En hoeveel staffords zijn er niet gewoon ontzettend lief, en kunnen gewoon los op het veld bij andere honden... Die heb ik ook genoeg gezien.vania schreef: hoeveel staffords, molossers en weet ik het wat rassen nog allemaal kunnen niet met andere honden, ondanks jaren trainen van de baas.
Hmmm staffords zijn toch ook niet gefokt om leuk en lief te zijn?Cleva schreef: Staffords zijn ontzettend leuk. Echt heel erg leuk. Maar ze vechten met andere honden dus dat vraagt wat aanpassing. Ze luisteren erg goed mits opgevoed.
Toch die opvoeding die NAAST het karakter.. van invloed is op hoe zo'n karakter zich ontwikkeld??
Ik begin het allemaal wel erg tegenstrijdig vinden zo hoor. Een stafford die toch bekend staat om zijn aggressieve karakter kan je wel goed opvoeden en een turkse herder, kan je dan ondanks dat het als verdedigingshond bedoeld is en niet als vecht hond, dus niet goed opvoeden?
ah je concludeert weer iets wat ik niet gezegd heb...renee-uk schreef:ah nou komt de aap uit de mouw, nanna had dus toch gelijksterredag schreef: @cleva, waarom moet alles makkelijk zijn om leuk te zijn? smaken verschillen, interesses ook, en zo ook de keuze waar je energie in te steken.
pikverlenging!
of je een hond daar doodongelukkig mee maakt, mocht het lukken om hem in een keurslijf te stoppen dat hem niet past, maakt niet uit evenmin dat het de zoveelste kangal in het asiel wordt als dat -wat meer waarschijnlijk is- niet lukt
het gaat niet om de hond, het gaat om jullie
Er zijn wel meer honden die wat meer energie kosten, om in goede banen te leiden.... o ja die stafford, is ook geen golden retriever namelijk, waarom zou niet iedereen een golden retriever nemen, want dat is toch het meest makkelijk.
O ja enuh heb geen pik, ook niet van plan er 1 te laten groeien.