Ik merk dat er vaak meer aandacht besteed wordt aan het 'wat kan mijn baas mee dokken aan kinderen' en aan 'hoe richten we de kamer in' dan aan de kernvraag 'wil ik ze eigenlijk wel', dus die vergelijking gaat in dit kader zeker op! Mensen verwachten een bepaald ideaalbeeld en lijken de hoofdzaken totaal te vergeten zodra ze zich klaar voelen voor het nemen van een hond/kind/kat/hamstertje...Selene schreef:Je begint toch ook niet zomaar aan kinderen (niet om de hond / kind vergelijking maar de tijdsduur van zorgen voor), ik heb me helemaal stuk gelezen voordat ik eraan begon en ik leer ook nu nog bij door te blijven lezen.Plumeau schreef:Die info is ook wel een stuk makkelijker te vinden: je loopt de gemiddelde winkelstraat door en overal staat men je graag te woord om je de ideale telefoon aan te smeren... Online hoef je ook maar 2 woorden te typen en alle vergelijkingssites dringen zich op.renee-uk schreef:misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.
Voor een hond moet je echter lange lappen tekst door gaan werken (naast de makkelijke plaatjes van Google) en áls je er dan uit bent, blijk je je ook nog eens te moeten gaan verdiepen in welke fokkers van dat ras wel of niet goed bezig zijn.
Ik geef het op: ik schiet wel een pluche hondje bijeen op de kermis
Het is een levend wezen wat je kan maken of breken bij wijze van.
Snap niets van die houding.
Overgens heb ik samen met mijn moeder een hoop lol gehad aan het doorwerken van de lange lappen tekst en het leren kennen van veel fokkers voor mijn moeders shelties er kwamen, maar wij houden dan ook van dat soort rondneuzen. Veel mensen willen liefst gelijk na de beslissing al het dier in huis