Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over het ras Welsh Corgi cardigan of pembroke
Moderator: moderatorteam
- Marlouke
- Actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog x Franse basset en een bruine Labrador
- Contacteer:
Vraag over het ras Welsh Corgi cardigan of pembroke
Hoi allemaal,
Denk dat dit een van de websites is waar ik me voor nu even goed kan laten informeren omdat er hier vast genoeg mensen zijn met kennis over deze 2 rassen.
Kan iemand mij het daadwerkelijke verschil uitleggen tussen een cardigan en pembroke? Het is voor mij de bedoeling om misschien in de toekomst een van deze 2 rassen te nemen als gezellig maatje maar ook als sport hond voor de Treibball..
Zijn er ook werklijnen in deze rassen, vindt op internet voornamelijk de show lijnen... Weet iemand eventueel een fokker waar ik me verder door zou kunnen laten informeren?
Hoe ervaren jullie het karakter van deze honden? Trainbaarheid?
Alvast bedankt voor de reacties,... enne mocht er iemand in de buurt wonen van Hilversum met een corgi waarmee ik eens mag Treibball trainen, graag! Tot nu toe helaas nog weinig gezien in deze sport
Denk dat dit een van de websites is waar ik me voor nu even goed kan laten informeren omdat er hier vast genoeg mensen zijn met kennis over deze 2 rassen.
Kan iemand mij het daadwerkelijke verschil uitleggen tussen een cardigan en pembroke? Het is voor mij de bedoeling om misschien in de toekomst een van deze 2 rassen te nemen als gezellig maatje maar ook als sport hond voor de Treibball..
Zijn er ook werklijnen in deze rassen, vindt op internet voornamelijk de show lijnen... Weet iemand eventueel een fokker waar ik me verder door zou kunnen laten informeren?
Alvast bedankt voor de reacties,... enne mocht er iemand in de buurt wonen van Hilversum met een corgi waarmee ik eens mag Treibball trainen, graag! Tot nu toe helaas nog weinig gezien in deze sport
Treibball, het samenwerkingsspel tussen baas & hond! http://www.sportdog.nl
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vraag over het ras Welsh Corgi cardigan of pembroke
Qua uiterlijk: de Cardigan heeft meer toegestane kleuren. Sable en driekleur zoals ook bij de Pembroke, maar ook gestroomd en bluemerle bijvoorbeeld. Verder heeft de Pembroke een wat rechter front, terwijl de Cardigan iets frans hoort te staan meende ik. De Cardigan is ook iets forser dan de Pembroke en de expressie verschilt.
Qua karakter heb ik alleen ervaring met de Cardigan, dat vind ik hele leuke hondjes en doorgaans ook best sportief. Best pittig, maar ook baasgericht mits consequent opgevoed. Het enige wat mij zou tegen houden (bij beide rassen) is die lange rug
Qua karakter heb ik alleen ervaring met de Cardigan, dat vind ik hele leuke hondjes en doorgaans ook best sportief. Best pittig, maar ook baasgericht mits consequent opgevoed. Het enige wat mij zou tegen houden (bij beide rassen) is die lange rug
-
belfi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan - Aantal honden: 0
Voor veder info over de cardigans zie http://www.wccn.nl
Via links kan je je aanmelden op het forum ook zeer informatief.
Ik heb nu zelf voor de 2e keer een Cardi in huis.De 1e een reu is 16 jaar oud geworden en nu heb ik een blue merle teef
van bijna 2 jaar en alles mee zit gaat ze eind van de zomer mama worden.
Het is een hond met karakter een goede werkhond erg intelligent en een clown in huis altijd vrolijk.
Tevens een ras wat op zich oud word wat ook niet onbelangrijk is.
Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat en getest vrij van ziektes.
Ik heb nu zelf voor de 2e keer een Cardi in huis.De 1e een reu is 16 jaar oud geworden en nu heb ik een blue merle teef
Het is een hond met karakter een goede werkhond erg intelligent en een clown in huis altijd vrolijk.
Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat en getest vrij van ziektes.
Laatst gewijzigd door belfi op 27 feb 2012 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

- Marlouke
- Actief
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties, had die website inderdaad ook al een bezocht!
Hoe zit het dan met de lange ruggen en de poten van de corgi? Hernia's etc?
Hoe zit het dan met de lange ruggen en de poten van de corgi? Hernia's etc?
- *Esther
- Zeer actief
Neem eens contact op met deze fokster http://www.welshclans.nl/
Meta Feenstra fokt al jaren Cardigans, werkt met ze en is instructrice behendigheid én treibball.
Koop alsjeblieft wel een pup gefokt volgens de richtlijnen, iemand schrijft dat er bijna geen broodfok is maar dat valt jammerlijk genoeg tegen.
En Cardigans zijn echt heerlijke honden, hier nu ook mijn 2de teefje. En als zij er niet meer mocht zijn, komt er beslist weer een in huis!!
Meta Feenstra fokt al jaren Cardigans, werkt met ze en is instructrice behendigheid én treibball.
Koop alsjeblieft wel een pup gefokt volgens de richtlijnen, iemand schrijft dat er bijna geen broodfok is maar dat valt jammerlijk genoeg tegen.
En Cardigans zijn echt heerlijke honden, hier nu ook mijn 2de teefje. En als zij er niet meer mocht zijn, komt er beslist weer een in huis!!
- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
- Aantal honden: 2
Een hoop is al gezegd en daar ga ik in mee.
Een Cardigan is echt een clown, vrolijk, baasgericht en sportief. De Pembroke is meer statiger en gaat zijn eigen gang.
Onze fokker, Waggerland, heeft meerdere Cardi's en 1 Pem. De Cardi's rollen en stoeien met alles en iedereen en de Pem loopt er lekker in haar eentje bij en snauwt ze af als ze met haar willen stoeien.
Wij liggen dagelijks dubbel om onze Cardi. En zo wild en fel als hij kan stoeien met onze lab of mijn man, zo lief is hij ineens als onze kinderen hem willen aaien.
Wat betreft hun verhoudingen en de sport. Hernia's hoor je heel af en toe wel eens, maar het is niet aan de lopende band dat deze honden het krijgen.
Ze kunnen zeker wel wat hebben als je je bedenkt dat ze van oorsprong koeien moesten herden. Met het nodige wegduiken en ontwijken, ze zijn dan ook razend behendig.
Verder is het imo zoals met elke hond, alles rustig opbouwen en kijken wat de hond het beste ligt. En wat dat betreft is de Cardi wel geschikter voor teamsporten. Ze zijn super baasgericht en werken heel graag voor je.
Werklijnen en showlijnen heb je trouwens niet in de Corgi's. Onze Aslan is er toevallig eentje uit een wat rankere en hogere lijn, maar er is verder geen onderscheid.
Er staat regelmatig een advertentie op marktplaats, daar moet je echt niet kijken. Dit is helaas wel een broodfokker, gelukkig een van de weinige, maar ze zijn er dus wel.
Voor de beste fokkers kan je kijken bij de 2 verenigingen die er zijn: www.wccn.nl en www.nwcc.nl.
Een Cardigan is echt een clown, vrolijk, baasgericht en sportief. De Pembroke is meer statiger en gaat zijn eigen gang.
Onze fokker, Waggerland, heeft meerdere Cardi's en 1 Pem. De Cardi's rollen en stoeien met alles en iedereen en de Pem loopt er lekker in haar eentje bij en snauwt ze af als ze met haar willen stoeien.
Wij liggen dagelijks dubbel om onze Cardi. En zo wild en fel als hij kan stoeien met onze lab of mijn man, zo lief is hij ineens als onze kinderen hem willen aaien.
Wat betreft hun verhoudingen en de sport. Hernia's hoor je heel af en toe wel eens, maar het is niet aan de lopende band dat deze honden het krijgen.
Ze kunnen zeker wel wat hebben als je je bedenkt dat ze van oorsprong koeien moesten herden. Met het nodige wegduiken en ontwijken, ze zijn dan ook razend behendig.
Verder is het imo zoals met elke hond, alles rustig opbouwen en kijken wat de hond het beste ligt. En wat dat betreft is de Cardi wel geschikter voor teamsporten. Ze zijn super baasgericht en werken heel graag voor je.
Werklijnen en showlijnen heb je trouwens niet in de Corgi's. Onze Aslan is er toevallig eentje uit een wat rankere en hogere lijn, maar er is verder geen onderscheid.
Er staat regelmatig een advertentie op marktplaats, daar moet je echt niet kijken. Dit is helaas wel een broodfokker, gelukkig een van de weinige, maar ze zijn er dus wel.
Voor de beste fokkers kan je kijken bij de 2 verenigingen die er zijn: www.wccn.nl en www.nwcc.nl.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

- Lynn85
- Actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
- Contacteer:
Als het puur voor de sport is zou ik gaan voor de pem. En daar dan niet de pure showlijnen, want dan kom je ook verkeerd uit.
De cardigan is de clown en gaat eerst plezier maken en dan werken.
De pembroke is de serieuze en gaat eerst werken en dan plezier maken.
Wat ik bij ons in de gehoorzaamheid zie is dat de pem net wat baasgerichter is dan de cardi.
Maar treibballen gaat in elk geval wel met de cardi. Hester vond dat een superleuk spelletje!
De cardigan is de clown en gaat eerst plezier maken en dan werken.
Wat ik bij ons in de gehoorzaamheid zie is dat de pem net wat baasgerichter is dan de cardi.
Maar treibballen gaat in elk geval wel met de cardi. Hester vond dat een superleuk spelletje!

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
owww wat gaaf!!!belfi schreef:Voor veder info over de cardigans zie http://www.wccn.nl
Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat vrij van ziektes.
RIP Cena
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dat zou wat zijn als ze via DNA kunnen zien of ze vrij zijn van ziektesbelfi schreef: Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat vrij van ziektes.
Cardigans en Pembroke verschillen wel degelijk van elkaar. Ik (logischMarlouke schreef:Hoi allemaal,
Werklijnen zijn er niet echt. Er wordt niet veel meer gewerkt met de Corgi, maar er zijn wel enkele fokkers in Amerika die hun honden echt op de boerderij gebruiken. Maar goed, dat is niet naast de deur
Hier ben ik het toch niet helemaal met je eens LynnLynn85 schreef: De cardigan is de clown en gaat eerst plezier maken en dan werken.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak!*Charlotte schreef: ...Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld...
RIP Cena
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, een soort James, James krijgt niemand mee hahaSannePP schreef:Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak!*Charlotte schreef: ...Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld...
![]()
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Niemand??*Charlotte schreef:Nee, een soort James, James krijgt niemand mee hahaSannePP schreef:Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak!*Charlotte schreef: ...Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld...
![]()
RIP Cena
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ook jij niet hahahaSannePP schreef:Niemand??*Charlotte schreef:Nee, een soort James, James krijgt niemand mee hahaSannePP schreef:Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak!*Charlotte schreef: ...Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld...
![]()
![]()
![]()
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.*Charlotte schreef:In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.:
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
*Charlotte schreef:Nee, ook jij niet hahahaSannePP schreef:Niemand??*Charlotte schreef:Nee, een soort James, James krijgt niemand mee hahaSannePP schreef: Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak!![]()
![]()
![]()
RIP Cena
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijnElly* schreef:en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.*Charlotte schreef:In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.:
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ook stamboom is niet voldoende bewijs*Charlotte schreef:Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijnElly* schreef:en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.*Charlotte schreef:In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.:
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn er dan echt Cardigans die een stamboom hebben maar waarvan beide ouders niet getest zijn op PRA hier in Nederland?Elly* schreef:Maar ook stamboom is niet voldoende bewijs*Charlotte schreef:Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijnElly* schreef:en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.*Charlotte schreef:In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.:
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het momenteel is, maar er zijn altijd fokkers geweest die nooit lid waren van de rasvereniging en geen onderzoek deden. Nakomelingen van hun honden zijn nooit getest. Ik heb geen inzage in de registraties bij de RvB, maar ik ga er maar van uit, dat er nog steeds af en toe met honden gefokt worden, waar nooit onderzoek is gedaan naar PRA (om het maar niet over DM te hebben). Aangezien er jaren geleden veelvuldig dragers gebruikt zijn (toen nog niet bekend) lopen daar nog steeds nakomelingen van rond, met het risico van drager en in het ergste geval lijder.*Charlotte schreef:Zijn er dan echt Cardigans die een stamboom hebben maar waarvan beide ouders niet getest zijn op PRA hier in Nederland?Elly* schreef:Maar ook stamboom is niet voldoende bewijs*Charlotte schreef:Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijnElly* schreef: en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo leer je nog eens watElly* schreef:Ik weet niet hoe het momenteel is, maar er zijn altijd fokkers geweest die nooit lid waren van de rasvereniging en geen onderzoek deden. Nakomelingen van hun honden zijn nooit getest. Ik heb geen inzage in de registraties bij de RvB, maar ik ga er maar van uit, dat er nog steeds af en toe met honden gefokt worden, waar nooit onderzoek is gedaan naar PRA (om het maar niet over DM te hebben). Aangezien er jaren geleden veelvuldig dragers gebruikt zijn (toen nog niet bekend) lopen daar nog steeds nakomelingen van rond, met het risico van drager en in het ergste geval lijder.*Charlotte schreef:Zijn er dan echt Cardigans die een stamboom hebben maar waarvan beide ouders niet getest zijn op PRA hier in Nederland?Elly* schreef:Maar ook stamboom is niet voldoende bewijs*Charlotte schreef: Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijn
- Marlouke
- Actief
- Contacteer:
Pfew een hoop informatie, ontzettend leuk om te lezen! Zal inderdaad eens contact opnemen met die fokker!
Zelf heb ik nog altijd de twijfel tussen een corgi of een BC. Al ben ik bang dat ik een border niet altijd kan bieden wat hij nodig heeft en ik ook heel goed weet wat ik niet leuk vindt aan de borders... terwijl ik dat met de corgi niet heb,, tsja het medische deel van de rug maar denk dat je daar zelf goed rekening mee kan houden als eigenaar... Dat doe ik nu ook met Noa.
Helaas nog maar 2 cardi's op workshop gehad, waaronder inderdaad james
en 1 pem... Nu sprak de cardi's me meer aan omdat ie een stuk "opener" leek en de pem was inderdaad wat serieuzer maar kwam ook wat minder vrolijk over (pfew wat een kynologisch verantwoorde termen weer
)... ! Mja te weinig om goed op af te kunnen gaan dus!
Merken jullie niet aan je corgi's dat ze snel van het snuffelen zijn en wat nonchalant over komen tijdens het werk? Stel je hebt een grote demonstratie.. is een corgi dan in staat om daar hup klaar te staan en aan het werk te gaan? Of is dat jullie inziens geen karakter maar training?
Zelf heb ik nog altijd de twijfel tussen een corgi of een BC. Al ben ik bang dat ik een border niet altijd kan bieden wat hij nodig heeft en ik ook heel goed weet wat ik niet leuk vindt aan de borders... terwijl ik dat met de corgi niet heb,, tsja het medische deel van de rug maar denk dat je daar zelf goed rekening mee kan houden als eigenaar... Dat doe ik nu ook met Noa.
Helaas nog maar 2 cardi's op workshop gehad, waaronder inderdaad james
Merken jullie niet aan je corgi's dat ze snel van het snuffelen zijn en wat nonchalant over komen tijdens het werk? Stel je hebt een grote demonstratie.. is een corgi dan in staat om daar hup klaar te staan en aan het werk te gaan? Of is dat jullie inziens geen karakter maar training?
-
belfi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan - Aantal honden: 0

Het merle meisje nu bijna 2 jaar oud.

Mijn 1e cardi James is 16 jaar oud geworden.
Ik blijf het fantastische honden vinden en een super combi met de Duitse doggen die hier rond lopen.

- Marlouke
- Actief
- Contacteer:
Prachtig!
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat gedeeltelijk wel training. James zou best weleens willen snuffelen, maar doet het niet omdat ik dat niet toesta. Op training is er gewoon geen plaats voor snuffelen en ik verbied dat dus. Maar je moet dan inderdaad wel een hondje hebben wat ook wil trainen met je, dus daar zou ik wel op letten. Wat jij zegt vind ik wel kloppen, ik vind Pembrokes ook altijd minder vrolijk overkomenMarlouke schreef:Pfew een hoop informatie, ontzettend leuk om te lezen! Zal inderdaad eens contact opnemen met die fokker!
Helaas nog maar 2 cardi's op workshop gehad, waaronder inderdaad jamesen 1 pem... Nu sprak de cardi's me meer aan omdat ie een stuk "opener" leek en de pem was inderdaad wat serieuzer maar kwam ook wat minder vrolijk over (pfew wat een kynologisch verantwoorde termen weer
)... ! Mja te weinig om goed op af te kunnen gaan dus!
@Belfi, jij hebt ook een James gehad dus, leuk!
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jouw Merle meisje nou eens kindjes maakt met Charlotte's James he...belfi schreef:
Het merle meisje nu bijna 2 jaar oud.
Mijn 1e cardi James is 16 jaar oud geworden.
Ik blijf het fantastische honden vinden en een super combi met de Duitse doggen die hier rond lopen.
RIP Cena
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Hier ook een Cardigan!
Apple is ruim een jaar, en is een heel vrolijk en blij hondje, en dat merkt iedereen om je heen ook, worden eigenlijk pardoes vrolijk van d'r. Maar het is best een felle donder die prima weet hoe en wanneer ze dingen wil, iets wat je niet moet onderschatten. Ze vind het super leuk om dingen te leren en heeft het zo door, maar even testen of het ook niet anders kan hoort er ook wel bij. Ik hou trouwens niet echt rekening met de rug en dergelijke, maar dat komt ook omdat ze zelf vrij hoog op de poten staat en ze van zichzelf een heel soepel en bewegelijk hondje is. Er zit me een partij energie in waar je u tegen zegt!

Apple is ruim een jaar, en is een heel vrolijk en blij hondje, en dat merkt iedereen om je heen ook, worden eigenlijk pardoes vrolijk van d'r. Maar het is best een felle donder die prima weet hoe en wanneer ze dingen wil, iets wat je niet moet onderschatten. Ze vind het super leuk om dingen te leren en heeft het zo door, maar even testen of het ook niet anders kan hoort er ook wel bij. Ik hou trouwens niet echt rekening met de rug en dergelijke, maar dat komt ook omdat ze zelf vrij hoog op de poten staat en ze van zichzelf een heel soepel en bewegelijk hondje is. Er zit me een partij energie in waar je u tegen zegt!

- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hallo appeltje!
Het lijkt dat ze een beetje begint te vullen!
Het lijkt dat ze een beetje begint te vullen!
- Marlouke
- Actief
- Contacteer:
Mooie bouw heeft apple, ziet er sportief uit! Bij welke fokker komt ze vandaan?
Overigens bedankt voor alle waarschuwingen met broodfok/marktplaats.. Maar wees niet bang dat zal zeker niet gebeuren! Heb nu zelf ook een lab die 3 jaar lang als broedmachine is gebruikt dus weet hoe ernstig dit kan zijn!
Overigens bedankt voor alle waarschuwingen met broodfok/marktplaats.. Maar wees niet bang dat zal zeker niet gebeuren! Heb nu zelf ook een lab die 3 jaar lang als broedmachine is gebruikt dus weet hoe ernstig dit kan zijn!
- Marlouke
- Actief
- Contacteer:
Hier tot nu toe dus veel cardigans! Is er niet een keer een corgi dag ergens ofzo?
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wandelingen en clubdagen vind je op de agenda van de clubs. Deze staan op hun website.