Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DNA-test Bonnie: uitslag binnen!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: DNA-test Bonnie

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, de swabjes van haar wang zijn gemaakt en de boel zit in de brievenbus. Over drie weken uitslag. :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ohhh ik ben benieuwd!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
brennie
Actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond en een Kruising

Ongelezen bericht door brennie »

lieke schreef:Hierbij nodig ik jullie uit om alvast te speculeren over de mogelijke afkomst van mijn Bonnie (kijken het overeenkomt met de uitslag :mrgreen: ):
Heb je er ergens nog meer foto's van Bonnie staan Lieke? Ik heb al zitten zoeken maar ben net nieuw hier en zoek mij dus nog de blubbers, hahaha, het is ook een flink forum.

Wat leuk trouwens dat je die test gedaan hebt. Ik was vorige week met Donny bij een dierenspeciaalzaak en daar werd gevraagd of ik wist waar hij een kruising van was. Nou dat weet ik dus niet, ik kan wel wat gokken maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Toen zei ze tegen mij, je kan tegenwoordig een dna-test doen. Dat wist ik dus niet, wel grappig.

Het kunnen heel veel soorten honden zijn die er in zitten begreep ik van haar.

Voor Bonnie denk ik aan de hand van de foto die je al hebt staan dat er wel Collie in zit, terriër denk ik ook en wat er gevonden is Istarski Kratkodlaki Gonic, daar zitten ook wel kenmerken van in, de gevonden honden (plaatje) is wat ruwharig maar je hebt ze ook gladhariger zag ik net bij Google want ik heb even zitten googlen op dat ras, haha, prachtige naam wel overigens ....

Ben wel erg benieuwd net als de rest wat de uitslag zal zijn. Leuk trouwens dat het via Teya is :wink: haar komst.
Afbeelding

* Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd *
lieke
Zeer actief
Contacteer:

U vraagt, wij draaien :mrgreen: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is nog uit Roemenië:
Afbeelding

Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is. :mrgreen:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tis gewoon een collie x Jack Russell, waarbij het Jack Russell gedeelte de boel gelukkig nog een beetje ophaalt. :smile2:
Gr. Aniek

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik denk dat ze zeker een kruising met een Istarski Ostrodlaki Gonic of een aanverwant ras is. Dat kan haast niet missen. Jammer dat dat ras niet bij de DNA markers zal zitten.
Wat er verder doorzit en of er iets door zit weet ik niet. Misschien iets kortbenigs vanwege de franse stand ? (ik kan op de foto's niet zien of ze echt kortbenig is of dat ze gewoon een langer lijfje heeft).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

lieke schreef:Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is. :mrgreen:
Ik zie het ook niet, Lieke. Ik zou er dus ook van op mijn neus kijken... Maar ze werd wel omschreven als een colliekruising, toch? Vraag me af waar ze dat dan op baseerden?
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Tis gewoon een collie x Jack Russell, waarbij het Jack Russell gedeelte de boel gelukkig nog een beetje ophaalt. :smile2:
:mep:

Sirene, ze is echt kortbenig met een lange doorgezakte rug. En kromme poten die te dik zijn voor haar hoogte. Maar ze heeft de prachtigste ogen die je je maar kunt voorstellen. En ze kan je ook heel diep in de ogen kijken, maakt ook echt oogcontact. :I:
En haar karakter is trouwens wel collie-achtig. Heel baasgericht, heel zachtaardig, diep onder de indruk van een correctie. Aan de andere kant is ze wel een jager (zeer bedreven zelfs :schrik: ), joelt als een jachthond, blaft zelden (da's dus weer niet des collies) en is ze heel ondeugend.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
lieke schreef:Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is. :mrgreen:
Ik zie het ook niet, Lieke. Ik zou er dus ook van op mijn neus kijken... Maar ze werd wel omschreven als een colliekruising, toch? Vraag me af waar ze dat dan op baseerden?
Ik denk omdat de stichting die haar bemiddelde met haar adverteerden op Collie-in-Nood. :LOL:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lieke schreef:
DeDiana schreef:
Ik denk omdat de stichting die haar bemiddelde met haar adverteerden op Collie-in-Nood. :LOL:
Aha - net zoiets als die Tibetaanse Spaniel die nu bij 'Collies - pagina 1' staat zeker... lijkt ook SPREKEND een collie ;-)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

lieke schreef: Sirene, ze is echt kortbenig met een lange doorgezakte rug. En kromme poten die te dik zijn voor haar hoogte. Maar ze heeft de prachtigste ogen die je je maar kunt voorstellen. En ze kan je ook heel diep in de ogen kijken, maakt ook echt oogcontact. :I:
En haar karakter is trouwens wel collie-achtig. Heel baasgericht, heel zachtaardig, diep onder de indruk van een correctie. Aan de andere kant is ze wel een jager (zeer bedreven zelfs :schrik: ), joelt als een jachthond, blaft zelden (da's dus weer niet des collies) en is ze heel ondeugend.

Ah, misschien inderdaad toch iets doorheen gekruist. Of niet zo goede genen (qua bouw bedoel ik dan hè).
Ik vind dat gestrekte hoofd met die mooie ogen wel typisch voor een heleboel honden van dat ras/type.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Re: DNA-test Bonnie: uitslag binnen!

Nou de uitslag is binnen en jullie (en ik natuurlijk ook) hebben het allemaal hartstikke fout. :LOL:

Zij is een duitse herder gekruist met een viszla met een scheut silky terrier. :lol1: .

Ik weet niet hoe ik de uitslag op het forum kan zetten, dus als iemand mij daarbij kan helpen, heel graag.

Edit: er zit ook nog een niet-gedetecteerde 'crossbreed' in, bestaande uit het volgende dna: bijna 24% russische terrier, een scheutje llhaso apso, saluki en ierse en australische terrier.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lieke schreef:Nou de uitslag is binnen en jullie (en ik natuurlijk ook) hebben het allemaal hartstikke fout. :LOL:

Zij is een duitse herder gekruist met een viszla met een scheut silky terrier. :lol1: .
:O:
Wat we in ieder geval niet fout hadden, was dat er géén collie inzit ;-)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Jij mazzel hoef je hem niet te herplaatsen..
Ik heb trouwens erg mn twijfels bij deze testen. Volgens mij zit er iemand achter met en vreselijk grote fantasie en een dikke portemonnee,. die zich rot zit te lachen om de meest onwaarschijlijke kruisingen die ze verzinnen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

:LOL: Je hebt geluk, en Bonny nog meer, ze mag bij je blijven :cheer:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Jij mazzel hoef je hem niet te herplaatsen..
Ik heb trouwens erg mn twijfels bij deze testen. Volgens mij zit er iemand achter met en vreselijk grote fantasie en een dikke portemonnee,. die zich rot zit te lachen om de meest onwaarschijlijke kruisingen die ze verzinnen...

Ach, ik vind haar nog net zo leuk hoor. Alleen... ik hou van geen enkele terrier. En nou zit er silky, australische, ierse én russische terrier in.
Wat moet ik nou beginnen? :cry:

:mrgreen:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Misschien je vooroordelen laten varen.....
Gon
Zeer actief

lieke schreef:
fes/lou schreef:Jij mazzel hoef je hem niet te herplaatsen..

Ach, ik vind haar nog net zo leuk hoor. Alleen... ik hou van geen enkele terrier. En nou zit er silky, australische, ierse én russische terrier in.
Wat moet ik nou beginnen? :cry:

:mrgreen:
Toch maar herplaatsen? :engel:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, ze is geen DH x noemmaarop.
Ze heeft dezelfde voorouders als de rassen die genoemd worden.
Maar uit die voorouders kunnen dus ook andere rassen zijn ontstaan die niet in de database zitten.

Ik heb het al een paar keer uitgelegd, dus gaarne daar even zoeken en evt hier neerplempen, want ik moet dalijk weg ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Misschien je vooroordelen laten varen.....
Joh, schei eens uit. Iedereen heeft voorkeuren. En ik heb géén voorkeur voor molossers en terriers. Vind ze niet mooi en het karakter past niet bij me.
Dat heeft niks te maken met vooroordelen.

Trouwens, waarom heb jij geen collie? :hmmm:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

lieke schreef:
Joh, schei eens uit. Iedereen heeft voorkeuren. En ik heb géén voorkeur voor molossers en terriers. Vind ze niet mooi en het karakter past niet bij me.

Omdat dat ontplofte haarballen zijn :engel:

Ik deel je 'geen voorkeur' trouwens :) Ik vind herderachtigen en retrievers/waterhonden leuker. Prima toch?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Je zei toch vorige week nog dat het je niets zou verbazen als er herder in zat? :D
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:

Omdat ik collies niet leuk vind. Veel te veel haar en veel te veel getrut en dan dat merlegedoe ook nog....
Trouwens, je bent nogal dol op Bonnie toch? Misschien dat het terrierkarakter beter bij je past dan je denkt...
ChantalV80
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)

Ongelezen bericht door ChantalV80 »

lieke schreef:Nou de uitslag is binnen en jullie (en ik natuurlijk ook) hebben het allemaal hartstikke fout. :LOL:

Ik weet niet hoe ik de uitslag op het forum kan zetten, dus als iemand mij daarbij kan helpen, heel graag.

Edit: er zit ook nog een niet-gedetecteerde 'crossbreed' in, bestaande uit het volgende dna: bijna 24% russische terrier, een scheutje llhaso apso, saluki en ierse en australische terrier.

Serieus? Duitse herder? Haha, ik zie het niet hoor. Bonnie is wel een leukje!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Gut, Lieke heeft niks met terriers. Klaar, toch? Niet iedereen hoeft een terrier. En ik vind Bonnie absoluut geen typisch terrierkarakter hebben..
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

fes/lou schreef: Omdat ik collies niet leuk vind. Veel te veel haar en veel te veel getrut en dan dat merlegedoe ook nog....
Trouwens, je bent nogal dol op Bonnie toch? Misschien dat het terrierkarakter beter bij je past dan je denkt...
Huh?
Maar Lieke mag terriers niet haar honden vinden? Terwijl jij collies niks vind?
Dat vind ik gek.
Gon
Zeer actief

Bonnie is Bonnie, wat voor trekjes ze ook heeft, ze is leuk :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
fes/lou schreef: Omdat ik collies niet leuk vind. Veel te veel haar en veel te veel getrut en dan dat merlegedoe ook nog....
Huh?
Maar Lieke mag terriers niet haar honden vinden? Terwijl jij collies niks vind?
Dat vind ik gek.
Lieke vraagt waarom ik geen collie heb, dat heb ik netjes uitgelegd..
Lieke mag terriers haar honden niet vinden, moet zij weten. Ze vindt Bonnie blijkbaar leuk, ondanks die terriers die erin zitten. Dan is het toch goed?
brennie
Actief

lieke schreef:U vraagt, wij draaien :mrgreen: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is nog uit Roemenië:
Afbeelding

Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is. :mrgreen:
Bepaalde look en wellicht ook wel de kleuren en bepaalde foto's van haar ... houding, maar goed, wat lijkt hoeft nog niet zo te zijn ;-) met deze foto's zie je wel terrier-achtig iets in haar. Ik zie net ook in vluchtige oogopslag dat de uitslag binnen is, maar ik wilde eerst de topic verder lezen, dus ik ga zo even kijken, ik ben erg benieuwd namelijk, haha. Wie weet doe ik het ooit nog wel eens met Donny ;-)
Afbeelding

brennie
Actief

DeDiana schreef:Aha - net zoiets als die Tibetaanse Spaniel die nu bij 'Collies - pagina 1' staat zeker... lijkt ook SPREKEND een collie ;-)
Haha, absoluut Collie die, LOL

Voorheen was de site van Teya veel meer Collie en Collie mixjes, tegenwoordig staat er jammer genoeg heel veel anders op. Niet dat ze geen goed werk doet want ik ben van mening dat ze dit wel doet.

En aan de andere kant is het misschien een goed teken dat er amper Collies op staan, de laatste jaren. Er stond laatst ook een jonge Amerikaan op, deze was al gereserveerd begreep ik na mijn mailtje. Dit was nog voordat ik Donny vond en verliefd op hem werd ;-) ... en hij dus bij ons kwam.

Ik volg de site van haar wel al jaren. Een vriendin van mij is pleeggezin geweest in het verleden voor diverse honden via haar vandaar dat ik de site ken, Teya ken ik niet persoonlijk, wel via mail.

Ik denk dat de kleuren, ogen en bepaald colliegedrag als snel kunnen leiden dat het een collie-mix is, de uitslag is wel erg leuk om te lezen vind je niet, haha, echt leuk, wie weet doe ik het met Donny ook wel t.z.t. nu ik die uitslagen zo gelezen heb. Deels ben ik namelijk toch wel benieuwd ;-)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”