Djago Djago schreef:Valerie schreef:Valerie schreef:Koop een breakstick, leer ermee om te gaan en neem die voortaan altijd mee. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je een moordmachine hebt maar als er ooit een gevecht ontstaat ben je verdomde blij als je zo een ding op zak hebt.
How to use a breakstick
Bedankt voor het filmpje. Zal idd maar voor de zekerheid zo'n ding aanschaffen.
Zeker ok, beter nog, voorkom dat je 'm nodig hebt.
Ik denk dat je wel snapt dat een pitbull een hond is met een gebruiksaanwijzing en dat je wat vooruit moet denken met zo'n hond (: wat mij betreft met elke hond, maar daar gaat het nu niet over).
Het is helemaal niet verkeerd om je hondje te laten spelen met andere honden, als je maar beseft dat spelen dat neigt naar krachtmeting, een pitbull kan triggeren te gaan vechten.
En, om dat hanteerbaar te houden, jij als baas dat moet sturen, cq, verbieden.
Biet, mijn bullmastiff, is redelijk relaxed met elke hond, behalve reuen van zijn kaliber.
Als ik hem zijn gang zou laten gaan met dergelijke reuen, wordt dat een serieuze knokpartij, waar ik hem alleen met veel moeite weer uit krijg. Met die honden heeft hij dus geen contact, alle andere maakt niets uit.
Echter, nu mijn zoontje van tweeenhalf vaker meegaat met de honden, merk ik dat de beschermdrift van Biet wat sterker aangewakkerd is.
Ook honden waar hij normaal neutraal op zou reageren, triggeren hem tot verhoogde waakzaamheid als mijn zoontje erbij is.
Hoort bij de raskenmerken, geen verkeerd gedrag voorzover het de hond betreft.
Het is echter wel aan mij om hem duidelijk te maken dat ik geen aktie van hem verwacht, dat ik dus aktief reageer op de situatie.
Als je dat normaal maakt, is ook die gebruiksaanwijzing niet zo'n probleem en kan je ontspannen met je pitbull de straat op.
Het zijn leuke honden, wat mij betreft leuker dan jack russels.