Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup(s) niet voelen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Pup(s) niet voelen

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik heb een Shih Tzu teefje die nu op dag 57 (1e dekking van de 2) van haar dracht zit. Met veel pijn en moeite hebben we op dag 31, 1 pup kunnen vinden op de echo.
Ze laat wel een aantal tekenen zien van dracht. Ze slaapt veel, eet erg graag en ze is ook wat dikker. Niet heel veel maar dat is ook niet gek met 1 pup.
De afgelopen weken is ze van 6.3 kilo naar 6.7 gegaan.
Nu maak ik mij een beetje ongerust want ik heb nog geen enkel teken van leven gezien of gevoelt van de pup(s). Bij een ander teefje wat ik heb, die had ook 1 pup, heb ik beweging gezien dat ik me gewoon verbaasde dat het er maar 1 was. Maar bij deze. Niets.
In de avond ligt ze bij me op de bank, dan kriebel ik haar buikje, hou mijn hand er wel eens op maar heb nog niet eens keer beweging gevoelt. Bij ieder nest luister ik vaak ook met een goedkope stetoscoop naar hartjes wat altijd erg leuk is om te doen. Maar ook nu. Niets. Daarnaast is er zoveel lawaai daar binnen dat ik het gewoon niet kan horen.
Ze is de afgelopen dagen we wat misselijk geweest maar verder is er niets bijzonders. Geen rare uitvloeiing, rare geurtjes, ontlasting is goed etc.
Maak ik mij nu teveel zorgen of heb ik zorgen met recht?
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Kleine toevoeging, ze weegt vandaag 6,9 kilo.
Op foto's is het ook lastig te zien. Wanneer ze heeft gegeten is ze vooral rond en net onder haar ribben uitgezet.
Deze foto's zijn gemaakt op dag 20. ( en nee ze wilde niet poseren :schrik: )
Afbeelding
Afbeelding

Deze 2 zijn van vandaag(dag 57), wederom had ze geen zin.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Amaranthas op 01 apr 2012 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Pup(s) niet voelen

Ongelezen bericht door vania »

Ik zou maandag ook ff naar de DA gaan voor een 2e echo
toen Guapa de 1ste keer gedekt was, werden er op 30 dagen op de echo een "hoopje" pups gezien (niet geteld), toen ze op 8 weken helemaal niet dik meer was en ik ook niets voelde, hebben wij terug een echo laten maken en bleek Guapa heel het nest geresorbeerd te hebben

bij Guapa haar nest in 2010, kon ik (ondanks de 13 pups die er in zaten) ook pas vanaf 55 -57 echt beweging zien en voelen, het is omdat ze gigantisch dik was dat ik 100% zeker wist dat ze drachtig was
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9944_n.jpg
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Kleine toevoeging gedaan in de beginpost.
Als ze de/haar pup heeft geresorbeerd moet ze toch niet aankomen in gewicht? Ze krijgt niet ontiegelijk veel extra te eten. Ik heb eigenlijk haar portie alleen maar in stukken geknipt.
(wat nu ongeveer 276 gram per dag is aan smuldier + iets anders, denk aan kippennekken, kiezebrinkmix, eendenhart dat soort dingen)
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

vania schreef:Ik zou maandag ook ff naar de DA gaan voor een 2e echo
toen Guapa de 1ste keer gedekt was, werden er op 30 dagen op de echo een "hoopje" pups gezien (niet geteld), toen ze op 8 weken helemaal niet dik meer was en ik ook niets voelde, hebben wij terug een echo laten maken en bleek Guapa heel het nest geresorbeerd te hebben

bij Guapa haar nest in 2010, kon ik (ondanks de 13 pups die er in zaten) ook pas vanaf 55 -57 echt beweging zien en voelen, het is omdat ze gigantisch dik was dat ik 100% zeker wist dat ze drachtig was
ik geloof niet dat er aan die foto te missen is dat ze draagt :eek:
Afbeelding
vania
Zeer actief

Inge O schreef:
vania schreef: bij Guapa haar nest in 2010, kon ik (ondanks de 13 pups die er in zaten) ook pas vanaf 55 -57 echt beweging zien en voelen, het is omdat ze gigantisch dik was dat ik 100% zeker wist dat ze drachtig was
ik vrees dat ik dan toch moet zeggen dat dat echt aan jou lag hoor :schrik: :oeps: :mrgreen: .
dat kan makkelijk hoor :engel: , heb heel veel dagen "op" haar buik gelegen, maar buiten een hoop gegrommel in haar buik, hoorde en voelde ik niets, tot dag 57 of zo, toen kwam er ineens heeeeeeeeeeeeeeel veel beweging in en zag en voelde je ze heel goed
Afbeelding
vania
Zeer actief

Amaranthas schreef:
vania schreef:Ik zou maandag ook ff naar de DA gaan voor een 2e echo

ik geloof niet dat er aan die foto te missen is dat ze draagt :eek:
dat is ook de reden waarom ik 100% zeker wist dat ze drachtig was, want qua beweging en voelen was het op niets uitgedraaid (maar dat kan ook aan mij liggen, was ons 1ste nest en zowel ik als Guapa hadden niet altijd het geduld om ff lekker languit er voor te gaan liggen/zitten om uitgebreid te gaan voelen/kijken :engel: )
Afbeelding
vania
Zeer actief

Inge O schreef:
vania schreef: toen kwam er ineens heeeeeeeeeeeeeeel veel beweging in en zag en voelde je ze heel goed
ze waren waarschijnlijk verlamd voordien :engel: .
dat moet haast wel :LOL:
ik vond het ook nogal vrij raar dat er, ondanks dat er heel weinig beweging was, er zo veel pups uitkwamen, het stopte niet echt :LOL:

Ik moet ook wel toegeven, dat ik niet echt wist wat ik aan beweging kon verwachten, hier op het forum zag je soms filmpjes van gigantische bulten op teven hun buiken, maar eigenlijk heeft Guapa dat maar 1 keer gehad, een paar uur voor ze bevallen is, verder waren het allemaal redelijk kleine bultjes en lichte bewegingen
Afbeelding
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

is ook niet dik
Afbeelding
Ellen!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellen! »

Amaranthas schreef:Kleine toevoeging gedaan in de beginpost.
Als ze de/haar pup heeft geresorbeerd moet ze toch niet aankomen in gewicht? Ze krijgt niet ontiegelijk veel extra te eten. Ik heb eigenlijk haar portie alleen maar in stukken geknipt.
(wat nu ongeveer 276 gram per dag is aan smuldier + iets anders, denk aan kippennekken, kiezebrinkmix, eendenhart dat soort dingen)
Mijn teefje is eind vorig jaar leeg gebleven, maar was ook aangekomen. Hormonen doen wel wat met het lichaam, en nu sinds een maand of 2 is ze weer op haar oude gewicht.. vond ik in het begin ook maar raar... :roll:
Groetjes Ellen & Bantu

AfbeeldingAfbeelding

www.mijnroedel.nl - Over mij, mijn saarloos en meer...
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Nu ben ik vanavond bij de dierenarts geweest. Lena is inmiddels 7.3 kilo en de dierenarts vond haar rond de ribben flink ronder dan toen we er kwamen voor de echo.
We zagen vanalles. Lever, nieren, galblaas, blaas, maar....

geen pup :ugh:

Ze kon wel "iets" voelen maar we hebben gezocht en gezocht maar konden niets zien.
Ik kreeg het advies om maar te wachten dan. Lena doet het verder goed en vertoond geen rare dingen. Dus ik moest haar maar goed in de gaten houden en deze week zou er wel iets van actie moeten komen.

*zucht* Hoezo frustrerend :ugh: :U:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kun je niet gewoon een foto laten maken? dan weet je het zeker
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou dan een foto maken, dan weet je het zeker.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb ooit een nest van twee pups gehad waarbij op de echo niets te vinden was en ik pas iets voelde toen er weeën waren.
Als ze flink hoog zitten kun je dat zomaar hebben.

Een foto geeft duidelijkheid inderdaad.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Deze dierenarts ga ik eigenlijk alleen heen voor een echo omdat mijn eigen dierenarts geen echo apparaat heeft.
Ze zei dat een foto weinig zin had omdat ze wel "iets" voelde maar het was erg klein. Ze had niet het idee dat een foto meer uitkomst zou bieden en omdat Lena het verder gewoon goed doet zag ze niet in waarom ik niet zou wachten dan.
Ik ga toch mijn eigen dierenarts nog eens bellen om advies te vragen.
Afbeelding
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Ik kan eigenlijk zo precies rond 10 dagen voor de bevalling, de pups voelen bewegen.
Bij mij wordt per jaar 1 of 2 nesten geboren, vroeger was dat een poosje meer.
Dan als de teef eens rustig gestrekt ligt (te slapen) en je legt je platte hand op de buik, kun je het voelen.
Ik kan hier bijna de klok op zetten dat na het voelen van de eerste bewegingen, ze 10 dagen later geboren worden. (jachtterriers, parson russells, pitbulls en staffords)
Heb ook weleens een hond gehad (AmStaff) die of schijnzwanger was of die ik zwanger dacht.
En dan toch stiekem wel wat meer voeren dus komt ze aan.
Een van de teven die nu (volgende week) gaat bevallen, daarvan weet ik vrijwel zeker dat ze in week 3 of 4 een deel van de pups geresorbeerd heeft. Ze was toen ineens veel minder zichtbaar drachtig. Ze bleef daarna minder "vol" als eerst, nu verwacht ik ongeveer zo 4 pups. Naar schatting en op zicht, geen da. Er komt bij mij geen da tenzij er een ziekte is, verder wacht ik rustig af. De teef wordt nu toch nog even dikker, maar krijgt nadat ze in omvang toenam, ook iets meer en betere kwaliteit voer.
Ik verwacht de pups, ook naar schatting, volgende week woensdag of donderdag. Normaal krijgt een jachtterrier op dag 59 of 60, (of eerder, heb ook gezonde op 57 dagen gehad, 2 x) maar als het minder pups zijn, kan het 1 of 2 dagen langer zijn. De reu en de teef waren gewoon samen dus ik tel vanaf de laatste dekking die ik gezien heb, voordat ik zag dat ze niet meer wilde.
Bij de staffords en pitbulls kon het veel langer duren, 65 en meer was geen uitzondering.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:
Amaranthas schreef: Ze zei dat een foto weinig zin had omdat ze wel "iets" voelde maar het was erg klein. Ze had niet het idee dat een foto meer uitkomst zou bieden
:80:

dat moet ze dan toch een keer uitleggen, hoe dat zou kunnen dat je een skelet (zelfs al is het een heel klein) niét zou zien op een rx-foto :denken: ?
Nou, inderdaad. :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”