Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over het ras Welsh Corgi cardigan of pembroke

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marlouke
Actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog x Franse basset en een bruine Labrador
Contacteer:

Vraag over het ras Welsh Corgi cardigan of pembroke

Ongelezen bericht door Marlouke »

Hoi allemaal,

Denk dat dit een van de websites is waar ik me voor nu even goed kan laten informeren omdat er hier vast genoeg mensen zijn met kennis over deze 2 rassen.

Kan iemand mij het daadwerkelijke verschil uitleggen tussen een cardigan en pembroke? Het is voor mij de bedoeling om misschien in de toekomst een van deze 2 rassen te nemen als gezellig maatje maar ook als sport hond voor de Treibball..

Zijn er ook werklijnen in deze rassen, vindt op internet voornamelijk de show lijnen... Weet iemand eventueel een fokker waar ik me verder door zou kunnen laten informeren?
Hoe ervaren jullie het karakter van deze honden? Trainbaarheid?

Alvast bedankt voor de reacties,... enne mocht er iemand in de buurt wonen van Hilversum met een corgi waarmee ik eens mag Treibball trainen, graag! Tot nu toe helaas nog weinig gezien in deze sport
Treibball, het samenwerkingsspel tussen baas & hond! http://www.sportdog.nl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vraag over het ras Welsh Corgi cardigan of pembroke

Ongelezen bericht door Maeve »

Qua uiterlijk: de Cardigan heeft meer toegestane kleuren. Sable en driekleur zoals ook bij de Pembroke, maar ook gestroomd en bluemerle bijvoorbeeld. Verder heeft de Pembroke een wat rechter front, terwijl de Cardigan iets frans hoort te staan meende ik. De Cardigan is ook iets forser dan de Pembroke en de expressie verschilt.

Qua karakter heb ik alleen ervaring met de Cardigan, dat vind ik hele leuke hondjes en doorgaans ook best sportief. Best pittig, maar ook baasgericht mits consequent opgevoed. Het enige wat mij zou tegen houden (bij beide rassen) is die lange rug :ugh:
belfi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door belfi »

Voor veder info over de cardigans zie http://www.wccn.nl
Via links kan je je aanmelden op het forum ook zeer informatief.

Ik heb nu zelf voor de 2e keer een Cardi in huis.De 1e een reu is 16 jaar oud geworden en nu heb ik een blue merle teef
van bijna 2 jaar en alles mee zit gaat ze eind van de zomer mama worden.
Het is een hond met karakter een goede werkhond erg intelligent en een clown in huis altijd vrolijk.
Tevens een ras wat op zich oud word wat ook niet onbelangrijk is.
Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat en getest vrij van ziektes.
Laatst gewijzigd door belfi op 27 feb 2012 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marlouke
Actief
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties, had die website inderdaad ook al een bezocht!

Hoe zit het dan met de lange ruggen en de poten van de corgi? Hernia's etc?
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Neem eens contact op met deze fokster http://www.welshclans.nl/
Meta Feenstra fokt al jaren Cardigans, werkt met ze en is instructrice behendigheid én treibball.

Koop alsjeblieft wel een pup gefokt volgens de richtlijnen, iemand schrijft dat er bijna geen broodfok is maar dat valt jammerlijk genoeg tegen.

En Cardigans zijn echt heerlijke honden, hier nu ook mijn 2de teefje. En als zij er niet meer mocht zijn, komt er beslist weer een in huis!!
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Een hoop is al gezegd en daar ga ik in mee.
Een Cardigan is echt een clown, vrolijk, baasgericht en sportief. De Pembroke is meer statiger en gaat zijn eigen gang.
Onze fokker, Waggerland, heeft meerdere Cardi's en 1 Pem. De Cardi's rollen en stoeien met alles en iedereen en de Pem loopt er lekker in haar eentje bij en snauwt ze af als ze met haar willen stoeien.

Wij liggen dagelijks dubbel om onze Cardi. En zo wild en fel als hij kan stoeien met onze lab of mijn man, zo lief is hij ineens als onze kinderen hem willen aaien.

Wat betreft hun verhoudingen en de sport. Hernia's hoor je heel af en toe wel eens, maar het is niet aan de lopende band dat deze honden het krijgen.
Ze kunnen zeker wel wat hebben als je je bedenkt dat ze van oorsprong koeien moesten herden. Met het nodige wegduiken en ontwijken, ze zijn dan ook razend behendig.
Verder is het imo zoals met elke hond, alles rustig opbouwen en kijken wat de hond het beste ligt. En wat dat betreft is de Cardi wel geschikter voor teamsporten. Ze zijn super baasgericht en werken heel graag voor je.
Werklijnen en showlijnen heb je trouwens niet in de Corgi's. Onze Aslan is er toevallig eentje uit een wat rankere en hogere lijn, maar er is verder geen onderscheid.

Er staat regelmatig een advertentie op marktplaats, daar moet je echt niet kijken. Dit is helaas wel een broodfokker, gelukkig een van de weinige, maar ze zijn er dus wel.
Voor de beste fokkers kan je kijken bij de 2 verenigingen die er zijn: www.wccn.nl en www.nwcc.nl.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
Lynn85
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lynn85 »

Als het puur voor de sport is zou ik gaan voor de pem. En daar dan niet de pure showlijnen, want dan kom je ook verkeerd uit.

De cardigan is de clown en gaat eerst plezier maken en dan werken.
De pembroke is de serieuze en gaat eerst werken en dan plezier maken.

Wat ik bij ons in de gehoorzaamheid zie is dat de pem net wat baasgerichter is dan de cardi.
Maar treibballen gaat in elk geval wel met de cardi. Hester vond dat een superleuk spelletje!
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

belfi schreef:Voor veder info over de cardigans zie http://www.wccn.nl
Via links kan je je aanmelden op het forum ook zeer informatief.

Ik heb nu zelf voor de 2e keer een Cardi in huis.De 1e een reu is 16 jaar oud geworden en nu heb ik een blue merle teef
van bijna 2 jaar en alles mee zit gaat ze eind van de zomer mama worden.

Het is een hond met karakter een goede werkhond erg intelligent en een clown in huis altijd vrolijk.
Tevens een ras wat op zich oud word wat ook niet onbelangrijk is.
Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat vrij van ziektes.
owww wat gaaf!!! :I:
RIP Cena :roos:
    *Charlotte
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
    Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

belfi schreef: Gelukkig zit er in dit ras weinig of geen broodfok en kan je alleen een pup aanschaffen via de rasvereniging,deze pups zijn via DNA certificaat vrij van ziektes.
    Dat zou wat zijn als ze via DNA kunnen zien of ze vrij zijn van ziektes :wink: Nee, dat klopt natuurlijk niet. DM is de ziekte bij de Corgi's waarop kan worden gecontroleerd via DNA en uit twee vrije ouders worden ook vrije pups geboren. In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.
    Marlouke schreef:Hoi allemaal,

Denk dat dit een van de websites is waar ik me voor nu even goed kan laten informeren omdat er hier vast genoeg mensen zijn met kennis over deze 2 rassen.

Kan iemand mij het daadwerkelijke verschil uitleggen tussen een cardigan en pembroke? Het is voor mij de bedoeling om misschien in de toekomst een van deze 2 rassen te nemen als gezellig maatje maar ook als sport hond voor de Treibball..

Zijn er ook werklijnen in deze rassen, vindt op internet voornamelijk de show lijnen... Weet iemand eventueel een fokker waar ik me verder door zou kunnen laten informeren?
    Hoe ervaren jullie het karakter van deze honden? Trainbaarheid?

Alvast bedankt voor de reacties,... enne mocht er iemand in de buurt wonen van Hilversum met een corgi waarmee ik eens mag Treibball trainen, graag! Tot nu toe helaas nog weinig gezien in deze sport
    Cardigans en Pembroke verschillen wel degelijk van elkaar. Ik (logisch :wink: ) vind de Cardi veel leuker dan de Pem. Het uiterlijk verschilt, maar karakter ook. Cardi's houden veel meer van ''ruw'' spelen dan de Pem, ze bijten elkaar graag in de vachten en Pems hebben dat minder graag. Cardigans vinden het geweldig om hard achter elkaar aan te rennen, terwijl de Pembroke ook in het spelen veel serieuzer is. Cardigans kunnen weleens achter wat wild aangaan, Pembrokes hebben die neiging veel minder. Daarentegen blaffen de Pems veel meer dan de Cardi's. Cardigans kunnen wat gereserveerder zijn naar vreemden, Pembrokes vinden iedereen wel leuk. Ik vind de Cardigan gewoon veel minder serieus dan de Pembroke en vind het een geweldig ras. Ze zijn lief, actief, maar in huis rustig als je genoeg met ze doet. Ze maken je altijd aan het lachen en ik vind dat ze zich erg makkelijk aanpassen aan alles. Wel vind ik het geen gemakkelijk ras om op te voeden, mijn Cardigan is een pittig hondje en ik heb er een flinke kluif aan gehad :lol1: Nu hij 2,5 is kan ik met hem lezen en schrijven. Er zit wel enige mate van een eigen willetje in het ras, maar ik loop obediencewedstrijden met mijn Cardi en dat doet hij hartstikke leuk. Ze zijn wel gemaakt om te werken en ik vind dat je ze die uitdaging ook moet bieden, maar dat is bij jou geen probleem denk ik :wink: Je hebt James weleens gezien toch op een workshop treibball?

Werklijnen zijn er niet echt. Er wordt niet veel meer gewerkt met de Corgi, maar er zijn wel enkele fokkers in Amerika die hun honden echt op de boerderij gebruiken. Maar goed, dat is niet naast de deur :wink: Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld :lol1: James is erg trainbaar, vindt niets leuker dan aan het werk gaan (als ik zeg ''trainen'' komt hij meteen aangelopen). Wij doen obedience, schapendrijven en frisbee. Als er iemand is die je het verschil tussen een Pembroke en een Cardigan goed kan uitleggen is het de fokker van James, Waggerland, zoals Jessica al zegt. Succes met de zoektocht :ok: Op James' blog kan je eens lezen hoe zo'n Cardi nu in het dagelijks leven is :wink: http://www.cardiganjames.blogspot.com
    Lynn85 schreef: De cardigan is de clown en gaat eerst plezier maken en dan werken.
    De pembroke is de serieuze en gaat eerst werken en dan plezier maken.
    Hier ben ik het toch niet helemaal met je eens Lynn :wink: Het is ook maar net wat je eist van je hond. Ik eis dat James tijdens het werken zijn aandacht bij mij heeft en ik geef hem de ruimte niet om eerst plezier te gaan maken. Dat zou hij misschien wel willen, maar gebeuren doet het niet. Ik las laatst ook ergens dat iemand met een Cardigan het maar niets vond dat ze in het bos drie keer moest roepen voordat hij aangelijnd kon worden; ik herken dat totaal niet van James. Het is ook maar net wat er tegenover staat denk ik en hoe leuk je de dingen maakt. Ik denk dat een Cardigan perfect zou zijn voor treibball en dat ze het zelfs beter doen dan een Pembroke, juist omdat de Cardigan daar meer de lol van gaat inzien, mijns inziens. En als ze iets leuk vinden, dan gaan ze er ook voor, tenminste die van mij wel :mrgreen:
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

*Charlotte schreef: ...Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld :lol1: ...
    Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak! :neenee: :jank:
      *Charlotte
      Zeer actief
      Contacteer:

SannePP schreef:
      *Charlotte schreef: ...Als je een hondje zoekt waar je mee wilt werken moet je gewoon een hondje zoeken waar wat pit in zit. Een James bijvoorbeeld :lol1: ...
      Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak! :neenee: :jank:
      Nee, een soort James, James krijgt niemand mee haha :engel:
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

*Charlotte schreef:
      SannePP schreef:
      Niemand?? :engel: :engel: :engel:
        *Charlotte
        Zeer actief
        Contacteer:

SannePP schreef:
        *Charlotte schreef:
        SannePP schreef:
        Nee, ook jij niet hahaha :lol1:
        Elly*
        Zeer actief
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

*Charlotte schreef:In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.:
        en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

*Charlotte schreef:
        SannePP schreef:
        *Charlotte schreef:
        SannePP schreef: Hey! Ga je James nu zo maar aan een ander weggeven? Dat was niet de afspraak! :neenee: :jank:
        Nee, ook jij niet hahaha :lol1:
        :jank: :cry: :jank:
          *Charlotte
          Zeer actief
          Contacteer:

Elly* schreef:
          *Charlotte schreef:In Nederland zijn alle Cardigans ook PRA vrij omdat alle ouders ook vrij zijn. Er is ook niet ''de'' rasvereniging, er zijn er twee en er worden wel degelijk ongeteste pups op marktplaats aangeboden.:
          en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.
          Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijn :wink:
          Elly*
          Zeer actief
          Contacteer:

*Charlotte schreef:
          Elly* schreef:
          Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijn :wink:
          Maar ook stamboom is niet voldoende bewijs :wink:
          *Charlotte
          Zeer actief
          Contacteer:

Elly* schreef:
          *Charlotte schreef:
          Elly* schreef:
          Zijn er dan echt Cardigans die een stamboom hebben maar waarvan beide ouders niet getest zijn op PRA hier in Nederland?
          Elly*
          Zeer actief
          Contacteer:

*Charlotte schreef:
          Elly* schreef:
          *Charlotte schreef:
          Elly* schreef: en die pups van Marktplaats kunnen inderdaad PRA hebben, aangezien ouders niet getest zijn, of niet bewezen via vererving vrij zijn.
          Zijn er dan echt Cardigans die een stamboom hebben maar waarvan beide ouders niet getest zijn op PRA hier in Nederland?
          Ik weet niet hoe het momenteel is, maar er zijn altijd fokkers geweest die nooit lid waren van de rasvereniging en geen onderzoek deden. Nakomelingen van hun honden zijn nooit getest. Ik heb geen inzage in de registraties bij de RvB, maar ik ga er maar van uit, dat er nog steeds af en toe met honden gefokt worden, waar nooit onderzoek is gedaan naar PRA (om het maar niet over DM te hebben). Aangezien er jaren geleden veelvuldig dragers gebruikt zijn (toen nog niet bekend) lopen daar nog steeds nakomelingen van rond, met het risico van drager en in het ergste geval lijder.
          *Charlotte
          Zeer actief
          Contacteer:

Elly* schreef:
          *Charlotte schreef:
          Elly* schreef:
          *Charlotte schreef: Ja, dat klopt natuurlijk, ik bedoelde ook alle Cardigans met stamboom zijn PRA vrij, maar inderdaad, niet alle Cardigans hoeven vrij te zijn :wink:
          Ik weet niet hoe het momenteel is, maar er zijn altijd fokkers geweest die nooit lid waren van de rasvereniging en geen onderzoek deden. Nakomelingen van hun honden zijn nooit getest. Ik heb geen inzage in de registraties bij de RvB, maar ik ga er maar van uit, dat er nog steeds af en toe met honden gefokt worden, waar nooit onderzoek is gedaan naar PRA (om het maar niet over DM te hebben). Aangezien er jaren geleden veelvuldig dragers gebruikt zijn (toen nog niet bekend) lopen daar nog steeds nakomelingen van rond, met het risico van drager en in het ergste geval lijder.
          Zo leer je nog eens wat :wink: Da's ook wat :ugh:
          Marlouke
          Actief
          Contacteer:

Pfew een hoop informatie, ontzettend leuk om te lezen! Zal inderdaad eens contact opnemen met die fokker!
          Zelf heb ik nog altijd de twijfel tussen een corgi of een BC. Al ben ik bang dat ik een border niet altijd kan bieden wat hij nodig heeft en ik ook heel goed weet wat ik niet leuk vindt aan de borders... terwijl ik dat met de corgi niet heb,, tsja het medische deel van de rug maar denk dat je daar zelf goed rekening mee kan houden als eigenaar... Dat doe ik nu ook met Noa.
          Helaas nog maar 2 cardi's op workshop gehad, waaronder inderdaad james ;) en 1 pem... Nu sprak de cardi's me meer aan omdat ie een stuk "opener" leek en de pem was inderdaad wat serieuzer maar kwam ook wat minder vrolijk over (pfew wat een kynologisch verantwoorde termen weer ;) )... ! Mja te weinig om goed op af te kunnen gaan dus!

Merken jullie niet aan je corgi's dat ze snel van het snuffelen zijn en wat nonchalant over komen tijdens het werk? Stel je hebt een grote demonstratie.. is een corgi dan in staat om daar hup klaar te staan en aan het werk te gaan? Of is dat jullie inziens geen karakter maar training?
          belfi
          Vaste gebruiker
          Mijn ras(sen): Duitse Dog
          Welsh corgi Cardigan
          Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door belfi »

Afbeelding

Het merle meisje nu bijna 2 jaar oud.

Afbeelding

Mijn 1e cardi James is 16 jaar oud geworden.

Ik blijf het fantastische honden vinden en een super combi met de Duitse doggen die hier rond lopen.
          Afbeelding
          Marlouke
          Actief
          Contacteer:

Prachtig!
          *Charlotte
          Zeer actief
          Contacteer:

Marlouke schreef:Pfew een hoop informatie, ontzettend leuk om te lezen! Zal inderdaad eens contact opnemen met die fokker!
          Zelf heb ik nog altijd de twijfel tussen een corgi of een BC. Al ben ik bang dat ik een border niet altijd kan bieden wat hij nodig heeft en ik ook heel goed weet wat ik niet leuk vindt aan de borders... terwijl ik dat met de corgi niet heb,, tsja het medische deel van de rug maar denk dat je daar zelf goed rekening mee kan houden als eigenaar... Dat doe ik nu ook met Noa.
          Helaas nog maar 2 cardi's op workshop gehad, waaronder inderdaad james ;) en 1 pem... Nu sprak de cardi's me meer aan omdat ie een stuk "opener" leek en de pem was inderdaad wat serieuzer maar kwam ook wat minder vrolijk over (pfew wat een kynologisch verantwoorde termen weer ;) )... ! Mja te weinig om goed op af te kunnen gaan dus!

Merken jullie niet aan je corgi's dat ze snel van het snuffelen zijn en wat nonchalant over komen tijdens het werk? Stel je hebt een grote demonstratie.. is een corgi dan in staat om daar hup klaar te staan en aan het werk te gaan? Of is dat jullie inziens geen karakter maar training?
          Ik vind dat gedeeltelijk wel training. James zou best weleens willen snuffelen, maar doet het niet omdat ik dat niet toesta. Op training is er gewoon geen plaats voor snuffelen en ik verbied dat dus. Maar je moet dan inderdaad wel een hondje hebben wat ook wil trainen met je, dus daar zou ik wel op letten. Wat jij zegt vind ik wel kloppen, ik vind Pembrokes ook altijd minder vrolijk overkomen :wink: De rug let ik niet zo op moet ik zeggen; ik weet dat er mensen zijn die hun hond niet laten springen, maar mijns inziens moet een gezonde hond dat gewoon aankunnen. Moet je eens kijken hoe wild Cardis onderling spelen! James maakt ook regelmatig koprollen en dat moet ook gewoon kunnen. Ik ben van mening dat als ze aanleg hebben om een hernia te krijgen, ze dat toch wel krijgen wat je ze ook laat doen of juist niet laat doen. Natuurlijk laat ik James niet van een meter hoog springen, maar van de bank af mag gewoon van mij. In Amerika en Scandinavie wordt er ook veel behendigheid gedaan met de Cardigan en dat kan best met die rug, als ze maar volgroeid en goed bespierd zijn.

@Belfi, jij hebt ook een James gehad dus, leuk!
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

belfi schreef:Afbeelding

Het merle meisje nu bijna 2 jaar oud.

Afbeelding

Mijn 1e cardi James is 16 jaar oud geworden.

Ik blijf het fantastische honden vinden en een super combi met de Duitse doggen die hier rond lopen.
          Als jouw Merle meisje nou eens kindjes maakt met Charlotte's James he... :I: :I: :I: Owww dan wil ik er 1! Of 2! Of 3! Of 4!!! (nee nee nee, ik heb echt geen tijd en plaats voor een derde hond... maar owwww wat zijn ze leuk!)
            Brindlecardi
            Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier ook een Cardigan!
            Apple is ruim een jaar, en is een heel vrolijk en blij hondje, en dat merkt iedereen om je heen ook, worden eigenlijk pardoes vrolijk van d'r. Maar het is best een felle donder die prima weet hoe en wanneer ze dingen wil, iets wat je niet moet onderschatten. Ze vind het super leuk om dingen te leren en heeft het zo door, maar even testen of het ook niet anders kan hoort er ook wel bij. Ik hou trouwens niet echt rekening met de rug en dergelijke, maar dat komt ook omdat ze zelf vrij hoog op de poten staat en ze van zichzelf een heel soepel en bewegelijk hondje is. Er zit me een partij energie in waar je u tegen zegt!

Afbeelding

Afbeelding
            Elly*
            Zeer actief
            Contacteer:

Hallo appeltje!
            Het lijkt dat ze een beetje begint te vullen!
            Marlouke
            Actief
            Contacteer:

Mooie bouw heeft apple, ziet er sportief uit! Bij welke fokker komt ze vandaan?

Overigens bedankt voor alle waarschuwingen met broodfok/marktplaats.. Maar wees niet bang dat zal zeker niet gebeuren! Heb nu zelf ook een lab die 3 jaar lang als broedmachine is gebruikt dus weet hoe ernstig dit kan zijn!
            Marlouke
            Actief
            Contacteer:

Hier tot nu toe dus veel cardigans! Is er niet een keer een corgi dag ergens ofzo?
            Elly*
            Zeer actief
            Contacteer:

Wandelingen en clubdagen vind je op de agenda van de clubs. Deze staan op hun website.
            Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”