Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anatolische (turkse) herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Aantal honden: 1

Re: anatolische (turkse) herder

Ongelezen bericht door sterredag »

@renee-uk, het is jammer dat mensen het niet uitleggen, maar met korte bijdehandte opmerkingen komen alsof ik beter zou moeten weten. Als mensen het nou eens idd netjes zouden uitleggen, dan zou ik het misschien ook begrijpen ipv erop door te gaan en andere dingen te zeggen. Als mensen het nou eens zouden uitleggen, zou het misschien ook niet zo bijdehandt overkomen.

@cleva, bedankt voor je toelichting, daar kan ik veel mee. Al beschouw ik overwicht, niet als dominant en strakke hand, maar meer als zeker van mezelf, dat kan ook lief en aardig en luisterend en positieve bekrachting etc zijn (je moet zorgen dat de hond zelf wil zeg maar :) )

@mekkie, ook jij bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Je laat ook mooi 2 kanten zien.

ach ja en @frank, ik heb recht op mijn mening en gevoelens en deze te uiten. Respect naar elkaar toe enzo, jouw uiting over dat aanstellen bevestigd alleen maar die kleuterklas. Grow up ofzoiets.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom wil je alles eigenlijk uitgelegd krijgen? Je kunt ook shows bezoeken, fokkers bezoeken, gewone eigenaren bezoeken, meegaan op wandelingen etc.
En daarnaast moet je ook wel een beetje zelf kunnen nadenken :wink:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

sterredag schreef:

ach ja en @frank, ik heb recht op mijn mening en gevoelens en deze te uiten. Respect naar elkaar toe enzo, jouw uiting over dat aanstellen bevestigd alleen maar die kleuterklas. Grow up ofzoiets.
En ik heb het recht jou mening en gevoelens onzin te vinden. Dat gelul over respect altijd. Het is aanstellen als je niet tegen kritiek kunt. Dan ben je een aansteller.

En grow eens ff lekker zelf een eind up joh.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sterredag schreef:@renee-uk, het is jammer dat mensen het niet uitleggen, maar met korte bijdehandte opmerkingen komen alsof ik beter zou moeten weten. Als mensen het nou eens idd netjes zouden uitleggen, dan zou ik het misschien ook begrijpen ipv erop door te gaan en andere dingen te zeggen. Als mensen het nou eens zouden uitleggen, zou het misschien ook niet zo bijdehandt overkomen.
bullshit sterrendag, er is een heleboel uitgelegd maar dat is blijkbaar niet wat je wil horen
kijk en daar kunnen wij natuurlijk ook niks aan doen

ik moet zeggen dat ik het wel typisch vind dat topics van jou altijd hierop uitlopen, zou het misschien toch ook aan jou liggen dat het zo gaat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

ik weet wel dat er een turkse herder in onze buurt rondloopt die wel netjes en zo goed als braaf lijkt. Hij loopt wel altijd aan de riem maar hij is totaal niet agressief naar andere honden en loopt netjes naast zijn baas. natuurlijk weet ik niet wat de thuissituatie is, maar dan vind ik hem er niet zo gevaarlijk uitzien als hier veel wordt beweerd. maarja, uitzondering bevestigd de regel dan maar denk ik?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MissZoef schreef:ik weet wel dat er een turkse herder in onze buurt rondloopt die wel netjes en zo goed als braaf lijkt. Hij loopt wel altijd aan de riem maar hij is totaal niet agressief naar andere honden en loopt netjes naast zijn baas. natuurlijk weet ik niet wat de thuissituatie is, maar dan vind ik hem er niet zo gevaarlijk uitzien als hier veel wordt beweerd. maarja, uitzondering bevestigd de regel dan maar denk ik?
Je weet niet toevallig hoe oud hij is? :wink:
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

dagmar88 schreef:
MissZoef schreef:ik weet wel dat er een turkse herder in onze buurt rondloopt die wel netjes en zo goed als braaf lijkt. Hij loopt wel altijd aan de riem maar hij is totaal niet agressief naar andere honden en loopt netjes naast zijn baas. natuurlijk weet ik niet wat de thuissituatie is, maar dan vind ik hem er niet zo gevaarlijk uitzien als hier veel wordt beweerd. maarja, uitzondering bevestigd de regel dan maar denk ik?
Je weet niet toevallig hoe oud hij is? :wink:
nee, maar ik weet wel dat ie al op volwassen leeftijd is (in ieder geval volgroeid) dus zeker een jaar of 3 dan denk ik? Zag hem als jonge hond eigenlijk nooit lopen..
sterredag
Zeer actief

renee-uk schreef:sterrendag, er is een heleboel uitgelegd maar dat is blijkbaar niet wat je wil horen
kijk en daar kunnen wij natuurlijk ook niks aan doen

ik moet zeggen dat ik het wel typisch vind dat topics van jou altijd hierop uitlopen, zou het misschien toch ook aan jou liggen dat het zo gaat?
Heeft niks te maken met wat ik wil horen, heeft te maken met hoe dit topic begon en die begon niet met informatie, maar alleen met conclusies van mensen die dan wel meer informatie hebben en daar kan ik niks mee en bijdehandte opmerkingen.

1e reactie
Ik begrijp niet waarom iemand een anatolische herder in huis zou nemen.
Het zijn geen handige honden. Niet geschikt voor hoe wij in nederland honden houden.
geen onderbouwing, geen toelichting, daar kan ik dus niks mee.

2e reactie
Ze verlengen uiteraard je piemel wel aanzienlijk
En allemaal conclusies, zonder het waarom te vermelden, en als ik dan zonder die informatie zeg, kan dat niet aan het baasje liggen, heb ik het gedaan, en ben ik naief en wil ik niet luisteren? Nee wil gewoon informatie.

En volgens mij val jij ook onder die personen die altijd in dit soort discussies beland, want dit is zeker niet de eerste keer.

Pas halverwege de eerste pagina, kwam er echt informatie, en tot die tijd heb ik hier continue om gevraagd. En daarna verweten om opmerkingen die ik dus maakte door een tekort aan informatie. Om vervolgens dan maar te gaan grappen.

En elke keer als ik wel een serieus antwoord kreeg, heb ik daar ook netjes op gereageerd en voor bedankt. Zijn genoeg forums waar ik niet in dit soort discussies belandt, dus misschien toch te maken met de mensen die ik hier tegen kom.

---
Het was zeker ook de bedoeling om in het echie kennis te maken met de honden, het wordt niet voor niks een jarenplan en dit is een ras die we overwegen, als ik voor die tijd al concludeer dat het hem niet gaat worden, waarom zou ik dan nog tijd steken in dat soort kennismakingen. Hier vragen was gewoon stap 1, en ik vraag ook niet voor niks naar fokkers.
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ooit hadden Turkse mensen hier in de straat ook een pup. Dat heeft niet heel lang geduurd, aangezien pup op een gegeven moment toch wel groot werd voor in een rijtjeshuis.

Verder heb ik ze wel eens zien lopen, maar geen ervaring ermee.
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

aangezien pup op een gegeven moment toch wel groot werd voor in een rijtjeshuis.
Ik vind de grote van de hond niet zoveel uit maken voor een rijtjeshuis, wel het karakter.
Mischien toch te maken met cultuurverschil. Ze weten echt wel van te voren dat ze een grote hond in huis gehaald hebben maar ze gaan er gewoon anders mee om denk ik.
In bepaalde delen van Turkije nemen ze bv een pup voor de kinderen om mee te spelen. Worden ze wat ouder dan worden ze op straat gedropd of in het assiel. Wat ook werkt is je pup ergens een paar uur in de brandende zon zetten, ben je er ook zo vanaf.
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

dicyvo schreef:
aangezien pup op een gegeven moment toch wel groot werd voor in een rijtjeshuis.
Ik vind de grote van de hond niet zoveel uit maken voor een rijtjeshuis, wel het karakter.
Mischien toch te maken met cultuurverschil. Ze weten echt wel van te voren dat ze een grote hond in huis gehaald hebben maar ze gaan er gewoon anders mee om denk ik.
In bepaalde delen van Turkije nemen ze bv een pup voor de kinderen om mee te spelen. Worden ze wat ouder dan worden ze op straat gedropd of in het assiel. Wat ook werkt is je pup ergens een paar uur in de brandende zon zetten, ben je er ook zo vanaf.
Klopt. Ik weet ook niet precies wat er met de hond is gebeurd. Eerst was de hond er nog en toen ineens niet meer. Wellicht dat hij toch iets te waaks was. Het was wel een eigenwijs beest, aangezien hij rustig op zijn kont ging zitten en de eigenaren hem met geen mogelijkheid vooruit kregen :F:
renee-uk
Zeer actief

je hebt zeker een punt als je zegt dat ik in dit soort topics te vinden ben
ik kan slecht tegen mensen die advies komen vragen over iets waar ze de ballen verstand van hebben en dan tegen alles wat gezegd wordt in verweer gaan
en tegen dat gezanik over respect kan ik ook niet, ik zou niet weten waarom ik overal en altijd maar respect zou moeten hebben.

maar het kan mij verder niks schelen of je nou wel of niet een kangal neemt hoor, ik zit niet met de problemen en ik heb ook niet het gevoel dat ik niet gewaarschuwd heb.
ik wens je alle succes met iets dat goddank een ver van mijn bed show gaat worden :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

Ik zou eigelijk niet moeten reageren in deze topic waarschijnlijk maar doe het toch.

Die site is van een vriendin van mij waarmee ik een kangal forum heb opgezet maar hellaas te vaak gehackt is geweest.
Su heeft 2 nestjes gehad waarvan de 1e door de oude eigenaar op een te jonge leeftijd en de 2e in 2009 door de reu van die vriendin van mij waarmee we die site en forum hebben opgezet.
Su is gesterliceerd naar haar 2e nestje omdat we 2 nestjes genoeg vonden.
De mede eigenaar van die site fokt de kangal ook niet meer.
je moet voor je eigen bekijken wat wil je een anatolische herder, sivas of malakli kangal.
De anatolische herder is een kangal gekruist met een retriever dit hebben de engelse lang geleden gedaan.
de Sivas kangal wordt als kudde honden gehouden en de malakli is meer een bewakings hond vaak in turkije.
De Sivas zijn er maar heel erg weinig van hier in nederland wat je vooral ziet is de malakli.
Als je een echte anatolisch herder wilt moet je naar een fokker die met stamboom werkt ( via ras vereniging )
De Malakli zijn groter en grover kwa bouw ( beetje mastiff achtig)
De sivas is wat kleiner en slanker gebouwd en hebben een rechtere kop vindt ik.
Vaak zie je ook Malakli's waarbij ook Sivas in gekruist zit ergens in de lijnen.
(Pas op bij aankoop want veel Malakli's worden verkocht als Sivas).

De kangal heeft erg veel beweging nodig, ik zelf woon in een woonwijk vlak bij een erg groot park en kan evt op korte afstand met de auto naar veel verschillende bossen toe.
Met de oudste heb ik een cursus gevolgt de basis cursus en deze hebben we ook afgerond samen.
bij mij lopen beide honden los in het park en bos ik lijn ze alleen aan als ik andere honden tegen kom die ook aangelijnt zijn omdat ik niet weet waarom die aangelijnt is.
kom ik fietsers of crossers tegen lijn ik ze ook aan om te voorkomen dat ze in de weg lopen.
kom ik paarden tegen of andere los lopende honden dan lopen ze gewoon door of andere loslopende honden begroeten ze dan.
als mijn honden los lopen en ik kom iemand tegen en ik ga toevallig een andere kant op dan volgen ze mij en gaan ze niet naar de andere honden toe.
ze blijven ook altijd bij mij in de buurt en gaan nooit te ver vooruit en houden mij altijd in de gaten.
als ik vreemde mensen tegen kom dan lopen ze er gewoon langs af of snuffelen even ligt er ook aan of de mensen ertoe hun uitnodigen of niet want als mensen schrik hebben negeren hun ze ook en wandelen ze door.
Ze zijn goed op te voeden alleen conseqent zijn is erg belangrijk.
Zoals ik in de pb gezet heb nee is nee en 1 x toegeven zullen ze gebruik van maken.
Je kan er gouden honden aan hebben mits je er goed mee omgaat en zoek een goede fokker die goed bezig is en ook hun honden kennen en de lijnen van deze honden!.
Ik zal niet zeggen dat het makkelijke honden zijn want dit is totaal niet want ze kunnen hun kracht en grote tegen je gebruiken.
Eigen terrein is erg belangrijk voor hun want dat is hun thuis en die zullen ze beschermen, een inbreker maakt dan ook maar weinig kans om er nog heel uit te komen. ( haden ze maar niet moeten inbreken)
Het zijn geen schoothondjes ondanks dat ze stiekem toch graag bij je komen liggen en het liefst op je.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik ben ook andersom-bevooroordeeld ;-)

Ik weet hoe het ras algemeen te boek staat.
Maar, ik "ken" nu 3 honden van het ras persoonlijk. Een meegemaakt op de hondenschool waar ik destijds trainde; een schat van een hond, werkelijk!
En de hond die op het kleine terrein van een "garagebedrijf" zit opgesloten; ook een schat van een hond, aaibaar door de tralies, komt als ik 'm roep, zelfs mijn reu-reaktieve-reu gedraagt zich keurig bij deze man. De Kaukaas zelf is uiterst beleefde tegen Merlijn en het zijn beide volle reuen en de Kaukaas is toch heus op eigen terrein en mijn eigen hond aan de andere kant van het hek.
Nu heeft deze "Kanjer" ook nog een vriendinnetje, zo te zien al even lief.

Let wel: ik weet absoluut niet hoe de honden zich aan de lijn gedragen (ze worden kennelijk wel uitgelaten is mij verzekerd) of hoe ze zich zouden opstellen als ik het terrein opkom.

De Kanjer op het garageterrein zou ik zo willen hebben ;-) maar ik snap terdege dat dat ab-so-luut geen goed plan is; ik ben helemaal geen mens voor "dit soort honden". Het is mij zonneklaar dat deze honden beslist de uitzondering zijn die de regel bevestigen.
Ik heb totaal geen angst voor deze hond, zou ook als ik 'm buiten het hek zou tegenkomen hem gewoon begroeten zoals ik dat nu ook doe en het kan illusie zijn en kan mij zondermeer ledematen gaan kosten maar ik geloof niet dat deze hond agressief is in welke zin dan ook.

Maar, ik hoef ook beslist niet "de eerstvolgende Kaukaas".... dit specifieke exemplaar zou ik wel probleemloos (tijdelijk) mee naar huis nemen om 'm dan naar een goed huis te begeleiden. Of toch houden omdat ik DIT exemplaar gewoon helemaal geweldig vind. Maar nee, ik ben er geen mens voor; het is niet mijn ras.

(dillema.. mocht het zich ooit voordoen)

Een Kaukaas vind ik in zijn algemeenheid niet een hond voor in een woonwijk.

Suzanne
sterredag
Zeer actief

@booster, bedankt voor je antwoord hier.

@cleva, waarom moet alles makkelijk zijn om leuk te zijn? smaken verschillen, interesses ook, en zo ook de keuze waar je energie in te steken. O ja, moet wel even lachen om wat je zegt nu... met mazzel, een cursus en natuurlijk overwicht....

Okey mazzel kan je niet in banen leiden, een cursus is natuurlijk makkelijk te regelen en... natuurlijk overwicht??? Kom op toen ik zei:
Mijn man heeft iets natuurlijks met honden, een grote aantrekkingskracht en ook overwicht
werd dat ook belachelijk gemaakt, want overwicht en iets van natuurlijks hebben, dat was blijkbaar toch niet van invloed :o :U: op deze hond.

En dan gek staan te kijken als ik het niet meer snap? En vragen stel, hoewel ik ook al eerder aangegeven heb bij dingen dat ik dat idd kan overwegen.
booster
Zeer actief

Een kangal heeft ook voordelen:
bv voor de boodschappen
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3446_n.jpg
Leuk voor de kinderen
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2461_n.jpg
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

booster schreef:Ik zou eigelijk niet moeten reageren in deze topic waarschijnlijk maar doe het toch.

Die site is van een vriendin van mij waarmee ik een kangal forum heb opgezet maar hellaas te vaak gehackt is geweest.
Su heeft 2 nestjes gehad waarvan de 1e door de oude eigenaar op een te jonge leeftijd en de 2e in 2009 door de reu van die vriendin van mij waarmee we die site en forum hebben opgezet.
je moet voor je eigen bekijken wat wil je een anatolische herder, sivas of malakli kangal.
De anatolische herder is een kangal gekruist met een retriever dit hebben de engelse lang geleden gedaan.
de Sivas kangal wordt als kudde honden gehouden en de malakli is meer een bewakings hond vaak in turkije.
De Sivas zijn er maar heel erg weinig van hier in nederland wat je vooral ziet is de malakli.
Als je een echte anatolisch herder wilt moet je naar een fokker die met stamboom werkt ( via ras vereniging )
Vaak zie je ook Malakli's waarbij ook Sivas in gekruist zit ergens in de lijnen.

De kangal heeft erg veel beweging nodig, ik zelf woon in een woonwijk vlak bij een erg groot park en kan evt op korte afstand met de auto naar veel verschillende bossen toe.
Met de oudste heb ik een cursus gevolgt de basis cursus en deze hebben we ook afgerond samen.
bij mij lopen beide honden los in het park en bos ik lijn ze alleen aan als ik andere honden tegen kom die ook aangelijnt zijn omdat ik niet weet waarom die aangelijnt is.
kom ik fietsers of crossers tegen lijn ik ze ook aan om te voorkomen dat ze in de weg lopen.
kom ik paarden tegen of andere los lopende honden dan lopen ze gewoon door of andere loslopende honden begroeten ze dan.
als mijn honden los lopen en ik kom iemand tegen en ik ga toevallig een andere kant op dan volgen ze mij en gaan ze niet naar de andere honden toe.
ze blijven ook altijd bij mij in de buurt en gaan nooit te ver vooruit en houden mij altijd in de gaten.
als ik vreemde mensen tegen kom dan lopen ze er gewoon langs af of snuffelen even ligt er ook aan of de mensen ertoe hun uitnodigen of niet want als mensen schrik hebben negeren hun ze ook en wandelen ze door.
Zoals ik in de pb gezet heb nee is nee en 1 x toegeven zullen ze gebruik van maken.
Je kan er gouden honden aan hebben mits je er goed mee omgaat en zoek een goede fokker die goed bezig is en ook hun honden kennen en de lijnen van deze honden!.
Ik zal niet zeggen dat het makkelijke honden zijn want dit is totaal niet want ze kunnen hun kracht en grote tegen je gebruiken.
Eigen terrein is erg belangrijk voor hun want dat is hun thuis en die zullen ze beschermen, een inbreker maakt dan ook maar weinig kans om er nog heel uit te komen. ( haden ze maar niet moeten inbreken)
Het zijn geen schoothondjes ondanks dat ze stiekem toch graag bij je komen liggen en het liefst op je.
Lieverd, je l*lt weer eens uit je nek, zoals eigenlijk altijd. Jammer, want mensen die eerlijke en goede informatie willen hebben aan jouw gezwam helemaal niks.
Het is ook niet verwonderlijk dat de opvoeding van jouw kangals ook niet gelukt is.
booster
Zeer actief

:slaap:
Muk schreef:
booster schreef:Ik zou eigelijk niet moeten reageren in deze topic waarschijnlijk maar doe het toch.

Lieverd, je l*lt weer eens uit je nek, zoals eigenlijk altijd. Jammer, want mensen die eerlijke en goede informatie willen hebben aan jouw gezwam helemaal niks.
Het is ook niet verwonderlijk dat de opvoeding van jouw kangals ook niet gelukt is.
:slaap2:
Muk

booster schreef::slaap: :slaap2:
Tsja, jij voedt je honden niet goed op en dan ga je hier lopen vertellen hoe een kangal is en hoe het werkt. Na alle leugens is je bovenstaande verhaal wéér een leugen. :19:
booster
Zeer actief

Muk schreef:
Tsja, jij voedt je honden niet goed op en dan ga je hier lopen vertellen hoe een kangal is en hoe het werkt. Na alle leugens is je bovenstaande verhaal wéér een leugen. :19:
Waarom open je geen topic over mij dan ken je daar een rel topic van maken inplaats topics van andere te verzieken
Muk

booster schreef:
Muk schreef:
Waarom open je geen topic over mij dan ken je daar een rel topic van maken inplaats topics van andere te verzieken
Het gaat mij erom dat iemand correcte informatie krijgt en dat kan ik van jouw posting niet zeggen. Vandaar dat ik even reageer. Zeker ook omdat het niet om een golden retriever gaat, maar om een hond van een heel ander kaliber.
booster
Zeer actief

Muk schreef:
booster schreef:
Muk schreef:
Zeker ook omdat het niet om een golden retriever gaat, maar om een hond van een heel ander kaliber.
Dan is het juist fijn als je informatie krijgt van iemand die ze 24/7 omzich heen heeft en niet van mensen die ze nog nooit in het echt gezien hebben en ze alleen van youtube of google ken of ze 1x of af en toe tegen komt.
Dan heb ik het meer over de mensen die al een oordeel hebben zoals gevaarlijk en vechthonden enzo terwijl ze het ras niet of amper kennen.
Zal heus niet zeggen ow neem maar want je hebt er een gemakkelijke hond aan waarbij je veel fouten kan maken.
Want nadelen zijn ook belangrijk bij de beslissing.
Maar aan ieder ras zitten voor en na delen en de ene is makkelijker dan de andere maar ik kan ook genoeg andere hondenrassen die voor fijne gezinshonden bestempeld staan waar ik van denk waar is die fijne gezinshond waar ze altijd over praten.

Het scheeld ook veel aan wat voor eigenaar de riem vast heeft.
Muk

booster schreef: Zeker ook omdat het niet om een golden retriever gaat, maar om een hond van een heel ander kaliber.
Dan is het juist fijn als je informatie krijgt van iemand die ze 24/7 omzich heen heeft en niet van mensen die ze nog nooit in het echt gezien hebben en ze alleen van youtube of google ken of ze 1x of af en toe tegen komt.
Zal heus niet zeggen ow neem maar want je hebt er een gemakkelijke hond aan waarbij je veel fouten kan maken.
Want nadelen zijn ook belangrijk bij de beslissing.
Maar aan ieder ras zitten voor en na delen en de ene is makkelijker dan de andere maar ik kan ook genoeg andere hondenrassen die voor fijne gezinshonden bestempeld staan waar ik van denk waar is die fijne gezinshond waar ze altijd over praten.

Het scheeld ook veel aan wat voor eigenaar de riem vast heeft.[/quote]

Als de informatie correct is wel. :wink:

Ook al heb ik geen kangal, de kangals die ik ken (3 stuks) zijn stuk voor stuk geen leuke honden (naar zowel andere honden als andere mensen) en 2 van die kangals kunnen alleen met een GL uitgelaten worden en kunnen nooit loslopen. Luisteren doen ze ook nauwelijks. Zo'n hond kun je dan niet bieden wat hij nodig heeft en dat is jammer.
booster
Zeer actief

Muk schreef:Ook al heb ik geen kangal, de kangals die ik ken (3 stuks) zijn stuk voor stuk geen leuke honden (naar zowel andere honden als andere mensen) en 2 van die kangals kunnen alleen met een GL uitgelaten worden en kunnen nooit loslopen. Luisteren doen ze ook nauwelijks. Zo'n hond kun je dan niet bieden wat hij nodig heeft en dat is jammer.
Ik zie om mij heen met kangal eigenaren dat het ook veel aan opvoeding ligt.
Je ziet ook wel dat ze soms een wat moeilijkere tijd krijgen tegen over andere honden maar dat dit ook wel weer goed kan komen als de eigenaar er ook mee bezig is.
Ik kan ook eigenaren daarbij kan de hond niet met andere honden en ook tegen over mensen wordt je er niet vrolijk van maar hier doen ze ook niks aan en vertellen ze ook dood leuk mijn hond heeft dat gepakt en mijn hond viel uit naar een persoon etc.
Ik zie ook mensen die ook echt er iets aan doen als een hond bv op een andere hond reageerd of op een persoon en dan zie je het ook wel goed komen en de ene keer hellemaal en soms gedeeltelijk.
Ik zelf ben redelijk voorzichtig met andere honden ze mogen spelen en los lopen erbij maar merk ik enige spanning bv als de andere hond opdringerig is ofzo dan roep ik ze terug om te voorkomen dat het wel verkeert loopt.
Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat ze met een vreemde hond in het park of bossen in gevecht geraakt zijn.
Ik heb 1 x met de oudste meegemaakt toen ik bij me zus opbezoek was die had een logeer kangal dat ze daarmee in gevecht raakte en dit was door net te laat ingrijpen ( kwam 2 tellen te laat) waardoor die andere kangal haar aanviel waarop zij terug reageerde.
Dit was de 1e en laatste keer en heb toen een tijd moeite met haar gehad waardoor ze op alle honden fel reageerde en door te oefenen enzo is dit ook goed gekomen en naar enkele maandjes kon ze weer met andere honden en als er een hond fel op haar reageerd nu of boven op haar duikt loopt ze weg.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Suzanne123 schreef:Ik ben ook andersom-bevooroordeeld ;-)

Ik weet hoe het ras algemeen te boek staat.
Maar, ik "ken" nu 3 honden van het ras persoonlijk. (......) De Kaukaas zelf is uiterst beleefde tegen Merlijn en het zijn beide volle reuen en de Kaukaas is toch heus op eigen terrein en mijn eigen hond aan de andere kant van het hek.
Nu heeft deze "Kanjer" ook nog een vriendinnetje, zo te zien al even lief.
:denken:

Kaukaas

Afbeelding

Kangal

Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Marie-Josée schreef: Mijn eerste kennismaking met dat ras was op een show waar een kind van een jaar of 4 de kennel passeerde op een paar meter afstand en twee kangals hysterisch tegen de tralies vlogen. Iedereen schrok zich wild.
Dat doet de gemiddelde duitse herder ook op show of in de hondenaanhanger op een trainingsveld.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb meerdere kangals in het asiel gehad.
Meestal zijn het honden van turken die om wat voor reden de hond niet meer kunnen hebben.
De 1e was jaren geleden en moest met spoed weg omdat hij altijd ontsnapte uit de tuin en meerdere honden had gepakt.
Dit was een teef van 2 jaar en altijd buiten geweest; zij is later ingeslapen nadat ze met het uit de kennel lopen naar het uitlaatgedeelte een collega greep.
Verder nog een volwassen reu die alles greep wat los en vast zat; ook in moeten slapen.
3 jaar geleden een reutje van 9 mnd die ze niet konden houden qua sterkte, die was nog jong genoeg en is herplaatst bij iemand met een andere kangal.
En vorig jaar een kangalteef; eigenaar ging terug naar turkije en wilde de hond niet mee.
Voor ons heel lief; ze heeft een tijd gezeten en is geplaatst bij een man die al eerder een kangelteef had gehad.
Hij komt nog regelmatig even langs; zij kan ook totaal niet bij andere honden en loopt altijd aan de riem.
Mijn buurman heeft een eigen garagebedrijf en heeft een kangal voor de waak loen.
Ontzettend lief als de baas erbij is, maar kom niet zonder hem het terrein op.
Hij loopt met een andere hond op het terrein en dat gaat goed; maar vreemde honden is een no no
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier achter woonde er ook een, een teef. Bij Turken. Beest huilde de hele dag. Ik denk dat wij hemelsbreed misschien 150 meter er vanaf wonen, maar zelfs hier in huis hoorde ik haar continu. Werd ook amper mee gelopen, omdat dat niet kon. Dus brak ze zelf af en toe maar uit en heeft dus ook meerdere honden hier in de buurt gegrepen.

O, en collega heeft er ook eentje. Maar die woont achteraf. Ze zegt ook dat als ze in een woonwijk had gewoond ze nooit deze hond had kunnen houden, want ook hij jankt de hele dag (en daar wordt wel mee gelopen en actief mee gedaan).
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

booster schreef:
Muk schreef:Ook al heb ik geen kangal, de kangals die ik ken (3 stuks) zijn stuk voor stuk geen leuke honden (naar zowel andere honden als andere mensen) en 2 van die kangals kunnen alleen met een GL uitgelaten worden en kunnen nooit loslopen. Luisteren doen ze ook nauwelijks. Zo'n hond kun je dan niet bieden wat hij nodig heeft en dat is jammer.
Ik zie om mij heen met kangal eigenaren dat het ook veel aan opvoeding ligt.
Je ziet ook wel dat ze soms een wat moeilijkere tijd krijgen tegen over andere honden maar dat dit ook wel weer goed kan komen als de eigenaar er ook mee bezig is.
Ik kan ook eigenaren daarbij kan de hond niet met andere honden en ook tegen over mensen wordt je er niet vrolijk van maar hier doen ze ook niks aan en vertellen ze ook dood leuk mijn hond heeft dat gepakt en mijn hond viel uit naar een persoon etc.
Ik zie ook mensen die ook echt er iets aan doen als een hond bv op een andere hond reageerd of op een persoon en dan zie je het ook wel goed komen en de ene keer hellemaal en soms gedeeltelijk.
Ik zelf ben redelijk voorzichtig met andere honden ze mogen spelen en los lopen erbij maar merk ik enige spanning bv als de andere hond opdringerig is ofzo dan roep ik ze terug om te voorkomen dat het wel verkeert loopt.
Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat ze met een vreemde hond in het park of bossen in gevecht geraakt zijn.
Ik heb 1 x met de oudste meegemaakt toen ik bij me zus opbezoek was die had een logeer kangal dat ze daarmee in gevecht raakte en dit was door net te laat ingrijpen ( kwam 2 tellen te laat) waardoor die andere kangal haar aanviel waarop zij terug reageerde.
Dit was de 1e en laatste keer en heb toen een tijd moeite met haar gehad waardoor ze op alle honden fel reageerde en door te oefenen enzo is dit ook goed gekomen en naar enkele maandjes kon ze weer met andere honden en als er een hond fel op haar reageerd nu of boven op haar duikt loopt ze weg.
eigenlijk zeg jij dus, dat alle honden die hond-agressief zijn dat dat aan de baas ligt?? :piew: :piew:
hoeveel staffords, molossers en weet ik het wat rassen nog allemaal kunnen niet met andere honden, ondanks jaren trainen van de baas
rassen die veel meer baasgericht zijn als een kangal en jij zegt zo maar ff dat met een paar maanden "oefenen" je teef nu weg loopt als ze aangevallen word :piew: :O: :piew:
kom op seg
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

sterredag schreef: @cleva, waarom moet alles makkelijk zijn om leuk te zijn? smaken verschillen, interesses ook, en zo ook de keuze waar je energie in te steken.
ah nou komt de aap uit de mouw, nanna had dus toch gelijk
pikverlenging!
of je een hond daar doodongelukkig mee maakt, mocht het lukken om hem in een keurslijf te stoppen dat hem niet past, maakt niet uit evenmin dat het de zoveelste kangal in het asiel wordt als dat -wat meer waarschijnlijk is- niet lukt
het gaat niet om de hond, het gaat om jullie :idea:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”