Lief schreef:Ik woon in Ambacht. Mijn honden zijn in principe stabiel, maar het ligt wel heel sterk aan de mate van tandengeblikker/ geherrie of bepaald gedrag geaccepteerd wordt.
Ik ben wel benieuwd hoe je nu door ambacht heen laveert, want het is nu niet bepaald hondarm hier.

Ik heb misschien een te negatief beeld geschetst van mijn hond(en). Ik kan prima met ze lopen, ook kom ik in de Sandeling [losloopgebied], maar als er andere honden zijn dan ga ik niet naar het hondenstrandje. Ook loop ik regelmatig het veld in als er een hond over het pad loopt. Mijn honden blijven bij mij en luisteren eigenlijk erg goed. 'Probleem' is als er andere honden dan komen buurten: hen wordt duidelijk gemaakt dat ze niet welkom zijn [met een indrukwekkende blaf/grom maar de onzekerheid klinkt er doorheen] blijft de hond staan, dan gebeurt er niks. Meestal snuffelt Walker even en blijft Jack blaffen en komt snel als ik haar roep, maar rent de hond weg dan gaan ze er achteraan. Jack komt onmiddellijk terug als ik haar roep, maar Walker vindt het leuk en rent nog even door. De meeste honden rennen harder, dus geeft ze het snel op. Ik maak, als het kan, een ruime bocht om andere honden en anders zorg ik ervoor dat een hond die mij tegemoet komt niet vlak langs Jack loopt, mar dat ik ertusssen loop. Daarnaast kan ik de hondjes fysiek goed aan, ik hoef mezelf niet om een lantaarnpaal te slingeren om te vast te kunnen houden.

Dus als je een keertje zin hebt om met cockers (aangelijnd) te wandelen, hoor ik het graag.
http://youtu.be/lwXl3szVYW4
In dit filmpje zie jullie een beetje haar gedrag. Ondanks de kalmerende signalen van de andere hond, blijft ze opgewonden en in de blafstand. Ze hoeft van mij echt niet te spelen met andere honden, maar het zou fantastisch zijn als ze leert om langs andere honden te lopen en niet te reageren. Het blijven staan werkt extra op haar gemoed achter iemand aanlopen gaat meestal wel goed.
Daarnet was het spitsuur, want ik denk dat we wel 15 honden zijn tegengekomen en bij de ene reageert ze heftig en op een andere nauwelijks. Als ze een taak heeft [bv zoeken] dan reageert ze ook niet, heel lang heeft het goed gewerkt om een speelkip in haar bek te houden en dat werkt nu veel minder goed. Eigenlijk moet ze constant een taak hebben, maar zoveel fantasie heb ik nu ook weer niet.
http://youtu.be/QZIdBqrOaYA Hier nog even een leuk filmpje van Jack, want het lijkt nu net alsof ze geen leuke hond is. Het is een fantastische lieve hond, die heel graag dingen voor ons doet. Maar blijkbaar ben ik niet in staat om haar zoveel veiligheid te bieden dat zij zich niet meer hoeft te verdedigen...ofzo...
@Canisiameissie: lijkt me hartstikke leuk om te lopen! PB me maar als je echt een afspraak kan maken, ik kan best wel vaak.