Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DNA-test Bonnie: uitslag binnen!
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: DNA-test Bonnie
Nou, de swabjes van haar wang zijn gemaakt en de boel zit in de brievenbus. Over drie weken uitslag. 

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ohhh ik ben benieuwd!
- brennie
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond en een Kruising
Heb je er ergens nog meer foto's van Bonnie staan Lieke? Ik heb al zitten zoeken maar ben net nieuw hier en zoek mij dus nog de blubbers, hahaha, het is ook een flink forum.lieke schreef:Hierbij nodig ik jullie uit om alvast te speculeren over de mogelijke afkomst van mijn Bonnie (kijken het overeenkomt met de uitslag):
Wat leuk trouwens dat je die test gedaan hebt. Ik was vorige week met Donny bij een dierenspeciaalzaak en daar werd gevraagd of ik wist waar hij een kruising van was. Nou dat weet ik dus niet, ik kan wel wat gokken maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Toen zei ze tegen mij, je kan tegenwoordig een dna-test doen. Dat wist ik dus niet, wel grappig.
Het kunnen heel veel soorten honden zijn die er in zitten begreep ik van haar.
Voor Bonnie denk ik aan de hand van de foto die je al hebt staan dat er wel Collie in zit, terriër denk ik ook en wat er gevonden is Istarski Kratkodlaki Gonic, daar zitten ook wel kenmerken van in, de gevonden honden (plaatje) is wat ruwharig maar je hebt ze ook gladhariger zag ik net bij Google want ik heb even zitten googlen op dat ras, haha, prachtige naam wel overigens ....
Ben wel erg benieuwd net als de rest wat de uitslag zal zijn. Leuk trouwens dat het via Teya is

* Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd *
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
U vraagt, wij draaien
:

Deze foto is nog uit Roemenië:

Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is.

Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Tis gewoon een collie x Jack Russell, waarbij het Jack Russell gedeelte de boel gelukkig nog een beetje ophaalt. 
Gr. Aniek

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat ze zeker een kruising met een Istarski Ostrodlaki Gonic of een aanverwant ras is. Dat kan haast niet missen. Jammer dat dat ras niet bij de DNA markers zal zitten.
Wat er verder doorzit en of er iets door zit weet ik niet. Misschien iets kortbenigs vanwege de franse stand ? (ik kan op de foto's niet zien of ze echt kortbenig is of dat ze gewoon een langer lijfje heeft).
Wat er verder doorzit en of er iets door zit weet ik niet. Misschien iets kortbenigs vanwege de franse stand ? (ik kan op de foto's niet zien of ze echt kortbenig is of dat ze gewoon een langer lijfje heeft).
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zie het ook niet, Lieke. Ik zou er dus ook van op mijn neus kijken... Maar ze werd wel omschreven als een colliekruising, toch? Vraag me af waar ze dat dan op baseerden?lieke schreef:Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Budkes schreef:Tis gewoon een collie x Jack Russell, waarbij het Jack Russell gedeelte de boel gelukkig nog een beetje ophaalt.
Sirene, ze is echt kortbenig met een lange doorgezakte rug. En kromme poten die te dik zijn voor haar hoogte. Maar ze heeft de prachtigste ogen die je je maar kunt voorstellen. En ze kan je ook heel diep in de ogen kijken, maakt ook echt oogcontact.
En haar karakter is trouwens wel collie-achtig. Heel baasgericht, heel zachtaardig, diep onder de indruk van een correctie. Aan de andere kant is ze wel een jager (zeer bedreven zelfs

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk omdat de stichting die haar bemiddelde met haar adverteerden op Collie-in-Nood.DeDiana schreef:Ik zie het ook niet, Lieke. Ik zou er dus ook van op mijn neus kijken... Maar ze werd wel omschreven als een colliekruising, toch? Vraag me af waar ze dat dan op baseerden?lieke schreef:Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is.

- DeDiana
- Zeer actief
Aha - net zoiets als die Tibetaanse Spaniel die nu bij 'Collies - pagina 1' staat zeker... lijkt ook SPREKEND een collielieke schreef:Ik denk omdat de stichting die haar bemiddelde met haar adverteerden op Collie-in-Nood.DeDiana schreef:Ik zie het ook niet, Lieke. Ik zou er dus ook van op mijn neus kijken... Maar ze werd wel omschreven als een colliekruising, toch? Vraag me af waar ze dat dan op baseerden?lieke schreef:Grappig trouwens dat je het zegt, wel meer mensen hebben gezegd dat ze er wel wat collie-achtigs in zien. Na bijna 30 jaar ervaring met collies zie ik het niet. Zal ik even op mijn neus kijken als het wél zo is.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
lieke schreef: Sirene, ze is echt kortbenig met een lange doorgezakte rug. En kromme poten die te dik zijn voor haar hoogte. Maar ze heeft de prachtigste ogen die je je maar kunt voorstellen. En ze kan je ook heel diep in de ogen kijken, maakt ook echt oogcontact.![]()
En haar karakter is trouwens wel collie-achtig. Heel baasgericht, heel zachtaardig, diep onder de indruk van een correctie. Aan de andere kant is ze wel een jager (zeer bedreven zelfs), joelt als een jachthond, blaft zelden (da's dus weer niet des collies) en is ze heel ondeugend.
Ah, misschien inderdaad toch iets doorheen gekruist. Of niet zo goede genen (qua bouw bedoel ik dan hè).
Ik vind dat gestrekte hoofd met die mooie ogen wel typisch voor een heleboel honden van dat ras/type.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: DNA-test Bonnie: uitslag binnen!
Nou de uitslag is binnen en jullie (en ik natuurlijk ook) hebben het allemaal hartstikke fout.
Zij is een duitse herder gekruist met een viszla met een scheut silky terrier.
.
Ik weet niet hoe ik de uitslag op het forum kan zetten, dus als iemand mij daarbij kan helpen, heel graag.
Edit: er zit ook nog een niet-gedetecteerde 'crossbreed' in, bestaande uit het volgende dna: bijna 24% russische terrier, een scheutje llhaso apso, saluki en ierse en australische terrier.
Zij is een duitse herder gekruist met een viszla met een scheut silky terrier.
Ik weet niet hoe ik de uitslag op het forum kan zetten, dus als iemand mij daarbij kan helpen, heel graag.
Edit: er zit ook nog een niet-gedetecteerde 'crossbreed' in, bestaande uit het volgende dna: bijna 24% russische terrier, een scheutje llhaso apso, saluki en ierse en australische terrier.

- DeDiana
- Zeer actief
lieke schreef:Nou de uitslag is binnen en jullie (en ik natuurlijk ook) hebben het allemaal hartstikke fout.![]()
Zij is een duitse herder gekruist met een viszla met een scheut silky terrier..
Wat we in ieder geval niet fout hadden, was dat er géén collie inzit
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij mazzel hoef je hem niet te herplaatsen..
Ik heb trouwens erg mn twijfels bij deze testen. Volgens mij zit er iemand achter met en vreselijk grote fantasie en een dikke portemonnee,. die zich rot zit te lachen om de meest onwaarschijlijke kruisingen die ze verzinnen...
Ik heb trouwens erg mn twijfels bij deze testen. Volgens mij zit er iemand achter met en vreselijk grote fantasie en een dikke portemonnee,. die zich rot zit te lachen om de meest onwaarschijlijke kruisingen die ze verzinnen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
fes/lou schreef:Jij mazzel hoef je hem niet te herplaatsen..
Ach, ik vind haar nog net zo leuk hoor. Alleen... ik hou van geen enkele terrier. En nou zit er silky, australische, ierse én russische terrier in.
Wat moet ik nou beginnen?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien je vooroordelen laten varen.....
- Gon
- Zeer actief
Toch maar herplaatsen?lieke schreef:fes/lou schreef:Jij mazzel hoef je hem niet te herplaatsen..
Ach, ik vind haar nog net zo leuk hoor. Alleen... ik hou van geen enkele terrier. En nou zit er silky, australische, ierse én russische terrier in.
Wat moet ik nou beginnen?![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, ze is geen DH x noemmaarop.
Ze heeft dezelfde voorouders als de rassen die genoemd worden.
Maar uit die voorouders kunnen dus ook andere rassen zijn ontstaan die niet in de database zitten.
Ik heb het al een paar keer uitgelegd, dus gaarne daar even zoeken en evt hier neerplempen, want ik moet dalijk weg
Ze heeft dezelfde voorouders als de rassen die genoemd worden.
Maar uit die voorouders kunnen dus ook andere rassen zijn ontstaan die niet in de database zitten.
Ik heb het al een paar keer uitgelegd, dus gaarne daar even zoeken en evt hier neerplempen, want ik moet dalijk weg
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Joh, schei eens uit. Iedereen heeft voorkeuren. En ik heb géén voorkeur voor molossers en terriers. Vind ze niet mooi en het karakter past niet bij me.fes/lou schreef:Misschien je vooroordelen laten varen.....
Dat heeft niks te maken met vooroordelen.
Trouwens, waarom heb jij geen collie?

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Omdat dat ontplofte haarballen zijnlieke schreef:Joh, schei eens uit. Iedereen heeft voorkeuren. En ik heb géén voorkeur voor molossers en terriers. Vind ze niet mooi en het karakter past niet bij me.fes/lou schreef:Misschien je vooroordelen laten varen.....
Ik deel je 'geen voorkeur' trouwens
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Je zei toch vorige week nog dat het je niets zou verbazen als er herder in zat? 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ik collies niet leuk vind. Veel te veel haar en veel te veel getrut en dan dat merlegedoe ook nog....lieke schreef:Joh, schei eens uit. Iedereen heeft voorkeuren. En ik heb géén voorkeur voor molossers en terriers. Vind ze niet mooi en het karakter past niet bij me.fes/lou schreef:Misschien je vooroordelen laten varen.....
Trouwens, je bent nogal dol op Bonnie toch? Misschien dat het terrierkarakter beter bij je past dan je denkt...
- ChantalV80
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)
lieke schreef:Nou de uitslag is binnen en jullie (en ik natuurlijk ook) hebben het allemaal hartstikke fout.![]()
Zij is een duitse herder gekruist met een viszla met een scheut silky terrier..
Serieus? Duitse herder? Haha, ik zie het niet hoor. Bonnie is wel een leukje!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Gut, Lieke heeft niks met terriers. Klaar, toch? Niet iedereen hoeft een terrier. En ik vind Bonnie absoluut geen typisch terrierkarakter hebben..

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Huh?fes/lou schreef: Omdat ik collies niet leuk vind. Veel te veel haar en veel te veel getrut en dan dat merlegedoe ook nog....
Trouwens, je bent nogal dol op Bonnie toch? Misschien dat het terrierkarakter beter bij je past dan je denkt...
Maar Lieke mag terriers niet haar honden vinden? Terwijl jij collies niks vind?
Dat vind ik gek.
- Gon
- Zeer actief
Bonnie is Bonnie, wat voor trekjes ze ook heeft, ze is leuk

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Lieke vraagt waarom ik geen collie heb, dat heb ik netjes uitgelegd..Machie schreef:Huh?fes/lou schreef: Omdat ik collies niet leuk vind. Veel te veel haar en veel te veel getrut en dan dat merlegedoe ook nog....
Maar Lieke mag terriers niet haar honden vinden? Terwijl jij collies niks vind?
Dat vind ik gek.
Lieke mag terriers haar honden niet vinden, moet zij weten. Ze vindt Bonnie blijkbaar leuk, ondanks die terriers die erin zitten. Dan is het toch goed?
- brennie
- Actief
Bepaalde look en wellicht ook wel de kleuren en bepaalde foto's van haar ... houding, maar goed, wat lijkt hoeft nog niet zo te zijnlieke schreef:U vraagt, wij draaien:

- brennie
- Actief
Haha, absoluut Collie die, LOLDeDiana schreef:Aha - net zoiets als die Tibetaanse Spaniel die nu bij 'Collies - pagina 1' staat zeker... lijkt ook SPREKEND een collie
Voorheen was de site van Teya veel meer Collie en Collie mixjes, tegenwoordig staat er jammer genoeg heel veel anders op. Niet dat ze geen goed werk doet want ik ben van mening dat ze dit wel doet.
En aan de andere kant is het misschien een goed teken dat er amper Collies op staan, de laatste jaren. Er stond laatst ook een jonge Amerikaan op, deze was al gereserveerd begreep ik na mijn mailtje. Dit was nog voordat ik Donny vond en verliefd op hem werd
Ik volg de site van haar wel al jaren. Een vriendin van mij is pleeggezin geweest in het verleden voor diverse honden via haar vandaar dat ik de site ken, Teya ken ik niet persoonlijk, wel via mail.
Ik denk dat de kleuren, ogen en bepaald colliegedrag als snel kunnen leiden dat het een collie-mix is, de uitslag is wel erg leuk om te lezen vind je niet, haha, echt leuk, wie weet doe ik het met Donny ook wel t.z.t. nu ik die uitslagen zo gelezen heb. Deels ben ik namelijk toch wel benieuwd