Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckels

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Teckels

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een scheetje zeg, dat koppie :I: Ik was vandaag bij iemand met een 8 maanden oude ruwhaar reu, echt zo'n leuk enthousiast gek beest :mrgreen: Hij klom helemaal op schoot en er moest heftig gelikt worden en ik maar proberen te schrijven :wink:
Succes met de laatste dagen wachten op jullie Dobby :E:
IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Morgen gaan we haar ophalen! :cheer:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Jaaahhh eindelijk is het vandaag en kunnen jullie haar ophalen :cheer: .
Heb je nog een beetje kunnen slapen? (ik zou geen oog dichtgedaan hebben denk ik)
Héél veel plezier vandaag enneh heb je wel opgeladen batterijen/accu en je camera en bij je nemen hé haha.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Hoi! Ik wil hier ook graag meeschrijven.. Wij hebben sinds 2,5 maand een teckelpup, Sofie. Ze is helemaal geweldig!

@ Ivy: Geniet van de eerste dag met !! Maak veel foto's, want ze is groot voor je het weet.. Al is dat bij Sofie relatief: ze weegt met 4,5 maand zo'n 2,5kg...
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

Dobby is thuis!
tot nu toe 1 plas binnen en buiten nog niks...
komt vast wel goed.
Dobby is nu met 8 weken oud al 2,6kg
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Wat leuk gefeliciteerd!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

IvysToeter schreef:Dobby is thuis!
tot nu toe 1 plas binnen en buiten nog niks...
komt vast wel goed.
Dobby is nu met 8 weken oud al 2,6kg

gefeliciteerd, veel plezier met dobby! :cheer:

wel even gauw een aparte fototopic maken in de fotohoek hè?! :lees:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
IvysToeter
Zeer actief

Fototopic komt nog hoor.
Dobby ligt al een uur heel braaf in de bench te slapen.
en ik lig al 3kwartier op de bank.
Ook even lekker myn ogen dicht gehad.
brokjes wil ze nog niet zo goed eten en al helemaal niet als ik
Weg loop.
ze houd iedere keer wat over,dus heb ik net om 5uur na een paar hapjes en wat aandringen de brokjes wat geweekt me0water.
toen nam ze nog een paar hapjes en was ze klaar vond ze zelf.
wel weer wat over,maar ze moet natuurlyk nog wennen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Leuk :cheer:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

dat eten komt wel, over een paar dagen kan je het waarschijnlijk niet aanslepen ;-)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ariane
Erelid
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

IvysToeter schreef:Dobby is thuis!
:cheer: :cheer: Gefeliciteerd en heel veel geluk met je mooie meisje!

Geef je alleen maar brokjes?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
IvysToeter
Zeer actief

Ja.
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

viewtopic.php?f=26&t=242535
Afbeelding
Ariane
Erelid
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

IvysToeter schreef:viewtopic.php?f=26&t=242535
Sorry, nog niet gezien.
Maar waarom alleen brokjes als ik vragen mag?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
IvysToeter
Zeer actief

we kunnen altijd nog overstappen.
tot nu toe heeft ze het prima gedaan op brokjes, dus waarom overstappen.
we zien wel hoe het met de tijd gaat.
we hebben in ieder geval geen ruimte om hoeveelheden vlees in de vriezer te doen.
ik kan best op den duur af en toe een smuldier dagje doen.
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Wij gaan zondag kijken :I:
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief

vannacht ging het redelijk.
we zijn om half 11 naar bed gegaan, dobby in de bench met een kruik en welterusten gezegd.
alle deuren open gelaten en gewoon in bed gaan liggen.
ze is muisstil geweest tot ongeveer 10 voor 1 vannacht.
toen is mijn vriend eruit geweest en heeft haar even op het balkon gezet, maar ze deed niks.
toen heeft hij haar weer in de bench gezet, maar ze ging weer piepen en werd niet echt rustig.
toen ben ik op de bank gaan liggen met kussen en deken, zodat ik met mijn vinger door de tralies van de bench kon kriebelen als ze piepte.
af en toe piepte ze, dan ging ik haar kriebelen door de tralies.
als ze dan rustig was haalde ik mijn hand weg en ging ik ook proberen te slapen.
ze was om verschillende tijden wakker, eerst af en toe om het half uur, soms om het uur.
en 1 van de laatste keren gingen 'we' om half 4 ongeveer weer slapen en toen schrok ik om kwart voor 5 wakker.
meestal was een ssssttt en een paar kriebels wel genoeg om haar stil te krijgen.
ze heeft helemaal niks in de bench gedaan en net bij mijn vriend keurig een plas buiten.
ik weet alleen nog steeds niet of ik er wel goed aan gedaan heb om de halve nacht op de bank te gaan slapen.
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

IvysToeter schreef:ik weet alleen nog steeds niet of ik er wel goed aan gedaan heb om de halve nacht op de bank te gaan slapen.
Persoonlijk vind ik dat je dat juist helemaal goed hebt gedaan.
Amy heeft hier de eerste weken gewoon naast het bed gestaan in een benchje. Dan kon ik echt alles horen en haar laten weten dat ze niet alleen was.

't zijn nog echt babietjes hoor, daar hoef je nog echt niet streng mee te zijn.

Ik zou haar gewoon lekker naast je bed zetten!
Overigens stond ik met Amy wel elke keer als ze ging piepen buiten, zo ongeveer elke 2 uur. Pas weer naar binnen als ze wel plaste (ging gelukkig wel goed). Dus dat Dobey zo goed de nacht doorgekomen is vind ik al heel knap.

Amy stond overigens de eerste weken echt elke 20 minuten buiten, heel klein blaasje kennelijk. Daarna langzaam opgerekt... is echt per hondje verschillend.
IvysToeter
Zeer actief

ze is ook nu overdag erg pieperig.
echt zo'n aandachtspiepje is het.
maar ik wil haar niet continu aandacht geven, ze moet toch ook zelf kunnen spelen?
alleen de hele tijd dat piepen vind ik zo hartverscheurend als ik dat moet negeren.
word er gewoon zelf verdrietig van.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

Wat leuk al die teckel verhalen,gaat best goed komen met Dobey hoor, ze moet nog even wennen en dat heeft tijd nodig.
Nou had ik nog wel een vraag voor sommige teckelkenners.
Ik begin ze steeds leuker te vinden (heb vroegah er eentje gehad) mijn droomhond is nog steeds een wetter maar ik twijfel of ik als eigenaar wel geschikt ben voor een wetter.
Als ik al een klein hondje tegen die tijd zou willen dan zou het eventueel een teckel kunnen worden.
Nu is er bij ons nog niet eens zover hier vandaan een teckelkennel http://www.leiking.de/ .
Verschillende mensen die ik ken hebben daar hun teckel vandaan, allemaal prima hondjes, niks mis mee.
Heb op hun site wel eens gekeken en het ziet er allemaal best netjes uit (ze fokken ook beagels) maar ja ik weet niet, het ziet er allemaal zo ...ja hoe zeg ik dat.... comerciëel uit.
Mischien zie ik het verkeerd maar ik heb net zo'n gevoel als, je trekt er een teckel uit het rekje en je gaat er mee naar huis.
Ja ik weet het , het beste is een keer daar te gaan kijken maar ja ik ben toch nog niet toe aan een hond , zucht moeilijk ben ik hé.
Misschien willen jullie eens kijken op die site en je mening geven.
Eerlijk is eerlijk, ik moet er bij vertellen dat ze in de omgeving wel positief bekend staan voor zover ik weet.
Lillith
Zeer actief

Fijn op schoot nemen en knuffelen...ze is erg alleen zonder haar hondenfamilie.
Ze moet nog wennen aan haar omgeving, verder wat spelen, eten en veel slapen...
lekker bij jullie op schoot of naast je op de bank :ok:
Lillith
Zeer actief

Ptje schreef:Wat leuk al die teckel verhalen,gaat best goed komen met Dobey hoor, ze moet nog even wennen en dat heeft tijd nodig.
Ik begin ze steeds leuker te vinden (heb vroegah er eentje gehad) mijn droomhond is nog steeds een wetter maar ik twijfel of ik als eigenaar wel geschikt ben voor een wetter.
Als ik al een klein hondje tegen die tijd zou willen dan zou het eventueel een teckel kunnen worden.
Nu is er bij ons nog niet eens zover hier vandaan een teckelkennel http://www.leiking.de/ .
Verschillende mensen die ik ken hebben daar hun teckel vandaan, allemaal prima hondjes, niks mis mee.
Heb op hun site wel eens gekeken en het ziet er allemaal best netjes uit (ze fokken ook beagels) maar ja ik weet niet, het ziet er allemaal zo ...ja hoe zeg ik dat.... comerciëel uit.
Mischien zie ik het verkeerd maar ik heb net zo'n gevoel als, je trekt er een teckel uit het rekje en je gaat er mee naar huis.
Ja ik weet het , het beste is een keer daar te gaan kijken maar ja ik ben toch nog niet toe aan een hond , zucht moeilijk ben ik hé.
Eerlijk is eerlijk, ik moet er bij vertellen dat ze in de omgeving wel positief bekend staan voor zover ik weet.
:LOL: Winkelmandje...ik heb gekeken op de site en het eerste wat er staat is....

Heb je ook op Google gekeken? Heel veel hondjes, gescheiden van mams lijkt MIJ meer een Puppy Mill, staat een hyves pagina bij (G) de hondjes die daar vandaan zijn gekomen hebben verschillende fantasie kennelnamen. Er wordt of werd stamboom en look a like door elkaar gefokt, misschien dat er vroeger wel goede ras teckels vandaan kwamen.

Waarom kijk je niet bij de NTC fokkers, gelijk heb je waarschijnlijk geen pupje, maar je kan op de wachtlijst(en) en dan zit je veel beter :D :ok:

Of als het pupje uit duitsland moet komen kan je vragen naar de duitse ras/fokkersclub.
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Wij hebben onze hond van een privéfokker uit Drente. Wat voor type zoeken jullie?
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Ptje
Zeer actief

Nou , ik ben nog niet echt driftig op zoek (eerst maar eens sparen) ik kijk meer naar een klik.
Alhoewel ik vind die bonte teckels erg mooi maar verder rode en black an tan langharen zijn mijn favorieten, met stip gevolgd door ruwharigen.
Zoals ik hier al eens gezegd heb hebben ze aan de overkant een ruwharige dwergteckel, heerlijk prettig gestoord beest (ook van die duitser).
Ik zei zo tegen mijn zoon, als nou blijkt dat ik helemaal niet geschikt ben voor zo'n wetter en het "moet persé" een kleine hond zijn dan wil ik wel een teckel.
Ah neeehh mám neem dan een échte hond, dan doe je dat maar als ik uit huis ben hoor.
Ach ik moet toch nog mijn gewassen en droge overgordijnen van de lijn op zolder halen en daar staan nog wel een paar koffers :LOL: :cool2:
IvysToeter
Zeer actief

mag ik weer even een verslagje doen van gisteren? en vannacht?

de dag ging verder gisteren wel goed hoor.
paar keer netjes buiten geplast 2x buiten gepoept.
ik ben om half 11 naar mijn moeder gegaan, want ik moest om half 12 richting mijn werk.
mijn moeder zou oppassen tot mijn vriend klaar was met werken.
het gaat goed tussen dobby en de honden van mijn moeder.
de grote (hyper actieve hond) is wel lief met haar, wil voorzichtig spelen en dobby daagt haar ook een beetje uit (goed voor d'r zelfvertrouwen denk ik?)
de oude teckel is een echte brompot en heeft het niet meer zo op die ukkies.
en die is al 13 jaar de baas van de honden in huis, dus heeft wel een keer flink boos gedaan tegen dobby.

de nacht begon iets minder...
we gingen naar bed en ze begon te piepen (maar we waren ook niet bij de bench gebleven tot ze rustig lag, in tegenstelling tot de eerste nacht)
dus ze begon te piepen en we besloten haar even te laten piepen, kijken of het op hield.
maar het werd alleen maar harder en erger.
ik wil geen ruzie met de buren ook al weten ze dat we een puppy in huis hebben (en ik vind het echt verschrikkelijk om haar zo te horen piepen)
op een gegeven moment is mijn vriend naar de woonkamer gegaan.
en is alleen maar voor haar bench gaan zitten, niks gezegd, niet gekriebeld.
uiteindelijk werd ze rustig en is hij weer naar bed gekomen.
voor een half uurtje... toen begon ze weer te piepen en is mijn vriend op de bank gaan liggen.
iedere keer als ze dan piepte knipte hij met zijn vingers en deed alleen even zijn vingers door de tralies (zonder te aaien) zodat ze wist dat ze niet alleen was.
over de hele nacht is ze denk ik een keer of 4 wakker geweest.
uiteindelijk echt in de bench geweest van 23.00uur tot 5.45uur.
iets korter dan de eerste nacht (wow, scheelt wel een kwartier :+ )
maar ze is ook minder wakker geweest.
en ze had weer niks in de bench gedaan.

we vinden alleen dat ze niet echt goed eet.
als we de brokjes neerzetten eet ze wel een paar hapjes, maar daarna is het vaak 'over'.
en al helemaal als wij gelijk weglopen (ze vind het denk ik 'gezellig' als wer erbij staan?)
als ze wegloopt en we roepen haar en wijzen dan naar de voerbak eet ze soms nog wel eens wat hapjes.
maar soms is het ook helemaal over.
tot nu toe heeft ze iedere keer best wat brokjes over gehouden.
we hebben wel al geprobeerd om wat te weken met water, maar dat werkt ook niet echt geweldig.
en dan kunnen we de brokjes ook niet echt 'bewaren' voor een andere keer.
buiten dat het zonde is als we regelmatig brokjes weg moeten gooien is het natuurlijk wel belangrijk dat ze gewoon goed eet omdat ze nog zo jong is.
ja toch?
de brokjes die ze nu krijgt, die kreeg ze bij mijn kennis ook al en toen at ze wel gewoon (al waren ze toen natuurlijk met 7 tegelijk)
ik heb het advies gekregen van mijn kennis om 150gram per dag te voeren (dat voerde zij toen wij dobby ophaalde) en dan nog even verdelen over 4x.
als ze goed eet konden we over naar 3x, maar dan moet ze eerst wel goed eten natuurlijk.
alleen als ik op de website van het merk kijk en dan naar het voedingsadvies wat hun geven als richtlijn.
dan zie ik dat een hond van dobby haar leeftijd (2 maanden) met een volwassen gewicht van 10kg maar 145gram per dag hoeft (en een hond met een volwassen gewicht van 5kg 'moet' 85gram per dag)
het volwassen gewicht van dobby ligt rond de 8kg, dus dan zou 150gram toch eigenlijk teveel zijn?
iemand tips?
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Pups krijgen vaak meer dan volwassen omdat ze het is nodig hebben om te groeien. Haal je haar eten weg na paar minuten als ze niet eet?
IvysToeter
Zeer actief

als ze na 15 minuten niet klaar is of niet meer eet halen we het weg.
misschien is het wel te lang, maar het zijn best een heleboel brokjes die ze ineens moet opeten natuurlijk.
het was ook meer dat de fabrikant minder adviseerd dan dat mijn kennis me geadviseerd heeft.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ivan hier liep ook steeds van zijn bak weg. We hebben 2 honden dus op gegeven moment Diego toch op laten eten en ivan heeft vort altijd zijn bak meteen leeg gegeten.
Ik zeg hier, komt hier zelden voor, nog ren X eten en wijs naar de bak. Eten ze niet pech gehad. Maar met een pup maak je je toch meer druk natuurlik. Ik zelf zou niet te veel er door heen doen om maar aan het eten te krijgen.
Ik zou denk ik beginnen met erbij blijven s ze eet en dat uit bouwen. Of in de bench voeren.
Lynnepien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pippa (het zusje van Dobby) is ook thuis :I: We zijn haar deze middag gaan ophalen. Onderweg heeft ze braaf gepoept en geplast in het gras bij een tankstation. Ze gaf het ook netjes aan in de auto toen ze wakker werd (piepen en erg onrustig worden). Toen ze thuis kwam, was het direct feest met onze katten. Alleen de katten dachten daar anders over... Ze zijn helemaal geen hond gewend, dus ze weten niet goed wat ze er nu mee moeten aanvangen. Ze doen niets, maar snappen het niet goed. Pippa wil graag met ze spelen, maar daar zijn de katten nog niet aan toe... ;)

Na nog wat rondgehold te hebben en een paar hapjes brokjes ligt ze nu uitgeteld in de bench te slapen. Drukke dag voor de kleine meid!

Het hele nestje is trouwens uitgevlogen, deze morgen zijn andere mensen om de andere pup nog gekomen.
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ptje schreef:Wat leuk al die teckel verhalen,gaat best goed komen met Dobey hoor, ze moet nog even wennen en dat heeft tijd nodig.
Wij hebben een wetter en een teckel.
Maar hoe bedoel je, niet geschikt voor een wetter, waarom twijfel je?

IvysToeter, Oscar at ook heel slecht in 't begin. Bij hem hebben we de keuze gemaakt om over te stappen op kvv. Na een hele poos blijven proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”