Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hertengewei als kluif

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

michiel
Site Admin

Re: Hertengewei als kluif

Ongelezen bericht door michiel »

Tallie schreef:Ik heb L en XL gehad en vond het verschil in grootte minimaal. Het verschil zat 'm bij de exemplaren die ik kreeg in het feit dat de XL de aanzet van het gewei, zo'n dik stuk, er nog aan had zitten. Verder waren ze niet of amper groter.
De Antlers van Farm Food worden 'op het oog' gezaagd (de Small heeft een lengte van 10 tot 12 centimeter en de andere maten zijn meestal langer) en daarna worden ze op gewicht gesorteerd.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Oh wat leuk! Dit wil ik ook wel hebben voor Stellie!
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Splintert het snel? Ik heb er hier een paar met behoorlijke klapkaken :schrik: die het liefst een normale kluif binnen 5 minuten opvreten en dus echt kraken en stukken eraf halen
Kan dit kwaad? Ze krijgen nu alleen nog maar ff kluiven omdat ze ze echt in hele grote stukken naar binnen werken
Anders ga ik er 4 bestellen! Wat voor Kenzo echt heel belangrijk is voor zijn maag of het bewerkt is met iets anders mag hij het helaas niet:-((
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
michiel
Site Admin

In Amerika zijn de Antlers al langer bekend en daar heeft men de ervaring dat ze niet splinteren. Maar als je houden echt van die 'krakers' zijn dan is het wel belangrijk om goed in de gaten te houden hoe je honden op de kluif knauwen. Maar voor élk kauw product geldt dat je de maat koopt die past bij de grootte en bijtkracht van je hond. Houd toezicht op uw hond tijdens het kauwen en verwijder kleine overblijfselen.

De Antlers zijn niet bewerkt, het is puur natuur. Meer info hebben we op deze site: http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... onden.html
Barbabelle
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door Barbabelle »

Ik zag ze vandaag liggen bij de zaak waar ik ook kvv en snacks haal!
Maar het waren kleine stukjes en godsgruwelijk duur!! Een stukje van zo'n 10 cm €12,95, iets groter €16,95... Ik ga ze toch maar bestellen bij Sarah5!

Edit: (sorry Michiel.. :roos: )
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

michiel schreef:In Amerika zijn de Antlers al langer bekend en daar heeft men de ervaring dat ze niet splinteren. Maar als je houden echt van die 'krakers' zijn dan is het wel belangrijk om goed in de gaten te houden hoe je honden op de kluif knauwen. Maar voor élk kauw product geldt dat je de maat koopt die past bij de grootte en bijtkracht van je hond. Houd toezicht op uw hond tijdens het kauwen en verwijder kleine overblijfselen.

De Antlers zijn niet bewerkt, het is puur natuur. Meer info hebben we op deze site: http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... onden.html
Dank je voor je uitleg en de link. Ik bestel ze gewoon 4 keer xl, dat is dan de veiligste manier met die krakers van mij. Ik heb het idee dat honden het ook erg lekker vinden.
Ze eten echt elk bot erg snel op en je hoort soms de gebitten kraken dat ik mij afvraag hoe die tanden het houden :schrik: Ik denk dat dit wel erg geschikt is voor ze, omdat het volgens mij een stuk harder is
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik zou het niet geven aan krakers, daar is het echt te hard voor...
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Hier twee suks gehaald, een S voor Donna (Chihuahua) en een L voor Bella (kruising Kooiker)
Bella is een enorme knagert, is vooral gek op rawhides. Donna knaagt alleen op de rawhides die Bella voorkouwt (botje pikken dus)
Beide dames vonden de antlers te hard, wel interessant, maar wat er mee te doen :denken:
Na een tip heb ik ze in de lengte doormidden gezaagd, zodat het merg beter bereikbaar is. Tot mijn verbazing ging Donna er uitgebreid aan schrapen, ze is er nu helemaal gek mee :D Bella hoeft ze niet eens voor te kauwen.
Bella heeft er ondertussen nog steeds niks mee, die heeft denk ik liever iets waar ze echt flink op kan kauwen ipv schrapen.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
michiel
Site Admin

BellaDonna schreef:Na een tip heb ik ze in de lengte doormidden gezaagd, zodat het merg beter bereikbaar is. Tot mijn verbazing ging Donna er uitgebreid aan schrapen, ze is er nu helemaal gek mee :D Bella hoeft ze niet eens voor te kauwen.
Bella heeft er ondertussen nog steeds niks mee, die heeft denk ik liever iets waar ze echt flink op kan kauwen ipv schrapen.
Zo zie je maar dat geen twee honden hetzelfde zijn.. :-)

De hond van een collega is een fanatiek knager, maar laat de Antler gerust twee dagen liggen om vervolgens weer fanatiek door te gaan. Blijkbaar voorzien de Antlers bij haar hond echt in een behoefte.
michiel
Site Admin

Barbabelle schreef:Ik zag ze vandaag liggen bij de zaak waar ik ook kvv en snacks haal!
Maar het waren kleine stukjes en godsgruwelijk duur!! Een stukje van zo'n 10 cm €12,95, iets groter €16,95... Ik ga ze toch maar bestellen bij Sarah5!

Edit: (sorry Michiel.. :roos: )
Wist je dat de Antlers worden gesorteerd op gewicht en niet op lengte? We zorgen dat de Antlers een minimale lengte hebben, afhankelijk van de vertakkingen. Elk stuk is anders; een stuk met veel en luchtig merg weegt minder dan een stuk met minder (of een dichtere) merg structuur. Dan komt het voor dat een Medium en een Large er bijna even lang uit zien, maar toch anders wegen.

We houden deze verdeling aan: Small: tot 75 gram, Medium: 76-150 gram, Large: 151-225 gram, Extra Large: 226-320 gram, Extra Extra Large: meer dan 320 gram.

Maar bedankt voor het extra inzicht, ik ga zorgen dat we iets duidelijker vertellen dat de Antlers op gewicht worden gesorteerd.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb er vandaag 1 uit de winkel meegenomen van farmfood. 15 euro. Ze vinden hem niet bijzonder, af en toe pakken ze dat ding en kauwen er even op.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Demi
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ik heb er vandaag 1 uit de winkel meegenomen van farmfood. 15 euro. Ze vinden hem niet bijzonder, af en toe pakken ze dat ding en kauwen er even op.
Wat voor maat heb je meegenomen? Ik heb ze besteld, maar ik twijfel erg of ik wel de goede maten besteld heb, want als het te groot is, hoeven ze het ook weer niet :roll: te veel werk voor ze denk ik :piew: heb nu 1 XL en 3 keer een L gedaan
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

3 maten heb ik liggen...welke pakt Dust ? :vaag: :mrgreen:

Ik heb ze een nachtje in het water gelegd en legde ze net neer. Dust wist er wel raad mee. :wink:

Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ik heb er ook een hier, en het is een succes :)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena moet er nog niks van hebben, die staat er mee van... :U: en nu?
De heren nog niet, maar Xena is nu dekrijp dus die hebben even iets anders aan hun kop wat in hun ogen veel interessanter is maar waar ze niet bij kunnen/mogen... :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

MJ schreef:3 maten heb ik liggen...welke pakt Dust ? :vaag: :mrgreen:

Ik heb ze een nachtje in het water gelegd en legde ze net neer. Dust wist er wel raad mee. :wink:

Afbeelding
:LOL: hij kan niet groot genoeg zijn voor stoere dusty :E:

Ik moet voor eebie ook de grootste maat hebben!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb hier al een dikke 10 jaar zoiets op de kast liggen.Bente heeft het ooit in het bos gevonden en thuis gekomen heb ik het flink uitgekookt en als kastversiersel op de kast gelegd.
Als Kiki er eens een vindt mag ze hem opkluiven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Ik heb er vandaag twee gekocht, die kleine stond me aan te kijken van wat moet ik hier nu mee :denken:
Rayos was meteen verkocht, die pikte de andere ook maar gelijk in maar dat gaan we niet doen :neenee: Wel opvallend was dat rayos na een tijdje knagen voor pampus lag, blijkbaar in combinatie met het weer erg vermoeiend maar wel lekker zo'n rustige hond in huis, zelfs blaffen was niet nodig :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Demi schreef:
nathalie schreef:Ik heb er vandaag 1 uit de winkel meegenomen van farmfood. 15 euro. Ze vinden hem niet bijzonder, af en toe pakken ze dat ding en kauwen er even op.
Wat voor maat heb je meegenomen? Ik heb ze besteld, maar ik twijfel erg of ik wel de goede maten besteld heb, want als het te groot is, hoeven ze het ook weer niet :roll: te veel werk voor ze denk ik :piew: heb nu 1 XL en 3 keer een L gedaan
De xl. Hij is niet erg groot. Bij farmfood gaan ze op gewicht. Sommige L's vind ik erg klein..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door smokey »

Ik heb zelf ook een stuk van een cm of 20 , nu lees ik op het internet veel verhalen dat dit eigelijk super slecht is voor het gebit van de hond omdat het veel te hard is ...

graag hoor ik wat jullie hiervan denken
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

smokey schreef:Ik heb zelf ook een stuk van een cm of 20 , nu lees ik op het internet veel verhalen dat dit eigelijk super slecht is voor het gebit van de hond omdat het veel te hard is ...

graag hoor ik wat jullie hiervan denken
Het schijnt te verschillen per formaat, maar ik heb mijn honden de XL kluif afgenomen omdat het wel beton leek waar ze op lagen te knagen.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb sinds kort via een tip buffelhoorn gekocht een stuk goedkoper. De geweien gaan er hier binnen no time nu doorheen en een half damhert gewei is binnen een dag weg :schrik:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier knagen ze de XL gewoon weg helaas.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

samantha! schreef:Hier knagen ze de XL gewoon weg helaas.
serieus?
zazoe heeft er 1 gehad en nala doet er nu nog steeds mee....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Sarah5 schreef:Hier zijn mijn honden alle3 erg blij met hun hertengewei kluif.

Soms kluiven ze er een uur achter elkaar op, maar ze laten m ook rustig een paar dagen liggen om er later weer aan te beginnen.
Rijk aan mineralen en geen vet en het geeft geen vlekken op tapijt en ze stinken niet. :cheer:

Heeft iemand anders hier ook al ervaringen met de hertengewei kluiven, ik ben wel benieuwd.

ik had geweien gekocht op de Hoge Veluwe , en mijn hond begon er echt aan te ruiken op de plek van " het leven " , gek, he ?. :D

maar hij wilde er nooit in bijten ( kluiven ) , vond het alleen maar erg naar hert ruiken .
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb pas een stuk gewei gekregen van een vriendin, haar hond keek er niet naar om.
Na een half uurtje had Bleza het formaat al aardig verkleind.
Ze doet er dus niet zo heel lang mee, we blijven dus maar gewoon bij de calciumbotten die er al liggen.
Ik hoopte dat ze langer mee zouden gaan.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”