Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppies van een koningsrottweiler!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Puppies van een koningsrottweiler!

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
Caro. schreef:
Biet schreef:Ik zag in Brazilie erg grote Rottweilers, groter dan wat ik in Europa gezien heb. Deze honden waren beslist niet lomp of log, is dit dan die amerikaanse variant?
Of bestaat er ook nog zoiets als een zuid-amerikaanse variant?
De 'Amerikaanse variant' (voor zover je hiervan kan spreken) is de meer gedrongen Rottweiler: vierkanter en een plattere snuit.

Zoiets bijvoorbeeld:
Afbeelding
raar is dat want alle rotties die ik ooit bij cm zag voorbij komen waren net van het rankere type met smallere snuit, meer dit type :denken: :

Afbeelding

Nou ja, dat is ook een beetje wat ik zeg: het is net de voorkeur en je ziet in Amerika ook zat types die hoger en slanker zijn :wink:
Een paar jaar geleden was er vanuit Amerika meer vraag naar de gedrongen Rottweiler, maar dat wil niet zeggen dat ze daar allemaal
zo zijn natuurlijk.

De voorkeur is (was?) daar zo, maar dat is in Nederland ook steeds meer de trend.

Overigens vind ik het type waar jij een foto van neerzet, ook 3 keer niks op een Rottweiler lijken... dat
is wel een erg 'droovy' kop voor een Rottweiler :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Er zit zo ontzettend veel verschil in, ik vind ook absoluut niet alle rottweilers mooi.
Die van ons voldeden gewoon aan de standaard gewichten, normaal.
Al hou ik ook echt van groot en grof, maar dan geen vet. En dan ook weer niet álle type's.
Die foto hierboven van de 'Amerikaanse' variant vind ik ook echt niet mooi. Meer iets bull's achtig. (vind ik ook mooi, maar niet voor een rottweiler)
(Persoonlijk vind ik het ook mooi als het bruine erg donker is, maar dat is echt een kwestie van smaak)

Wie weet gaan we ooit weer eens op zoek naar een rottje....
Ik ben natuurlijk niet geheel neutraal in deze, maar ik vind mijn eigen Kaya dus echt het type van een mooie Rottweiler :I:
Niet te breed, niet te smal, niet te groot of te klein (60 cm schoft en 38 kg) en haar kop is mooi in verhouding.

Als ik zie wat er hier in de buurt rondloopt, dan vind ik Kaya echt met kop en schouders qua schoonheid er bovenuit steken.
Jouw Rotties die je gehad hebt trouwens ook, waren ook van die mooie type Rottweilers.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Caro. schreef: Overigens vind ik het type waar jij een foto van neerzet, ook 3 keer niks op een Rottweiler lijken... dat
dat droopy heb ik niet speciaal op gezocht, dat kreeg ik gratis bij die lange neus :mrgreen: . maar de neuzen bij cm (nou ja, die ik daar zag :mrgreen: ) waren wel aanmerkelijk langer als wat ik hier gewend ben om te zien :wink: .
Droopy, ja ik wist dat ik iets fouts typte, maar kon mijn vinger er niet op leggen :LOL:

Ik heb op tv bij CM toch ook wel het andere type gezien hoor. Ik denk dat het daar ook gewoon een mix van alle soorten is en wellicht
zie je hier dan meer de 'echte' Rottweiler en daar toch wat meer met een 'vleugje' iets anders erdoor? Ik weet het ook niet, alleen dat
ik dus een aantal jaar geleden van diverse fokkers hoorde dat de vraag vanuit daar was voor meer gedrongen Rottweilers met de plattere
neuzen. Wellicht om de 'lange neuzen' juist te compenseren? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

LiaDoggy schreef:Kan iemand mij uit leggen waarom er een beetje gelachen word.
Als ik dit zo lees zal ik denken: oh een konings rotweiler leuk. Maar bestaat dat dan niet??
Nee, dat is gewoon zodat het interessanter klinkt. Net als XXS-mini-teacup-chihuahua's...

ook een lekkere foto, die 2e van die advertentie... :scratch:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Caro. schreef:
Daisy@ schreef:Er zit zo ontzettend veel verschil in, ik vind ook absoluut niet alle rottweilers mooi.
Al hou ik ook echt van groot en grof, maar dan geen vet. En dan ook weer niet álle type's.
Die foto hierboven van de 'Amerikaanse' variant vind ik ook echt niet mooi. Meer iets bull's achtig. (vind ik ook mooi, maar niet voor een rottweiler)
(Persoonlijk vind ik het ook mooi als het bruine erg donker is, maar dat is echt een kwestie van smaak)

Ik ben natuurlijk niet geheel neutraal in deze, maar ik vind mijn eigen Kaya dus echt het type van een mooie Rottweiler :I:
Niet te breed, niet te smal, niet te groot of te klein (60 cm schoft en 38 kg) en haar kop is mooi in verhouding.

Als ik zie wat er hier in de buurt rondloopt, dan vind ik Kaya echt met kop en schouders qua schoonheid er bovenuit steken.
Jouw Rotties die je gehad hebt trouwens ook, waren ook van die mooie type Rottweilers.
Dank je. Ben het ook met je eens. En dan niet omdat ze mezelf waren. Maar het type vond ik gewoon erg mooi.
Zo vind ik Kaya ook altijd heel erg op Daisy lijken. (ook karakter) Rank en toch stevig.
Spike was aan zijn achterkant té rank, niet ontwikkeld. Maar dat kwam door de HD. Hij heeft op z'n zwaarst 55 kilo gewogen, en toen was hij eigenlijk iets te dik. Gemiddeld 50 en dat paste prima. Daisy woog gemiddeld 38 en dat was netjes voor haar.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

nou de pups worden zeker geen koningsrottweilers :D
koningsrottweiler hoe verzinnen ze het
vind ze voor 6 weken erg ielig en klein, maar ja smaken verschillen
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Inge O schreef:
Caro. schreef: Overigens vind ik het type waar jij een foto van neerzet, ook 3 keer niks op een Rottweiler lijken... dat
dat droopy heb ik niet speciaal op gezocht, dat kreeg ik gratis bij die lange neus :mrgreen: . maar de neuzen bij cm (nou ja, die ik daar zag :mrgreen: ) waren wel aanmerkelijk langer als wat ik hier gewend ben om te zien :wink: .
Droopy, ja ik wist dat ik iets fouts typte, maar kon mijn vinger er niet op leggen :LOL:

Ik heb op tv bij CM toch ook wel het andere type gezien hoor. Ik denk dat het daar ook gewoon een mix van alle soorten is en wellicht
zie je hier dan meer de 'echte' Rottweiler en daar toch wat meer met een 'vleugje' iets anders erdoor? Ik weet het ook niet, alleen dat
ik dus een aantal jaar geleden van diverse fokkers hoorde dat de vraag vanuit daar was voor meer gedrongen Rottweilers met de plattere
neuzen. Wellicht om de 'lange neuzen' juist te compenseren? :denken:
Ik vertel het trouwens ook maar half... op shows werd verwezen naar 'het Amerikaanse type Rottweiler' en daarmee werd dan bedoeld
het type 'gedrongen en met plattere snuiten'.
Het deel van 'vraag naar' is dus maar het halve verhaal, waarom ik zeg dat het Amerikaanse type (zo ver je daarover kan spreken) meer neigt
naar de compacte/gedrongen Rottweiler.
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief

Haha, dan worden ze gedegradeerd tot prinsenrottweilers, je moet toch wat hé :engel:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:
Caro. schreef:

Dank je. Ben het ook met je eens. En dan niet omdat ze mezelf waren. Maar het type vond ik gewoon erg mooi.
Zo vind ik Kaya ook altijd heel erg op Daisy lijken. (ook karakter) Rank en toch stevig.
Spike was aan zijn achterkant té rank, niet ontwikkeld. Maar dat kwam door de HD. Hij heeft op z'n zwaarst 55 kilo gewogen, en toen was hij eigenlijk iets te dik. Gemiddeld 50 en dat paste prima. Daisy woog gemiddeld 38 en dat was netjes voor haar.
Ja Daisy en Kaya leken erg op elkaar, zelfde type een beetje... ook van die kattekoppies :F: Alhoewel Daisy volgens mij
wel iets zachter was dan Kaya?
En idd een reu zit zo rond de 50 kilo, misschien 55 kg, maar 'de mijnuhhhh is 70 kg' dan denk ik altijd 'hmmm, is die dan niet gewoon
15 kilo te zwaar?' :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief

Precies! Dat denk ik dan ook.

Denk idd dat Kaya wel iets pittiger is hoor. Al kon Dais ook haar nukken hebben. Uitgekookt was ze, lukte het niet op de ene manier dan maar op de andere manier proberen! Een bitch op zijn tijd, (durfde wel haar tanden te laten zien, heel sporadisch), maar ook een tutje op zijn tijd, haha.
Grotendeels was ze heel aanhankelijk en makkelijk.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Precies! Dat denk ik dan ook.

Denk idd dat Kaya wel iets pittiger is hoor. Al kon Dais ook haar nukken hebben. Uitgekookt was ze, lukte het niet op de ene manier dan maar op de andere manier proberen! Een bitch op zijn tijd, (durfde wel haar tanden te laten zien, heel sporadisch), maar ook een tutje op zijn tijd, haha.
Grotendeels was ze heel aanhankelijk en makkelijk.
Dat is Kaya ook; ze is eigenlijk ontzettend makkelijk :19: maar dat komt met name door haar enorme baasgerichtheid.
Als ik eens boos op Kaya wordt, dan vindt ze dat vreselijk en komt helemaal onderdanig aangeslopen en probeert het op alle manieren
goed te maken... als ik boos op Puchu wordt, gaat hij met zijn rug naar mij toe zitten 'stom wijf' :pffff: :LOL:
Om maar even het verschil te laten zien, haha. Het heeft beide wat hoor: ik word weleens gestoord van het plakkerige van Kaya die altijd maar alles goed wil doen 'ikke vrouwtje, zie je hoe goed? zie je hoe braaf? en ook weleens getikt van Puchu die zich maar zelden iets aantrekt van een vrouwtje wat het ergens niet mee eens is.
En om beiden kan ik juist ook daardoor enorm in de lach schieten :LOL:

Kaya is alleen moeilijk met andere honden eigenlijk en dan alleen nog als ze naar haar toe komen, want zelf loopt ze nergens op af.
Niets bestaat voor haar, behalve haar eigen roedel, een paar mensen die ze goed kent en uiteraard een bal of stok...
Dus ze is makkelijk, maar wel met een kleine gebruiksaanwijzing :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief

Daisy was ook compleet van de kook als wij kwaad waren op haar. Terwijl Spike dan naar me keek of ik nog meer te mopperen had misschien :mrgreen: , want dan wachtte hij nog wel even... met een lompe kop erbij trekkend :cool2:
Daisy had een hele grote 'will to please', dacht echt na. Spike leefde met de seconde... áls hij al zover kwam :denken:
Ik vond het ook prachtig 2 van die verschillende karakters!
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Inge O schreef:
Caro. schreef:
Biet schreef:Ik zag in Brazilie erg grote Rottweilers, groter dan wat ik in Europa gezien heb. Deze honden waren beslist niet lomp of log, is dit dan die amerikaanse variant?
Of bestaat er ook nog zoiets als een zuid-amerikaanse variant?
De 'Amerikaanse variant' (voor zover je hiervan kan spreken) is de meer gedrongen Rottweiler: vierkanter en een plattere snuit.

Zoiets bijvoorbeeld:
Afbeelding
raar is dat want alle rotties die ik ooit bij cm zag voorbij komen waren net van het rankere type met smallere snuit, meer dit type :denken: :

Afbeelding
Inge, dat is ongeveer de bouw die wijlen onze Hayleigh van ons ook had, bijna als 2 druppels water, de onderste foto bedoel ik dan.
Weet je of dat een teefje of reu is, want Reuen kunnen natuurlijk iets potiger tonen bij de Rotti??!! :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

In Lelystad in het asiel zit een 'echte' Koningsrottweiler (poedel x rottweiler). http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=254609
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:In Lelystad in het asiel zit een 'echte' Koningsrottweiler (poedel x rottweiler). http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=254609

Ik vind 'm best leuk eigenlijk :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”