ZaZa schreef:Lillith schreef:DeDiana schreef:Muk schreef:Wel naar het ras, maar niet naar de stamboom.
Maar als de hond geen stamboom heeft, kun je toch niet met zekerheid zeggen dat het een Cavalier is en niet een kruising die gewoon veel op een Cavalier lijkt? Hoe wordt dat 'ras' dan bepaald? Staan daarover clausules in de verzekeringsvoorwaarden?
Nee, tenminste bij mijn verzekering niet. Je hebt een hele lange rassen lijst waarop je jouw ras hond, stamboom / look a like kan aankruisen en kruising/bastaard meer niet.
Zoals ik al schreef het boompje is niet belangrijk wel het ras.
Een hond die op een Cavalier lijkt is een Cavalier met of zonder stamboom.
Heb je een Cavalier/ Pincher kruising valt hij onder bastaard/kruisingen...
tenminste nu nog wie weet gaan ze dat ook nog weleens uitsplitsen

Ja, maar dan zeg ik toch gewoon dat mijn Cavelier een bastaard is, want hij is gekruisd met een Cocker of een King Charles of iets anders wat ergens wel iets weg heeft van een Cavelier.
Wie bepaald dan dat dat niet zo is?
Gut, daar heb je mij weer met mijn regeltjes

In casu bepaalt de verzekeringsmaatschappij dat. Als je een hondje hebt met stamboom heeft hij/zij een chip waar dat uit blijkt.
Kruis je op het aanvraagformulier iets anders aan dan wat je hondje is, is dat verzekeringsfraude en wordt onverhoopte schade niet vergoed danwel op jou verhaald.
Heel simpel, heel recht door zee allemaal.
En ja, daar komen ze heus achter want bij de DA staat 'Fikkie' waarschijnlijk gewoon als Cavelier, al dan niet met boom. Bij je DA vinden ze "boom" niet zo belangrijk... bij de verzekeringsmaatschappij wel.
Suzanne