Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid in Noord Holland

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Behendigheid in Noord Holland

Ongelezen bericht door billy »

Wie weet in de omgeving van Hoorn een leuke vereniging voor behendigheid, ik wil eens kijken of Medlar het leuk vind, ze is snel genoeg :wink:

KCWF valt voor mij af want las op de website dat ze een rontgenfoto willen van de heupen, dat vind ik dan weer wat overdreven als je gewoon eens wilt kijken of je hondje het leuk vind. :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Behendigheid in Noord Holland

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat is wel heel erg streng zeg, een röntgenfoto van de heupen willen zien voordat je aan agility mag gaan doen met je hond...
In de buurt van Hoorn zou ik geen hondenschool weten voor agiity. Almere is zeker te ver voor je qua afstand?
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik zit bij de kynologen club in heilo.
En zover ik weet vragen ze daar niet naar.
Ik mag met sem mee doen als hij 15 maanden is.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
billy
Erelid

LongFields schreef:Dat is wel heel erg streng zeg, een röntgenfoto van de heupen willen zien voordat je aan agility mag gaan doen met je hond...
In de buurt van Hoorn zou ik geen hondenschool weten voor agiity. Almere is zeker te ver voor je qua afstand?
Zo staat het op hun website, vond het ook nogal wat :19:
Niet te ver, maar als het dichter in de buurt kan zou leuk zijn, ik wil eerst eens kijken of ze het leuk vindt.
Afbeelding
billy
Erelid

semmyboy schreef:Ik zit bij de kynologen club in heilo.
En zover ik weet vragen ze daar niet naar.
Ik mag met sem mee doen als hij 15 maanden is.
Heiloo is wat meer in de buurt, hoe heet die vereniging ?
Kan ik even op hun website kijken. :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Leuk!
Ik kan je niet helpen aan een adres (A'dam is te ver zeker ?) maar een rofo van de heupen heb ik nog nooit gehoord.
Wat vaag. En als ze nu C hebben en geen last ? En rassen waar HD nauwelijks voor komt of geen probleem is.
Volgens mij zijn knieën, rug en ellebogen juist veel zwaarder belast bij behendigheid.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
billy
Erelid

sirene schreef:Leuk!
Ik kan je niet helpen aan een adres (A'dam is te ver zeker ?) maar een rofo van de heupen heb ik nog nooit gehoord.
Wat vaag. En als ze nu C hebben en geen last ? En rassen waar HD nauwelijks voor komt of geen probleem is.
Volgens mij zijn knieën, rug en ellebogen juist veel zwaarder belast bij behendigheid.
Ja iets te ver :wink: er zullen toch in de buurt van Hoorn wel wat meer verenigingen zijn, hoop ik.

Dit heb ik gekopieerd van hun website

Ook bij de KYNOLOGEN CLUB WEST-FRIESLAND kan men de behendigheid beoefenen,
in de kringen Den Helder, Schagen, Hoorn, Heerhugowaard en Heiloo, waar onder leiding van bekwame instructeurs lessen gevolgd kunnen worden.

U kunt deelnemen aan de lessen als:
• de hond ouder is dan 15 maanden
• u een positieve gezondheidsverklaring van de dierenarts kunt overleggen,
waarbij o.a. uit een röntgenfoto moet blijken dat de heupgewrichten zodanig HD vrij zijn
dat de lessen zonder schadelijke gevolgen voor de hond gevolgd kunnen worden.
• de hond goed onder appel staat, zodat als hij los loopt goed luistert.

Als u dit verhaal gelezen hebt en u hebt interesse in behendigheidslessen bij de KCWF. neem dan contact op met de contactpersoon van de locatie bij u in de buurt.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Je hoeft geen officiele HD foto te laten maken, hoor, voor de KCWF. Een 'gewone' HD foto volstaat.

Er hoeft geen ook geen A, C, D aangehangen te worden. De arts moet alleen op basis van de foto kunnen zeggen (tekent daarvoor) of de hond het aankan, de behendigheid of dat het eigenlijk niet verantwoord is. Mijn bullen werden ook gewoon met een foto goedgekeurd voor behendigheid.

Ik heb echter ook diverse honden op basis van die foto zien afvallen (waren wel rassen waarin zowel HD als ED voorkomen).
Afbeelding
billy
Erelid

Riboet schreef:Je hoeft geen officiele HD foto te laten maken, hoor, voor de KCWF. Een 'gewone' HD foto volstaat.

Er hoeft geen ook geen A, C, D aangehangen te worden. De arts moet alleen op basis van de foto kunnen zeggen (tekent daarvoor) of de hond het aankan, de behendigheid of dat het eigenlijk niet verantwoord is. Mijn bullen werden ook gewoon met een foto goedgekeurd voor behendigheid.

Ik heb echter ook diverse honden op basis van die foto zien afvallen (waren wel rassen waarin zowel HD als ED voorkomen).
Maar ik wil gewoon voor de leuk behendigheid gaan doen, als Medlar het leuk vindt, maar ik wil daarvoor helemaal geen dure hd foto maken :19: dan zoek ik wel naar een andere vereniging. :wink:
Afbeelding
*joy*
Actief
Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)

Ongelezen bericht door *joy* »

En HD komt ook helemaal niet voor bij de Lakeland terriër, dus een rontgenfoto is zwaar overdreven.
Geen beter leven dan een hondenleven!

Afbeelding
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.

( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

volgens mij kan het ook bij de knollentuin, in opperdoes, moet je ff op de site kijken Els
http://www.indeknollentuin.nl/
staat wel iets van behendigheid op hun site, en t is te doen voor je qua reizen :ok:
billy
Erelid

S@ndr@ schreef:volgens mij kan het ook bij de knollentuin, in opperdoes, moet je ff op de site kijken Els
http://www.indeknollentuin.nl/
staat wel iets van behendigheid op hun site, en t is te doen voor je qua reizen :ok:
Dank je Sandra :ok:
Ik ga daar eens informeren, qua afstand is het zeker te doen, ben daar ook een keer op een proefles geweest met Baco :wink:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij mij op de behendigheid zijn vrij veel medecusisten die in de omgeving van Alkmaar wonen. Het zijn mensen die wedstrijden lopen en trainen bij Henk en Ietje; www.buzgiz.nl
Wanneer je geen wedstrijden wilt lopen, kom je niet in aamerking om er te trainen. Verder stellen ze voor zover ik nu weet geen eissen.
billy
Erelid

Renske schreef:Bij mij op de behendigheid zijn vrij veel medecusisten die in de omgeving van Alkmaar wonen. Het zijn mensen die wedstrijden lopen en trainen bij Henk en Ietje; www.buzgiz.nl
Wanneer je geen wedstrijden wilt lopen, kom je niet in aamerking om er te trainen. Verder stellen ze voor zover ik nu weet geen eissen.
Dat is meer topsport :wink:
Ik wil gewoon eerst eens kijken of ze het leuk vind, ik heb vanmiddag wat paaltjes gekocht, eens kijken of ze daar doorheen wil. :lol1:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

billy schreef:
Renske schreef:Bij mij op de behendigheid zijn vrij veel medecusisten die in de omgeving van Alkmaar wonen. Het zijn mensen die wedstrijden lopen en trainen bij Henk en Ietje; www.buzgiz.nl
Dat is meer topsport :wink:
Ik wil gewoon eerst eens kijken of ze het leuk vind, ik heb vanmiddag wat paaltjes gekocht, eens kijken of ze daar doorheen wil. :lol1:
Klopt, er zit een lakeland bij mij in de groep (ook uit NH) die het erg goed doet!
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

billy schreef:Wie weet in de omgeving van Hoorn een leuke vereniging voor behendigheid, ik wil eens kijken of Medlar het leuk vind, ze is snel genoeg :wink:

KCWF valt voor mij af want las op de website dat ze een rontgenfoto willen van de heupen, dat vind ik dan weer wat overdreven als je gewoon eens wilt kijken of je hondje het leuk vind. :19:

Waarom bel je niet gewoon even ipv alleen maar op de website tekst af te gaan? Als ik in Hoorn zou wonen zou ik het wel weten, lekker bij de kcwf gaan, ik ben er geweest, leuke enthousiaste mensen daar die les geven. Ik heb er frisbee gevolgd.

Je mag 3 lessen proberen/kijken of de hond het leuk vind, daarna moet je idd 1 foto laten maken bij de dierenarts, dit zijn geen HD foto's je kan gewoon bij je dierenarts zeggen dat het om een foto gaat voor de sport en een prijs afspreken. Ik vind het niet meer dan normaal dat er gekeken word of de hond wel geschikt is voor de sport lichamelijk gezien.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
S@nne
Zeer actief

Ga alsjeblieft niet zelf met paaltjes lopen klungelen, zo kan de hond het verkeerd aanleren en ben je langer bezig om 't weer goed te krijgen. Je kan beter wachten op de cursus en dan in 1 keer goed aanleren.

Als ik jou was zou ik lekker de kcwf bellen of je langs mag komen om te kijken of je hond het leuk vind. Daar heb je echt nog geen heupfoto voor nodig hoor aangezien het de aanleer fase is en ze nog geen zwaar belastende dingen doen dan.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

ik doe behendigheid met Sanja bij KCWF in Hoorn en in het begin eerst 3 proeflessen gehad om te zien of we het samen leuk vonden en daar is dan nog geen foto voor nodig

wij hebben het er enorm naar ons zin, leuke instructeurs en gezellige lessen :cheer:
ik train op vrijdagavond om 20.00 uur kom anders gezellig een keertje kijken Els :D
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
billy
Erelid

Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen :ok:

En ik ga niet zelf lopen kloten met de paaltjes beloofd S@nne :ok:
Afbeelding
S@nne
Zeer actief

billy schreef:Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen :ok:

ja sorry kwam een beetje cru over, maar is zo zonde anders... heel veel kijkplezier en ik hoop dat je een leuke klik hebt daar in Hoorn. Is een leuke ploeg mensen vind ik.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
En de groeten van de mannen :zwaai
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Ja ga ik doen Gerda, lijkt me leuk om een keer te komen kijken en dan kan ik meteen vragen of ik een paar proeflessen kan nemen :ok:

gezellig :cheer: haha mag je gelijk je camera meenemen als je wil :mann:
Peter maakte pas geleden de foto's die op mijn site staan maar die vergeet altijd in te zoomen :boos: en met uitknippen en bewerken worden ze er niet mooier op :ugh:

en heel goed dat je niet zelf gaat kloten :ok: het is voor ons als mens nog moeilijker om het goed te leren dan voor de honden is mijn ervaring!
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ik kan natuurlijk langs komen als Medlar ook bezig is :idea:
S@nne
Zeer actief

Reny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha

nee hoor, de hond moet alleen wel los kunnen luisteren naar de baas. Het gaat erom dat in behendigheid je niet met riem kan blijven trainen en het de bedoeling is dat de hond dan niet continu andere honden lastig gaat vallen. Er zijn naast behendigheid ook weleens tegelijkertijd andere trainingen op het veld, tenminste in Heerhugowaard wel, in Schagen weer niet geloof ik ...

Als jij tijdens een proefles kan laten zien dat je hond netjes luistert en gewoon lekker met jou en de sport bezig is dan is dat geen probleem, hoef je geen papiertje voor te hebben.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
billy
Erelid

Reny schreef:Ik vind het ook zo jammer dat een hond de G&G moet hebben gedaan, daar slagen Bob en ik nooit voor terwijl hij agility wel heel leuk vindt. Vooral als hij bij Sanja mag trainen hahaha
Ohhhhhhhhhhh dat heeft Medlar ook niet :oeps: hahaha nou ik ga gewoon eerst maar eens kijken naar Gerda en Sanja en dan hoor ik wel hoe of wat, dan moet ik eerst op gehoorzaamheid, weet niet eens meer wat het allemaal inhoud, dat is wel heel jammer Reny :(:
Afbeelding
billy
Erelid

S@nne schreef:

ja sorry kwam een beetje cru over, maar is zo zonde anders... heel veel kijkplezier en ik hoop dat je een leuke klik hebt daar in Hoorn. Is een leuke ploeg mensen vind ik.
Ik kan wel wat hebben hoor :wink:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

S@nne schreef:

nee hoor, de hond moet alleen wel los kunnen luisteren naar de baas. Het gaat erom dat in behendigheid je niet met riem kan blijven trainen en het de bedoeling is dat de hond dan niet continu andere honden lastig gaat vallen. Er zijn naast behendigheid ook weleens tegelijkertijd andere trainingen op het veld, tenminste in Heerhugowaard wel, in Schagen weer niet geloof ik ...

Als jij tijdens een proefles kan laten zien dat je hond netjes luistert en gewoon lekker met jou en de sport bezig is dan is dat geen probleem, hoef je geen papiertje voor te hebben.
:ugh:

Tijdens de puppencursus kende heel ,op dat moment, trainend Heerhugowaard Bob, ik kon hem van het hele veld afhalen.
Ik heb niet de illusie dat het nu beter is (vooral als er een loopse dame zou zijn).
Maar in Hoorn een keer proberen of er verbetering inzit is misschien een idee. Met de aanwezigheid van Gerda zou ik het kunnen uitproberen.
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

Sanja en ik hebben wel de verplichte G&G a gedaan maar zijn glansrijk gezakt :mrgreen: maar als ze wel gezien hebben tijdens de cursus dat je je hond onder apel hebt mag je evengoed aan behendigheid beginnen in Hoorn, en dat ze moeten luisteren spreekt voor zich ze lopen immers los op het veld met behendigheid, zal een zooitje worden als ze schijt aan je commando's hebben en fijn het hele veld op hun eigen houtje over crossen :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid

Elmo schreef:

gezellig :cheer: haha mag je gelijk je camera meenemen als je wil :mann:
Peter maakte pas geleden de foto's die op mijn site staan maar die vergeet altijd in te zoomen :boos: en met uitknippen en bewerken worden ze er niet mooier op :ugh:

en heel goed dat je niet zelf gaat kloten :ok: het is voor ons als mens nog moeilijker om het goed te leren dan voor de honden is mijn ervaring!
Ik kom langs, met camera oke, moet wel het weer een beetje meewerken :ok:

Misschien vind Medlar er wel helemaal niets aan Reny, maar ik wil wel wat gaan doen met die springkip :mrgreen:
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

S@nne schreef:

in Hoorn ook, er trainen 3 groepen behendigheid tegelijk en ook 3 G&G cursussen, is wel handig als je hond dan netjes bij je blijft
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”