Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond trilt na het stoeien met een iets oudere hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Hond trilt na het stoeien met een iets oudere hond?

Ongelezen bericht door Miranda »

Selene schreef:Ook een Jack Russel moet je opvoeden,
Sterker nog, aan de meeste JR's (en hussels) heb ik de pest.
Omdát het van die onopgevoede mormels zijn met een ego van hier tot Tokio en een bijpassende grote bek.
Het blijven wél terrïers, hè ;)
Goed opgevoed zijn het leuke hondjes, maar het gros dat er loopt....brrrr.

Zo bekeken is een pit dus een uitstekende keus :F:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Djago Djago schreef:Oh ik hou ook zeker rekening met het feit dat ik een pitje heb hoor. Daar ben ik me zeker van bewust. Heb de geschiedenis van deze rassen al tig keren gelezen en zo ook vele andere verhalen over het gedrag en karaktereigenschappen van deze rassen. Je geeft zelf namelijk al aan dat het eventueel om te buigen is en daar wil ik dan ook naartoe werken. Het karakter waarom hij is gefokt hoeft er voor mij ook helemaal niet uit als hij het maar onder controle kan houden (via mij), daar gaat het mij om.
nee aangeleerd gedrag is (soms nog) om te buigen, karaktereigenschappen niet
en pitjes zijn nou eenmaal gefokt om met soortgenoten te vechten, dat is niet aangeleerd dat is aangeboren!!

je ontkent nog steeds karaktereigenschappen en mijn woorden omdraaien helpt daar niet bij hoor, wat jij doet is toch echt nog steeds je kop in het zand steken!!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:
Selene schreef:Ook een Jack Russel moet je opvoeden,
Sterker nog, aan de meeste JR's (en hussels) heb ik de pest.
Omdát het van die onopgevoede mormels zijn met een ego van hier tot Tokio en een bijpassende grote bek.
Het blijven wél terrïers, hè ;)
Goed opgevoed zijn het leuke hondjes, maar het gros dat er loopt....brrrr.

Zo bekeken is een pit dus een uitstekende keus :F:
:ugh: Had er van de week nog één in Niko hangen toen ik langs fietste.
Meneer liep natuurlijk te bellen en had me niet aan zien komen.

:engel: Pluis begon al te kwijlen als hij er één zag. Ik wilde niet dat hij een hekel zou krijgen aan die kleine uitvallertjes, dus jack = snoepjes :cheer:
Djago Djago
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pitbull Rednose (ga ik vanuit want ken zijn achtergrond niet)

Ongelezen bericht door Djago Djago »

renee-uk schreef:
Djago Djago schreef:Oh ik hou ook zeker rekening met het feit dat ik een pitje heb hoor. Daar ben ik me zeker van bewust. Heb de geschiedenis van deze rassen al tig keren gelezen en zo ook vele andere verhalen over het gedrag en karaktereigenschappen van deze rassen. Je geeft zelf namelijk al aan dat het eventueel om te buigen is en daar wil ik dan ook naartoe werken. Het karakter waarom hij is gefokt hoeft er voor mij ook helemaal niet uit als hij het maar onder controle kan houden (via mij), daar gaat het mij om.
en pitjes zijn nou eenmaal gefokt om met soortgenoten te vechten, dat is niet aangeleerd dat is aangeboren!!

je ontkent nog steeds karaktereigenschappen en mijn woorden omdraaien helpt daar niet bij hoor, wat jij doet is toch echt nog steeds je kop in het zand steken!!

Dan heb ik het niet goed gelezen en begrepen. Het komt erop neer dat ik het met je eens ben en dat ik het niet zal ontkennen. Ik haal dus kennis uit jou verhaal.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Djago Djago schreef:
renee-uk schreef:

Dan heb ik het niet goed gelezen en begrepen. Het komt erop neer dat ik het met je eens ben en dat ik het niet zal ontkennen. Ik haal dus kennis uit jou verhaal.
en ik had niet verder gekeken dan de eerste alinea in je post ;)
maar ben blij dat we het nu dan toch eens zijn :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Djago Djago
Vaste gebruiker

De JR's zijn idd ook pittige hondjes, haha. Het ging mij meer om het formaat en toch ook wel hun "grote" waffel. Het zou een prima hondje zijn voor mijn zoontje. Maar goed, ik moet ook eerlijk bekennen dat het binnenshuis prima verloopt tussen Djago Djago en de kleine.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Koop een breakstick, leer ermee om te gaan en neem die voortaan altijd mee. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je een moordmachine hebt maar als er ooit een gevecht ontstaat ben je verdomde blij als je zo een ding op zak hebt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Djago Djago schreef: Maar goed, ik moet ook eerlijk bekennen dat het binnenshuis prima verloopt tussen Djago Djago en de kleine.
:mrgreen: Denkt die hond nu niet dat je steeds 2 x roept?
Djago Djago
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
Djago Djago schreef: Maar goed, ik moet ook eerlijk bekennen dat het binnenshuis prima verloopt tussen Djago Djago en de kleine.
:mrgreen: Denkt die hond nu niet dat je steeds 2 x roept?
Haha, ik roep meestal alleen maar Djago :scratch: . In het Maleis betekent het stoertje, maar dan moet ik het wel 2x achter elkaar zeggen anders heeft het geen betekenis. :denken:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Valerie schreef:Koop een breakstick, leer ermee om te gaan en neem die voortaan altijd mee. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je een moordmachine hebt maar als er ooit een gevecht ontstaat ben je verdomde blij als je zo een ding op zak hebt.
How to use a breakstick
Djago Djago
Vaste gebruiker

Valerie schreef:
Valerie schreef:Koop een breakstick, leer ermee om te gaan en neem die voortaan altijd mee. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je een moordmachine hebt maar als er ooit een gevecht ontstaat ben je verdomde blij als je zo een ding op zak hebt.
How to use a breakstick
Bedankt voor het filmpje. Zal idd maar voor de zekerheid zo'n ding aanschaffen.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Djago Djago schreef:
Valerie schreef:
How to use a breakstick
Bedankt voor het filmpje. Zal idd maar voor de zekerheid zo'n ding aanschaffen.
Zeker ok, beter nog, voorkom dat je 'm nodig hebt.
Ik denk dat je wel snapt dat een pitbull een hond is met een gebruiksaanwijzing en dat je wat vooruit moet denken met zo'n hond (: wat mij betreft met elke hond, maar daar gaat het nu niet over).
Het is helemaal niet verkeerd om je hondje te laten spelen met andere honden, als je maar beseft dat spelen dat neigt naar krachtmeting, een pitbull kan triggeren te gaan vechten.
En, om dat hanteerbaar te houden, jij als baas dat moet sturen, cq, verbieden.

Biet, mijn bullmastiff, is redelijk relaxed met elke hond, behalve reuen van zijn kaliber.
Als ik hem zijn gang zou laten gaan met dergelijke reuen, wordt dat een serieuze knokpartij, waar ik hem alleen met veel moeite weer uit krijg. Met die honden heeft hij dus geen contact, alle andere maakt niets uit.
Echter, nu mijn zoontje van tweeenhalf vaker meegaat met de honden, merk ik dat de beschermdrift van Biet wat sterker aangewakkerd is.
Ook honden waar hij normaal neutraal op zou reageren, triggeren hem tot verhoogde waakzaamheid als mijn zoontje erbij is.
Hoort bij de raskenmerken, geen verkeerd gedrag voorzover het de hond betreft.
Het is echter wel aan mij om hem duidelijk te maken dat ik geen aktie van hem verwacht, dat ik dus aktief reageer op de situatie.
Als je dat normaal maakt, is ook die gebruiksaanwijzing niet zo'n probleem en kan je ontspannen met je pitbull de straat op.
Het zijn leuke honden, wat mij betreft leuker dan jack russels.
Wiel
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De kruising met stafford erin die ik heb gehad was een ontzettend lieve hond. Als jonge hond kon hij ook met andere honden spelen en loslopen in het park. Alleen ging hij op een gegeven moment alles laten aankomen op een krachtmeting met een andere reu. Dus bokkeren, patsen, rijden en gedraai om elkaar heen. En dan werd het vechten. Als een "normale" hond een keer een krachtmeting heeft dan is het vaak veel gegrauw en vliegen er wat plukjes haar in de rondte met hier en daar een kras of tandje. Bij stafford en co is het helaas zo dat het vaak hap is en dan niks meer. Hangen en trekken. Loslaten ho maar en los krijgen is ook nog een hele klus. Dat is vreselijk om mee te maken. Als mijn bouvierkruising een keer mot had was het een kwestie van NEE! en aan de halsband proberen te pakken. Dan was het over. Als de staffordkruising mot had dan was het alles op alles zetten om zijn bek open te wrikken of hem zo aan te pakken dat hij dat zelf deed. En dat was nogal ingewikkeld.... :roos:

Dat is voor mij de reden om zo voorzichtig met deze honden te zijn. Ze willen graag vechten vaak, sturen het er zelf op aan als ze volwassen zijn en als ze eenmaal vast hebben dan sta je als baas vaak machteloos en moet je zwaar geschut inzetten om de andere hond te bevrijden. :ugh: Ondertussen beschadigd die andere hond als je staff oid hem tegen de grond aan het werken is afhankelijk van waar hij die hond vast heeft. Is dat een poot of de nek dan kan het goed mis gaan. :schrik: Kleine hondjes is natuurlijk helemaal een drama als die in zo'n bek hangen die niet meer open gaat. Helaas zijn kleine terriertjes vaak voor de duivel niet bang en zo kwetsbaar als de neten :U:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Nee, dat was normale een vraag, en die 'obviously' zie ik dan ook totaal niet. Hoe moet dat 'de kans op een aanvaring aanzienlijk verminderen'?
Misschien geldt dat 'eerst hond, dan ras' voor Cesar Milan, maar dat ben jij niet en TS ook niet.
en die (CS) laat echt geen 2 reuen van dit kaliber zo met elkaar spelen... zijn honden moeten elkaar accepteren en hij pleit voor rust...
dit soort spelen zie ik hem echt NOOIT toelaten...

Ik zou het nog niet eens doen met mn mechelaars... dat zou alleen maar krachtmeten worden en geen spelen... daarom mag Xavi ook niet meer met reuen 'spelen' wel met teven.. maar wel op mijn voorwaarden dus geen rare dingen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

op de flyballtraining loopt een engele staff en een parson. die zijn elkaar bij de eerste les in de haren geloven. gewoon vast blijven houden he, alle 2. zowel de parson als de staff gaf niet op. de uiteindelijke schade "viel mee" de parson een beet om zijn neus dus open op zijn neus en onder zijn bek en de staff een gat in zijn poot. de aanleiding was iets heel kleins nl het snuffelen aan een andere hond welke niet geaccepteerd werd door de parson.
maar was erg indrukwekkend om te zien.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”