Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WTF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: WTF

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: Honden willen geen gestoord gedrag dus dat zal afgekapt worden.
Aan de andere kant heb ik er dan weer totaal geen zin in dat andermans hond de káns krijgt om gedrag van mijn honden te 'corrigeren'.
Hou je joekel maar lekker bij je. :ok:
dat hoor je mij toch niet zeggen? Maar ik zou er maar niet op vertrouwen gezien de kennis van de gemiddelde hondeneigenaar... Je zet notabene bijna dagelijks krantenartikelen hierover neer.
En dus is het heel begrijpelijk dat die hond wordt losgeklikt en Lilo even gaat vertellen wat hij er van vindt?

Nou zeg je dat niemand zegt dat dit normaal is, maar de corrigerende hond wordt in dit topic toch wel heel erg goed "begrepen" :?
Daaruit maak ik op dat het dus helemaal niet zo vreemd schijnt te zijn volgens sommigen.

de vergelijking met de roedel van CM gaat hier helemaal niet op.
Waarom niet? Daar lopen dagelijks vreemde honden in en uit... geen vast roedel dus.
Niemand zegt dat het goed is wat de eigenaar van de herder deed (als dat waar is). Dat wordt al tig pagina's gezegd
Het is wel normaal gedrag van de herder. Dat wordt ook al tig pagina's door een groot aantal mensen gezegd.
Het is gestoord gedrag van Lilo in mijn ogen en dat van een aantal anderen.

ik zie niet wat ik anders zeg dan jij hierboven....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Hier staat ook weleens een hond te gillen. Die zich pijn doet of zo. Mijn honden kijken wel even raar, maar voelen geen enkele behoefte om dat te gaan 'corrigeren'. Want die hond hoort helemaal niet bij de roedel. Er vált dus helemaal niets te corrigeren. :19:
Ik vind in losloopgebied (dus neutraal terrein) op een totaal vreemde hond afvliegen om die eens te gaan bijten dus best gestoord gedrag. En zeer ongewenst.
dat gillen is totaal anders dan een gillende gek uit onzekerheid...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Bijten vind ik dan weer overdreven want er zijn geen gaten gevallen maar ik vind dat een vreemde hond mijn hond echt niet hoeft te gaan corrigeren en die lullo had zijn hond ook niet bewust los mogen klikken :piew: . Maar ik vind ook dat, als jij diegene bent met de krijser aan de lijn, je ook ff door kunt lopen oid. Dat gedrag triggert een zooi honden en niet elke eigenaar is dan in staat om zijn hond terug te roepen als je dat gedrag niet verwacht.
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

malinois schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef: Aan de andere kant heb ik er dan weer totaal geen zin in dat andermans hond de káns krijgt om gedrag van mijn honden te 'corrigeren'.
Hou je joekel maar lekker bij je. :ok:
dat hoor je mij toch niet zeggen? Maar ik zou er maar niet op vertrouwen gezien de kennis van de gemiddelde hondeneigenaar... Je zet notabene bijna dagelijks krantenartikelen hierover neer.
En dus is het heel begrijpelijk dat die hond wordt losgeklikt en Lilo even gaat vertellen wat hij er van vindt?

Nou zeg je dat niemand zegt dat dit normaal is, maar de corrigerende hond wordt in dit topic toch wel heel erg goed "begrepen" :?
Daaruit maak ik op dat het dus helemaal niet zo vreemd schijnt te zijn volgens sommigen.

Waarom niet? Daar lopen dagelijks vreemde honden in en uit... geen vast roedel dus.
Niemand zegt dat het goed is wat de eigenaar van de herder deed (als dat waar is). Dat wordt al tig pagina's gezegd
Het is wel normaal gedrag van de herder. Dat wordt ook al tig pagina's door een groot aantal mensen gezegd.

Sorry hoor maar wat maakt het gedrag van de herder 'normaal' en het krijsen van lilo 'gestoord'?

Ik vind het gedrag van de herder éven gestoord als het gedrag van Lilo.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het ook geen normaal gedrag. En het verbaast mij dat mensen die altijd om het hardst roepen dat een hond niks met een andere hond te maken heeft dit nu ineens wel normaal gedrag vinden. Een hond die gewoon even komt kijken is al opdringerig en moet een schop krijgen. Maar een hond die op een wildvreemde hond afgaat om te corrigeren is volstrekt normaal. Typisch gevalletje preken voor eigen parochie.

Ik denk dat een stabiele hond met een normaal lontje z'n schouders optrekt voor een gillende hond buiten de roedel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
ranetje schreef: de vergelijking met de roedel van CM gaat hier helemaal niet op.

Mijn honden hebben totaal geen behoefte om een gillend gekke onzekere hond te corrigeren.
Die hoort niet bij ze, dus daar hebben ze niks mee.

En wat die roedel van CM betreft.
Daar lopen gecontroleerd wel eens nieuwe honden bij.
Wat zou er gebeuren als een nieuwe hond daar meteen aan het corrigeren zou gaan?

De hond die Lilo aan viel was een nieuwkomer in die "groep"
Of beter gezegd een passant.
Had er dus niets te schaften.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

En het feit dat heel veel eigenaars zo'n hond doodgemoedereerd laten corrigeren omdat ze geen appèl hebben of omdat ze het normaal vinden :8):
is voor mij nog geen reden om het dan ook normaal te vinden en begrip te hebben voor de corrigerende hond in deze. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ήυs

ranetje schreef:En het feit dat heel veel eigenaars zo'n hond doodgemoedereerd laten corrigeren omdat ze geen appèl hebben of omdat ze het normaal vinden :8):
is voor mij nog geen reden om het dan ook normaal te vinden en begrip te hebben voor de corrigerende hond in deze. :wink:
Eigenaars? :engel:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Vanmidda kwam ik ook een krijsende hond tegen. Was wel even benieuwd hoe mijn (aangelijnde, want die hond was dat ook) honden daarop reageerde. Nou, niet dus. Ze liepen netjes door, pasha keek nog wel even om, maar meer niet. En pasha is ook een herder!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Ήυs

nathalie schreef:Vanmidda kwam ik ook een krijsende hond tegen. Was wel even benieuwd hoe mijn (aangelijnde, want die hond was dat ook) honden daarop reageerde. Nou, niet dus. Ze liepen netjes door, pasha keek nog wel even om, maar meer niet. En pasha is ook een herder!
Ohnee! Weet je wel zeker dat je herder dan in orde is? Het is namelijk heel normaal gedrag als ze meteen corrigeren!

:engel:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mijn kleine Dobermannetje werd vanmiddag gegrepen door een woeste Duitse Herder. :O:
Foto's staan in de fotohoek. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Fafo schreef:
nathalie schreef:Vanmidda kwam ik ook een krijsende hond tegen. Was wel even benieuwd hoe mijn (aangelijnde, want die hond was dat ook) honden daarop reageerde. Nou, niet dus. Ze liepen netjes door, pasha keek nog wel even om, maar meer niet. En pasha is ook een herder!
Ohnee! Weet je wel zeker dat je herder dan in orde is? Het is namelijk heel normaal gedrag als ze meteen corrigeren!

:engel:
Nounou, ik zie niemand zeggen dat normaal is voor herders. Malinois heeft er 1( of 2) die dat graag zouden willen doen, maar het niet mogen. Ja, herders zijn regel nichten. En sommige herders doen dat niet :19:
Ik ken ook een weimaraner die de boel graag regelt. En nee, ushi is het niet :mrgreen: en de meeste chihuahua's hier in de buurt regelen ook graag.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Normaal/abnormaal: er is een hoop gedrag voor honden volkomen normaal, alleen vinden wij dat niet wenselijk.
De hele discussie gaat dan helemaal nergens meer over: ik vind dit, ik vind dat.
Honden doen dingen waar wij van alles van vinden; de kunst is volgens mij d'r achter zien te komen wat wij d'r aan kunnen doen.
Veel interessanter dan een mening.
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik vind het ook geen normaal gedrag. En het verbaast mij dat mensen die altijd om het hardst roepen dat een hond niks met een andere hond te maken heeft dit nu ineens wel normaal gedrag vinden. Een hond die gewoon even komt kijken is al opdringerig en moet een schop krijgen. Maar een hond die op een wildvreemde hond afgaat om te corrigeren is volstrekt normaal. Typisch gevalletje preken voor eigen parochie.

Ik denk dat een stabiele hond met een normaal lontje z'n schouders optrekt voor een gillende hond buiten de roedel.
als er iets stabiel is en zeker dan is het Xena wel en die zal dus wel corrigeren, zowel binnen als buiten de roedel (als ze de kans krijgt).
Ik vind het idd. normaal gedrag, geen normaal gedrag is idioot staan krijsen uit pure onzekerheid, onzekerheid is al slecht voor een hond dus laat staan dat het zich in die mate uit.
Wat er nu weer mee te maken heeft dat ik geen behoefte heb aan buurtende honden is mij totaal onduidelijk... je hoort mij toch niet zeggen dat ik het wenselijk vind dat die baas die hond laat gaan? Mijn honden mogen niet buurten en niet corrigeren bij gestoorde honden... zo simpel is het.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
malinois schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef: dat hoor je mij toch niet zeggen? Maar ik zou er maar niet op vertrouwen gezien de kennis van de gemiddelde hondeneigenaar... Je zet notabene bijna dagelijks krantenartikelen hierover neer.

Ik heb heel wat afleveringen van CM gezien, en 2 van zijn boeken gelezen, en wat ik ervan begrijp is dat CM onderlinge agressie hoe dan ook niet toestaat. Alle correcties komen altijd van hemzelf en niet van een andere hond.
ik heb hem toch zeer regelmatig horen zeggen dat als hij de hond nu zo zou toelaten de roedel hem dood zou bijten. Of als de hond zich zo zou gedragen zonder dat hij er bij was, de roedel hem dood zou bijten...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Ik vind het ook geen normaal gedrag. En het verbaast mij dat mensen die altijd om het hardst roepen dat een hond niks met een andere hond te maken heeft dit nu ineens wel normaal gedrag vinden. Een hond die gewoon even komt kijken is al opdringerig en moet een schop krijgen. Maar een hond die op een wildvreemde hond afgaat om te corrigeren is volstrekt normaal. Typisch gevalletje preken voor eigen parochie.

als er iets stabiel is en zeker dan is het Xena wel en die zal dus wel corrigeren, zowel binnen als buiten de roedel (als ze de kans krijgt).
Ik vind het idd. normaal gedrag, geen normaal gedrag is idioot staan krijsen uit pure onzekerheid, onzekerheid is al slecht voor een hond dus laat staan dat het zich in die mate uit.
Wat er nu weer mee te maken heeft dat ik geen behoefte heb aan buurtende honden is mij totaal onduidelijk... je hoort mij toch niet zeggen dat ik het wenselijk vind dat die baas die hond laat gaan? Mijn honden mogen niet buurten en niet corrigeren bij gestoorde honden... zo simpel is het.
dat is té simpel mal en ook niet leuk, het is veel leuker om je dingen in de schoenen te schuiven die je niet gezegd hebt maar waar je zo lekker over verder kunt zeuren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Maak je druk joh!. Ik vind herders de mooiste honden die er zijn en ik heb ze vast in een ander leven ook gehad. Alleen als mijn terroristjes worden aangevallen vind ik het minder leuk maar ook dat ligt niet aan de hond maar aan de baas hè. En over vooroordelen gesproken. Wat wordt er allemaal wel niet gezegd over de Jack? En dat valt ook allemaal reuze mee :engel:
Alleen mijn kleine ToBe (kruizing Jack/Chi, met een grootte van 21 cm) is een regeltante, nu nog steeds op 11-jarige leeftijd al is ze iets milder geworden maar ze werd en wordt met respect behandeld door alle honden hier in de buurt, van herder tot staff en van jachthond tot chi. En zo hoort dat ook (vindt zij zelf :pffff: )
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind het echt raar dat er zoveel mensen begrip hebben voor de eigenaar van de herder en het gedrag van de herder.
Het gaat er hier om dat de eigenaar de hond losklikt en door zijn reactie achteraf dus schijnbaar al wist wat die ging doen.
Ik vind het vreselijk asociaal, Lilo was aangelijnd en werd kort gehouden en het is oerstom om dan je hond los te laten als je weet dat hij zo nijdig reageert op gillende honden.
De eigenaar van de herder is in mijn ogen fout. ( en dat heeft niks te maken met het feit dat het een herder is.)

Ik heb zelf ook een duitse herder, ( hij ligt nu naast me trouwens, met zijn snuit tegen mijn voet aan, geen kennel voor mijn herder hoor ) maar ik voel me zeker niet aangesproken door het feit dat Hanneke herders pleurishonden vindt.
Ik vind het niet zo boeiend wat een ander van mijn hond vind, als ik hem maar leuk vind toch.

Ik heb ook nog een klein, heel vervelend keffertje, en als die opgevreten word door een stafford vinden jullie het dan ook wel te begrijpen?. Want dat doen ze nou eenmaal :19: keffertjes doodbijten. Dan had hij zijn grote bek maar moeten houden. :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

malinois schreef:
Branka schreef:
Zoek stok! schreef:Alsof iedereen z'n hond zomaar kan terugroepen in losloopgebied :D :D :D

Maar goed, verder geen discussie waard. In dit topic ging het om een hond die aangelijnd was en de andere hond werd bewust losgeklikt. Te gek voor woorden natuurlijk.
Als de eigenaar van de herder heeft gezien dat Hanneke Lilo aanlijnde is het inderdaad te onbeschoft voor woorden. Je hoort te proberen te voorkomen dat jouw hond op een ander duikt.
Maar is het expres/bewust loslaten niet de beleving van Hanneke?
Wie weet was die eigenaar een blinde kip die dacht een groep loslopende honden te zien waarvan hij dacht dat zijn hond er leuk mee kon spelen.
Ik praat het erop duiken niet goed, maar ik kan mij voorstellen dat als jouw hond op een ander duikt om die te corrigeren je in je ongemak excuses zoekt om dat goed te praten.
Nogmaals: ik praat het niet goed. Maar heeft een verhaal niet meerdere kanten?

En... ondanks het niet goed te praten is dat een hond op een ander duikt, vind ik dat hysterisch gedrag de kop wel degelijk gecorrigeerd kan worden. Ook dat is ongewenst gedrag.
Nogmaals: het is niet goed te praten dat die hond op Lilo dook. Maar het gedrag van Lilo is neurotisch en ook ongewenst.
idd. ze kan het erg mooi vertellen maar de andere kant hoor je niet...
gezien haar eerdere verhalen met allemaal lachende smilies over 'hoe die stoutert van een Lilotje wel niet een stoere DH in de reet beet' en ik ben mn hond kwijt en wacht wel weer tot ze terug komt... ik geloof er helemaal niks van. En al zou het wel zo zijn, ze komt een keer iemand tegen die zijn hond niet onder controle heeft en dan heeft Lilo wel gaatjes of erger... dan mag ze dit haar zelf verwijten want zij doet er niks aan (letterlijke woorden).
Niet goed te praten nogmaals maar nog steeds wel begrijpelijk.
Eerst even voor ik het vergeet dankjewel aan de mensen die blijkbaar een beetje snappen waar het om gaat, en excuus aan fatsoenlijke herdereigenaren die ik gisteren ook heb beledigd toen ik boos en onredelijk werd.

En malinois, ik heb blijkbaar in het verleden iets gezegd of gedaan waardoor ik nou je aartsvijand ben en je niks meer kan dan mij bij elke gelegenheid proberen onder het gras te trappen.

Ik heb Lilo nu 7 jaar, en het is volgens mij een jaar of 4 geleden dat ze nog die akelige neiging had om 'enge' grote honden effe stiekum in hun kont te knauwen. Je hebt blijkbaar geen flauwe notie van hoe een hond zich door de jaren heen kan ontwikkelen. Lilo is zonder gekheid inmiddels ongeveer de braafste hond die ik ken, en ze heeft nooit mot met andere honden. Ze is supersociaal met alles wat klein en weerloos is, stikbeleefd naar grotere teven en ze flirt als een gek met grote reuen. En honden die ze niet leuk vindt/ niet interessant vindt / niet vertrouwt, daar loopt ze met een keurig boogje omheen. Ze is van godse ver gekomen en ik ben ongelofelijk trots dat ze al haar angsten en trauma's heeft overwonnen en bijvoorbeeld ook vrolijk bij vreemde mannen op de bank springt en ze een hijs met een poot geeft om geaaid te worden.

En ze heeft dus nog 1 ding: aangelijnd schiet ze in de stress bij vreemde herders. Los is nul problemen, want dan loopt ze er met de bekende boog omheen. En ik lijn dus ook alleen aan als herders in kwestie aangelijnd zijn. Dus als jij onbezorgd met vriendelijke loslopende herders loopt, heeft niemand een probleem. Loop jij met je honden aangelijnd omdat je ze niet op tijd bij je kan roepen en ze anders andere hondjes molesteren, dan lijn ik ook netjes aan. Dat ze vervolgens blaft, so be it, geen van haar vele vriendjes heeft dat ooit als reden gezien om haar te corrigeren. Dus blijkbaar wordt het gewoon getolereerd en genegeerd in een vriendelijk gelegenheidsroedel.

En verder snap ik niet wat verdwijnen van mijn honden te maken heeft met deze discussie. Ik heb zelfstandige ziekelijk niewsgierige ondernemde jagers, en soms zijn ze 5 of 10 of 30 minuten spoorloos, ja. En dan wacht ik tot ze terugkomen. en ik maak me geen zorgen, want waarschijnlijk zit de een ergens op een spoortje en loopt de ander koekies te bietsen, maar ze maken los nooit ruzie met andere honden, ze maken niks dood en ze komen altijd netjes terug en dan krijgen ze een een aai en een koekie. Ik kan me voorstellen dat je stikjaloers bent omdat jij de gierende paniek in zou schieten als je honden 5 minuten uit zicht zijn en wellicht bloedbaden aanrichten, maar ik heb heerlijk makkelijke lieve eigenwijze honden en tenzij we achterlijke herderbazen tegen komen zijn onze wandelingen helemaal gezellig en ontspannen, of ik het stel nou wel of niet in zicht heb.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:Het is mij een volslagen raadsel waarom het normaal is en begrijpelijk dat een vreemde hond het gekrijs van aangelijnde Lilo vervelend vind en haar zou moeten/willen corrigeren.
Naar mijn mening slaat dat nergens op.
Gelukkig is Lilo weinig beschadigd.
Ik vind het als excuus van die baas ook behoorlijk idioot.
Mijn ervaring is dat krijsende honden er in de regel ook nog wel ander gedrag bij vertonen ,vaak weglopen ,rondjes hollen indien ze bang zijn uiteraard.
In dit geval dan niet omdat Lilo aangelijnd was.
Een giller die gilt van opwinding wordt anders beleefd dan een angstkrijser,tenminste door mijn honden wel :wink:
In de regel lopen mensen toch best wel vaak in dezelfde gebieden dus vrij bekend voor honden.
Ik denk ook dat de afstand die er tussen de giller en de andere hond zit van belang is.
Als er honderden meters verderop een hond gilt dan zal dat ook verschil maken.
Maar een giller die wij op korte afstand moeten passeren wekt in de regel wel de irritatie op bij mijn honden.
Angstige honden worden sowieso al vaker wat onvriendelijker behandeld dan een stabiele zelfverzekerde hond is mijn ervaring.
Erop laten klappen is uiteraard niet aan de orde en ontoelaatbaar,ik hoef mijn honden er overigens niet voor aan te lijnen hoor ,een streng doorlopen is in de regel al voldoende.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat jammer dat mensen niet verder kunnen kijken dan een ras en zich dan ook direct persoonlijk aangevallen voelen waardoor geen enkele discussie mogelijk is. ook jammer dat ras eigenschappen genegeerd worden en als honden gedrag neergezet wordt.

ook jammer dat mensen alleen al tegenover elkaar gaan staan omdat ze wel of niet een bepaald ras hebben.

regel één hier op het forum en volgens mij zou dat algemeen goed moeten zijn is dat één vreemde hond niks te schaften heeft met een andere vreemde hond. niet goed praten dus, niet begrijpen maar regelen.

wat een gezeik
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

massam schreef:regel één hier op het forum en volgens mij zou dat algemeen goed moeten zijn is dat één vreemde hond niks te schaften heeft met een andere vreemde hond. niet goed praten dus, niet begrijpen maar regelen.

wat een gezeik
Maar dat wordt toch niet door mensen gezegd,er wordt toch duidelijk aangegeven dat erop klappen onwenselijk gedrag is wat je niet moet toelaten :19:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Niemand hier zou zijn herder, of andere hond, die zich geroepen voelt iets tegen een giller te doen losgooien en zijn goddelijke gang laten gaan.

Maar het gedrag van betreffende hond is, en daar wordt TS voor gewaarschuwd, iets waar meer honden zich toe geneigd voelen bij een gillende hond. Aanlijnen en maar laten gillen zal een dergelijke situatie in de toekomst niet voorkomen. TS stond er nu bij en keek ernaar en was er stomverbaasd over.
In alle situaties is er een leermomentje. De baas van de herder maakte een grove fout, maar ook TS had iets anders kunnen doen om dit te voorkomen. Die lijkt echter te vinden dat dat niet nodig is, en dat is jammer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Biet schreef:Normaal/abnormaal: er is een hoop gedrag voor honden volkomen normaal, alleen vinden wij dat niet wenselijk.
Juist, hier ben ik het helemaal mee eens!
M@scha
Zeer actief

tineke schreef:
massam schreef:regel één hier op het forum en volgens mij zou dat algemeen goed moeten zijn is dat één vreemde hond niks te schaften heeft met een andere vreemde hond. niet goed praten dus, niet begrijpen maar regelen.

wat een gezeik
Maar dat wordt toch niet door mensen gezegd,er wordt toch duidelijk aangegeven dat erop klappen onwenselijk gedrag is wat je niet moet toelaten :19:

maar het wordt wel begrepen. dat snap ik niet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
tineke schreef: Maar dat wordt toch niet door mensen gezegd,er wordt toch duidelijk aangegeven dat erop klappen onwenselijk gedrag is wat je niet moet toelaten :19:
maar het wordt wel begrepen. dat snap ik niet.
Ik denk dat de herder wordt begrepen. Niet zijn baas ;-)

dat begrijp ik dan weer :engel:

en daar ben ik het mee eens. het zal voor die hond heel normaal gedrag zijn. waar ik van baal is dat er meteen zielig gedaan wordt door de mensen met een herder "oh weer een herder haat topic" en dat er gehakt wordt door mensen zonder herder "kutherders blabla".
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Nanna schreef:
massam schreef: waar ik van baal is dat er meteen zielig gedaan wordt door de mensen met een herder "oh weer een herder haat topic" en dat er gehakt wordt door mensen zonder herder "kutherders blabla".
Zo baas zo hond ;-) Ik heb bij een DA gewerkt en de grootste pieperds waren altijd de herders :mrgreen:
Zonder twijfel :E: die van mij piept de hele ruimte bij elkaar zonder dat 'ie is aangeraakt, alleen als de dierenarts al naar 'm kijkt ;)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anja schreef:Ik vind het echt raar dat er zoveel mensen begrip hebben voor de eigenaar van de herder en het gedrag van de herder.
Het gaat er hier om dat de eigenaar de hond losklikt en door zijn reactie achteraf dus schijnbaar al wist wat die ging doen.
Ik vind het vreselijk asociaal, Lilo was aangelijnd en werd kort gehouden en het is oerstom om dan je hond los te laten als je weet dat hij zo nijdig reageert op gillende honden.
De eigenaar van de herder is in mijn ogen fout. ( en dat heeft niks te maken met het feit dat het een herder is.)

Ik heb zelf ook een duitse herder, ( hij ligt nu naast me trouwens, met zijn snuit tegen mijn voet aan, geen kennel voor mijn herder hoor ) maar ik voel me zeker niet aangesproken door het feit dat Hanneke herders pleurishonden vindt.
Ik vind het niet zo boeiend wat een ander van mijn hond vind, als ik hem maar leuk vind toch.

Ik heb ook nog een klein, heel vervelend keffertje, en als die opgevreten word door een stafford vinden jullie het dan ook wel te begrijpen?. Want dat doen ze nou eenmaal :19: keffertjes doodbijten. Dan had hij zijn grote bek maar moeten houden. :19:
misschien eerst nog eens lezen en dan nog een keer reageren... :idea:
niemand heeft begrip voor de eigenaar, wel vind ik het normaal gedrag van de herder... is dat nu zo lastig lezen?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ben gek op herders. Ik hou wel van dat arrogante eigenlijk, dat is juist zo mooi aan ze. Dat is ook wat de mensch altijd erg gewaardeerd heeft aan herders, dat ze zo regelen en bazen. Daar zijn ze voor gemaakt, om taken te verrichten voor ons waarbij dat sterke karakter juist handig is. Dus ja, als je ze dan als gezinshond gaat houden, dan heb je die eigenschappen nog steeds in huis. Daarom zou ik nooit (meer) aan een herder beginnen. Ik vind ook eigenlijk dat je ze dat niet aan kunt doen. Maar ze zijn nog steeds heel erg populair, ook als gezinshond en daar zou eigenlijk een wet voor moeten zijn. Dat je ze wel als gezinshond mag houden, mits je iets doet met hun werkkarakter. Dan raken ze hun regeldrift tenminste een beetje kwijt in het werk.

Maar wat je ook van ze vindt verder, dat onaantastbare, arrogante wat ze hebben, prachtig toch? Het zijn winnaars, en dat weten ze. Ik zou een leeuw of tijger niet graag tegenkomen zonder kooi eromheen, maar ik kan ze wel bewonderen juist om die brute kracht die ze in huis hebben. Zonder herders zouden er veel minder boeven in het gevang zitten en ook op speurgebied kunnen we ze niet missen. Wat dacht je van de douane bijvoorbeeld. Ook zie je ze veel in het reddingswerk na aardbevingen enzo. Ik snap daarom niet helemaal waarom je een hekel aan ze zou hebben, ze doen namelijk zoveel goed werk. Dat er een paar slecht opgevoed zijn, ja, dat heb je ook met mensen. Daarbij ga je ook niet een hele groep afwijzen vanwege één rotte appel.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Fizgig schreef:Ik ben gek op herders. Ik hou wel van dat arrogante eigenlijk, dat is juist zo mooi aan ze. Dat is ook wat de mensch altijd erg gewaardeerd heeft aan herders, dat ze zo regelen en bazen. Daar zijn ze voor gemaakt, om taken te verrichten voor ons waarbij dat sterke karakter juist handig is. Dus ja, als je ze dan als gezinshond gaat houden, dan heb je die eigenschappen nog steeds in huis. Daarom zou ik nooit (meer) aan een herder beginnen. Ik vind ook eigenlijk dat je ze dat niet aan kunt doen. Maar ze zijn nog steeds heel erg populair, ook als gezinshond en daar zou eigenlijk een wet voor moeten zijn. Dat je ze wel als gezinshond mag houden, mits je iets doet met hun werkkarakter. Dan raken ze hun regeldrift tenminste een beetje kwijt in het werk.
Zegguh.........
Ik heb hier een heel tevreden Mecheltje als huishond waarvan moeders zeker uit werklijnen komt.
En ja ze regelt graag maar zeker dankzij wat ik hier allemaal heb opgestoken en door er werkelijk altijd bovenop te hebben gezeten
vanaf het moment dat ze niet echt meer pup was wordt dat minder en minder en is ze steeds makkelijker uit haar regelgedrag te halen.
Met een simpel: Nee en daarna een kort: doorlopen.
Maar als het aan jou ligt zou ik haar niet in huis gehaald mogen hebben :S:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”