Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Bianca

Ongelezen bericht door renee-uk »

bouvierpoedel schreef: Dat dierenmishandeling vind ik overdreven ,kijk eens hoe ma met haar puppen omgaat dan zou die gelijkk uit de ouderlijke macht gezet moeten worden. :wink:
Of het enig nut heeft dat interesseert mij meer,. :denken:
ik vind dat geen vergelijking eerlijk gezegd
en ja ik vind het ook grenzen aan dierenmishandeling en ik betwijfel het nut ten zeerste.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
huck
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door huck »

Inmiddels een dag verder. Het onderwerp was dat iemand zich voorstelde. Daarna werd er gerageerd op het ras wat ze graag wil aan schaffen. Daarna kwam het castreren. Zoals ik al zei ik heb een ongecastreerde(nog wel). Ik zie berichten staan dat iemand gelezen heeft dat ze echt niet ongecastreerd verkocht mogen worden. Mijn hond komt uit een van de nestjes die als eerste niet meer gecastreerd hoefden te worden bij 8 weken. Fijn voor ons toch. Dit is de tendens binnen doodle land. Gewoon ook omdat nu de keus er is. Dat lijkt mij toch een fijne ontwikkeling. Maar jullie houden je vast aan wat je op internet vind. En zoeken naar al het vreselijks rond de doodle.

Maar verder is het net of iemand op een feestje komt en de enige is met een rode broek aan en de rest van de bezoekers kunnen alleen maar nadelen zien en bepraten van de rode broek. Misschien toch even terug naar de eerste blz. Daar stelt bianca zich namelijk alleen maar voor. Ze is niet een discussie gestart over de doodle. Nogmaals ik vind dit geen warm welkom op een forum.
Verder wordt toch ook echt de hoge aanschaf prijs als iets vreselijks bestempeld. Tis maar net waar je je geld aan uit wil geven toch. Ik heb liever een hond dan een i pad of een nieuwe auto of nieuwe schoenen. Ik ben blij met mijn in jullie ogen mishandelde hond.
Slim van bianca dat ze niet reageerd.
Ik ben de sufferd die dat wel nog doet.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Huck,ga je dan je hond wel castreren?
En waarom dan?Omdat dat in een koopcontract staat?
Puur en alleen daarom?
Een hond is voor de wet een ding,eigendom van jou na verkocht te zijn door de fokker.
Doordat de fokker verkocht kan hij geen aanspraak meer maken en ook niks meer verplichten aan de nieuwe eigenaar.
En dus ben je niet verplicht te castreren.
En ik begrijp dus niet dat je vrijwillig je hond gaat castreren zonder enige medische reden maar alleen omdat een fokker zegt dat het moet.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

bouvierpoedel schreef:
MonaToetje schreef:
JYBD schreef:
Rosita Compagner schreef: Bij Barbetten gaat het ook gebeuren. http://nuphars.wordpress.com/2012/03/24 ... timulatie/
Ben ik dan (zowat) de enige die dit ziet als een soort van dierenmishandeling? Of begrijp ik iets helemaal verkeerd? :denken:
Nee, je bent niet de enige
Dat dierenmishandeling vind ik overdreven ,kijk eens hoe ma met haar puppen omgaat dan zou die gelijkk uit de ouderlijke macht gezet moeten worden. :wink:
Of het enig nut heeft dat interesseert mij meer,. :denken:
Dat vraag ik me dus ook af, wat voor nut het heeft.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Huck , petje af dat jij je nog waagt in het wespen nest , en ik moet zeggen je hebt het mooi omschreven.
En het is niet belangrijk waarom iemand wel of niet castreert, ik ga ook geen discussie aan waarom je een zwarte ipv een blauwe auto koopt.
En ja natuurlijk is het in jullie ogen belachelijk , maar eigenlijk is alles dat toch?
En iedereen doet datgene waar hij/zij achter staat om te doen. dat is met alles want waarom geeft de 1 brok en de ander kvv voor alles is wat te zeggen .
net als dat castreren voor en nadelen heeft, maar zo kunnen we overal een discussie van maken.
Maar wat me wel opvalt is dat het altijd dezelfde mensen hier zijn met een grote mond en die zoeken niets uit ( want nogmaals er wordt niet meer standaard met 8 weken gecastreerd , dit is trouwens alleen in Nederland nu geregeld dankzij de fokkers in Nederland die er voor hebben gevochten)
Iedereen kletst elkaar na , en de een brult nog harder dan de ander.gelukkig is het een kleine groep mensen maar helaas verzieken die de sfeer wel op deze manier
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Waarom is een Poedel niet goed genoeg?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

monicake schreef:Huck , petje af dat jij je nog waagt in het wespen nest , en ik moet zeggen je hebt het mooi omschreven.
En het is niet belangrijk waarom iemand wel of niet castreert, ik ga ook geen discussie aan waarom je een zwarte ipv een blauwe auto koopt.
En ja natuurlijk is het in jullie ogen belachelijk , maar eigenlijk is alles dat toch?
En iedereen doet datgene waar hij/zij achter staat om te doen. dat is met alles want waarom geeft de 1 brok en de ander kvv voor alles is wat te zeggen .
net als dat castreren voor en nadelen heeft, maar zo kunnen we overal een discussie van maken.
Maar wat me wel opvalt is dat het altijd dezelfde mensen hier zijn met een grote mond en die zoeken niets uit ( want nogmaals er wordt niet meer standaard met 8 weken gecastreerd , dit is trouwens alleen in Nederland nu geregeld dankzij de fokkers in Nederland die er voor hebben gevochten)
Iedereen kletst elkaar na , en de een brult nog harder dan de ander.gelukkig is het een kleine groep mensen maar helaas verzieken die de sfeer wel op deze manier
Misschien komt het wel verkeerd binnen omdat jullie aan je hond verknocht zijn.
Maar het gaat eigenlijk nog niet zozeer over de doodle ,maar meer over het castreren op jonge leeftijd ,waarvan jezelf nu eigenlijk ook toegeeft dat je blij bent dat het door steeds meer fokkers niet meer gedaan word.
Dat jij of anderen die prijsen oke vinden en betalen wil niet zeggen dat een ander dat ook een eerlijke prijs vind toch , maar zoals geschreven vinden de meeste dat ook van sommige rashonden.
Natuurlijk zitten er hier bij die de doodle of een bastaard 3 x niets vinden en dat is ook oke net als sommige mensen bepaalde rashonden niets vinden.
Ik heb bouviers /grote Poedels en 1 laekense en van alle 3 vinden mensen ook wel wat ,tot aan vieze lelijke stinkmormels van bouviers en trut poedels .
Kan daar echt niet mee zitten en eigelijk hoord dat zo.
Fok soms ook wel eens een xsing nestje waar niet iedereen het mee eens is ,ook oke.
Je kunt elkaar niet allemaal naar de bek praten en zelf heb je ook een mening die je graag ventileert.
En dat kan en mag op dit forum , wat het just een leuk forum maakt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Bianca0504
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Ongelezen bericht door Bianca0504 »

Huck en monicake ik sluit me bij jullie aan. Maar dat was al bekend geloof ik. Tenminste voor de mensen die alles gelezen hebben. Ik vind het uitermate vreemd dat de moderatoren het toe laten dat de sfeer zo verpest wordt.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Bianca0504 schreef:Tenminste voor de mensen die alles gelezen hebben. Ik vind het uitermate vreemd dat de moderatoren het toe laten dat de sfeer zo verpest wordt.
Je komt er vanzelf achter dat het feit dat ze dat juist níet doen het hier een zo waardevol forum maakt.
monicake
Actief

@bouvierpoedel, het is altijd de toon die de muziek maakt en dat is ook met een forum. het wordt nog moeilijker omdat je van de mensen geen gezichtsuitdrukking en emotie ziet.
De toon die je nu hebt in je bericht is wat mij betreft perfect, natuurlijk heeft ieder een mening en vind ieder zijn eigen hond de beste en mooiste en ja ik wil daar best wel van mening over delen maar wel op een vriendelijke manier.

Maar vanaf het begin roep ik al ze hoeven niet meer met 8 weken te worden gecastreerd , maar alle anderen roepen jawel hoor dat moet wel . tja als een niet insider van het ras het beter denkt te weten waarom zou ik er dan nog verder op doorgaan. Er is door de algemene vereniging van Europa en overkoepelend door Australië en Amerika besloten dat er met 8 weken moet worden gecastreerd, hoe je daar ook tegenover staat maakt niet uit zo is het nu eenmaal. de Australische Labradoodle loopt nu 10 jaar rond in Nederland en gelukkig is sinds 1-1-2012 toestemming gegeven om alleen in Nederland niet meer verplicht met 8 weken te laten castreren maar met contract te verkopen. Of vroege castratie echt zo slecht of goed is als er word geroepen zal moeten uitwijzen , voorlopig is de hoeveelheid probleemgevallen door vroeg castreren ( zoals incontinentie ) minder dan 1% bij honden die nu inmiddels tussen de 5 en 9 jaar oud zijn.

Vroeger dacht men ook dat een zonnebank geen kwaad kon, nu weet men dat er toch huidkanker door wordt geactiveerd, dus pas over een flink aantal jaar kunnen we zeggen wat wijsheid is of niet.
Eefje83
Zeer actief

Kan iemand met kennis van de labradoodle antwoord geven,als de pups dan niet meer op 8wk gecastreerd worden,doen jullie het dan wel op 1jaar omdat de fokker het verlangt????
En waarom verlangt de fokker het snijden in een gezonde hond???
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

monicake schreef:Huck , petje af dat jij je nog waagt in het wespen nest , en ik moet zeggen je hebt het mooi omschreven.
Dat jij (en je collega Doodlebezitters) niet moeilijk doen over een castratie meer of minder, zien wij dat toch anders. Waarom snijden in een gezonde hond als de nadelen van castratie op jonge leeftijd (dus niet alleen 8 weken) zo groot zijn?
En verder bevat je post een hoop blabla, beetje zonder inhoud van je af blèren. Tsja, daar maak je geen indruk mee.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Rosita Compagner schreef:
Bianca0504 schreef:Tenminste voor de mensen die alles gelezen hebben. Ik vind het uitermate vreemd dat de moderatoren het toe laten dat de sfeer zo verpest wordt.
Je komt er vanzelf achter dat het feit dat ze dat juist níet doen het hier een zo waardevol forum maakt.
Inderdaad. Ik ben blij dat je op dit forum meer mag dan alleen maar kritiekloos elkaar ophemelen. Een beetje inhoud en discussie is wel zo leerzaam.
De labradoodle eigenaren voelen zich aangevallen omdat het om "hun" kruising gaat, maar ik had hetzelfde gereageerd bij ieder ander ras of kruising.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik ben wel benieuwd wat er van het geheime ingredïent te voorschijn komt bij een DNAtest..
monicake
Actief

Ja de hond moet worden geholpen voor de leeftijd van 13 maanden.
De reden van het castreren is om het ras door de erkende fokkers te laten groeien en natuurlijk hopen we allemaal dat de Australian Labradoodle erkend wordt als ras. Daarom word er al vanaf het begin dna en alle andere testen opgeslagen in een database.
Als het een erkend ras is dan is het in de toekomst ook geen ramp als mensen er voor de lol een keer een nestje van hebben, maar tot die tijd is het de bedoeling dat het gestructureerd gedaan wordt om alles ook te kunnen blijven registreren.
en ja het is een hype en het nadeel daarvan is dat je mensen hebt die geld denken te ruiken en dan ongetest van alles op elkaar klappen om het als `echt ´te verkopen zonder te weten waar ze mee bezig zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

monicake schreef:@bouvierpoedel, het is altijd de toon die de muziek maakt en dat is ook met een forum. het wordt nog moeilijker omdat je van de mensen geen gezichtsuitdrukking en emotie ziet.
De toon die je nu hebt in je bericht is wat mij betreft perfect, natuurlijk heeft ieder een mening en vind ieder zijn eigen hond de beste en mooiste en ja ik wil daar best wel van mening over delen maar wel op een vriendelijke manier.

Maar vanaf het begin roep ik al ze hoeven niet meer met 8 weken te worden gecastreerd , maar alle anderen roepen jawel hoor dat moet wel . tja als een niet insider van het ras het beter denkt te weten waarom zou ik er dan nog verder op doorgaan. Er is door de algemene vereniging van Europa en overkoepelend door Australië en Amerika besloten dat er met 8 weken moet worden gecastreerd, hoe je daar ook tegenover staat maakt niet uit zo is het nu eenmaal. de Australische Labradoodle loopt nu 10 jaar rond in Nederland en gelukkig is sinds 1-1-2012 toestemming gegeven om alleen in Nederland niet meer verplicht met 8 weken te laten castreren maar met contract te verkopen. Of vroege castratie echt zo slecht of goed is als er word geroepen zal moeten uitwijzen , voorlopig is de hoeveelheid probleemgevallen door vroeg castreren ( zoals incontinentie ) minder dan 1% bij honden die nu inmiddels tussen de 5 en 9 jaar oud zijn.

Vroeger dacht men ook dat een zonnebank geen kwaad kon, nu weet men dat er toch huidkanker door wordt geactiveerd, dus pas over een flink aantal jaar kunnen we zeggen wat wijsheid is of niet.
Ja die toon.
Dat krijg je met verschilllende mensen maar ook verschillende toontjes, alleen jij pikt juist diegeen er tussen uit met de toon die zeer aan je oren doet en hoord die andere toontjes niet meer.
Ik ben zelf niet voor of tegen castreren , maar vind wel dat als je het doet je het moet doen als de hond redelijk uitgegroeit is .
Casteren doet wel wat met je hoor , je hebt ten slotte bepaalde geslachts gebonden hormonen nodig om te worden wie je moet worden qua sekse en identiteit.
renee-uk
Zeer actief

monicake schreef:@bouvierpoedel, het is altijd de toon die de muziek maakt en dat is ook met een forum. het wordt nog moeilijker omdat je van de mensen geen gezichtsuitdrukking en emotie ziet.

je generaliseert hier, niet iedereen roept dat moet wel en er wordt wel degelijk ingegaan op fokkers -genoemd door kenners van het ras- die dat niet doen
maar dan wordt er door die insiders en raskenners meteen ook weer onderling met modder gegooid, want dat zijn dan weer niet de enige echte doodles :?
ik vind het wel vermakelijk moet ik zeggen, dit hele doodlegedoe, maar echt duidelijker wordt het er ook niet op :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

monicake schreef:Ja de hond moet worden geholpen voor de leeftijd van 13 maanden.
De reden van het castreren is om het ras door de erkende fokkers te laten groeien en natuurlijk hopen we allemaal dat de Australian Labradoodle erkend wordt als ras. Daarom word er al vanaf het begin dna en alle andere testen opgeslagen in een database.
Als het een erkend ras is dan is het in de toekomst ook geen ramp als mensen er voor de lol een keer een nestje van hebben, maar tot die tijd is het de bedoeling dat het gestructureerd gedaan wordt om alles ook te kunnen blijven registreren.
en ja het is een hype en het nadeel daarvan is dat je mensen hebt die geld denken te ruiken en dan ongetest van alles op elkaar klappen om het als `echt ´te verkopen zonder te weten waar ze mee bezig zijn.
Op zich had het jaren geleden al gekunt hoor dat erkennen ,niet zo heel moeilijk .
Je brengt een aantal stammen in beeld met een aantal generatie doodles.
Een uitgebreide rasstandaard en fokbeleid.

Maar de angst dat iemand er mee gaat slepen om een nestje te fokkken word alleen maar groter als die prijsen zo kunstmatig hoog worden gehouden lijkt mij.
Bij rassen die terug gefokt werden hebbenn ze expres de kostprijs gehanteerd om dat te voorkomen.
Dus ik geloof nog niet zozeer dat de founders van het "ras " zozeer willen dat het een erkent ras word anders was hun insteek en beleid heel anders geweest.
En laten we eerlijk zijn dat als het een ras word dan geven ze ook de controle over aan een georganiseerde instantie .
Eefje83
Zeer actief

monicake schreef:Ja de hond moet worden geholpen voor de leeftijd van 13 maanden.
vreemd hoor,dat moeten,ik geloof dat ik alleen daarom al af zou haken.
Mijn hond,mijn keuze of ik castreer of niet.
renee-uk
Zeer actief

eefje+huig schreef:
vreemd hoor,dat moeten,ik geloof dat ik alleen daarom al af zou haken.
Mijn hond,mijn keuze of ik castreer of niet.
ach reutjes kunnen al wel voor 13 maanden nageslacht produceren hoor, dus lijkt me dat hele castratiegedoe mosterd na de maaltijd, of geldt het niet castreren beleid alleen voor teven en wordt er voor hen uitgegaan van het gezonde verstand van de nieuwe eigenaren?
Afbeelding

monicake
Actief

@ eefje +huig dat is natuurlijk voor iedereen zelf te bepalen , en als je een ald wil zal je de regels erbij moeten accepteren.
@ renee dat is voor allebei de geslachten
Bianca0504
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Ongelezen bericht door Bianca0504 »

Oke nog een keer dan :D
Kritiek en vragen mag best wel. Helemaal geen probleem. Sterker nog, ik heb zelf een hoop kritische vragen gesteld voordat wij tot deze beslissing kwamen.
Wat ik niet begrijp is dat een paar pagina's terug het opeens persoonlijk gemaakt werd en er met beledigende termen werd gegooid waar je u tegen zegt. En dat hoort niet vind ik. Maar ook hierin geldt weer, iedereen zijn eigen mening.
Aangezien deze discussie over het castreren al een paar keer is geweest en men er pagina lang over doorgaat en vragen erover heeft. Waarom nemen die mensen die die vragen hebben dan geen contact op met een overkoepelende instantie die de regels in overleg met elkaar bepaald heeft? Dan kun je het toch tot op de bodem uitzoeken? Misschien zit er op dit forum geen fokker die meedoet aan de discussie, dus kun je hier het antwoord waarschijnlijk niet vinden.
Eefje83
Zeer actief

monicake schreef:@ eefje +huig dat is natuurlijk voor iedereen zelf te bepalen , en als je een ald wil zal je de regels erbij moeten accepteren.
geloof je oprecht dat het is om zo de lijnen zuiver te houden?
En niet dat ze het doen zodat alleen dit exclusieve clubje fokkers voor elke pup fijn 2000euro kan incasseren?
De fokker van Harley wilde ook dat ik Eukenuba ging voeren,pupje bleek allergies voor granen te zijn,nou dan ga ik me dus niet aan zijn wil houden,omdat het slecht voor de hond is.
En dan kies ik dus voor de gezonde weg tegen de wil van de fokker in.
Als je er voor kiest om bewust iets te doen wat voor de hond niet goed is,ookal is ie al 13mnd,dan ga je wat mij betreft te ver.
bouvierpoedel
Zeer actief

monicake schreef:@ eefje +huig dat is natuurlijk voor iedereen zelf te bepalen , en als je een ald wil zal je de regels erbij moeten accepteren.
Buiten het feit om dat het rechtsgeldig is is het vreemd dat je een pup verkoop en dan nog steeds de beslissing over iemand anders eigendom wilt hebben.
Ik heb zoiets van zodra je een pup/hond verkoopt dan verkoop je ook je rechten.
Even voor de duidelijkheid dat het nu over de doodle gaat maar dat word ook wel bij rassen gedaan met van die zogenaamde dicht getimmerde contracten ,waarvan ik dan denk wil je die hond eigenlijk wel verkopen als je zo controlerend bent...
renee-uk
Zeer actief

dan schieten ze toch hun doel voorbij?
grote kans dat een teef voor die 13 maanden loops wordt en dus gedekt kan worden
wat niemand die bij zn volle verstand is zal doen met zo'n jonge teef, maar stel dat zo iemand alleen maar dollartekentjes in zn ogen krijgt bij het idee en zn verstand even op nul zet.
dan krijg je dus onvolwassen teven die gedekt worden, binnen de door het contract gestelde termijn :U:
Afbeelding

Eefje83
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Buiten het feit om dat het rechtsgeldig is is het vreemd dat je een pup verkoop en dan nog steeds de beslissing over iemand anders eigendom wilt hebben.
Ik heb zoiets van zodra je een pup/hond verkoopt dan verkoop je ook je rechten.
Even voor de duidelijkheid dat het nu over de doodle gaat maar dat word ook wel bij rassen gedaan met van die zogenaamde dicht getimmerde contracten ,waarvan ik dan denk wil je die hond eigenlijk wel verkopen als je zo controlerend bent...
Dat zei ik dus eerder ook al,het mag van de wet al helemaal niet.
Als fokker zijnde lijkt het me ook niet fijn om op deze manier je wil op te leggen maar goed.
Maar goed het staat super interessant natuurlijk,zo'n contract bij zo'n dure exclusieve pup dus mensen geloven er ook nog in.
Beetje dom maar goed. :19:
monicake
Actief

Het is absoluut rechtsgeldig , het komt in een contract te staan waarbij beide partijen zich aan hebben te houden.
En als iemand zo graag een nestje wil dan kan dat best dan dient die persoon een fokteef/ dekreu te kopen.
niemand zegt dat dit niet kan, maar niet als er in het contract staat dat je een hond hebt gekocht die moet worden geholpen voor 13 maanden.
Dus met alles hebben de kopers wel degelijk een keuze en als de regels je tegen je borst stuiten dan moet je geen als kopen.
Er zijn naar mijn idee ook rassen waarbij je verplicht wordt een nestje te krijgen omdat het ras dreigt uit te sterven, als ik daar geen zin in heb zal ik een ander ras moeten gaan zoeken toch?
renee-uk
Zeer actief

die contracten zijn niet rechtsgeldig, of worden ze bij een notaris ondertekend?
en hoe kun je in godsnaam al weten of je pup van 8 weken uitgroeid tot een fokteef/reu?
ik neem toch aan dat daar ook bij de doodles eisen aan gesteld worden?
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Qua marketing/zakelijkheid/product aanbeveling en verkoop en concurentie zit het heel mooi in elkaar.
Heb een beetje het idee van een franchise onderneming of zo'n pyramide spel.
Maar goed zoals gezegt je bent niet verplicht om er een pup van te kopen.
renee-uk
Zeer actief

ik vind het meer een grote scam ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”