KCWF valt voor mij af want las op de website dat ze een rontgenfoto willen van de heupen, dat vind ik dan weer wat overdreven als je gewoon eens wilt kijken of je hondje het leuk vind.

Moderator: moderatorteam
Zo staat het op hun website, vond het ook nogal watLongFields schreef:Dat is wel heel erg streng zeg, een röntgenfoto van de heupen willen zien voordat je aan agility mag gaan doen met je hond...
In de buurt van Hoorn zou ik geen hondenschool weten voor agiity. Almere is zeker te ver voor je qua afstand?
Heiloo is wat meer in de buurt, hoe heet die vereniging ?semmyboy schreef:Ik zit bij de kynologen club in heilo.
En zover ik weet vragen ze daar niet naar.
Ik mag met sem mee doen als hij 15 maanden is.
Ja iets te versirene schreef:Leuk!
Ik kan je niet helpen aan een adres (A'dam is te ver zeker ?) maar een rofo van de heupen heb ik nog nooit gehoord.
Wat vaag. En als ze nu C hebben en geen last ? En rassen waar HD nauwelijks voor komt of geen probleem is.
Volgens mij zijn knieën, rug en ellebogen juist veel zwaarder belast bij behendigheid.
Maar ik wil gewoon voor de leuk behendigheid gaan doen, als Medlar het leuk vindt, maar ik wil daarvoor helemaal geen dure hd foto makenRiboet schreef:Je hoeft geen officiele HD foto te laten maken, hoor, voor de KCWF. Een 'gewone' HD foto volstaat.
Er hoeft geen ook geen A, C, D aangehangen te worden. De arts moet alleen op basis van de foto kunnen zeggen (tekent daarvoor) of de hond het aankan, de behendigheid of dat het eigenlijk niet verantwoord is. Mijn bullen werden ook gewoon met een foto goedgekeurd voor behendigheid.
Ik heb echter ook diverse honden op basis van die foto zien afvallen (waren wel rassen waarin zowel HD als ED voorkomen).
Dank je SandraS@ndr@ schreef:volgens mij kan het ook bij de knollentuin, in opperdoes, moet je ff op de site kijken Els
http://www.indeknollentuin.nl/
staat wel iets van behendigheid op hun site, en t is te doen voor je qua reizen
Dat is meer topsportRenske schreef:Bij mij op de behendigheid zijn vrij veel medecusisten die in de omgeving van Alkmaar wonen. Het zijn mensen die wedstrijden lopen en trainen bij Henk en Ietje; www.buzgiz.nl
Wanneer je geen wedstrijden wilt lopen, kom je niet in aamerking om er te trainen. Verder stellen ze voor zover ik nu weet geen eissen.
Klopt, er zit een lakeland bij mij in de groep (ook uit NH) die het erg goed doet!billy schreef:Dat is meer topsportRenske schreef:Bij mij op de behendigheid zijn vrij veel medecusisten die in de omgeving van Alkmaar wonen. Het zijn mensen die wedstrijden lopen en trainen bij Henk en Ietje; www.buzgiz.nl
Wanneer je geen wedstrijden wilt lopen, kom je niet in aamerking om er te trainen. Verder stellen ze voor zover ik nu weet geen eissen.![]()
Ik wil gewoon eerst eens kijken of ze het leuk vind, ik heb vanmiddag wat paaltjes gekocht, eens kijken of ze daar doorheen wil.
billy schreef:Wie weet in de omgeving van Hoorn een leuke vereniging voor behendigheid, ik wil eens kijken of Medlar het leuk vind, ze is snel genoeg![]()
KCWF valt voor mij af want las op de website dat ze een rontgenfoto willen van de heupen, dat vind ik dan weer wat overdreven als je gewoon eens wilt kijken of je hondje het leuk vind.
ja sorry kwam een beetje cru over, maar is zo zonde anders... heel veel kijkplezier en ik hoop dat je een leuke klik hebt daar in Hoorn. Is een leuke ploeg mensen vind ik.billy schreef:Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen![]()
En ik ga niet zelf lopen kloten met de paaltjes beloofd S@nne
gezelligbilly schreef:Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen![]()
Reny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
Ohhhhhhhhhhh dat heeft Medlar ook nietReny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
Ik kan wel wat hebben hoorS@nne schreef:ja sorry kwam een beetje cru over, maar is zo zonde anders... heel veel kijkplezier en ik hoop dat je een leuke klik hebt daar in Hoorn. Is een leuke ploeg mensen vind ik.billy schreef:Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen![]()
S@nne schreef:Reny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
nee hoor, de hond moet alleen wel los kunnen luisteren naar de baas. Het gaat erom dat in behendigheid je niet met riem kan blijven trainen en het de bedoeling is dat de hond dan niet continu andere honden lastig gaat vallen. Er zijn naast behendigheid ook weleens tegelijkertijd andere trainingen op het veld, tenminste in Heerhugowaard wel, in Schagen weer niet geloof ik ...
Als jij tijdens een proefles kan laten zien dat je hond netjes luistert en gewoon lekker met jou en de sport bezig is dan is dat geen probleem, hoef je geen papiertje voor te hebben.
Sanja en ik hebben wel de verplichte G&G a gedaan maar zijn glansrijk gezaktReny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
Ik kom langs, met camera oke, moet wel het weer een beetje meewerkenElmo schreef:gezelligbilly schreef:Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen![]()
En ik ga niet zelf lopen kloten met de paaltjes beloofd S@nnehaha mag je gelijk je camera meenemen als je wil
![]()
Peter maakte pas geleden de foto's die op mijn site staan maar die vergeet altijd in te zoomenen met uitknippen en bewerken worden ze er niet mooier op
![]()
en heel goed dat je niet zelf gaat klotenhet is voor ons als mens nog moeilijker om het goed te leren dan voor de honden is mijn ervaring!
in Hoorn ook, er trainen 3 groepen behendigheid tegelijk en ook 3 G&G cursussen, is wel handig als je hond dan netjes bij je blijftS@nne schreef:Reny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
nee hoor, de hond moet alleen wel los kunnen luisteren naar de baas. Het gaat erom dat in behendigheid je niet met riem kan blijven trainen en het de bedoeling is dat de hond dan niet continu andere honden lastig gaat vallen. Er zijn naast behendigheid ook weleens tegelijkertijd andere trainingen op het veld, tenminste in Heerhugowaard wel, in Schagen weer niet geloof ik ...
Als jij tijdens een proefles kan laten zien dat je hond netjes luistert en gewoon lekker met jou en de sport bezig is dan is dat geen probleem, hoef je geen papiertje voor te hebben.