Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amy update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Heel hard duimen nodig

Ongelezen bericht door Demi »

En dit vond ik zo aandoenlijk, mijn prins op het witte paard, de oppasopa voor alle vrouwen, de dokter (wil altijd alle wondjes verzorgen en voelt het aan als een andere hond ziek is), gewoon mijn allergrootste vriend Kenzo die niet van de zijde van Amy wijkt

De foto is van slechte kwaliteit, maar ik vond hm zo lief :I: :I:

op het logeerbed samen:

Afbeelding

En als Amy anders gaat liggen, verschoof hij ook, want hij wil tegen haar aan liggen :I: :I:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Voor je andere honden een geluk dat het geen parvo is.
Arme Amy... er wordt verder geduimd.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ah, het is een soort tweewegskraantje, zo had ik het niet begrepen.

ideaal vind ik het niet dat daar (gestold) bloed zit want daar kan theorethisch dus een stukje uit loskomen en meespoelen.

ik zou er even voor bellen om te horen wat ze daarvan zeggen bij mandigers, dan ben je gerust :wink: .
Ok ga ik doen, dank je wel Inge :ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ah, het is een soort tweewegskraantje, zo had ik het niet begrepen.

ideaal vind ik het niet dat daar (gestold) bloed zit want daar kan theorethisch dus een stukje uit loskomen en meespoelen.

ik zou er even voor bellen om te horen wat ze daarvan zeggen bij mandigers, dan ben je gerust :wink: .
En is dit door een Da wel even te spoelen denk je?
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Geen advies, wel heel veel sterkte :ok: zieke geesten heb je ook met hun gif strooierij :S:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Voor je andere honden een geluk dat het geen parvo is.
Arme Amy... er wordt verder geduimd.
Ja gelukkig niet, Mandigers had het over alle honden waar ze mee in contact waren geweest hier in huis en dat waren er toevallig net 3 van mijn zusje en mijn nichtje, moet er toch niet aan denken zeg....
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef:Geen advies, wel heel veel sterkte :ok: zieke geesten heb je ook met hun gif strooierij :S:
Nou ik loop nu zwaar gestrest buiten, arme honden :ugh: Als Cujo een hapje gras wil nemen begin ik al hysterisch te doen :schrik: Zal wel weer minder worden, maar ik heb nou eenmaal 4 honden die echt alles opvreten dus voorlopig ben ik denk ik wel even goed gestrest buiten :roll:
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Demi schreef:
Inge O schreef:
Jessica3787 schreef:Kun je het niet gewoon even doorspoelen door een beetje in de zak te knijpen? Spoelt het dan niet weg?
ja, dat zou ik ook doen, of het druppelkraantje (weet niet of dat erop zit?) even wat sneller laten lopen?
Zal even een foto proberen te maken aan dat infuus zitten zeg maar 2 uiteinden 1 voor het infuus en die andere moest ik afblijven. We weten nu waarom we eraf moesten blijven, want daar komt dus bloed uit. Ik zou niet weten hoe ik die door moet spoelen, want als ik die open doe komt er echt wel veel bloed uit en zeker voordat ik het slangetje erop gedraaid heb. Ik moet vanmiddag toch naar de DA met haar voor controle en bloedprikken, vraag wel even of ze het daar kunnen doen
Weet ook niet of het normaal is hoor 2 uit einde aan dat ding, misschien hoort het wel zo het is voor mij ook allemaal nieuw.

Afbeelding

Bij dat onderste witte dopje, die we eraf gehaald hadden :roll: , kwam dus echt een stroom bloed uit en als je heel goed kijkt zit er nu bloed te drukken tegen het dopje. Eerst zat er dus niets onder het dopje

Moet maar eens een cursusje eerste hulp bij hondenongelukken gaan doen geloof ik :Q:

Infuus even dichtzetten, kraantje even dichtdraaien in de richting van Amy. Vervolgens het dopje van de kant waar bloed zit losdraaien en het infuus even door laten lopen. Het stolseltje spoelt dan waarschijnlijk vanzelf weg. Infuus even dichtzetten, dopje weer op op de niet gebruikte uitgang zetten, kraantje richting Amy weer open en het infuus weer laten lopen.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Telgter Toller schreef:
Demi schreef:
Inge O schreef:
Jessica3787 schreef:Kun je het niet gewoon even doorspoelen door een beetje in de zak te knijpen? Spoelt het dan niet weg?
ja, dat zou ik ook doen, of het druppelkraantje (weet niet of dat erop zit?) even wat sneller laten lopen?
Zal even een foto proberen te maken aan dat infuus zitten zeg maar 2 uiteinden 1 voor het infuus en die andere moest ik afblijven. We weten nu waarom we eraf moesten blijven, want daar komt dus bloed uit. Ik zou niet weten hoe ik die door moet spoelen, want als ik die open doe komt er echt wel veel bloed uit en zeker voordat ik het slangetje erop gedraaid heb. Ik moet vanmiddag toch naar de DA met haar voor controle en bloedprikken, vraag wel even of ze het daar kunnen doen
Weet ook niet of het normaal is hoor 2 uit einde aan dat ding, misschien hoort het wel zo het is voor mij ook allemaal nieuw.

Afbeelding

Bij dat onderste witte dopje, die we eraf gehaald hadden :roll: , kwam dus echt een stroom bloed uit en als je heel goed kijkt zit er nu bloed te drukken tegen het dopje. Eerst zat er dus niets onder het dopje

Moet maar eens een cursusje eerste hulp bij hondenongelukken gaan doen geloof ik :Q:

Infuus even dichtzetten, kraantje even dichtdraaien in de richting van Amy. Vervolgens het dopje van de kant waar bloed zit losdraaien en het infuus even door laten lopen. Het stolseltje spoelt dan waarschijnlijk vanzelf weg. Infuus even dichtzetten, dopje weer op op de niet gebruikte uitgang zetten, kraantje richting Amy weer open en het infuus weer laten lopen.
Ok dat moet wel lukken, alleen is dat erg als het over 2 uur gebeurd? Haar infuus is nu leeg en nu mag ze 2 uur niets namelijk

Probeerde al te bellen naar Wageningen maar die zijn steeds in gesprek
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Telgter Toller schreef:
Demi schreef:
Inge O schreef:

Afbeelding

Precies! :ok:
En dat kan best wat later hoor, er loopt nu niets doorheen dus het stolseltje gaat ook nergens heen.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

wat zul je op zijn zeg. pffff....
logisch dat je nu met je eigen honden heel bang bent buiten.
dat moet slijten. heeeeeel veel sterkte met amy.
ik blijf ook duimen voor jullie meisje.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Net het hele topic gelezen, jezus wat heftig zeg! Heel erg veel beterschap en sterkte! Ik duim op volle toeren hier dat ze goed herstelt hiervan. Grote knuffel voor jullie!
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Demi schreef:
Asta schreef:Geen advies, wel heel veel sterkte :ok: zieke geesten heb je ook met hun gif strooierij :S:
Nou ik loop nu zwaar gestrest buiten, arme honden :ugh: Als Cujo een hapje gras wil nemen begin ik al hysterisch te doen :schrik: Zal wel weer minder worden, maar ik heb nou eenmaal 4 honden die echt alles opvreten dus voorlopig ben ik denk ik wel even goed gestrest buiten :roll:
Dat wil ik geloven.....
:roos: :J:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Lees het allemaal nu pas, wat een nachtmerrie :ugh:
Ik ga heel hard duimen!
Daisy@
Zeer actief

Oh, maar ik geloof dat jij niet meer ontspannen loopt met al die ellende.... Je zou er panisch van worden. :ugh:
Daisy@
Zeer actief

Oh, maar ik geloof dat jij niet meer ontspannen loopt met al die ellende.... Je zou er panisch van worden. :ugh:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hoe is het vanmiddag gegaan??
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ik kijk ook telkens even hier om te lezen hoe het gaat. ben ook erg benieuwd.
krijg je nog wel iets van slaap of in die buurt?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Even snelle update ben kapot morgenuitgebreider. Amy had de kraan van haar infuus af weten te krijgen. Dus moesten we naar de spoed in utrecht. Nooit maar dan ook nooit meer maar dat morgen.
Amy had een jubilair infuus utrecht vond het te belachelijk voor woorden blabla

Maar goed hij moest eruit ze had hm te ver. Eruit getrokken dat het niet meer steriel was. Hij zat erg diep was al iets aan het ontsteken :denken: wij zagen het niet, en zat net naasst haar hart
Conclusie kan geen infuus meer geven nu en ze gaatnu, voor zover het al mogelijk was, een paar dagen in die. Nog gevaarlijker zijn, want ze loopt nu met een gatvan bijna een cm bij haar slagader die doorloopt tot het hart
Ze moet rustig doen en dat is ze niet.

Ik ben er zo klaar mee neem wel bart smit honden ofzo :roll:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: Heel hard duimen nodig fijne update p11 not

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een zorgen kunnen ze ons bezorgen he. Ze zeggen dat het gezond is om honden te hebben maar soms vraag ik me dat weleens af, want af en toe bezorgen ze je ook wel stress.

Wat vervelend dat Amy het infuus er uitgetrokken heeft.

Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nogmaals heel veel sterkte, ik hoop echt voor jullie dat er van nu af aan niets meer tegenzit!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Tjonge jonge zeg, wat heb jij onwijs veel zorgen en wat krijg jij veel tegelijk. Niet te geloven zeg. Ben er gewoon een beetje stil van............... Heb je ook wat hulp vanuit je omgeving?
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Och jeetje, dat is een complicatie waar je niet op zit te wachten :(:
En nu dan Alisson, heeft zij dat vocht van het infuus niet hard nodig om door te kunnen spoelen?

Wat een ellende meid, hier heb je toch geen woorden voor? :(:
Heel veel sterkte voor jou en jouw meidje!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Wat een zorgen kunnen ze ons bezorgen he. Ze zeggen dat het gezond is om honden te hebben maar soms vraag ik me dat weleens af, want af en toe bezorgen ze je ook wel stress.

Wat vervelend dat Amy het infuus er uitgetrokken heeft.

Sterkte.
Schijnen nog erg veel geluk gehad te hebben, iets verder en dan was ze volgens Utrecht doodgebloed omdat hij in haar halsslagader zat

Het is idd heel vervelend dat ze hm eruit getrokken had maar vooral ook knap :roll: even plassen en bij terugkomst jawel gelukt :ugh:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hilly45 schreef:Tjonge jonge zeg, wat heb jij onwijs veel zorgen en wat krijg jij veel tegelijk. Niet te geloven zeg. Ben er gewoon een beetje stil van............... Heb je ook wat hulp vanuit je omgeving?
Ja hoor gelukkig wel. Mijn moeder komt net terug van vakantie, michael kan regelmatig vrij nemen, mijn zusje helpt waar ze helpen kan en een tante en 2 nichtjes wonen op 2 min afstand
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Pffffffff..... :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Demi schreef:
Hilly45 schreef:Tjonge jonge zeg, wat heb jij onwijs veel zorgen en wat krijg jij veel tegelijk. Niet te geloven zeg. Ben er gewoon een beetje stil van............... Heb je ook wat hulp vanuit je omgeving?
Ja hoor gelukkig wel. Mijn moeder komt net terug van vakantie, michael kan regelmatig vrij nemen, mijn zusje helpt waar ze helpen kan en een tante en 2 nichtjes wonen op 2 min afstand
Gelukkig, dat heb je ook wel hard nodig zeg............ Amy kan dus eigelijk amper alleen blijven. Dat ze het infuus eruit heeft weten te trekken zal toch zijn, omdat het zo lichaamsvreemd voelt, dat het er wat haar betreft uit 'moet'. Maar je hebt wel gelijk, dit had compleet fout af kunnen lopen en is dus ook nu nog wel zorgwekkend.

Ik kan me voorstellen dat je dan soms iets hebt van 'ik neem wel speelgoedhonden' ofzo........ de zorgen zijn er nu permanent...........

Ik hoop dat het toch snel anders gaat worden en dat ook het genieten er weer bij komt.....
Afbeelding
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Potverdorie.....dit gaat niet echt lekker :ugh:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef:Och jeetje, dat is een complicatie waar je niet op zit te wachten :(:
En nu dan Alisson, heeft zij dat vocht van het infuus niet hard nodig om door te kunnen spoelen?

Wat een ellende meid, hier heb je toch geen woorden voor? :(:
Heel veel sterkte voor jou en jouw meidje!

Mandigers zei echt meerdere malen 2 weken spoelen. Utrecht zegt doen we nooit. Dus ik weet het niet meer.
Ze heeft echt een zeer grote bult zitten onder dat gat nu

En verder zit het parvo/corona en weet ik wat nog meer allemaal mij toch niet lekker. Eerst wilde Izzy vd week niet eten, niks voor haar, en nu had ze grijze breiige diarree en daarna wat vreemde druppels die eruit kwamen

Hebben poezen ook zoveel problemen? Misschien moet ik na mijn honden maar katten gaan nemen :roll:
Echt al die stress het gezeik het gedoe ik ben er zo klaar mee. Ik wil gewoon net als vele andere onbezorgt kunnen genieten van mijn honden. Maar als ze steeds dit soort rare dingen krijgen lukt dat gewoon niet meer.
Als er ook steeds wat gebeurd, en tuurlijk gebeurd het bij mij vaker omdat ik er 4 heb, zie je constant complete doemscenario's ook als ze er niet zijn. Kan nooit gezond zijn dit

Zo en nu evrn van mij afgezeurd te hebben ga ik proberen een beetje bij te slapen was vannacht 4 uur voordat ik eindelijk sliep (moesten ook nog op Amy letten even)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het is dus gelukkig geen parvo .?
Hoe nu verder.?
Want infuus kan niet meer of is niet meer nodig ,heeft zij nu op een andere plek infuus.?
Mooi dat je hulp hebt want anders zou knetter worden van de zorg alleen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”