toevallig is mijn H nest eindelijk eens uit een succesvolle "fokkersvoorwaarden-plaatsing" voortgekomen & dit keer zonder contract,
alleen vooraf was afgesproken dat ze naar ons kwam met het nest, maar toen het zo ver was konden ze haar niet missen, omdat ik er bij deze mensen alle vertrouwen in had zijn de pups daar geboren, alles is helemaal top gegaan....toevallig vorige week (weet t, wat laat) alle stamboompapieren mee gegeven aan die mensen om haar op hun naam over te schrijven. Met de vraag/melding dat als ik ooit nog een nestje wil fokken dat nog prima kan, ze vonden het een erg leuke ervaring op deze manier...
Nu voor het I nest is ook op fokkersvoorwaarden zonder contract, maar goed, deze teef zit ook ergens waar de eigenaren van haar (nu ff niet voor het nest) nooit meer een pup bij mij kunnen kopen

die kunnen er alleen nog maar 1 krijgen....zit dus wel goed, de pups worden ook daar geboren....
van mijn H nest een teefje op fokkersvoorwaarden geplaatst bij iemand die eigenlijk de centjes niet had (in de buurt) dus voer, DA kosten, bench, evt training etc wordt allemaal door ons betaald, straks na het nest (mits fokwaardig, maar t is nu met 8 mnd een hardstikke open en vrij ding, dus niet heel bang voor het karakter, medisch zien we op de foto wel) wordt ze gecastreerd. Het nest zal bij ons zijn, vanaf de loopsheid komt ze al bij ons wonen. Daarna wordt ze wel eigendom van de persoon waar ze nu woont, dan is er hopelijk/waarschijnlijk wel een verandering in de financiele situatie, zoniet dan blijft ze van/bij ons & zoeken we een goed plekje.
Ook deze teef was zonder contract geplaatst, juist omdat wij dus alles zelf betalen. Inmiddels zit er wel een contract bij waar oa uit blijkt dat zij wel de dagelijkse verantwoordelijkheid (veroorzaken ongeluk tijdens uitlaten oid) draagt & waar dus ook in vast staat dat er bij geschiktheid 1 nestje mee gefokt wordt, ze daarna op onze kosten gecastreerd wordt & haar eigendom wordt. Niets geks dus, gewoon redelijkheid....
Reuen plaats ik niet uit, als ze uitgegroeid zijn kan je ze altijd toch nog gebruiken als je dat wil, waarom op een contract wegzetten? Oke, met een DJT reu eerst wel gedaan (weggegeven & op onze naam laten staan), maar inmiddels overgeschreven met gewoon de afspraak dat als we een dekking willen dat dat kan (staat er 1 gepland buiten onze kennel)