Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Re: Wat zien jullie

Ongelezen bericht door stefanie »

Cash schreef:
Eline* schreef:Veel te veel in de opwinding. Zo lebbert Nelson een konijn af waarvan hij weet dat hij het niet mag opeten. Geen onderdanig lief gedrag ieder geval en ik vind het uitermate onprettig om te zien.
Ik weet het niet hoor.
De eerste week van Sebastiaan hier in huis deed CAsh ook zo. Die was er niet bij weg te slaan. Wilde constant met zijn kop ruiken, snuffelen, likken en ook zo met die neus tegen die beentjes aan duwen. Zodra hij Sebastiaan maar hoorde/zag/ rook was het piepen geblazen en hij moest en zou bij Sebastiaan zijn. We kregen hem er nauwelijks bij weg. Echt obsessief was hij naar SEbastiaan toe.

Na die week was het over. Hij heeft het nooit weer gedaan. Sebastiaan kan nu de boel bij elkaar krijsen terwijl Cash gewoon door slaapt in de keuken. Hij kijkt er bij wijze van spreken :E: nu niet meer naar om.
Pancho was in het begin ook wat opdringerig naar Linde toe. Maar bij dit filmpje kreeg ik toch echt de kriebels.

Vind het ook 'triest' cq kinderachtig dat je op zo'n manier wilt bewijzen dat pitbulls zulke lieve honden zijn. Zeker met die titel erbij. :roll:
Staan zo te zien nog meer van dat soort filmpjes op aan de titels te zien.
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MissZoef »

Ik vind dat de hond in het filmpje te onzeker is en obsessief gedrag vertoond. Daarnaast geeft hij de baby totaal geen persoonlijke ruimte, wat een teken is van respectloos gedrag. Zeker met zo'n klein kindje kan het verkeerd gaan. Net als de rest hier kreeg ik een onaangenaam gevoel van het zien van het filmpje. Het maakt niet uit welk ras het is, het hele gedrag van deze hond was gewoon niet goed. En idd vond ik ook dat de vrouw maar weinig controle over de hond had. Eerst zeggen dat ie moet stoppen (waar de hond niet echt goed naar luistert als je het mij vraagt) en dan het gewoon weer toestaan, dat alleen al creëert een hoop chaos. Het hoeft op een later moment niet per se mis te gaan, maar de kans is wel groter. Ook van dat likken heb ik wel eens gehoord/verteld gekregen dat het eigenlijk is dat ze willen bijten, maar het (waarschijnlijk doordat de baas het niet toestaat of wat voor reden dan ook) niet doen.
Krijg er kippenvel van.

En wanneer dit misgaat zal je natuurlijk weer zien dat het ras de schuld krijgt :ugh: wanneer het hierbij misgaat is het naar mijn mening echt de eigenaar zijn schuld, omdat ze kennelijk niet goed de lichaamstaal van de hond begrijpen. Natuurlijk kan het zijn dat de eigenaar zich echt van geen kwaad bewust is en denkt dat het liefde is, maar toch zijn dat soort dingen erg zonde en gevaarlijk. Ik ga zo proberen het vervolgfilmpje ook maar even te kijken.
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sam2011 »

MissZoef schreef:Ik vind dat de hond in het filmpje te onzeker is en obsessief gedrag vertoond. Daarnaast geeft hij de baby totaal geen persoonlijke ruimte, wat een teken is van respectloos gedrag. Zeker met zo'n klein kindje kan het verkeerd gaan. Net als de rest hier kreeg ik een onaangenaam gevoel van het zien van het filmpje. Het maakt niet uit welk ras het is, het hele gedrag van deze hond was gewoon niet goed. En idd vond ik ook dat de vrouw maar weinig controle over de hond had. Eerst zeggen dat ie moet stoppen (waar de hond niet echt goed naar luistert als je het mij vraagt) en dan het gewoon weer toestaan, dat alleen al creëert een hoop chaos. Het hoeft op een later moment niet per se mis te gaan, maar de kans is wel groter. Ook van dat likken heb ik wel eens gehoord/verteld gekregen dat het eigenlijk is dat ze willen bijten, maar het (waarschijnlijk doordat de baas het niet toestaat of wat voor reden dan ook) niet doen.
Krijg er kippenvel van.

En wanneer dit misgaat zal je natuurlijk weer zien dat het ras de schuld krijgt :ugh: wanneer het hierbij misgaat is het naar mijn mening echt de eigenaar zijn schuld, omdat ze kennelijk niet goed de lichaamstaal van de hond begrijpen. Natuurlijk kan het zijn dat de eigenaar zich echt van geen kwaad bewust is en denkt dat het liefde is, maar toch zijn dat soort dingen erg zonde en gevaarlijk. Ik ga zo proberen het vervolgfilmpje ook maar even te kijken.
het is in mijn ogen 9v/d10 keer de baas zijn schuld.. ook klapkaken zijn op te voeden.
onze ambull en de jongste zijn 2handen op 1 buik, haar grote broer heeft de bull iets minder mee maar hij zal het niet in zijn kop halen om dominant gedrag te vertonen.
a dog is a dog, it isn't a child
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ben doorgaans niet zo moeilijk met dit soort dingen. Beide moeten aan elkaar (kunnen) wennen maar als ik dit filmpje zie,zie ik een lieve hond die de baby voor zich geclaimd heeft en de baby echt een "obsessie" lijkt te zijn. Hij moet stoppen met likken, maar blijft vervolgens gefocust op de kleine en gaat door zodra hij maar weer ff de ruimte krijgt terwijl het hem verboden was.

Een keertje een lik, een keertje een kop neerleggen is naar mijn idee oké, maar zoals hier het geval is (ongeacht het ras) zou ik dat van geen enkele hond willen zien. Dat geduw met die kop brr nee. Hond is naar mijn idee veel te dominant en zoals ik hier op het filmpje zie, zie ik het in de toekomst echt nog wel eens fout gaan als de hond omdat de hond de baby als "bezit/eigen" ziet :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Het is net of deze hond met een eigen pup bezig is, en wil stimuleren te plassen of te poepen. Alleen de plaats is dan wat beroerd gekozen.
Je wilt er niet aan denken dat de "pup" over een paar weken gecorrigeerd moet worden. :mrgreen:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Annemarie Rouw schreef:Het is net of deze hond met een eigen pup bezig is, en wil stimuleren te plassen of te poepen.
Nou, dat lijkt me een uitermate overdreven romantische en antromorfiserende voorstelling van zaken. Bovendien hééft die kleine de luier al vol. Kijk maar eens goed als hij het beentje likt vlakt langs de luier.

Dit is puur obsessief likgedrag. Opdringerig en dominant.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Het gedrag is wel erg druk, wellicht TE druk naar die kleine toe, maar persoonlijk zie ik geen enge, rare, agressieve dingen o.i.d? :roll:

Voorheen toen ik King & Hayleigh nog had was King veel rustiger, zachter en bijna teder naar baby's toe, Hayleigh was daarentegen even drukker, iets lomper, maar kwaad bedoeld was het absoluut niet. Dan kijk je er wel iets anders tegenaan natuurlijk als het verschil ziet tussen die 2, terwijl de bedoeling hetzelfde was. hayleigh was namelijk ook soms een beetje lomp met haar eigen pups, maar ze had ook weer een hele zachte, moederlijke en beschermende kant.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen DIT gedrag als minder prettig of zelfs intimiderend ervaren.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wat ik zie is een hele domme baas met een zenuwachtige hond en ik zie dit een keer fout gaan.

"kijk eens hoe lief hij met baby speelt, ahhhh oehhh. Ohh nee, beentje is weg."
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Emma schreef:........

ik denk niet dat ik dit zelf zo zou toe staan. het ziet er een beetje obsessief uit. aan de andere kant corrigeerd de filmer wel. dus ik denk (hoop) dat die wel weet wat ie doet.
Ik vind dus dat filmster helemaal niks doet.. aah zachtjes doen, doe rustig, niet doen.. is dat corrigeren?
Ik zou het absoluut niet toestaan als mij hond dat bij de kleine zo zou doen. Gelijk corrigeren, er mag gesnuffeld worden, maar verder gewoon met rust laten.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Melanie 74 schreef:Ik zie een hond die wat nerveus in deze situatie, kan zijn omdat het hem opgedrongen is, kan zijn door de camera, kan zijn omdat de baby op de grond zit.
Ik zie geen slechte bedoelingen bij de hond, meer dat hij op dit moment niet weet wat hij met de situatie aan moet.
+1

Ik zie met name onzekerheid bij de hond. Dit is inderdaad wat onze Ginger in het begin wilde doen bij de katten. Naar mijn idee deed ze dat omdat de katten bij ons een verkregen status hebben en zij nog niet overtuigd was van wat ze er nu exact mee mocht en wat niet. Ik zou deze hond absoluut duidelijke grenzen stellen, want dit gedrag gaat me te ver en ze laten hem teveel "bungelen" naar mijn idee.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jaap* schreef:Ik vind het er op zich niet ontzettend verontrustend uitzien, wel onprettig. Die hond geeft blijk van weinig respect. Vooral ten opzichte van de nasale filmer. Hij probeert elk contact met die vrouw te vermijden, op een negatieve manier.
dit dus, geen alarm bellen wel de baby weinig ruimte geven beetje respectloos, wat op zich wel klopt,
een kind krijgt zijn rang van de ouders . en die eist niet echt ruimte voor het kind
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Nanna schreef:
Jacky schreef: "kijk eens hoe lief hij met baby speelt, ahhhh oehhh. Ohh nee, beentje is weg."
Kan het schelen. Hij heeft nog een reservebeen :mrgreen:
ja, wat kant verrekke en doet ie anders nooit :19:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”