Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje van Amy aan het speuren

Moderator: moderatorteam

Ankefoto
Actief
Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Filmpje van Amy aan het speuren

Ongelezen bericht door Ankefoto »

Hallo,

Vandaag zijn we weer wezen speuren en ik denk laat ik eens een spoortje filmen. Het is niet zo'n interessant spoor, hij is ong 250meter lang en recht (want links was een sloot en rechts bramenstruiken) en we zijn nog maar beginnertjes, dus we houden het simpel.

We hadden 2 opdrachten in dit spoor: De eerste was om ergens op het spoor stil te staan en een minuutje wachten en dan weer verder gaan, en kijken of de hond dit zou opmerken. De tweede opdracht was om het speeltje (het eindpunt van het spoor) te begraven ipv gewoon neerleggen.

Let niet op hoe amateuristisch het filmpje gemonteerd is, dit doe ik voor het eerst haha! Het filmpje duurt anderhalve minuut. Vooral op het begin is het leuk hoe Amy wegschiet als ik haar het commando gegeven heb (die je overigens niet kunt horen omdat ik er een muziekje over heb gedaan :tongue: ) Dat doet ze altijd, echt leuk! :love:

http://youtu.be/NwMqnC8MeBc
Afbeelding
Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Filmpje van Amy aan het speuren

Ongelezen bericht door ranetje »

Hartstikke leuk :ok:
Speurde ze op jouw voetstappen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cesara
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, kooikerhondje en bassethound
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cesara »

ziet er goed uit, ze heeft er zeker plezier in
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ahhh leuk...daar liggen heel wat spoortjes ook van ons (lang geleden). Maar ze speurt mooi hoor en goed tempo ook. Boris wil altijd rennent speuren...en ik er maar achteraan hobbelen...pff
ze is trots als ze het gevonden heeft!
Afbeelding
Ankefoto
Actief
Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ankefoto »

Bedankt! :ok:
ranetje schreef:Hartstikke leuk :ok:
Speurde ze op jouw voetstappen?
Dankje! Nou niet zozeer mijn voetstappen, hoewel dat er ook wel mee te maken heeft. Als je loopt verlies je continu huidschilfers (gemiddeld wel 10.000 per min!), die langzaam richting de grond dwarrelen. Je laat op die manier een spoor achter, die wij zelf niet kunnen waarnemen, maar honden wel degelijk! En daar hoef je echt geen speciaal ras voor te hebben, kijk maar naar die van mij haha!
cesara schreef:ziet er goed uit, ze heeft er zeker plezier in
Jaaaahh ze vind het zeker leuk! :D
Marlieke met Boris schreef:ahhh leuk...daar liggen heel wat spoortjes ook van ons (lang geleden). Maar ze speurt mooi hoor en goed tempo ook. Boris wil altijd rennent speuren...en ik er maar achteraan hobbelen...pff
ze is trots als ze het gevonden heeft!
Dankje! Ze heeft ook weleens een paar keer gerend, dat vond ik maar niks haha! Dat hou ik misschien 5 sec vol en dan ben ik buiten adem haha!
Ja je ziet het goed he dat ze blij is met haar "prooi" Ze kijkt dan ook zo leuk op naar mij van "kijk dan!"
Afbeelding
Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”