jullie echt geen zorgen te maken om onze honden want zoals ik al zei....gaat het niet dan gaat het feest gewoon niet door......en als de hond er geen plezier in heeft gaat het feest ook niet door..jammer dan.
Wij willen het beste voor onze honden en natuurlijk willen we samen met de hond er plezier aan beleven.

Maar eigenlijk ben ik dit Topic begonnen om de ervaringen te horen over de AB in de behendigheid. ;)
Groetjes Alie.

Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
Tuurlijk, maar als je recreatief oefent, leg je er zelf meestal ook al minder druk op. En zoals ik in mn vorige post zei: ik zou met zo'n hond gewoon recreatief trainen op medium, niet op large. Dat lijkt me veel te belastend voor een ras als dit.
druk erop leggen heeft natuurlijk niets met lichamelijke maar meer met geestelijke belasting te maken en ik denk dat een AB daar wel heel goed mee om kan gaan. Een large hond op medium laten springen, zal harder gaan en meer belasting krijgen. Lees maar de artikels op:
http://www.sportdierenarts.mouwen.nl/in ... /belasting
Danielle Boshouwers
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik heb naar aanleiding van dit topic eens gegoogled op American Bulldog en agility en dan kom je wel wat hele leuke filmpjes tegen. Niet allemaal erg talentvolle loopjes, maar wel erg leuk..:-D
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”