Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anatolische (turkse) herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Aantal honden: 1

Re: anatolische (turkse) herder

Ongelezen bericht door sterredag »

vania schreef: hoeveel staffords, molossers en weet ik het wat rassen nog allemaal kunnen niet met andere honden, ondanks jaren trainen van de baas.
En hoeveel staffords zijn er niet gewoon ontzettend lief, en kunnen gewoon los op het veld bij andere honden... Die heb ik ook genoeg gezien.
Cleva schreef: Staffords zijn ontzettend leuk. Echt heel erg leuk. Maar ze vechten met andere honden dus dat vraagt wat aanpassing. Ze luisteren erg goed mits opgevoed.
Hmmm staffords zijn toch ook niet gefokt om leuk en lief te zijn?

Toch die opvoeding die NAAST het karakter.. van invloed is op hoe zo'n karakter zich ontwikkeld??

Ik begin het allemaal wel erg tegenstrijdig vinden zo hoor. Een stafford die toch bekend staat om zijn aggressieve karakter kan je wel goed opvoeden en een turkse herder, kan je dan ondanks dat het als verdedigingshond bedoeld is en niet als vecht hond, dus niet goed opvoeden? :denken:

renee-uk schreef:
sterredag schreef: @cleva, waarom moet alles makkelijk zijn om leuk te zijn? smaken verschillen, interesses ook, en zo ook de keuze waar je energie in te steken.
ah nou komt de aap uit de mouw, nanna had dus toch gelijk
pikverlenging!
of je een hond daar doodongelukkig mee maakt, mocht het lukken om hem in een keurslijf te stoppen dat hem niet past, maakt niet uit evenmin dat het de zoveelste kangal in het asiel wordt als dat -wat meer waarschijnlijk is- niet lukt
het gaat niet om de hond, het gaat om jullie :idea:
ah je concludeert weer iets wat ik niet gezegd heb... :denken:

Er zijn wel meer honden die wat meer energie kosten, om in goede banen te leiden.... o ja die stafford, is ook geen golden retriever namelijk, waarom zou niet iedereen een golden retriever nemen, want dat is toch het meest makkelijk.

O ja enuh heb geen pik, ook niet van plan er 1 te laten groeien.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sterredag schreef:
vania schreef: hoeveel staffords, molossers en weet ik het wat rassen nog allemaal kunnen niet met andere honden, ondanks jaren trainen van de baas.
En hoeveel staffords zijn er niet gewoon ontzettend lief, en kunnen gewoon los op het veld bij andere honden... Die heb ik ook genoeg gezien.
Cleva schreef: Staffords zijn ontzettend leuk. Echt heel erg leuk. Maar ze vechten met andere honden dus dat vraagt wat aanpassing. Ze luisteren erg goed mits opgevoed.

Toch die opvoeding die NAAST het karakter.. van invloed is op hoe zo'n karakter zich ontwikkeld??
:roll: Nou, vriendelijk bedankt.

Staffords zijn juist gefokt om 'leuk en lief' te zijn voor mensen.

En die hond agressie komt vaker pas op latere leeftijd. :wink: Bedenk je maar eens wat je niet ziet, in plaats van de staffords die overdag in het park lopen.

Ik vind het echt niet erg hoor, dat mijn hond hond-agressief is. Maar als mijn beeld was geweest dat ik haar een leven lang lekker los kon gooien in het park was ik toch mooi bedrogen uitgekomen :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom zou een hondagressieve hond niet lief zijn?
Daarnaast gaat niet iedereen voor makkelijk. Makkelijk is ook niet altijd leuk. Een passende hond is belangrijker.
dagmar88
Zeer actief

Valerie schreef:Waarom zou een hondagressieve hond niet lief zijn?
Daarnaast gaat niet iedereen voor makkelijk. Makkelijk is ook niet altijd leuk. Een passende hond is belangrijker.
:LOL: dan is ie hartstikke vals, snap dat dan :zweep:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sterredag schreef: O ja enuh heb geen pik, ook niet van plan er 1 te laten groeien.
de hond is toch ook voor je man, mag toch hopen dat die niet ook pikloos is.

en je info klopt weer eens niet
staffords zijn wel degelijk gefokt om leuk en lief te zijn
naar mensen wel te verstaan, niet naar honden
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

dagmar88 schreef:
Het is natuurlijk allemaal opvoeding :roll: ik ben dan wel benieuwd waarom Jigzy en Kiyoshi verschillen als dag en nacht. :Q:
dagmar88
Zeer actief

Valerie schreef:
dagmar88 schreef:
Het is natuurlijk allemaal opvoeding :roll: ik ben dan wel benieuwd waarom Jigzy en Kiyoshi verschillen als dag en nacht. :Q:
:mrgreen: Charlie is de enige die ik onder het jaar heb gehad, dus wie weet.
:cool2: Had d'r natuurlijk gewoon moeten sterliceren, sosjaliseren en geen vlees moeten geven, dan krijg je dat he.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Staffords zijn juist ontzettend lief voor mensen; maar niet voor andere honden en dit gedrag zie je pas na een jaar of 2 a 3 naar voren komen.
Van alle staffords die we in het asiel krijgen is zeker 90% hartstikke leuk als gezinshond, maar slechts een klein percentage is ook hondvriendelijk.
Kijk maar eens op dierenasiels.com hoeveel er niet met andere honden kunnen en dat ligt echt niet alleen aan opvoeding.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

vania schreef:
booster schreef:
Muk schreef:Ook al heb ik geen kangal, de kangals die ik ken (3 stuks) zijn stuk voor stuk geen leuke honden (naar zowel andere honden als andere mensen) en 2 van die kangals kunnen alleen met een GL uitgelaten worden en kunnen nooit loslopen. Luisteren doen ze ook nauwelijks. Zo'n hond kun je dan niet bieden wat hij nodig heeft en dat is jammer.
Ik zie om mij heen met kangal eigenaren dat het ook veel aan opvoeding ligt.
Je ziet ook wel dat ze soms een wat moeilijkere tijd krijgen tegen over andere honden maar dat dit ook wel weer goed kan komen als de eigenaar er ook mee bezig is.
Ik kan ook eigenaren daarbij kan de hond niet met andere honden en ook tegen over mensen wordt je er niet vrolijk van maar hier doen ze ook niks aan en vertellen ze ook dood leuk mijn hond heeft dat gepakt en mijn hond viel uit naar een persoon etc.
Ik zie ook mensen die ook echt er iets aan doen als een hond bv op een andere hond reageerd of op een persoon en dan zie je het ook wel goed komen en de ene keer hellemaal en soms gedeeltelijk.
Ik zelf ben redelijk voorzichtig met andere honden ze mogen spelen en los lopen erbij maar merk ik enige spanning bv als de andere hond opdringerig is ofzo dan roep ik ze terug om te voorkomen dat het wel verkeert loopt.
Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat ze met een vreemde hond in het park of bossen in gevecht geraakt zijn.
Ik heb 1 x met de oudste meegemaakt toen ik bij me zus opbezoek was die had een logeer kangal dat ze daarmee in gevecht raakte en dit was door net te laat ingrijpen ( kwam 2 tellen te laat) waardoor die andere kangal haar aanviel waarop zij terug reageerde.
Dit was de 1e en laatste keer en heb toen een tijd moeite met haar gehad waardoor ze op alle honden fel reageerde en door te oefenen enzo is dit ook goed gekomen en naar enkele maandjes kon ze weer met andere honden en als er een hond fel op haar reageerd nu of boven op haar duikt loopt ze weg.
eigenlijk zeg jij dus, dat alle honden die hond-agressief zijn dat dat aan de baas ligt?? :piew: :piew:
hoeveel staffords, molossers en weet ik het wat rassen nog allemaal kunnen niet met andere honden, ondanks jaren trainen van de baas
rassen die veel meer baasgericht zijn als een kangal en jij zegt zo maar ff dat met een paar maanden "oefenen" je teef nu weg loopt als ze aangevallen word :piew: :O: :piew:
kom op seg
Het ligt niet altijd aan de eigenaar maar grotendeels denk ik dat het wel aan de eigenaar ligt.
De kangal staat er bekent om dat ze niet los kunnen lopen, beide honden van mij kunnen los lopen en zie als mensen echt intensief en goed met hun kangal bezig zijn dat die kangals ook los kunnen lopen.
Maar zie wel vaak bij die mensen omdat ze in hun achterhoofd hebben vallen honden aan en kunnen niet los enzo dat ze dit in hun achterhoofd hebben en hier ook naar gaan leven en dan heb je kans dat het inderdaad mis gaat. ( mooi voorbeeldje als ik steeds tegen me eigen zeg ik heb hoofdpijn krijg ik vanzelf wel hoofdpijn)
Als je een hond vanaf pup hebt van een goede fokker ( die er erg bij betrokken is ) en waarvan de ouders ook ook netjes opgevoed zijn het ook scheelt hoe de hond zich gaat gedragen mits de vervolg opvoeding ook goed is.
Er kan altijd wel uitzonderingen zijn maar dit is bij iedere ras.
Ik heb met mijn teef sinds toen niet meer meegemaakt dat een andere hond haar ook echt aanviel maar wel een paar keer dat ze de neiging maken tot een aanval en ja dan loopt zij er van weg.
Als die andere echt haar aanvalt en verder komt dan tot nog toe gelukt is dan zal ik niet ontkennen dat zij daarop terug zou reageren maar als jij op straat aangevallen wordt verdedig jij ook dat zal iedereen doen.
renee-uk
Zeer actief

na alle leugens in het verleden valt het mij erg moeilijk jou nog serieus te nemen booster
laat staan dat ik nog iets geloof van wat je zegt

maar met sterredag zul je ongetwijfeld succes hebben, die wil niet anders dan dit soort onzin geloven :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
booster
Zeer actief

Kangals loeien inderdaad en als ze zich vervelen zullen ze meer gaan loeien.
Mijn 2 honden loeien ook als de maandelijkse sirene gaat of er een hulpdienst sirene voorbij komt.
Mijn oudste teef wil weleens loeien als ik haar halsband om doe en dat het bv te lang duurt naar haar idee om mij te roepen en heeft dit gedaan toen ze steeds loops werdt de 1e dag maar nu ze gesterliceerd is doet ze dit dus niet meer.
De jongste loeit soms ook als er een loopse teef in de buurt is.
Zo vaak loeien mijn honden niet maar ik ken inderdaad kangals die veel loeien maar daarbij zie je altijd dat er weinig tot niks mee gedaan wordt ( dit is meer energie opkropping die ze zo uiten)
Dat ze ontsnappen ligt denk ook aan de afscheiding want hier over mijn 2 meter hoge schutting komen ze niet of ik zou er iets moeten hebben staan waarop ze eerst kunnen springen en zelfs dan doen ze dit hier niet.
Ik heb wel 2 sloten op me poort zitten zodat niemand de poort open kan gooien maar die had ik eral opgemaakt sinds me 1e hond ( was een mechelse x whippet) want die was een kei in ontsnappen.
Ik heb sinds een aantal weken een naakthondje van 1 jaar en daar heb ik meer werk mee dan mijn 2 kangals samen.
Mijn oudste teef heb ik niet vanaf kleine pup die is bij mij gekomen rond de 9 maanden en zij was totaal niet makkelijk want ze had dus totaal geen opvoeding gehad en sprong bij de 1e auto die we tegen kwamen 2 meter opzij omdat ze dat niet kon.
Toen we eindelijk thuis kwamen had ik erge pijn in me rug van het trekken aan de riem, als je bepaalde dingen pakte zoals sigaret, bezem enzo stonden de tanden bloot enzo van luisteren had ze nog nooit gehoort en was erg bang en onzeker.
Vertrouwde niemand maar gelukkig had ze snel door dat ze op mij kon steunen.
Heb veel met haar geoefend en had ook geen angst voor haar en stap voor stap kwam ze verder en bloeide ze op tot een zelfverzekerde hond met opvoeding.
Sommige dingen krijg je er nooit meer uit of hebben meer tijd nodig en zie soms nog kleine dingetjes waarbij ik weet dat het nog van toen is maar dit zijn kleine niet erge dingen dus maakt het me niet uit tegen over hoe ze uitgebloeit is ben ik dik tevreden.
Ik kan met haar naar de tilburgse kermis gaan, naar de stad, naar de markt maakt niet uit waar en zij loopt hier probleemloos mee doorheen dit had ik in het begin echt niet moeten proberen.
Ik heb nooit gedacht ow kunnen niet los of vallen andere honden aan of wat dan ook, Ik weet dat dit altijd gezegt wordt en overal te lezen is maar dit moet je opzij kunnen zetten zoniet moet je er niet aan beginnen.
Wil hiermee zeggen dat je met veel oefenen al veel kan bereiken ook met de kangal.
De kangal is een erg slimme hond en ondanks ze onafhankelijk zijn pikken ze veel mee op en kunnen ze veel leren.
booster
Zeer actief

renee-uk schreef:na alle leugens in het verleden valt het mij erg moeilijk jou nog serieus te nemen booster
laat staan dat ik nog iets geloof van wat je zegt

maar met sterredag zul je ongetwijfeld succes hebben, die wil niet anders dan dit soort onzin geloven :ok:
Dit is jou keuze,
Ik heb ook prive met sterredag gemailt zo kwam ik ook op deze topic en heb haar ook vertelt hoe en wat en zij heeft ook mijn berichtengeschiedenis gelezen.
Als iemand een kangal wilt aanschaften is het belangrijk dat ze zich goed inlezen en evt kangals te bezoeken.
Waarom zou ik liegen over mijn honden tegenover haar terwijl ze bij mij zo langs mag komen om kennis te maken dan hou ik alleen maar me zelf voor de gek.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

sterredag schreef:

sterredag schreef:
Ik begin het allemaal wel erg tegenstrijdig vinden zo hoor. Een stafford die toch bekend staat om zijn aggressieve karakter kan je wel goed opvoeden en een turkse herder, kan je dan ondanks dat het als verdedigingshond bedoeld is en niet als vecht hond, dus niet goed opvoeden? :denken:
Bij een Stafford kun je de agressie er ook niet 'uit opvoeden' maar een Stafford is door zijn baasgerichtheid wel beter trainbaar dan een Kangal dat is. Een Kangal heeft nou eenmaal niet zoveel met afgeleid worden met snoepjes en hoge stemmetjes.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ach die kangal komt er wel en dan lezen we over een jaartje na aanschaf help ik heb een probleemhond, of ja het ging echt niet meer en zit in het asiel :U:

Lekker naar booster de stooktrol luisteren.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Sterredag, wat vind jij (en je man) eigenlijk van een Grote Zwitserse sennenhond? Zijn ook zeer groot, stoer, ook niet de allermakkelijksten maar wel een stuk verdraagzamer met andere dieren en vreemden. Ook een waakhond.
http://www.youtube.com/watch?v=qtpLjxqm ... re=related
booster
Zeer actief

2 mooie voorbeelden dat de kangal wel op baas gericht kan zijn:
... re=related
... re=related

en nog een mooi voorbeeldje dat ze prima tussen andere honden kunnen.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Shit, zal ik wel iets fout hebben gedaan in de opvoeding. Kaiyou kan toch echt niet met alle reuen :19:
Zal wel aan mij liggen. Vals beest heb ik ervan gemaakt. :zweep:

Moet er trouwens niet aan denken om een akita maar dan nog minder baasgericht en nog waakser te hebben die 2 x zoveel weegt. :schrik: :schrik:
Afbeelding
sterredag
Zeer actief

Roo schreef:Sterredag, wat vind jij (en je man) eigenlijk van een Grote Zwitserse sennenhond? Zijn ook zeer groot, stoer, ook niet de allermakkelijksten maar wel een stuk verdraagzamer met andere dieren en vreemden. Ook een waakhond.
Dat was het eerste wat ik zei toen nog bij Lara, dat vindt ik idd een hele mooie hond!! Zou waarschijnlijk ook mijn eerste keus zijn. Ik ben sowieso niet zo van het rashonden gebeuren, maar toen ik deze zag was ik toch wel spontaan verliefd :)

Ik vind het ook vervelend om te lezen dat omdat ik ergens op in ga, omdat ik verschillende conflicterende informatie krijg, men maar aanneemt dat we definitief dit ras zullen nemen. Volgende stap zal zeker zijn kennis maken in het echie en niet morgen ff een of andere broodfok pup turkse herder gaan ophalen.

Dan helpt opvoeding weer wel, dan weer niet, dan helpt opvoeding nooit, erg verwarrend, dus als iemand A zegt en ik ergens anders B lees, en zeg dan op A... dat er ook B is, dan wordt er gezegd dat ik niet wil luisteren. Erg apart.

Bij kennismaking zal ik ALLE informatie meenemen dat er gezegd is, zodat ik mijn eigen mening kan vormen. De andere hondenrassen die hier genoemd en getoond zijn, nemen we ook mee in onze overweging.

Ik heb nagenoeg ALLE berichten van Booster gelezen, omdat mij dat geadviseerd werd, dacht dat ik heel wat drama te lezen zou krijgen, maar ken het niet vinden, behalve wat puberproblemen bij de jongste hond, en volgens mij hebben veel honden wel zo'n periode. Zie ik ook niet in dat ze slecht is voor de honden, dat ze leugens verspreidt etc. Ben dan wel benieuwd waar die mening op gebaseerd is. Misschien dat ik een pagina van de bijna 30 pagina's lange rij van haar post gemist heb dan, want anders zie ik het toch echt niet.

@renee-uk, volgens mij ben IK degene die hier schrijft en mijn mening geeft of een opmerking plaats ivm tegenstrijdige berichten. Wordt hier nog leuker als IK A vindt, dan is het blijkbaar automatisch zo dat iemand anders A is. *zucht*
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

sterredag schreef:

Staffords zijn ontzettend leuk, en ze luisteren idd goed MITS opgevoed en aangezien ze ontzettend aanhankelijk naar mensen zijn, zijn deze goed op te voeden. Dat betekend niet dat ze minder agressief zijn naar ander honden maar gewoon beter te begeleiden.
Afbeelding
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Kangals loeien inderdaad en als ze zich vervelen zullen ze meer gaan loeien.
Dit herken ik inderdaad :mrgreen: waarschijnlijk hadden we een loops teefje in de buurt. Echt een waar luchtalarm.

Mischien heb je hier nog wat aan.
http://kangalmexico.wordpress.com/2010/ ... -training/
sterredag
Zeer actief

dicyvo schreef:
Mischien heb je hier nog wat aan.
http://kangalmexico.wordpress.com/2010/ ... -training/
Mooi verhaal over hoe deze hond, de ezel zoveel mogelijk heeft geprobeerd te beschermen tijdens een aanval door wolven.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

sterredag schreef:
Roo schreef:Sterredag, wat vind jij (en je man) eigenlijk van een Grote Zwitserse sennenhond? Zijn ook zeer groot, stoer, ook niet de allermakkelijksten maar wel een stuk verdraagzamer met andere dieren en vreemden. Ook een waakhond.
Dat was het eerste wat ik zei toen nog bij Lara, dat vindt ik idd een hele mooie hond!! Zou waarschijnlijk ook mijn eerste keus zijn. Ik ben sowieso niet zo van het rashonden gebeuren, maar toen ik deze zag was ik toch wel spontaan verliefd :)

Ik vind het ook vervelend om te lezen dat omdat ik ergens op in ga, omdat ik verschillende conflicterende informatie krijg, men maar aanneemt dat we definitief dit ras zullen nemen. Volgende stap zal zeker zijn kennis maken in het echie en niet morgen ff een of andere broodfok pup turkse herder gaan ophalen.

Dan helpt opvoeding weer wel, dan weer niet, dan helpt opvoeding nooit, erg verwarrend, dus als iemand A zegt en ik ergens anders B lees, en zeg dan op A... dat er ook B is, dan wordt er gezegd dat ik niet wil luisteren. Erg apart.

Bij kennismaking zal ik ALLE informatie meenemen dat er gezegd is, zodat ik mijn eigen mening kan vormen. De andere hondenrassen die hier genoemd en getoond zijn, nemen we ook mee in onze overweging.

Ik heb nagenoeg ALLE berichten van Booster gelezen, omdat mij dat geadviseerd werd, dacht dat ik heel wat drama te lezen zou krijgen, maar ken het niet vinden, behalve wat puberproblemen bij de jongste hond, en volgens mij hebben veel honden wel zo'n periode. Zie ik ook niet in dat ze slecht is voor de honden, dat ze leugens verspreidt etc. Ben dan wel benieuwd waar die mening op gebaseerd is. Misschien dat ik een pagina van de bijna 30 pagina's lange rij van haar post gemist heb dan, want anders zie ik het toch echt niet.

@renee-uk, volgens mij ben IK degene die hier schrijft en mijn mening geeft of een opmerking plaats ivm tegenstrijdige berichten. Wordt hier nog leuker als IK A vindt, dan is het blijkbaar automatisch zo dat iemand anders A is. *zucht*
Het leugens verspreiden heeft ze ook niet opdit forum verteld, maar op een ander forum toegegeven dat ze dat hier doet omdat ze het leuk vind hoe mensen reageren op haar topics.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
booster
Zeer actief

noekie schreef:
sterredag schreef:

Het leugens verspreiden heeft ze ook niet opdit forum verteld, maar op een ander forum toegegeven dat ze dat hier doet omdat ze het leuk vind hoe mensen reageren op haar topics.
Dit heb ik haar al in een prive bericht vertelt dat ik rel topics gemaakt had omdat ik wist dat het een rel topic zou worden.
booster
Zeer actief

Cleva schreef:
booster schreef:2 mooie voorbeelden dat de kangal wel op baas gericht kan zijn:
... re=related
... re=related
Nou, hoera. Hogeschoolwerk met een Kangal is kennelijk "Niet aanvallen" en dan een filmpje van een hond die de grootste moeite heeft met genoeg samenwerking om een heel simpel parcoursje door te komen.

Het enige punt dat je hiermee maakt is het mijne; Van nature wantrouwend en agressief, vergt veel training om iets anders te bereiken terwijl training maar moeizaam aankomt.

Met allerlei poeha daar uitkomen wat met de meeste andere honden als vanzelf gaat.
Je weet niet of dit een begin fase is of niet in die filmpjes maar het 1e filmpje is een goede voorbeeld dat de kangal niet agresief hoeft te zijn en dit laat het filmpje ook erg goed zien.
en het 2e filmpje vindt ik dat ze samen goed door het parcour komen en omdat ie nou een paar keer voorbij loopt of terug gestuurt moet worden betekend niet dat het geen goede samenwerking is want ook andere honden rassen gebeurt dit bij.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

sterredag schreef: Dat was het eerste wat ik zei toen nog bij Lara, dat vindt ik idd een hele mooie hond!! Zou waarschijnlijk ook mijn eerste keus zijn. Ik ben sowieso niet zo van het rashonden gebeuren, maar toen ik deze zag was ik toch wel spontaan verliefd :)

Nouja ik denk dat je het beste naar jezelf kan luisteren als het op een hond aan komt. Als jullie de Kangal echt heel graag willen, en je weet goed wat zo'n hond inhoudt en betekend, dan zou ik er ook gewoon voor gaan. Misschien komen jullie nog wel uit op een ander ras, of loop je ineens tegen een leuke rasloze hond aan, net als wij. succes ermee in ieder geval x
renee-uk
Zeer actief

sterredag schreef: @renee-uk, volgens mij ben IK degene die hier schrijft en mijn mening geeft of een opmerking plaats ivm tegenstrijdige berichten. Wordt hier nog leuker als IK A vindt, dan is het blijkbaar automatisch zo dat iemand anders A is. *zucht*
ja en onderstaande schrijf jij op pagina1 in je openingsbericht
dus wat je nou te zeuren hebt weet ik niet hoor, maar misschien weet je niet zo goed wat je allemaal schrijft dat zou naturlijk ook nog kunnen :scratch:
sterredag schreef: .....en tja mijn man wil nu eenmaal graag een grote hond. Die zal er dus ter zijne tijd ook wel komen. Hij heeft zijn zinnen gehad op de turkse herder. (er zijn eventueel wel andere opties, maar hier gaat zijn voorkeur naar uit)
Afbeelding

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Sommige honden horen gewoon niet thuis in een woonwijk. Net zoals je een gezelschapshond niet blij maakt met een leven van zelfstandig koeien herderen, maak je een kangal niet blij met een leven van hondenveldjes, cursussen en gezellig samen naar de markt.

Ik heb het misschien ergens gemist maar wat zoek je eigenlijk in een hond? Wil je echt dolgraag een grote, zelfstandige waker? Wil je sporten, of gewoon leuk wandelen? Een hond die met je samenwerkt of een hond die liever zijn eigen ding doet? Denk even niet aan grootte of uiterlijk of wat je man wil.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

sTefaniA schreef:Sommige honden horen gewoon niet thuis in een woonwijk. Net zoals je een gezelschapshond niet blij maakt met een leven van zelfstandig koeien herderen, maak je een kangal niet blij met een leven van hondenveldjes, cursussen en gezellig samen naar de markt.

Ik heb het misschien ergens gemist maar wat zoek je eigenlijk in een hond? Wil je echt dolgraag een grote, zelfstandige waker? Wil je sporten, of gewoon leuk wandelen? Een hond die met je samenwerkt of een hond die liever zijn eigen ding doet? Denk even niet aan grootte of uiterlijk of wat je man wil.
Daar geeftts niet echt een antwoord op. Ook niet wat zij de hond kan bieden. Haar man moet een pikverlenger hebben, dus die komt er. Dat de kangal zich doodongelukkig voelt in een woonwijk met een tuin én dat de hond niet past in NL in verband met zijn gedrag maakt niet uit, een kangal is stoerrrrr en daar gaat het om. :cheer:
renee-uk
Zeer actief

ach en als het mislukt kan ie altijd nog naar het asiel :cheer:
Afbeelding

booster
Zeer actief

Muk schreef:
sTefaniA schreef:Sommige honden horen gewoon niet thuis in een woonwijk. Net zoals je een gezelschapshond niet blij maakt met een leven van zelfstandig koeien herderen, maak je een kangal niet blij met een leven van hondenveldjes, cursussen en gezellig samen naar de markt.

Daar geeftts niet echt een antwoord op. Ook niet wat zij de hond kan bieden. Haar man moet een pikverlenger hebben, dus die komt er. Dat de kangal zich doodongelukkig voelt in een woonwijk met een tuin én dat de hond niet past in NL in verband met zijn gedrag maakt niet uit, een kangal is stoerrrrr en daar gaat het om. :cheer:
Dat ze eigelijk niet in een woonwijk horen ben ik het met je eens.
Ik zelf heb daar ook schuld aan en heb er 2 in een woonwijk maar heb 1 geluk dat ik hier verschillende mogelijkheden heb om te wandelen en de afstand dan ook zelf kan bepalen kwa bossen en parken.
Die 2 van mij zijn dan ook echt niet ongelukkig hier maar zou ik midden in de stad wonen zonder deze mogelijkheden dan had ik ook nooit 2 kangals genomen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”