Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd omgeving H.I. Ambacht e.o.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Ceetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Hulp gevraagd omgeving H.I. Ambacht e.o.

Ongelezen bericht door Ceetje »

Ik ben op zoek naar mensen met rustige, stabiele honden die het leuk vinden om voor onze cockers een soort trainingsomgeving te vormen. We hebben Jack en Walker (beide teef) uit het asiel gehaald al vanaf het begin valt Jack uit naar andere honden. Het is een heel onzekere hond die ooit geleerd heeft dat de aanval de beste verdediging is en helaas .... Dat klopt. :lol1: Walker is socialer, maar komt voor haar 'zus' op. Ze hebben al veel honden samen verjaagd. In het dagelijks leven komen we maar weinig mensen tegen die tijd /stabiele honden / zin hebben om eens een paar keer langs elkaar te lopen, naast elkaar zitten etc. gewoon in de buurt van andere honden zijn waarin ze positieve ervaringen kunnen opdoen.
We wandelen af en toe met een kooiker en ook wel eens met twee andere cockers en dat gaat na een korte tijd goed, omdat alle bazen kalm zijn en de honden stabiel. Voor alle duidelijkheid: een aanval van Jack klinkt spectaculair en gaat gepaard met tandengeblikker, maar er zijn nog nooit gaatjes in andere honden gevallen.
Wij wonen in Ambacht, maar ik kom graag naar Zwijndrecht, Ridderkerk, Barendrecht of Dordrecht.
Ik hoor graag van jullie :zwaai
Ceetje
geregistreerd lid

Re: Hulp gevraagd omgeving H.I. Ambacht e.o.

Helemaal niemand?
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik woon vrij dichtbij en ushi is een stabiele hond, maar ik ga haar niet met opzet bij uitvallende honden laten. Sorry..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

Ongelezen bericht door canisia meissie »

Ik wil wel eens een keer helpen met mijn teef als ze niet meer loops is.
Ik heb ook heel veel baat gehad met mensen die mij ermee wilden helpen met mijn andere hond. Ik ben er nog lang niet maar het is wel lekker als je af en toe eens met iemand kan wandelen.
Ik heb ooit eens een advertentie gezet op marktplaats en daar hebben toch wel wat mensen op gereageerd.
Ceetje
geregistreerd lid

Hoi Canisia meissie, bedankt voor het aanbod en de tip van marktplaats. Helaas is Hoogvliet niet echt naast de deur. Ik had gehoopt dat er mensen in de buurt waren waar ik eens mee trainen en dat mijn hond niet de ervaring heeft 'Ik blaf, dus de andere hond gaat weg' wat zij wel altijd heeft als we mensen alleen maar tegenkomen.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik woon in Ambacht. Mijn honden zijn in principe stabiel, maar het ligt wel heel sterk aan de mate van tandengeblikker/ geherrie of bepaald gedrag geaccepteerd wordt.
Ik ben wel benieuwd hoe je nu door ambacht heen laveert, want het is nu niet bepaald hondarm hier.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Sorry, woon er zeker een uur rijden vandaan en ik heb een opgroeiende pup.
Heb je niks aan..
Hoop dat iemand je kan helpen!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik woon ook te ver, ik heb een pracht van een stabiele hond die echt niets vinds van uitvallende hondjes :mrgreen:
Ik wens je succes met het vinden van oefenhonden. :ok:
Afbeelding
canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

Ongelezen bericht door canisia meissie »

Ik kom wel regelmatig in Dordt maar dan is mijn andere hond mee. Ik kan wel eens die kant opkomen met Canisia dan neem ik wel een afslag eerder en dan laat ik de andere hond gewoon in de auto.
Ik heb het met de reu ook heel erg, altijd succes als ik maar blaf gaan ze weg zoniet blaf en grom ik nog harder en af en toe ook nog omhoog komen.
Ik heb eens met iemand afgesproken waarvan zijn hond dat ook had we hadden afgesproken ergens in het midden af te spreken en samen verder op te lopen en na een paar min liepen ze gewoon rustig mee zonder getrek en geblaf.
Je moet heel veel geluk hebben als mensen dat voor je wil doen. Binnenkort zet ik ook weer een advertentie het is ook leuk om met nieuwe mensen te gaan wandelen die het niet normaal vinden dat de honden gewoon los moeten kunnen.
Ceetje
geregistreerd lid

Lief schreef:Ik woon in Ambacht. Mijn honden zijn in principe stabiel, maar het ligt wel heel sterk aan de mate van tandengeblikker/ geherrie of bepaald gedrag geaccepteerd wordt.
Ik ben wel benieuwd hoe je nu door ambacht heen laveert, want het is nu niet bepaald hondarm hier.
:lol1: Ik heb misschien een te negatief beeld geschetst van mijn hond(en). Ik kan prima met ze lopen, ook kom ik in de Sandeling [losloopgebied], maar als er andere honden zijn dan ga ik niet naar het hondenstrandje. Ook loop ik regelmatig het veld in als er een hond over het pad loopt. Mijn honden blijven bij mij en luisteren eigenlijk erg goed. 'Probleem' is als er andere honden dan komen buurten: hen wordt duidelijk gemaakt dat ze niet welkom zijn [met een indrukwekkende blaf/grom maar de onzekerheid klinkt er doorheen] blijft de hond staan, dan gebeurt er niks. Meestal snuffelt Walker even en blijft Jack blaffen en komt snel als ik haar roep, maar rent de hond weg dan gaan ze er achteraan. Jack komt onmiddellijk terug als ik haar roep, maar Walker vindt het leuk en rent nog even door. De meeste honden rennen harder, dus geeft ze het snel op. Ik maak, als het kan, een ruime bocht om andere honden en anders zorg ik ervoor dat een hond die mij tegemoet komt niet vlak langs Jack loopt, mar dat ik ertusssen loop. Daarnaast kan ik de hondjes fysiek goed aan, ik hoef mezelf niet om een lantaarnpaal te slingeren om te vast te kunnen houden. :lol1: Dus als je een keertje zin hebt om met cockers (aangelijnd) te wandelen, hoor ik het graag.

http://youtu.be/lwXl3szVYW4
In dit filmpje zie jullie een beetje haar gedrag. Ondanks de kalmerende signalen van de andere hond, blijft ze opgewonden en in de blafstand. Ze hoeft van mij echt niet te spelen met andere honden, maar het zou fantastisch zijn als ze leert om langs andere honden te lopen en niet te reageren. Het blijven staan werkt extra op haar gemoed achter iemand aanlopen gaat meestal wel goed.
Daarnet was het spitsuur, want ik denk dat we wel 15 honden zijn tegengekomen en bij de ene reageert ze heftig en op een andere nauwelijks. Als ze een taak heeft [bv zoeken] dan reageert ze ook niet, heel lang heeft het goed gewerkt om een speelkip in haar bek te houden en dat werkt nu veel minder goed. Eigenlijk moet ze constant een taak hebben, maar zoveel fantasie heb ik nu ook weer niet.

http://youtu.be/QZIdBqrOaYA Hier nog even een leuk filmpje van Jack, want het lijkt nu net alsof ze geen leuke hond is. Het is een fantastische lieve hond, die heel graag dingen voor ons doet. Maar blijkbaar ben ik niet in staat om haar zoveel veiligheid te bieden dat zij zich niet meer hoeft te verdedigen...ofzo... :denken:

@Canisiameissie: lijkt me hartstikke leuk om te lopen! PB me maar als je echt een afspraak kan maken, ik kan best wel vaak.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

anders ga je om te beginnen eens mee met forum wandelingen. moet je vaak wel even een stukje reizen , maar is vaak wel gezellig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik heb wel een goeie stabiele hond en woon ook nog redelijk in de buurt ( oud-beijerland)
volgende week zit ik in drenthe maar daarna wil ik wel een keertje afspreken.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Contacteer:

@ceetje
Zo vanaf het filmpje zou ik het hooguit zenuwachtig gedrag kunnen noemen.
Mijn honden zijn vrij groot en zelfverzekerd dus gaan sowieso niet aan het rennen vanwege een blaffende Cocker. Hooguit als de Cocker er zelf vandoor stuift dat ze in de achtervolging gaan.
Merk je nog verschil in de benadering van reuen en teven?

Oefenen met mijn teef zal namelijk anders zijn dan oefenen met mijn reu. Die laatste zal proberen te verleiden tot spel, die eerste heeft een vrij dominante uitstraling. Die straalt uit dat ze, indien nodig, niet bang is om te vechten, wat maakt dat veel honden haar al niet dreigend zullen benaderen.
Ceetje
geregistreerd lid

@Lief, je hebt helemaal gelijk ... ze is ook zenuwachtig en onzeker en ergens, ooit heeft ze geleerd dat de aanval de beste verdediging is. Hoe dat gebeurd is, weet ik niet, want in het asiel konden ze alleen vertellen dat het zenuwachtige honden zijn in nieuwe situaties en dat ze op de bank sliepen. Maar direct bij de eerste wandeling heeft ze dit gedrag vertoond, dus ze moet dit al eerder gedaan hebben. Ik merk geen verschil in haar reactie op reuen of teven, ook niet jong of oud en ook niet groot of klein. Wel merk ik verschil in intensiteit waarmee ze reageert... een energieke labrador krijgt een heftiger reactie dan een rustige hond die haar niet eens aankijkt, maar zonder correctie van mij krijgt élke hond een reactie.
Spelen doet ze weinig, onze honden spelen bijna alleen op het zand :denken: vlakbij de camping waar we vaak zijn, dan wil ze nog wel eens zichzelf laten gaan, gek doen over elkaar heen rollen, maar onze honden kennen elkaar bijna hun hele leven, want ze zijn samen naar het asiel gebracht. Mijn doel is eigenlijk alleen maar om het voor elkaar te krijgen dat Jack zich kan ontspannen in de nabijheid van een andere hond, dat kost tijd en dat lukt bijna niet in het 'normale' leven. En hoe vaker dit kan met zoveel mogelijk verschillende honden, hoe mooier het voor haar is. Ik weet bijna zeker dat een hond die stabiel is, onmiddellijk haar onzekerheid merkt en daar geen aandacht aan zal schenken. Andere onzekere honden of niet stabiele honden reageren op haar en dat versterkt weer haar gedrag. Eigenlijk kan je zeggen dat ze chaos veroorzaakt en alleen een stabiele hond zal daar geen last van hebben. Dus uit jou beschrijven zou ik zeggen: oefenen met jouw teef lijkt mij het meest zinvol.
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

hey Ceetje! welkom hier he.

ik zou het wel gezellig vinden om mee te wandelen een keer, maar ik heb niet goed een idee of het zou klikken tussen Boris en de meiden. Boris erg op zichzelf en negeert andere honden de meeste tijd, maar hij is ook wel erg makkelijk over te halen tot macho gedrag en dat is misschien niet zo handig.
Afbeelding
Ceetje
geregistreerd lid

ha Marlieke, jij ook hier? Een hond die negeert is prima, maar is het machogedrag van Boris niet vooral met reuen? we kunnen best een keertje afspreken, zeker als we in het begin even rustig aangelijnd lopen en alle neuzen dezelfde kant op, gaat het vast goed. Met Quincy en Maya gaat het ook goed.
Ik hoor het wel, hier of op TC :wink:
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ja Boris is vooral macho richting andere reuen, maar hij laat de kaas niet van zn brood eten en als hij vindt dat er onredelijk gedaan wordt laat hij wel van zich gelden. Maar we kunnen het altijd proberen en anders zijn we toch zo weer thuis, we wonen niet ver van elkaar vandaan.
Boris moest ook grommen naar Quincy toen we op show hen tegen kwamen, maar loslopend zal dat wel goed gaan vermoed ik.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik heb hier een onzekere, maar ook heel vriendelijke teef. Ik kan niet voorspellen hoe ze op jouw honden zal reageren, maar ze is een kei in negeren als honden niet zo vriendelijk zijn en zeker als ik een balletje bij me heb, want dan zijn andere honden lucht voor haar.
Ik woon vlak in de buurt (Oud-Alblas) en zou best wel eens willen wandelen met jouw en je honden.
Afbeelding
Ceetje
geregistreerd lid

ik heb afgelopen zaterdag een wandeling gehad met een prachtige, stabiele herder en het ging heel goed :cheer: Op een gegeven moment liepen ze zij aan zij en konden we elkaar passeren zonder blafje of opgetrokken lipje en komend weekend staat er weer een andere wandeling op de agenda met twee honden. Wat zo prettig is met deze wandelingen is dat de bazen weten dat Jack zich niet 'netjes' gedraagt en dat ik me helemaal kan richten op haar gedrag en niet de andere hond in de gaten hoef te houden. Zo kan ik sneller corrigeren en belonen en Jack doet een positieve ervaring op.

@Inez dank voor je aanbod, maar wandelen met een hond die ook onzeker is, is nu nog niet het handigst. Als ik het voor elkaar krijg om Jack zekerder te krijgen bij andere honden, neem ik graag je aanbod aan.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Mooi dat er nu al vooruitgang in zit!

Zit er eigenlijk verschil in voor haar als ze los loopt t.o.v. aan de lijn lopen?
Ceetje
geregistreerd lid

Een echt verschil niet, maar een ander probleem van Jack is dat ze gaat blaffen als ik stil sta om te praten met iemand. Afgelopen zaterdag liet ik -op aanraden van mijn 'hulp'-de riem los en ben ik weggelopen. Resultaat: Jack stil ... ze zoekt dus wel heel duidelijk steun bij mij. Het maakt veel uit of alle neuzen dezelfde kant opstaan of dat we honden tegenkomen. Dat laatste veroorzaakt de meeste stress bij haar. Ik loop bij voorkeur met een boog om honden heen, maar die keuze heb ik niet altijd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

o dat blaffen als ik ga praten met iemand doet toots ook. dan vind hij dat hij de aandacht verdient.
Is natuurlijk ook zo. maar ik vind dat dat gewoon moet kunnen dat je even met iemand moet kunnen praten , zonder dat je hond er doorheen blaft.

vind het zelf uiterst irritant.

Het helpt om tijdens het praten af en toen even naar hem te kijken en een geluidje naar hem te maken prrrt dan gaat hij even rennen enz.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

hoi ik woon in zwijndrecht misschien is mijn boxer wel geschikt ze is niet onzeker,wel onderdanig.
Ceetje
geregistreerd lid

@Mirella: heel leuk, ik heb op het moment even razenddruk en is het voor mij even niet mogelijk om een afspraak te maken, maar ik kom snel bij je terug. In welke wijk van Zwijndrecht woon je? je kan het ook per pb vertellen als je dat liever wil hoor :wink:
@Toots: het is bij Jack geen aandacht vragen, meer een uiting van onzekerheid en niet weten wat te doen of weten wat er van haar verwacht wordt. Meestal gaat ze op een gegven moment zelf op een takje knagen of op haar speeltje, maar als er dan iets verandert in de situatie dan gaat ze weer blaffen.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

woon vlakbij walburg.ben elke dag bij het pad langs het water richting noordpark en regelmatig in sandelingen
Ceetje
geregistreerd lid

In het noordpark ben ik nog nooit geweest, maar in de Sandelingen ben ik regelmatig te vinden. dan moeten we toch wel een keer kunnen afspreken. :thumright:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”