idd. ze kan het erg mooi vertellen maar de andere kant hoor je niet...Branka schreef:Als de eigenaar van de herder heeft gezien dat Hanneke Lilo aanlijnde is het inderdaad te onbeschoft voor woorden. Je hoort te proberen te voorkomen dat jouw hond op een ander duikt.Zoek stok! schreef:Alsof iedereen z'n hond zomaar kan terugroepen in losloopgebied![]()
![]()
![]()
Maar goed, verder geen discussie waard. In dit topic ging het om een hond die aangelijnd was en de andere hond werd bewust losgeklikt. Te gek voor woorden natuurlijk.
Maar is het expres/bewust loslaten niet de beleving van Hanneke?
Wie weet was die eigenaar een blinde kip die dacht een groep loslopende honden te zien waarvan hij dacht dat zijn hond er leuk mee kon spelen.
Ik praat het erop duiken niet goed, maar ik kan mij voorstellen dat als jouw hond op een ander duikt om die te corrigeren je in je ongemak excuses zoekt om dat goed te praten.
Nogmaals: ik praat het niet goed. Maar heeft een verhaal niet meerdere kanten?
En... ondanks het niet goed te praten is dat een hond op een ander duikt, vind ik dat hysterisch gedrag de kop wel degelijk gecorrigeerd kan worden. Ook dat is ongewenst gedrag.
Nogmaals: het is niet goed te praten dat die hond op Lilo dook. Maar het gedrag van Lilo is neurotisch en ook ongewenst.
gezien haar eerdere verhalen met allemaal lachende smilies over 'hoe die stoutert van een Lilotje wel niet een stoere DH in de reet beet' en ik ben mn hond kwijt en wacht wel weer tot ze terug komt... ik geloof er helemaal niks van. En al zou het wel zo zijn, ze komt een keer iemand tegen die zijn hond niet onder controle heeft en dan heeft Lilo wel gaatjes of erger... dan mag ze dit haar zelf verwijten want zij doet er niks aan (letterlijke woorden).
Niet goed te praten nogmaals maar nog steeds wel begrijpelijk.