Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevalletje eigen schuld

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Re: Gevalletje eigen schuld

Ongelezen bericht door plekkie »

lieke schreef:
Budkes schreef:Ach, hou toch op mensen, moeten kinderen tegenwoordig aan de ketting omdat er 1 op de honderdduizend % kans is dat er een Robert M rondloopt of je kind wordt opgevreten door een hond. Opgroeien is nou eenmaal niet zonder gevaar en je kan je kind moeilijk de hele dag in een glazen kastje zetten. Tuurlijk hoort er toezicht te zijn op een 2-jarige. Maar het is mij ook wel eens overkomen dat mijn oudste werd teruggebracht door de buurman op een mooie zaterdagmorgen, toen ie 2 was. Hij reed op zijn trekkertje op straat en was op zoek naar mij. Hoe dat kon? Ik was binnen bezig, manlief buiten en ik dacht dat hij bij hem was, hij dacht dat Max bij mij was. Dat soort dingen gebeuren. Ik heb achteraf 2 nachten wakker gelegen, maar t gebeurd. Zo ben ik ook eens thuis gekomen van visite en trof het buurmeisje van 6 boven aan, spelend met Bugsy, onze JR. De hele buurt was al op zoek naar haar, maar ja wij waren niet thuis. (Oosten van t land hè, gewoon alle deuren open) dat soort dingen gebeuren, dus heb je zo'n hond rondlopen dan houdt je gewoon je klapkaak onschadelijk.

Idd. Alsof je die wurmpies 24 uur per dag in de gaten kan houden. :roll:
Ik beschouw mezelf als een redelijk verantwoordelijke moeder die continue mijn spruitje in de gaten hield en het is mij toch ook overkomen dat hij de benen nam en in de meest potentieel gevaarlijke situaties kwam.
Voorbeelden?

- Toen hij 2 was, dacht ik dat hij lief lag te slapen om een uur of 9 's avonds. Belde de buurman aan met de vraag of ik wel wist dat zoonlief bezig was uit het raam te klimmen. En ja, hij lag in een zwaar eikenhouten kinderledikant mét spijlen. En ik hád kindersloten op het raam. Wist hij uit het bed te klimmen en de kindersloten open te peuteren.
- Zelfde leeftijd: sloot hij zijn vader buiten door de voordeur op de knip te draaien. Zijn vader is een uur bezig geweest met soebatten vóór hij de knip weer omzette.
- Toen hij 3 was, jatte hij de electrische zaag (op een kast in een afgesloten kamer, zonder een stoel er in) en probeerde hij de poten onder de linnenkast uit te zagen.
- Hij was ook 3 toen hij, nota bene ónder mijn ogen, in het zwembad (terwijl ik net de zwemvleugeltjes aan het opbergen was omdat we naar huis gingen) onder de legendarische woorden 'Joepie, ik kan zwemmen!' wegrende en zo het diepe in sprong. Gelukkig zwom er net een dame bij de kant die hem aan zijn haren weer omhoog trok.
- Toen hij 4 was rende hij de Schoenenreus uit (ik zette alleen een schoen terug in het rek) en dook de Halford's in om een fiets uit de etalage te jatten.
- Op zijn 5e probeerde hij een bassin vol zandhaaien in te klimmen.

Moet ik nog doorgaan? En we hadden tuigjes voor hem, waar hij altijd uit wist te komen. Jammer genoeg is het verboden om tt-banden of wurgkettingen voor kinderen te gebruiken en is het een beetje moeilijk om dwangbuisjes op maat te vinden. :roll:
Beste mensen, ik moet inderdaad hier wel een excuus aanbieden. Te kort door de bocht (is een mindere eigenschap van me helaas) en als je idd zo´n ondernemende wildebras hebt als je hier boven beschrijft is het ook niet te vermijden.
Ik trek bij deze het boetekleed aan... :oeps:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Gevalletje eigen schuld

Ongelezen bericht door MirandaH »

lieke schreef: Idd. Alsof je die wurmpies 24 uur per dag in de gaten kan houden. :roll:
Ik beschouw mezelf als een redelijk verantwoordelijke moeder die continue mijn spruitje in de gaten hield en het is mij toch ook overkomen dat hij de benen nam en in de meest potentieel gevaarlijke situaties kwam.
Voorbeelden?

- Toen hij 2 was, dacht ik dat hij lief lag te slapen om een uur of 9 's avonds. Belde de buurman aan met de vraag of ik wel wist dat zoonlief bezig was uit het raam te klimmen. En ja, hij lag in een zwaar eikenhouten kinderledikant mét spijlen. En ik hád kindersloten op het raam. Wist hij uit het bed te klimmen en de kindersloten open te peuteren.
- Zelfde leeftijd: sloot hij zijn vader buiten door de voordeur op de knip te draaien. Zijn vader is een uur bezig geweest met soebatten vóór hij de knip weer omzette.
- Toen hij 3 was, jatte hij de electrische zaag (op een kast in een afgesloten kamer, zonder een stoel er in) en probeerde hij de poten onder de linnenkast uit te zagen.
- Hij was ook 3 toen hij, nota bene ónder mijn ogen, in het zwembad (terwijl ik net de zwemvleugeltjes aan het opbergen was omdat we naar huis gingen) onder de legendarische woorden 'Joepie, ik kan zwemmen!' wegrende en zo het diepe in sprong. Gelukkig zwom er net een dame bij de kant die hem aan zijn haren weer omhoog trok.
- Toen hij 4 was rende hij de Schoenenreus uit (ik zette alleen een schoen terug in het rek) en dook de Halford's in om een fiets uit de etalage te jatten.
- Op zijn 5e probeerde hij een bassin vol zandhaaien in te klimmen.

Moet ik nog doorgaan? En we hadden tuigjes voor hem, waar hij altijd uit wist te komen. Jammer genoeg is het verboden om tt-banden of wurgkettingen voor kinderen te gebruiken en is het een beetje moeilijk om dwangbuisjes op maat te vinden. :roll:
Beetje off-topic, maar wel hartversterkend om te lezen. Mijn mannetje van bijna 2 (wat vliegt de tijd!) is ook behoorlijk ondernemend, maar zo bont heeft hij het gelukkig (nog?) lang niet gemaakt!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”