Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijke hondenrassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Gevaarlijke hondenrassen

Ongelezen bericht door chrico »

Jane Doe schreef:
pammetje schreef:
Aphraell schreef:Een stafford is heus niet ongevoelig voor pijn..
Pas op het moment dat ie in een gevecht verwikkeld raakt gaat dat op en ik vind dat je als baas dan al behoorlijk gefaald hebt.
dat is niet waar
staffords zijn kei stoer

ps wel ff de kleine lettertjes lezen

stttttt niet vertellen, dat ze al beginnen te piepen als ze alleen maar denken dat je er op staat. En dat de meeste als je je stem verheft al gaan kruipen.
dat is niet goed voor het imago van de staff
Hahaha zo stoer, dat de dierenarts niet eens kon kijken welk pootje van Ox nou gekneusd was, omdat hij bij alle 2 pootjes even hard piepte als ze er aan kwam

Of als bij Kyra, die gaat piepen als ze haar inenting krijgt in haar nek

:smile: Kreeg zelfs van de dierenarts te horen dat ik mijn honden toch maar eens moet gaan vertellen dat ze onder een stoer ras vallen en dat ze aan hun imago moesten denken
Hier en hele stoere vent die samen met het buurhondje (kruising chi) naar de DA ging. Afgesproken dat Kito eerst ging want het ukkie is zo een comediant dat ik dat Kiet niet wilde aandoen. Spuit gaat er in en Kito begint me daar te krijsen en hysterisch te doen :smile: :smile: Kreng had daarvoor nooit een piep gegeven en nu, alsof hij het wist waarom hij eerst mocht :evil: Daar ging zijn imago :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

Bianc@ schreef:
Badu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.

RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.
Van mij mogen ze opnieuw verboden worden.

Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet. :hmmm:

Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....
Jouw reactie hier en de andere reacties die je hierna gaf getuigen natuurlijk in de eerste plaats van een zeer bekrompen gedachtegang, daarnaast laat je duidelijk zien dat je niet echt weet waar je over praat. Maakt niet zoveel uit hoor, niet iedereen kan overal verstand van hebben.
Heb niet echt zin om daar daadwerkelijk inhoudelijk op in te gaan, tegen zoveel domheid kan ik toch niet op.

Maar om nu te zeggen dat er opnieuw weer een RAD mag komen schiet bij mij wel heel erg in het verkeerde keelgat.
Ik kan met de beste wil van de wereld nog steeds niet begrijpen dat er andere hondenliefhebbers bestaan die die wet terug zouden willen hebben, werkelijk onvoorstelbaar. Maar eigenlijk zegt dat des te meer over jou.

Zou nu ga ik even snel naar buiten met mijn gevaarlijke hond, mijn dochter hing net om zijn nek dus ik moet maar even snel weg gaan met hem voor hij haar opvreet.
helemaal gelijk bianca denk er net zo over.
Afbeelding
blijf vragen stellen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Had deze honden vaker zien staan.. en ben benieuwd of er een goede baas komt die met de honden aan de slag wil gaan en ze een kans wil geven.. gezien de achtergrond info die het asiel geeft.. ligt het mijns inziens echt niet aan de honden dat ze zo zijn geworden en ik denk ook te concluderen dat deze twee bij dezelfde eigenaar vandaan komen..
http://www.dierenasielleiden.nl/default ... ex.nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dierenasielleiden.nl/default ... ex.nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat ik niet bij een staff of andere vechthond moet gaan hangen terwijl ze enthousiast mij begroeten dat wist ik niet :(
Zojuist stapte ik bij mijn ouders uit de auto en kwam er een staff die in de riem hing op me af.... :N:
Glimlachend baasje erachter.. geen gouden kettingen geen trainingspakken en :idea: ook geen grommende hond... :oeps:
Had de hond een driet a viertal jaren geleden in het bospark eens ontmoet.. toen ik met finn liep.. zij hadden de hond toen ook net en hielden hem angstvallig bij finn weg.. we raakten in gesprek.. hond was een dag ervoor flink gegrepen door een ... :ugh: duitse herder.. wiens baas niets deed.. :mep: ze hadden dus wat reserves opgebouwd tov dh's
Maar goed.. ik had net geen honden bij me, en werd enthousiast begroet door meneer de inmiddels spierbundel.. zat op me knieen en kreeg een uitbundige lik en een knuffel en kon hem gewoon betasten.. zodat ik zei zozo dat is aardig wat spier.. ze zijn zo gevaarlijk..
bazinnetje kwam er later ook nog bij.. ben in ieder geval blij dat de staff die ik weer heb ontmoet.. een engelse overigens.. bij goede baasjes in handen is gekomen.. en ook heb ik gevraagd hoe hij is met andere honden.. nou dat ging dus niet.. zolang ze hem met rust laten is het prima.. maar niet in een circel komen.. verder qua appel goed op tijd terug te roepen.. dus prima toch..
Ik vind de meeste staffies heerlijke honden.. als er een goede baas achter staat .. :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Even mischien een klein detail opmerking, je hond hoeft zelf geen dominant type te zijn om op een, door een ander (hond of mens) toegepaste dominantie handeling te reageren ;)

En ook al sta jij er als volwassen persoon er pal naast, ook bij honden geld, de eerste hap is een daalder waard ...

En inderdaad, een hond wordt niet agressief geboren, die wordt door zijn of haar eigenaar agressief gemaakt, nogal een nuance verschilletje ;)

En trouwens, uit dat Staffordshire in Engeland (the roots van the Stafford). Daar komen wel meer dingen vandaan, dan alleen honden ;)

Namelijk ook porseleinen WC bakken :E:
Nats
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door Nats »

Even mischien een klein detail opmerking, je hond hoeft zelf geen dominant type te zijn om op een, door een ander (hond of mens) toegepaste dominantie handeling te reageren ;)
Mee eens. Onze hond is absoluut niet dominant en ons zoontje van drie mag op/onder/naast onze stafford hangen tot de hond aangeeft dat het niet meer leuk is. En als je de lichaamstaal en stress-signalen van honden kent zie je dat heel snel :wink: . Als je een kind steeds door die signalen heen laat gaan of als volwassene zelf keer op keer die signalen niet ziet begrijp ik dat het een keer fout kan gaan, dit geld overigens vanzelfsprekend voor alle honden. De Stafford heeft imo een streepje voor op de omgang met kinderen omdat ze zo ontzettend veel kunnen hebben. Als daar een keer een loopauto tegenaan gekwakt wordt, of als er iemand per ongeluk op zijn poot gaat staan of overheen valt kan hij daar echt niet mee zitten, zal hoogstens even zijn kop optillen.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nats schreef:
Mee eens. Onze hond is absoluut niet dominant en ons zoontje van drie mag op/onder/naast onze stafford hangen tot de hond aangeeft dat het niet meer leuk is. En als je de lichaamstaal en stress-signalen van honden kent zie je dat heel snel :wink: . Als je een kind steeds door die signalen heen laat gaan of als volwassene zelf keer op keer die signalen niet ziet begrijp ik dat het een keer fout kan gaan, dit geld overigens vanzelfsprekend voor alle honden. De Stafford heeft imo een streepje voor op de omgang met kinderen omdat ze zo ontzettend veel kunnen hebben. Als daar een keer een loopauto tegenaan gekwakt wordt, of als er iemand per ongeluk op zijn poot gaat staan of overheen valt kan hij daar echt niet mee zitten, zal hoogstens even zijn kop optillen.
De stafford wordt in dit topic volgens mij alleen maar aangehaald, omdat er veel mensen met zo'n hond op dit forum zitten, en omdat het ras voorkomt op die stomme lijst op de in de eerste posting genoemde website ;)

Maar dominantie handelingen gelden dus voor elk ras en is dus niet ras afhankelijk ;)
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

blondie schreef:Had deze honden vaker zien staan.. en ben benieuwd of er een goede baas komt die met de honden aan de slag wil gaan en ze een kans wil geven.. gezien de achtergrond info die het asiel geeft.. ligt het mijns inziens echt niet aan de honden dat ze zo zijn geworden en ik denk ook te concluderen dat deze twee bij dezelfde eigenaar vandaan komen..

Dat ik niet bij een staff of andere vechthond moet gaan hangen terwijl ze enthousiast mij begroeten dat wist ik niet :(
Zojuist stapte ik bij mijn ouders uit de auto en kwam er een staff die in de riem hing op me af.... :N:
Glimlachend baasje erachter.. geen gouden kettingen geen trainingspakken en :idea: ook geen grommende hond... :oeps:
Had de hond een driet a viertal jaren geleden in het bospark eens ontmoet.. toen ik met finn liep.. zij hadden de hond toen ook net en hielden hem angstvallig bij finn weg.. we raakten in gesprek.. hond was een dag ervoor flink gegrepen door een ... :ugh: duitse herder.. wiens baas niets deed.. :mep: ze hadden dus wat reserves opgebouwd tov dh's
Maar goed.. ik had net geen honden bij me, en werd enthousiast begroet door meneer de inmiddels spierbundel.. zat op me knieen en kreeg een uitbundige lik en een knuffel en kon hem gewoon betasten.. zodat ik zei zozo dat is aardig wat spier.. ze zijn zo gevaarlijk..
bazinnetje kwam er later ook nog bij.. ben in ieder geval blij dat de staff die ik weer heb ontmoet.. een engelse overigens.. bij goede baasjes in handen is gekomen.. en ook heb ik gevraagd hoe hij is met andere honden.. nou dat ging dus niet.. zolang ze hem met rust laten is het prima.. maar niet in een circel komen.. verder qua appel goed op tijd terug te roepen.. dus prima toch..
Ik vind de meeste staffies heerlijke honden.. als er een goede baas achter staat .. :ok:
Volgens mij komen Chiki Chaka bij een inbeslagname vandaan, dus nog in de tijd van de RAD inbeslag genomen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Felix schreef:
Nats schreef:
De stafford wordt in dit topic volgens mij alleen maar aangehaald, omdat er veel mensen met zo'n hond op dit forum zitten, en omdat het ras voorkomt op die stomme lijst op de in de eerste posting genoemde website ;)

Maar dominantie handelingen gelden dus voor elk ras en is dus niet ras afhankelijk ;)
En het is weer afhankelijk van het karakter van de hond, en/of in hoeverre hij met kinderen is opgegroeid wat een hond accepteert en wat niet...

Er is gewoon niet een stempel te hangen aan een bepaald ras.. en een persoon die dat ras benaderd.. hoe die "vreemde" staf reageerde op mij.. en ik die door de knieeen ging om hem te begroeten.. kan bij een andere hond helemaal verkeerd uitpakken.. zag het bij een jonge mechel.. dier komt zelf enthousiast aan.. de andere persoon gaat door de knieen en wil begroeten.. en inene vind de hond het blijkbaar eng en gromt blaft en schiet naar voren.. :klaar:
Het ligt niet aan de rassen alleen.. het is hoe stabiel je de honden hebt kunnen leren te zijn in bepaalde situaties.. en hoe het karakter van de hond is.. die van mij staan niet op de gevaarlijke lijst.. maar toch zie ik verschil in hun als ze benaderd worden of gelokt worden door een vreemde.. Finn houd zijn reserves.. die heeft zoiets van ik ken je niet.. wat mot je..
en Bluf denkt hmmm.. wie ben jij dan dat je me roept ? En die gaat kijken en maakt vriendjes Finn bekijkt het even en als hij denkt ok, dan is het wel ok voor hem.. zo niet.. dan blijft hij op afstand en wil dan echt niet door die persoon benaderd worden.. zijn goed recht overigens..en ik zet dan ook wel vaak vraagtekens bij die persooon.. want het is niet standaard dat hij zo reageert..
blondie
Zeer actief

irwi schreef:
blondie schreef:Had deze honden vaker zien staan.. en ben benieuwd of er een goede baas komt die met de honden aan de slag wil gaan en ze een kans wil geven.. gezien de achtergrond info die het asiel geeft.. ligt het mijns inziens echt niet aan de honden dat ze zo zijn geworden en ik denk ook te concluderen dat deze twee bij dezelfde eigenaar vandaan komen..

Volgens mij komen Chiki Chaka bij een inbeslagname vandaan, dus nog in de tijd van de RAD inbeslag genomen.
Ik weet het niet.. ze vielen me gewoon op.. al een tijdje.. het zijn niet honden die je even denkt aan te schaffen.. ben wel blij dat ze een kans krijgen en ik hoop echt dat ze terecht komen bij mensen die er mee overweg kunnen en dat ze een heerlijk leven tegemoet gaan..
Er staat trouwens bij hetzelfde asiel ook een amstaf, mochten er mensen op zoek zijn kijk even.. ik geloof er namelijk wel in dat bij de juiste bazen deze honden een heerlijk leven tegemoet kunnen gaan.. hetzij met wat handleidingen.. maar de meeste mensen die bewust kiezen voor een bepaald ras weten waar ze aan beginnen..
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof er namelijk wel in dat bij de juiste bazen deze honden een heerlijk leven tegemoet kunnen gaan.. hetzij met wat handleidingen.. maar de meeste mensen die bewust kiezen voor een bepaald ras weten waar ze aan beginnen..
Hier wordt weer een hele andere discussie aangesneden ;)

In mijn opinie moeten sommige mensen, hoe goed bedoeld soms ook, uberhaupt never nooit niet aan het fenomeen 'hond' beginnen ..

Laat die leuk een goudvisje nemen, of een wollige cavia o.i.d. (met beide diersoorten is overig niks mis mee!) ;)

Ik kom hier namelijk praktisch iedere dag een mijnheer en een mevrouw met twee grote Doggo Argentino's (twee reuen ook nog!) tegen in het park. Zijn hele aardige mensen, echter .. Als je ze ziet lopen dan rijst praktisch bij iedereen de vraag wie laat nu wie uit :oohja:
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Felix schreef:Even mischien een klein detail opmerking, je hond hoeft zelf geen dominant type te zijn om op een, door een ander (hond of mens) toegepaste dominantie handeling te reageren ;)

En ook al sta jij er als volwassen persoon er pal naast, ook bij honden geld, de eerste hap is een daalder waard ...
Natuurlijk heb je gelijk, maar het is ook zo dat honden onderling natuurlijk enorm verschillen.
De ene hond kan door karakter, stabiliteit e.d. meer hebben als de ander.

(Goed gefokte) Staffies bijvoorbeeld zijn in mijn opinie de meest mensvriendelijke en naar mensen (en dan met name kinderen) toe de meest tolerante honden die ik ooit heb meegemaakt. Dat is een karaktertrek welke van een heel ander niveau is dan honden van andere rassen.
En dat is een fenomeen wat altijd heel moeilijk uit te leggen zal zijn aan mensen die nooit zo een hond hebben gehad. Wat deze honden missen qua tolerantie tegenover andere honden hebben ze overdreven als het gaat om mensen. Dat hebben we te danken aan hun geschiedenis.

Ik ga er dan ook van uit dat een eigenaar, zoals hier Jane Doe precies weet wat wel en wat niet kan. Als ik dat dan op mijn eigen hond betrek, is immers een SBT dan kan dat hier ook gemakkelijk. En mijn kinderen hangen dus met regelmaat zo om hem heen, Tyson vind dat heerlijk trouwens. :wink:
Terwijl mijn meiden ook geleerd hebben en dus weten dat ze dat bij andere honden niet mogen/kunnen doen.
Bij mijn chihuahua's is dat bijvoorbeeld weer anders, andere hondjes en een heel ander karakter. Van hun weet ik dat die in een bepaalde situatie weleens niet van een dergelijke handeling gediend zouden kunnen zijn en daar ook honds mee om gaan door een waarschuwing te geven.
Tyson is, door zijn karakter maar ook zeker door het ras wat hij is een heel andere hond waar je dus absoluut wel zo mee om kan gaan. Ik weet ook hoe hij reageert als hij er geen zin in heeft en een waarschuwing uitdelen op de manier zoals hier gedacht word komt dus niet in zijn woordenboek voor, die bewaard hij namelijk voor andere honden maar niet voor een mens.

Ik begrijp overigens erg goed dat dit soort foto's zulke opmerkingen teweeg brengen hoor.
Grappig is ook dat dergelijke foto's op een hondenforum voor allerlei rassen heel andere reacties opwekken dan dezelfde foto's op een staffordforum waar de andere mensen dus ook zelf staffies hebben en dus weten hoe deze honden zijn. Daar zal je nooit een dergelijke reactie krijgen op een foto als die van Jane Doe.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

smoekie schreef:
Badu schreef: Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet. :hmmm:
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat het asiel vol zit met deze "happers" maar denk dat je dan verkeerd ingelicht ben en zou als ik jou was eens een bezoekje brengen aan het asiel. Je zou nog een raar op staan te kijken.
Badu schreef:Smoekie: in deze link vond ik het verhaal over het betreffende asiel:
http://www.overgelder.dierenbescherming ... icht/10000" onclick="window.open(this.href);return false;

Jij hebt het over asielS en niet over 1 asiel. De "happers" waar het hier om gaat is 1 teef met haar 6 pups die in beslag zijn genomen ten tijde van de RAD (die er gelukkig niet meer is)

Dus om het nou zo te stellen alsof alle asiels volzitten vind ik wat kort door de bocht. Er wordt nergens trouwens beweerd dat deze honden niet in het asiel belanden maar dat deze "vol" zitten is volstrekt overtrokken en overdreven. Het is meer uitzondering dan regel dat een staff in het asiel beland. Meestal gaat het om honden die onder de RAD in beslag zijn genomen. Als iemand zijn staff al om welke reden dan ook kwijt willen doen ze dat meestal wel via MP oid.

Ik heb ze ook wel eens bij een asiel zien op de website staan hoor, en enige waar ik me over verbaasde was dat er bij diegene die ik toen tegenkwam er in de advertentie vermeld stond dat ze niet met kinderen overweg konden :scratch: Vroeg me toen wel af hoe dat komt omdat ze naar mens en kinderen juist liever zijn dan menig ander ras. Dat heeft in mijn ogen dan meer te maken met degene bij wie ze vandaan komen. Misschien wel bij een jong iemand zonder kinderen die inderdaad "stoer' heeft willen doen met het ras. Maar de meeste mensen die ik ken die deze honden hebben zijn allemaal mensen met kinderen en met dermate verantwoordelijkheids gevoel dat zij deze honden dusdanig trainen en opvoeden dat ze met alles en iedereen goed kunnen. Je hebt altijd rotte appels dus ja ook onder eigenaren van staffs.

Maar ga aub geen onzin verkopen dat het asiel volzit met deze happers terwijl je een voorbeeld aanhaalt van zegge en schrijve 1 moeder met haar 5 pups. Ja dan zit een (1) asiel al gauw "vol" ja :mrgreen:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En het is weer afhankelijk van het karakter van de hond, en/of in hoeverre hij met kinderen is opgegroeid wat een hond accepteert en wat niet...
Ik vind het af en toe tenen krommend wat mensen goed vinden dat kinderen bij honden doen, en dat ze vinden dat een hond dat allemaal maar moet pikken :19:
Heb gewoon respect voor een hond het is een levend wezen en geen klimtoestel :evil:
hou ze lekker uit elkaar en leer kinderen onder toezicht dat je heel zachtjes moet doen met honden, wat voor ras dan ook, kan een heleboel ellende voorkomen.
Mijn hond is geen kleine kinderen gewent, maar vind ze wel heel erg leuk, het eerste wat ik kinderen die hier komen dan ook aan hun verstand peuter is dat ze hondje(s) niet mogen plagen :klaar: , punt
En het werkt, want ik kan heel erg eng kijken :Q: :lol1:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Natuurlijk kan het ene ras meer schade aanrichten dan het andere, al is het alleen maar vanwege de grootte. Als ik de quote's van die site zo lees, is het een wonder dat ik de 37 heb gehaald, met alles wat ik in huis heb gehad/heb :mrgreen:

Als men nu eerst eens begint met inlezen wat men in huis haalt, is bijna alles al gewonnen. Waarom moeten bepaalde rassen fungeren als lieve allemansvrienden in huis, terwijl ze jarenlang gefokt zijn als zelfstandige, eenkennige honden? En het oneerlijke is dat ze de hond omlaag halen als zijnde "vals/onbetrouwbaar etc. terwijl het dier alleen maar de ingefokte raseigenschappen tentoonstelt. Dus een fijne hond, geschikt voor de taak waarvoor hij gefokt is. Dat het dier dan niet geschikt is voor huis- tuin- en keukengebruik maakt hem daarom geen vals rotbeest maar gewoon een fijne werkhond voor andere doelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Bianc@ schreef:

(Goed gefokte) Staffies bijvoorbeeld zijn in mijn opinie de meest mensvriendelijke en naar mensen (en dan met name kinderen) toe de meest tolerante honden die ik ooit heb meegemaakt. Dat is een karaktertrek welke van een heel ander niveau is dan honden van andere rassen.
En dat is een fenomeen wat altijd heel moeilijk uit te leggen zal zijn aan mensen die nooit zo een hond hebben gehad. Wat deze honden missen qua tolerantie tegenover andere honden hebben ze overdreven als het gaat om mensen. Dat hebben we te danken aan hun geschiedenis.

.
he bianca
ik ben hier helemaal mee eens
wij hebben geen kleine kinderen, maar als ik zie hoe bob er mee omgaat
is hartverwarmend. Als ik een kind van 2 de riem van bob geef zal hij heel lief netjes met het kindje mee lopen
zelfs als er andere honden aan komen (neem het risico niet om hem dan niet over te pakken) maar hij gedraagd zich totaal anders.
pas was hij aan het eind van de riem en de kleine meid schoot heel zachtjes naar voren
direct draait hij om en gaat er weer pal naast staan
was zo schattig om te zien.

maaaaaaaaaar helaas zijn er te veel fokkers die niet meer om de karakters en gezondheid fokken, maar om de pegels.
en je kunt hier nu niet meer blindeling vanuit gaan
zeker mensen die moeite hebben met hun hond te lezen
en die dan denken dat hun hondje dat ook zo mooi kan
vind ik best eng
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Bianc@ schreef: (Goed gefokte) Staffies bijvoorbeeld zijn in mijn opinie de meest mensvriendelijke en naar mensen (en dan met name kinderen) toe de meest tolerante honden die ik ooit heb meegemaakt. Dat is een karaktertrek welke van een heel ander niveau is dan honden van andere rassen.

Ik ga er dan ook van uit dat een eigenaar, zoals hier Jane Doe precies weet wat wel en wat niet kan. Als ik dat dan op mijn eigen hond betrek, is immers een SBT dan kan dat hier ook gemakkelijk. En mijn kinderen hangen dus met regelmaat zo om hem heen, Tyson vind dat heerlijk trouwens. :wink:

Ik begrijp overigens erg goed dat dit soort foto's zulke opmerkingen teweeg brengen hoor.
Grappig is ook dat dergelijke foto's op een hondenforum voor allerlei rassen heel andere reacties opwekken dan dezelfde foto's op een staffordforum waar de andere mensen dus ook zelf staffies hebben en dus weten hoe deze honden zijn. Daar zal je nooit een dergelijke reactie krijgen op een foto als die van Jane Doe.
Je hebt helemaal gelijk :ok:

Ik weet gewoon hoe mijn honden zijn, kan ze daarnaast ook heel erg goed lezen en als Gkeysha hier maar 1 teken van stress had gegeven, was de knuffel afgelopen.
Alle 3 de honden lopen eigenlijk meteen op de kinderen af als ze er zijn en vinden het heerlijk om te knuffelen met ze.
Staffords kunnen zo lekker zuchten als ze iets lekker vinden, bijvoorbeeld een aai, een knuffel of gewoon het feit dat ze tegen je aan mogen liggen op de bank
Dat doen ze hier dan ook, als ze een knuffel krijgen van de kinderen.
Deze foto's staan ook op een staffordforum ja, en daar hebben ze niet deze reacties gekregen.
Ik snap de reacties heel goed hoor, vooral als je geen hond als een stafford bent gewend.

Nog een voorbeeld dan hoe ze met kinderen zijn.
Alle 3 zijn erg enthousiast naar mensen toe, begroeten ze dan ook soms te enthousiast, door springen en gek doen.
Maar ze zullen nooit tegen kinderen op springen, heb ze dit niet eens hoeven afleren, ze hebben het gewoon nooit geprobeerd en zijn erg voorzichtig met kinderen.
Natuurlijk zijn er wel grenzen, zo moeten ze niet constant om de nek worden gehangen en ook op de hond klimmen of zitten is een grote no-no
Niet omdat 1 van mijn honden het niet zou tolereren maar omdat ik dat gewoon geen omgang met honden vind.
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Felix schreef: Je mist in het beginsels al de qlue .. En als JIJ geen lol er in hebt (iets wat je door de regels heen al kan proeven), dan zal je hond er ook bar weinig zin erin hebben ;)

En er is altijd een uitzondering op de regel, tegenwoordig zien we inderdaad meer en meer staffords op de hondenscholen terug, echter soms helaas met wisselend resultaat (ligt in 99,99% puur aan de eigenaar) ...

Wist je trouwens, dat toen de stafford nog 'verboden' was, de Dieren Bescherming als enigste hondenschool dat ras WÉL accepteerde als 'hond' op hun hondenscholen ;)
Ik heb er wel zeker lol in, vind het ook heerlijk dat Ox het ook super vind en wordt helemaal trots als je ziet hoe hij met zijn pretbekkie mij aankijkt en volgt tijdens het volgen.
Als jou theorie klopt, zou het met Ox ook niets worden :wink:

Kyra is gewoon liever lui dan moe en geen ochtendhond, waardoor ze dus echt met tegenzin wakker gemaakt moest worden op de zondagmorgen en het grasveld niet eens op wou, want die was ook nog eens nat, en mevrouw houdt niet van natte pootjes
(Ik weet het, ze is gewoon over de top verwend :idea: )

Gkeysha gaat veel liever naar het bos om te rennen, ze liep wel goed op de hondenschool hoor, maar je zag gewoon aan haar dat ze het voor mij deed en niet voor haarzelf. Lage staart die niet kwispelde, weinig interesse voor mij, oren naar achter gedragen. Hoe gek en enthousiast ik ook deed, ze vond het gewoon niet leuk. Ze deed alles wel hoor en luisterde wel goed, maar zodra ze de basis had, ben ik gestopt met haar.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Felix schreef:En inderdaad, een hond wordt niet agressief geboren, die wordt door zijn of haar eigenaar agressief gemaakt, nogal een nuance verschilletje ;)
:
Hier ben ik het niet helaam mee eens,er zijn raseigenschappen die hoe dan ook tot uiting komen omdat ze er al eeuwen in zitten.
Orson was van pup af aan niet gediend van andere mensen ,en trok met een week of 14 a 15 al flink zijn lip op en wenste niet geaaid te worden.
Daar hadden wij weinig mee van doen hoor.
Juist door die eigenschappen te erkennen en er verstandig mee om te gaan voorkom je incidenten.
tineke

*Linda* schreef:Natuurlijk kan het ene ras meer schade aanrichten dan het andere, al is het alleen maar vanwege de grootte. Als ik de quote's van die site zo lees, is het een wonder dat ik de 37 heb gehaald, met alles wat ik in huis heb gehad/heb :mrgreen:

Als men nu eerst eens begint met inlezen wat men in huis haalt, is bijna alles al gewonnen. Waarom moeten bepaalde rassen fungeren als lieve allemansvrienden in huis, terwijl ze jarenlang gefokt zijn als zelfstandige, eenkennige honden? En het oneerlijke is dat ze de hond omlaag halen als zijnde "vals/onbetrouwbaar etc. terwijl het dier alleen maar de ingefokte raseigenschappen tentoonstelt. Dus een fijne hond, geschikt voor de taak waarvoor hij gefokt is. Dat het dier dan niet geschikt is voor huis- tuin- en keukengebruik maakt hem daarom geen vals rotbeest maar gewoon een fijne werkhond voor andere doelen.

:ok: :ok: :ok:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

owjeee.. lima heeft mijn bloed geproeft.. moet ik haar nu af maken? komt nooit meer goed toch? :tong:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Felix
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Felix schreef:En inderdaad, een hond wordt niet agressief geboren, die wordt door zijn of haar eigenaar agressief gemaakt, nogal een nuance verschilletje ;)
:
Hier ben ik het niet helaam mee eens,er zijn raseigenschappen die hoe dan ook tot uiting komen omdat ze er al eeuwen in zitten.
Orson was van pup af aan niet gediend van andere mensen ,en trok met een week of 14 a 15 al flink zijn lip op en wenste niet geaaid te worden.
Daar hadden wij weinig mee van doen hoor.
Juist door die eigenschappen te erkennen en er verstandig mee om te gaan voorkom je incidenten.

Tuurlijk ras eigenschappen tellen ook mee, zo zal het heel lastig zijn, om de lol te gaan bederven bij een Hazewind hond met zijn geren, of een jachthond het proberen af te leren om zijn of haar neus te gebruiken .. Dingen die in de -ahum- genen zitten ;)

Zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer dingen zijn, die mee gegeven worden door de ouder honden, maar ik doelde op de echte agressieveteit, zoals je die bij honden ziet die voor gevechten worden gebruikt, dat is er wel degelijk door de mens er ingebracht, en dat is niet aangeboren of genetisch bepaald, al zal het ene ras er meer ontvankelijker voor zijn dan het andere ras ;)
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jane Doe schreef:
Felix schreef: Je mist in het beginsels al de qlue .. En als JIJ geen lol er in hebt (iets wat je door de regels heen al kan proeven), dan zal je hond er ook bar weinig zin erin hebben ;)

En er is altijd een uitzondering op de regel, tegenwoordig zien we inderdaad meer en meer staffords op de hondenscholen terug, echter soms helaas met wisselend resultaat (ligt in 99,99% puur aan de eigenaar) ...

Wist je trouwens, dat toen de stafford nog 'verboden' was, de Dieren Bescherming als enigste hondenschool dat ras WÉL accepteerde als 'hond' op hun hondenscholen ;)
Ik heb er wel zeker lol in, vind het ook heerlijk dat Ox het ook super vind en wordt helemaal trots als je ziet hoe hij met zijn pretbekkie mij aankijkt en volgt tijdens het volgen.
Als jou theorie klopt, zou het met Ox ook niets worden :wink:

Kyra is gewoon liever lui dan moe en geen ochtendhond, waardoor ze dus echt met tegenzin wakker gemaakt moest worden op de zondagmorgen en het grasveld niet eens op wou, want die was ook nog eens nat, en mevrouw houdt niet van natte pootjes
(Ik weet het, ze is gewoon over de top verwend :idea: )

Gkeysha gaat veel liever naar het bos om te rennen, ze liep wel goed op de hondenschool hoor, maar je zag gewoon aan haar dat ze het voor mij deed en niet voor haarzelf. Lage staart die niet kwispelde, weinig interesse voor mij, oren naar achter gedragen. Hoe gek en enthousiast ik ook deed, ze vond het gewoon niet leuk. Ze deed alles wel hoor en luisterde wel goed, maar zodra ze de basis had, ben ik gestopt met haar.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n ochtend mens! :D

Dus in deze kan ik haar (je hond dus) groot gelijk geven dat ze niet vooruit te porren is ;)

Mischien eens op een andere tijd proberen te trainen !? ;)
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:owjeee.. lima heeft mijn bloed geproeft.. moet ik haar nu af maken? komt nooit meer goed toch? :tong:
Gaan we nu dit fabeltje weer behandelen, van een hond die bloed geproeft heeft, die is 100% levensgevaarlijk ? :oohja:
swen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Stafford X Boxer en een boxer kruising met een ???

Ongelezen bericht door swen »

Even nog een korte toevoeging,

die beste vrouw had gisteren even mee moeten gaan naar de DA hier gisterenavond
madam heeft heel de praktijk bij elkaar lopen krijsen omdat ze d'r jaarlijkse shots kreeg..
Lang leve die pijnloze honden :P
Afbeelding

*ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een
uitgestoken hand.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Weet niet of die al ergens staat, zo ja excuses, zo nee....tekenen maar.
http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... ie&id=8237" onclick="window.open(this.href);return false;
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Kika schreef:Weet niet of die al ergens staat, zo ja excuses, zo nee....tekenen maar.
http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... ie&id=8237" onclick="window.open(this.href);return false;
getekend!
Voor onze rijkeluis pitbulls, haha. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
tineke

Inmiddels is er een officiele ractie gekomen van de db en die luid als volgt

Geachte mevrouw van ......., beste Tineke,

Hier dan toch nog onze officiële reactie:

Wij hebben uw klacht over mevrouw Semyonova grondig onderzocht. Het resultaat van het onderzoek heeft ons doen besluiten de

samenwerking met mevrouw Semyonova per direct te beëindigen.

Wij betreuren deze gang van zaken en willen u er van verzekeren dat de Dierenbescherming niet achter de uitlatingen

van mevrouw Semyonova staat.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en willen u danken voor uw bericht.

Met vriendelijke groeten,

directeur Dierenbescherming afdeling Den Haag
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

tineke schreef:Inmiddels is er een officiele ractie gekomen van de db en die luid als volgt

Geachte mevrouw van ......., beste Tineke,

Hier dan toch nog onze officiële reactie:

Wij hebben uw klacht over mevrouw Semyonova grondig onderzocht. Het resultaat van het onderzoek heeft ons doen besluiten de

samenwerking met mevrouw Semyonova per direct te beëindigen.

Wij betreuren deze gang van zaken en willen u er van verzekeren dat de Dierenbescherming niet achter de uitlatingen

van mevrouw Semyonova staat.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en willen u danken voor uw bericht.

Met vriendelijke groeten,

directeur Dierenbescherming afdeling Den Haag

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Het is hetzelfde als je zegt:
Alle Turken en Marokkanen jatten vechten bedriegen of zijn loverboys.

Terwijl het ook gewoon mensen zijn.

Of net zoals hitler zoals hij dacht over joden.

Echt waar gaat het heen met de wereld?

Ik heb ook genoeg rottweilers gezien die lief zijn en totaal geen agressie in zit.
Engelse bulldogs zijn zelfs te dik en hebben geen conditie om iets aan te vallen. Ze zijn toch veel te gauw buiten adem. Dusja. Waar hebben ze het over
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

over ouwe koeien uit de sloot halen gesproken
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”