Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt peuter in gezicht

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond bijt peuter in gezicht

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
jenny* schreef: Die eigenaar is toch niet verantwoordelijk voor anders kind die op haar hond afgaat?
Zij is verantwoordelijk voor haar hond, niet voor,t kind...
Ja, dát zagen we ook wel aan het verhaal van Macho-Hayley. Die was wel acuut haar hond kwijt. En die stond notabene niet eens onbeheerd buiten....
morele verantwoordelijkheid bestaat toch ook nog?
als die dh indertijd mijn kind gebeten had had ik die hond daar niet verantwoordelijk voor gehouden hoor en de eigenaar ook niet.
maar ik ben nog steeds wel godseblij dat dat niet gebeurde.
maar dat zeg jij als hondenliefhebber en kenner, maar wat zou jij zeggen wanneer je de instelling van veel mensen (veelal niet hondenbezitters maar soms ook hondenbezitters) zou hebben en dat honden tegenwoordig maar robotjes moeten zijn.
Kijk eens naar het verhaal van vorige pagina van de golden, ik durf te wedden als die hond had gehapt dat oma niet haar kleinkind daarvoor verantwoordelijk had gehouden
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

EschaenStefanie schreef: ik durf te wedden als die hond had gehapt dat oma niet haar kleinkind daarvoor verantwoordelijk had gehouden
Dat komt omdat mensen graag de verantwoordelijkheid afschuiven......
En blind zijn voor wat hun (klein)kind ( een mens) doet...
Mensen worden veelal boven een dier verheven, dus zal het dier als "fout" aangewezen worden.....
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Nanna schreef:
jenny* schreef: Die eigenaar is toch niet verantwoordelijk voor anders kind die op haar hond afgaat?
Ja, dát zagen we ook wel aan het verhaal van Macho-Hayley. Die was wel acuut haar hond kwijt. En die stond notabene niet eens onbeheerd buiten....
Maar dat verhaal vind ik niet in vergelijking met dit verhaal. Hier was de eigenaar gewoon bij en de ouders in geen veld of wegen te bekennen.
Hier kon de eigenaar van de hond niks aan doen, en waren de ouders wel degelijk de verantwoordelijke maar dan nog is het kind de grote verliezer.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Maar ik ga nu snel boodschappen doen, anders heb ik zelf geen voer op tafel en willem geen brokken in zijn bak, hahaha....
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

jenny* schreef:Kiran...
Volgens mij lullen we om elkaar heen, haha....en bedoelen we hetzelfde.
Ik snap prima wat jij bedoeld...
Ik vind alleen niet dat welke hondeneigenaar dan ook verantwoordelijk is voor een kind wat aan de aandacht van mama is ontsnapt...
Kennelijk heeft de moeder haar verantwoordelijkheid ook niet genomen door haar kind uit,t oog te verliezen waardoor het peutertje naar die hond toe kan......
Ik geef je het te doen hoor. Om als een havik boven op je kindje te waken. Er zijn altijd omstandigheden en derde die je even kunnen afleiden en dat zijn nou net de momenten dat het kan gebeuren, maar als ik het zo lees moeten we de kleintjes ook maar gaan aanlijnen :19:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

EschaenStefanie schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:
morele verantwoordelijkheid bestaat toch ook nog?
als die dh indertijd mijn kind gebeten had had ik die hond daar niet verantwoordelijk voor gehouden hoor en de eigenaar ook niet.
maar ik ben nog steeds wel godseblij dat dat niet gebeurde.
maar dat zeg jij als hondenliefhebber en kenner, maar wat zou jij zeggen wanneer je de instelling van veel mensen (veelal niet hondenbezitters maar soms ook hondenbezitters) zou hebben en dat honden tegenwoordig maar robotjes moeten zijn.
Kijk eens naar het verhaal van vorige pagina van de golden, ik durf te wedden als die hond had gehapt dat oma niet haar kleinkind daarvoor verantwoordelijk had gehouden
het speelde lang geleden toen ik wel een hondenliefhebber maar nog bij lange na geen hondenkenner was.
en ik kan ook moeilijk voor andere mensen praten natuurlijk.
maar ik neem geen enkel risico en mijn honden blijven lekker thuis als ik boodschappen moet doen.
ik vind het ook prima dat er in een hoop winkelcentra een hondenverbod geldt, wat moeten ze er ook?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Kiran schreef:
Ik vind alleen niet dat welke hondeneigenaar dan ook verantwoordelijk is voor een kind wat aan de aandacht van mama is ontsnapt...
Kennelijk heeft de moeder haar verantwoordelijkheid ook niet genomen door haar kind uit,t oog te verliezen waardoor het peutertje naar die hond toe kan......
Ik geef je het te doen hoor. Om als een havik boven op je kindje te waken. Er zijn altijd omstandigheden en derde die je even kunnen afleiden en dat zijn nou net de momenten dat het kan gebeuren, maar als ik het zo lees moeten we de kleintjes ook maar gaan aanlijnen :19:
zoiets zei ik ook al ergens, beetje omgekeerde wereld vind ik het
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Ga er nou maar gewoon allemaal gemakshalve van uit dat je gewoon aan het kortste eind trekt als jouw hond een incident veroorzaakt waarbij een kind gebeten wordt. Beheerd of onbeheerd
Dan bespaar je jezelf en de hond een hoop ellende :ok: . Schreeuwen dat het allemaal 'zó oneerlijk' is heeft nl. geen enkele zin. :19:
Om dat soort situaties te voorkomen (die wellicht nooit gebeuren of misschien een kans van eens in de twintig jaar, maar toch) bind ik mijn honden niet buiten bij een winkel vast. Want al heb je 100x zicht er op, als er iets gebeurt ben je altijd te laat.
daar ben ik het helemaal mee eens hoor :ok:
Afbeelding

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Nanna schreef:
EschaenStefanie schreef: Kijk eens naar het verhaal van vorige pagina van de golden, ik durf te wedden als die hond had gehapt dat oma niet haar kleinkind daarvoor verantwoordelijk had gehouden
Dat lijkt me ook niet, zo'n kind overziet dat helemaal niet. Oma is schuldig dat ze die koter op die hond af laat gaan en de eigenaar van de hond is schuldig omdat hij zijn snapperige schijthuis onbeheerd achterlaat.
En volgens de wet is de eigenaar van de hond de lul. We have a winner!
helemaal mee eens dat wilde ik eigenlijk zeggen.
De hond trekt altijd aan het kortste eind... en kiran, natuurlijk was het de verantwoordelijkheid van de moeder van het kind maar kijk eens wie zijn hond kwijt was?
Je kan wel gaan brullen dat de moeder schuld heeft maar daar heb je als eigenaar niets aan! Jij bent met een beetje pech je hond kwijt. Voor mij ongeveer dezelfde situatie.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tja de schuldvraag.. Jij als ouder moet straks aan het kind uitleggen waarom die voor het leven getekend is.
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Kiran schreef:
Ik geef je het te doen hoor. Om als een havik boven op je kindje te waken.
Omgekeerd is het precies hetzelfde :19:
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

jenny* schreef:
Kiran schreef:
Ik geef je het te doen hoor. Om als een havik boven op je kindje te waken.
Omgekeerd is het precies hetzelfde :19:
:U:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ga er nou maar allemaal gemakshalve van uit dat je gewoon aan het kortste eind trekt als jouw hond een incident veroorzaakt waarbij een kind gebeten wordt. Beheerd of onbeheerd
Dan bespaar je jezelf en de hond een hoop ellende :ok: . Schreeuwen dat het allemaal 'zó oneerlijk' is heeft nl. geen enkele zin. :19:
Om dat soort situaties te voorkomen (die wellicht nooit gebeuren of misschien een kans van eens in de twintig jaar, maar toch) bind ik mijn honden niet buiten bij een winkel vast. Want al heb je 100x zicht er op, als er iets gebeurt ben je altijd te laat.
Hoe oneerlijk ik die zaken ook vind, het is (helaas) zo....
Daarom zit mijn snuiter niet aan een fietsenrek geknoopt, maar ligt hij wijdbeens in zijn mand :pffff:

ik kan er altijd zo slecht tegen dat dieren ALTIJD aan,t kortste einde trekken....
En dat de moedermaffia er als een bezetene op springt als het hun kroost betreft die ook maar enigszins benadeeld zou kunnen worden, door hun eigen nalatigheid, maar dat beseffen ze niet... ( hoe begrijpelijk het ook is dat je niet altijd 100% zicht op je kind hebt, ik ben ook niet gek hoor )

edit:
Kiran, jij en ik bekijken het ieders vanuit een ander perspectief.
jij vanuit moeder/kind en ik vanuit hond/eigenaar....
Maar we zeggen eigenlijk hetzelfde...
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat "jouw" kind iets doet wat niet hoort ( in dit geval, naar een vastgebonden hond) toelopen is de verantwoordelijkheid van demoeder.

En idd, hoe sneu en hoe erg het ook is.
het kind is in alle gevallen de benadeelde.

maar dat geeft de hondeneigenaar niet meer verantwoordelijkheid dan de eigen moeder.
Het vervelende in dit soort omstandigheden is echter dat de hond-eigenaar altijd, conform de wet, aansrpakelijk is voor de schade!!!!
Het betreft een zogenaamde "risico-aansprakelijkheid" en het pure feit dat die hond jouw eigendom is, maakt jou als baas wettelijk aansprakelijk als die hond schade toebrengt aan iemand anders.

Dat "wij" hier op het forum van mening zijn dat het kind/de volwassene de aangebonden hond niet moet benaderen klopt (en ik deel die mening) maar dat doet NIETS af aan de wettelijke aansprakelijkheid van de eigenaar.

Dat zo'n eigenaar wegloopt vind ik beneden alle peil, zelfs al zou die wettelijke aansprakelijkheid niet bestaan.

Suzanne
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

suzanne...
ja, klopt.
Had ik hier eerder ook al aangegeven....
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

jenny* schreef:suzanne...
ja, klopt.
Had ik hier eerder ook al aangegeven....
Klopt ;-)
ik had jouw reaktie nog niet gelezen ;-)

Ik heb inmiddels in een apart topic een zooitje informatie over aansprakelijkheid en verzekeringen gemikt. Voor ieder vrij te lezen en er het zijne/hare mee te doen (of niet) ;-)

Suzanne
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Interessant, ga ik even lezen....
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb Simone. Een teckeltje dat bang is voor kleine kinderen.
Die neem ik mee naar het winkelcentrum en ik bind haar daar vrolijk vast en duik de Jumbo in. Houdoe.
Dan komt er een kind van drie aanhobbelen die opeens dat teckeltje ziet en het effe wil aaien. Vader of moeder hebben dat net te laat in de gaten.
Simone zegt háp.
Wie is dan moreel de schuldige? Ik toch zeker? Want IK weet dat ze een snap geeft als ze niet weg kan, en weglopen uit de situatie kan geen enkele aangebonden hond. wat kunnen ze anders dan van zich afhappen?

Ik zie het al dat ik dan tegen die ouders tekeer ga over het feit dat "die kutkoter" zijn/haar "klauwen" maar had thuis te houden :piew:
Dat is de omgekeerde wereld. IK had mijn verantwoordelijkheid moeten nemen en die hele hond niet mee moeten nemen.
Ik vind (zonder dat eigenlijk tegen jou te bedoelen, maar ik pak dit voorbeeld) dat je ook het liefste Fikkie ooit nooit onbeheerd moet achterlaten.
"Je" bent altijd het haasje als er wat gebeurd en eh... behalve dat Fikkie zou kunnen bijten kan hij zich vastdraaien in de riem, in paniek raken, losschieten, gestolen worden....

Gewoon, heel simpel Fikkie lekker thuislaten als je boodschappen gaat doen ;-)

Suzanne
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Peins er niet over om mijn honden ergens onbeheert achter te laten.
Neem 1 hond zelfs niet mee de stad of het dorp in omdat ik niet wil dat er ineens iemand de behoefte heeft persee mijn hond te aaien.

Iemand schreef het al eerder maar ik heb ook vaak moeten uitleggen,verklaren en verdedigen waarom ik niet wil dat mijn hond geaaid word. Ga de hond maar een kusje geven :O: (hond 70 kilo kindje 3 jaar)ik was in het gemeentehuis om een formulier te halen destijds mochten honden nog mee.

Zie ook vaak honden vastgebonden voor winkels krijg er stress van. Vaak zie je dat de honden absoluut niet op hun gemak zijn, mensen willen aaien of lopen rakelings met een karretje erlangs.

Je trekt toch aan het kortste eind als hondeneigenaar....het is mij het risico niet waard.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
nana
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb Simone. Een teckeltje dat bang is voor kleine kinderen.
Die neem ik mee naar het winkelcentrum en ik bind haar daar vrolijk vast en duik de Jumbo in. Houdoe.
Dan komt er een kind van drie aanhobbelen die opeens dat teckeltje ziet en het effe wil aaien. Vader of moeder hebben dat net te laat in de gaten.
Simone zegt háp.
Wie is dan moreel de schuldige? Ik toch zeker? Want IK weet dat ze een snap geeft als ze niet weg kan, en weglopen uit de situatie kan geen enkele aangebonden hond. wat kunnen ze anders dan van zich afhappen?

Ik zie het al dat ik dan tegen die ouders tekeer ga over het feit dat "die kutkoter" zijn/haar "klauwen" maar had thuis te houden :piew:
Dat is de omgekeerde wereld. IK had mijn verantwoordelijkheid moeten nemen en die hele hond niet mee moeten nemen.

Het ene zou het andere niet uit moeten sluiten.
Wanneer het bekend is dat je hond bijt dan moet je hem/ haar thuis laten.
Wist je het niet dan is eens de eerste keer.

lydia
nana
Zeer actief

Kiran schreef:

Kan me voorstellen dat het vermoeiend s om als een havik te moeten waken maar dat is ook inherent aan kinderen hebben. In een onbewaakt moment zijn er kinderen verdonken in 10 cm water.
In principe zou iedereen evenveel inzet en verantwoordelijkheid moeten tonen om elkaars kinderen en honden veilig te houden.
Jij kunt ook een fout maken en onachtzaam zijn dat kan een hondeneigenaar of een automobilist ook gebeuren.

lydia
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Ik lees dit bericht nu net in de Metro en lreeg hetzelfde gevoel als Nanna. Waarom moet, en mag dat kind met zijn takken aan een vreemde hond zitten? Waar is het verantwoordelijkheidsgdvoel van de ouders? Afgelopen weekend loop ik met Gila door ons overdekte winkelcentrum Middenwaard en een klein meisje komt naar mij toe en vraagd: Mag ik uw hond aaien? Geweldig gedaan ouders, zo willen we dat graag zien, dan gebeuren dit soort incidenten niet.
Aan de andere kant, waarom zet je zo'n hond, met alle risico's van dien, zonder toezicht bij zo'n winkel? De reactie van dat mens is helemaal bedroevend, ook dat heeft met verantwoordelijkheid en fatsoen te maken mamelijk. Dit soort incidenten voorkomen moet van 2 kanten komen.

Nu heeft het er op zich niets mee te maken maar, waarom kom ik gister op mijn rondje nu net weer iemand tegen met een Amstaff puppie met echt het demo voorbeeld van een verkeerde baas? Jochie van krap 18, vreselijk ongeintereseerde houding, petje, broek op z'n knieeen en klote smoel. Beesie rent met andere hond mee, ook een Staff, maar volwassen met bal in zijn bek en die pup goed afkatten en puppiebaas, helemaal niks. Iemand zegt nog, zometeen pakt die hond hem en zijn reactie: Daar moet hij tegen kennen, het is een Pitjuh hoor. Ik denk, Rene doorlopen maar inwendig kookte ik.
Zo verschrikkelijk jammer. Zo krijgen ze dus een klote reputatie. Zucht.........
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Kiran
Zeer actief

nana schreef:
Kiran schreef:

Kan me voorstellen dat het vermoeiend s om als een havik te moeten waken maar dat is ook inherent aan kinderen hebben. In een onbewaakt moment zijn er kinderen verdonken in 10 cm water.
In principe zou iedereen evenveel inzet en verantwoordelijkheid moeten tonen om elkaars kinderen en honden veilig te houden.
Jij kunt ook een fout maken en onachtzaam zijn dat kan een hondeneigenaar of een automobilist ook gebeuren.
Daar ben ik het helemaal met je eens. En geloof me ik heb fouten gemaakt, en gelukkig is het altijd goed afgelopen.
Maar zodra je wegloopt bij je hond kan je niet meer opletten en dat is waar het hier om gaat.
Afbeelding
nana
Zeer actief

Mee eens hoor. Wat mij betreft zou het verboden moeten worden, geloof dat kees schreef dat het ook niet mag je hond onbeheert achterlaten.

lydia
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik liet Dribbel ook achter bij de supermarkt los nog wel :schrik:
Zou het nu ook nooit meer doen.
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Voor mij persoonlijk doet het er niet zo veel toe wie er het meest verantwoordelijk is, hond tegen kind is geen eerlijke "strijd", het kind zal er 9 van de 10 keer het slechtst vanaf komen. Ik vind dus dat ik als hondenbezitter daar mijn verantwoordelijkheid voor moet nemen, en laat de hond thuis als ik boodschappen ga doen (en ik ben hier helaas ook een keer de mist mee ingegaan voor ik dat inzag, gelukkig zonder grote gevolgen)
Waarom moet, en mag dat kind met zijn takken aan een vreemde hond zitten? Waar is het verantwoordelijkheidsgdvoel van de ouders?

Omdat (kleine) kinderen nu eenmaal impulsief zijn, en helemaal nog niet kunnen inschatten of een situatie gevaarlijk is of niet. Als ouder kun je ook niet 24/7 je ogen op je kind gericht houden, net zo min als een eigenaar dat bij zijn hond kan doen (die in dit geval helemaal niet eens in de buurt was van zijn hond!)
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

LongFields schreef:
Nanna schreef: Nou, niet als je weet dat hij bijt. Dan laat je dat geval maar lekker thuis. Toch?
Tot hier ben ik het volledig met je eens inderdaad.
Het onderstaande had je wat mij betreft net zo goed weg kunnen laten:
Nanna schreef:Maar goed, je zult wel van een bepaald slag moeten zijn om wel stoerrrr met een pikverlenger te lopen maar je snel uit de voeten te maken als ie brokken maakt. :19:
Want waarom nou weer deze aanname? Omdat er in het artikel het woordje pitbull genoemd staat? Ik vraag me af wat voor hond het geweest is, want een "bruine wit gestippelde pitbull-boxer" zou wat mij betreft net zo goed een Dalmatiër geweest kunnen zijn. :wink:
Die getuigen kunnen misschien nog niet eens een Duitse Dog van een Teckel onderscheiden, en dan is een woord als Pitbull bij een bijtincident natuurlijk wel heel erg voor de hand liggend.
Ik was het niet :schrik:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:piew:
Jaap* schreef:Ik vind het trouwens wel net zo vreemd hoor, dat iemand een driejarig kind een vastgebonden, onbekende, hond laat lastigvallen.
Dan heb je ze volgens mij óók niet helemaal op een rijtje.
Ok ff voorbeeldje. We hebben hier in Hilversum Seinhorst. Dat is een klein winkelgebeuren met 2 verschillende supermarkten (ah-hoogvliet) een bakker, slager,bloemenshop, blokker etc. waarbij je je auto in de parkeergarage onder de supermarkten e.d. parkeerd en dan beneden een winkelwagentje kunt pakken en met dat rolding naar boven, of gewoon boven in de supermarkt je winkelwagentje pakt.

Sinds kort mag Zoë (jongste dus) als we boven zijn "los" en iets voor me uit lopen. Ze blijft bij de ingang van de AH dan staan. (is hooguit 10 mtr bij mij vandaan dus).

Nu ben ik zelf iemand die haar kinderen heeft geleerd nooit geen vreemde honden te aaien. Máár het zou maar zo kunnen gebeuren dat er ineens een hond op zijn/haar baasje ligt te wachten die je dus niet ziet als je daarheen loopt en Zoë zoals kinderen wel eens doen toch de hond aait die daar ligt te wachten. Hoewel ze niet uit het zicht is, ze van mij geen vreemde honden mag aaien of "lastig" vallen heb ik ze toch echt volledig op een rijtje hoor. Want zoals jij het nu hier zegt moet ik mijn kind inclusief de boodschappentas aan haar hand/kraag vasthouden omdat er misschien wel een bijtende kuthond aangelijnd kan liggen :piew:

Kom zeg. Ik ga er 1 nochtans vanuit dat áls je dan zonodig boodschappen wilt doen met je hond en je hond buiten bij de winkel aanlijnt dit wel een hond betreft die niet dusdanig snel van de leg is dat deze al uit zal halen als een kind of wie dan ook de hond zal willen aaien. Want hoe vreemd het ook mogen zijn, doorgaans van de mensen gaan er dus nog steeds vanuit dat het dan wel een vriendelijke hond betreft :19:

Ik probeer mijn kinderen van alles te leren. En 1 van de dingen die ik haar leer is o.a. ook wat "vrijheid" ipv altijd en eeuwig maar in haar buggy/aan de hand of wat dan ook. En dat zal dan niet meer mogen omdat er een bijtende klotehond voor de deur kan liggen :denken: ja hoor. Tuurlijk :ok:
Zoals gezegd, schets ik hier net een voorbeeld waarin mijn kind totaal niet aan mijn aandacht ontsnapt en ik haar elke stap die ze zet in het oog heb. Maar zelfs dat is niet goed, want he. Misschien ligt er wel een bijter te wachten op zijn/haar kans om uit te halen :zweep: Kom zeg. Ik kom daar om boodschappen te doen hoor, niet om ook nog eens op te letten of er misschien wel een hond op de grond ligt (die je dus pas ziet op het moment je de winkel inloopt) :piew:

Zie ik wel een hond liggen zal ik haar direct bij me roepen of zeggen dat ze moet blijven staan, en dat bij me roepen, of haar te laten stilstaan/stoppen zal alleen maar lukken als ik haar dus geleerd heb de vrijheid te geven en te stoppen en te komen als ik dat zeg/vraag :ok:

En nogmaals, ik verlies haar dus niet uit het oog :ok: En mocht er dan zo'n klote bijter liggen die uithaalt omdat zij met haar 4 jaar jong even nergens aan denkt en haar gevoel volgt door die "lief uitziende hond" te willen aaien en de eigenaar wil dan ook nog eens de benen nemen, kan diezelfde eigenaar er gevoegelijk vanuit gaan dat hij/zij de hond voor het laatst bij welke supermarkt dan ook heeft aangelegd :S:
jenny* schreef:En dat de moedermaffia er als een bezetene op springt als het hun kroost betreft die ook maar enigszins benadeeld zou kunnen worden, door hun eigen nalatigheid, maar dat beseffen ze niet... ( hoe begrijpelijk het ook is dat je niet altijd 100% zicht op je kind hebt, ik ben ook niet gek hoor )

Aangezien ik net heb uitgelegd hoe ik met mijn dochter boodschappen ga doen, en hoe het dus kan gebeuren dat ondanks dat ik haar in het vizier heb en houd dat zij misschien onverhoopt ook eens gebeten wordt door een "verscholen" achtergelaten hond vraag ik jou nu hoe ik hier dan nalatig ben als zij terwijl ik haar in het oog blijf houden toch ineens vanuit het niets gebeten zal worden :19:

Ik blijf het simpelweg de omgekeerde wereld vinden dat mensen met hond maar vinden dat iedereen met zijn takken van de hond heeft af te blijven en als ze dat niet doen ze niet mogen klagen als de hond uithaalt :piew: Je wéét als eigenaar gewoon dat er nu eenmaal mensen zijn (en ja ook kinderen) die niet met honden zijn opgegroeid, of zoals gezegd er vanuit gaan dat het een lieve hond betreft (en bijter laat je immers niet zomaar achter met risico op....) en dan wéét je ook dat je voor de volle 100% verantwoordelijk bent als dat klote beest iets doet bij een onschuldige voorbijganger.

Echt hoor, ik vind het met sommige reacties die ik hier lees dan ook echt totaal niet vreemd dat andere mensen (met en zonder hond) zich steeds meer irriteren aan de "hondenmensen" en dat "hondenmensen" steeds meer in hun "hobby" beperkt worden door meer gebieden verboden voor honden te maken e.d. door hondenuitlaatgebieden te laten verdwijnen en ga zo maar door.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als ouders zorg je ervoor dat je kind niet zomaar op honden af kan lopen en als hondeneigenar zorg je ervoor dat je hond een kind niks kan doen. Zo simpel is het imo :)

Luca zou ik nooit vastgebonden ergens laten zitten. Die houdt niet van andere mensen en vind kinderen wat eng. Die zal niet direct bijten maar wel heel hard blaffen als iemand naar hem toe komt. Op mensen die in zijn ogen verdacht/raar doen reageert hij nu eenmaal vrij heftig. Ik weet dit, dus ikzal er voor zorgen dat hij nooit in zo'n situatie komt zonder mij/mijn vriend/iemand anders die hij goed kent.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Inderdaad, ik vind dat sommige hier een beetje doordraaien in hun hondenliefde. Een mens en zeker een kind is nog altijd belangrijker dan een hond. De gemiddelde mens die geen honden gewend zijn gaan er toch vanuit dat als er ergens een hond vastligt die hond vriendelijk is en niet zal uitvallen, want een verstandige hondeneigenaar legt toch geen hond vast die kan bijten. Ik tenminste al heel lang niet meer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”