Jaap* schreef:Ik vind het trouwens wel net zo vreemd hoor, dat iemand een driejarig kind een vastgebonden, onbekende, hond laat lastigvallen.
Dan heb je ze volgens mij óók niet helemaal op een rijtje.
Ok ff voorbeeldje. We hebben hier in Hilversum Seinhorst. Dat is een klein winkelgebeuren met 2 verschillende supermarkten (ah-hoogvliet) een bakker, slager,bloemenshop, blokker etc. waarbij je je auto in de parkeergarage onder de supermarkten e.d. parkeerd en dan beneden een winkelwagentje kunt pakken en met dat rolding naar boven, of gewoon boven in de supermarkt je winkelwagentje pakt.
Sinds kort mag Zoë (jongste dus) als we boven zijn "los" en iets voor me uit lopen. Ze blijft bij de ingang van de AH dan staan. (is hooguit 10 mtr bij mij vandaan dus).
Nu ben ik zelf iemand die haar kinderen heeft geleerd nooit geen vreemde honden te aaien. Máár het zou maar zo kunnen gebeuren dat er ineens een hond op zijn/haar baasje ligt te wachten die je dus niet ziet als je daarheen loopt en Zoë zoals kinderen wel eens doen toch de hond aait die daar ligt te wachten. Hoewel ze niet uit het zicht is, ze van mij geen vreemde honden mag aaien of "lastig" vallen heb ik ze toch echt volledig op een rijtje hoor. Want zoals jij het nu hier zegt moet ik mijn kind inclusief de boodschappentas aan haar hand/kraag vasthouden omdat er misschien wel een bijtende kuthond aangelijnd kan liggen
Kom zeg. Ik ga er 1 nochtans vanuit dat áls je dan zonodig boodschappen wilt doen met je hond en je hond buiten bij de winkel aanlijnt dit wel een hond betreft die niet dusdanig snel van de leg is dat deze al uit zal halen als een kind of wie dan ook de hond zal willen aaien. Want hoe vreemd het ook mogen zijn, doorgaans van de mensen gaan er dus nog steeds vanuit dat het dan wel een vriendelijke hond betreft
Ik probeer mijn kinderen van alles te leren. En 1 van de dingen die ik haar leer is o.a. ook wat "vrijheid" ipv altijd en eeuwig maar in haar buggy/aan de hand of wat dan ook. En dat zal dan niet meer mogen omdat er een bijtende klotehond voor de deur kan liggen

ja hoor. Tuurlijk
jenny* schreef:Kiran...
Volgens mij lullen we om elkaar heen, haha....en bedoelen we hetzelfde.
Ik snap prima wat jij bedoeld...
Ik vind alleen niet dat welke hondeneigenaar dan ook verantwoordelijk is voor een kind wat aan de aandacht van mama is ontsnapt...
Kennelijk heeft de moeder haar verantwoordelijkheid ook niet genomen door haar kind uit,t oog te verliezen waardoor het peutertje naar die hond toe kan......
Zoals gezegd, schets ik hier net een voorbeeld waarin mijn kind totaal niet aan mijn aandacht ontsnapt en ik haar elke stap die ze zet in het oog heb. Maar zelfs dat is niet goed, want he. Misschien ligt er wel een bijter te wachten op zijn/haar kans om uit te halen

Kom zeg. Ik kom daar om boodschappen te doen hoor, niet om ook nog eens op te letten of er misschien wel een hond op de grond ligt (die je dus pas ziet op het moment je de winkel inloopt)
Zie ik
wel een hond liggen zal ik haar direct bij me roepen of zeggen dat ze moet blijven staan, en dat bij me roepen, of haar te laten stilstaan/stoppen zal alleen maar lukken als ik haar dus geleerd heb de vrijheid te geven en te stoppen en te komen als ik dat zeg/vraag
En nogmaals, ik verlies haar dus niet uit het oog

En mocht er dan zo'n klote bijter liggen die uithaalt omdat zij met haar 4 jaar jong even nergens aan denkt en haar gevoel volgt door die "lief uitziende hond" te willen aaien en de eigenaar wil dan ook nog eens de benen nemen, kan diezelfde eigenaar er gevoegelijk vanuit gaan dat hij/zij de hond voor het laatst bij welke supermarkt dan ook heeft aangelegd
jenny* schreef:En dat de moedermaffia er als een bezetene op springt als het hun kroost betreft die ook maar enigszins benadeeld zou kunnen worden, door hun eigen nalatigheid, maar dat beseffen ze niet... ( hoe begrijpelijk het ook is dat je niet altijd 100% zicht op je kind hebt, ik ben ook niet gek hoor )
Aangezien ik net heb uitgelegd hoe ik met mijn dochter boodschappen ga doen, en hoe het dus kan gebeuren dat ondanks dat ik haar in het vizier heb en houd dat zij misschien onverhoopt ook eens gebeten wordt door een "verscholen" achtergelaten hond vraag ik jou nu hoe ik hier dan nalatig ben als zij terwijl ik haar in het oog blijf houden toch ineens vanuit het niets gebeten zal worden
Ik blijf het simpelweg de omgekeerde wereld vinden dat mensen met hond maar vinden dat iedereen met zijn takken van de hond heeft af te blijven en als ze dat niet doen ze niet mogen klagen als de hond uithaalt

Je wéét als eigenaar gewoon dat er nu eenmaal mensen zijn (en ja ook kinderen) die niet met honden zijn opgegroeid, of zoals gezegd er vanuit gaan dat het een lieve hond betreft (en bijter laat je immers niet zomaar achter met risico op....) en dan wéét je ook dat je voor de volle 100% verantwoordelijk bent als dat klote beest iets doet bij een onschuldige voorbijganger.
Echt hoor, ik vind het met sommige reacties die ik hier lees dan ook echt totaal niet vreemd dat andere mensen (met en zonder hond) zich steeds meer irriteren aan de "hondenmensen" en dat "hondenmensen" steeds meer in hun "hobby" beperkt worden door meer gebieden verboden voor honden te maken e.d. door hondenuitlaatgebieden te laten verdwijnen en ga zo maar door.