Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shaweca, goed voor pup?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Shaweca, goed voor pup?

Ongelezen bericht door Jacintha »

Yoda krijgt sinds een maand of 5 Shaweca vers vlees (KVV dus) en doet het daar werkelijk geweldig op.
Nu wil ik het aanstaande puppenkind (Golden Retriever) ook KVV gaan voeren en dus eigenlijk ook op de Shaweca zetten.

Is dit een goede voeding voor een pup?
Om het compleet te houden moet je minimaal 4 diersoorten afwisselen in 3 weken geloof ik, Yoda krijgt om de 3 dagen een ander beessie in z'n bak. We hebben 10 verschillende dieren in de vriezer liggen dus aan afwisseling geen gebrek hier.

Brokken komen er in ieder geval niet meer in hier, hooguit nog Farm Food maar zeker geen Royal Canin of Eukanuba ofzo.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Shaweca, goed voor pup?

Ongelezen bericht door KarinW »

Shaweca gaat er mee stoppen dus zou me er niet op vastbijten... Productie stopt in Augustus
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

Erwina schreef:Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.
HaaksBARF is wel een heel stuk duurder...

Ben zelf overgegaan van Shaweca op Carnibest (de diabetes rollen trouwens, daar zit geen rijst in!)
Erwina
Zeer actief

Agostini schreef:
Erwina schreef:Shaweca gaat inderdaad stoppen met het produceren van de Shaweca mixen. Wel maken ze nog Haaks Barf, dus daar zou je misschien op over kunnen gaan? Je kan het ook prima aan je pup voeren hoor.

Ben zelf overgegaan van Shaweca op Carnibest (de diabetes rollen trouwens, daar zit geen rijst in!)
Dat zou goed kunnen, daar ben ik niet zo in thuis. :wink: Ik voer nu sinds een paar weken Darf eko (Rex moet vet eten, omdat hij ziek is) en dat is ook niet echt duur vind ik en vooral omdat het ook nog eko is. Maar goed, die normale versie daarvan is ook al erg vet, dus voor veel honden niet geschikt.
Welkom Ollie!
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Erwina schreef:
Agostini schreef:

Dat zou goed kunnen, daar ben ik niet zo in thuis. :wink: Ik voer nu sinds een paar weken Darf eko (Rex moet vet eten, omdat hij ziek is) en dat is ook niet echt duur vind ik en vooral omdat het ook nog eko is. Maar goed, die normale versie daarvan is ook al erg vet, dus voor veel honden niet geschikt.
:ok: Wel goed voer en sowieso ben ik wel voor merken afwisselen.
All animal, ropa dog, lupa kvv, en kiezebrink mixen ben ik ook allemaal goed over te spreken en zit rond of onder de prijs van Shaweca.
Erwina
Zeer actief

dagmar88 schreef: :ok: Wel goed voer en sowieso ben ik wel voor merken afwisselen.
All animal, ropa dog, lupa kvv, en kiezebrink mixen ben ik ook allemaal goed over te spreken en zit rond of onder de prijs van Shaweca.
Merken afwisselen vind ik zeker ook goed hoor als je KVV voert. Rex kreeg altijd zelf samengesteld, maar dat gaat nu niet meer. Aangezien het nog maar de vraag is hoelang hij nog heeft ga ik nu niet moeilijk meer doen met het afwisselen van KVV. :wink:

All animal vond Rex ook altijd heel lekker, maar mijn portemonnee vond dat minder :engel: Tinlo vind ik opzich ook niet verkeerd en is ook makkelijk verkrijgbaar.
Welkom Ollie!
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

:wink: Ach joh, Pluis vrat met dezelfde ziekte alleen nog satin balls, pens en héél veel (mensen)snoepjes.
Als het maar smaakt toch?
Erwina
Zeer actief

Dat vind ik ook :D Er staan zelfs twee dozen pedigree koekjes hier, die heb ik echt nog nooit gehad :LOL: Maar ja, hij vindt ze super lekker.
Welkom Ollie!
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Erwina schreef:Dat vind ik ook :D Er staan zelfs twee dozen pedigree koekjes hier, die heb ik echt nog nooit gehad :LOL: Maar ja, hij vindt ze super lekker.
:LOL: Tijd voor frolic!
Erwina
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Erwina schreef:Dat vind ik ook :D Er staan zelfs twee dozen pedigree koekjes hier, die heb ik echt nog nooit gehad :LOL: Maar ja, hij vindt ze super lekker.
:LOL: Tijd voor frolic!
Je kan ook tever gaan he :hmmm:

Die hadden we vroeger altijd in huis.... :mann:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

O, dat Shaweca er mee gaat stoppen wist ik nog niet, shit, heb ik da, eindelijk een merk gevonden waar hij het goed op doet, stoppen ze er mee! :gvd:
Dan word het waarschijnlijk Haaks Barf, andere merken moet ik vaak via een webwinkel bestellen en dat vind ik onhandig (weet niet waarom, dat vind ik gewoon :F: ) en zowel Haaks Barf als eerder dus de Shaweca kan ik hier bij de dierenwinkel bestellen, die bestellen dan voor mij weer een hele berg die ik dan hier in de vriezer mik.
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Kan je Tinlo ook niet bij je dierenwinkel krijgen? Die zie ik bij steeds meer dierenwinkels liggen namelijk.
Welkom Ollie!
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jacintha schreef:O, dat Shaweca er mee gaat stoppen wist ik nog niet, shit, heb ik da, eindelijk een merk gevonden waar hij het goed op doet, stoppen ze er mee! :gvd:
Dan word het waarschijnlijk Haaks Barf, andere merken moet ik vaak via een webwinkel bestellen en dat vind ik onhandig (weet niet waarom, dat vind ik gewoon :F: ) en zowel Haaks Barf als eerder dus de Shaweca kan ik hier bij de dierenwinkel bestellen, die bestellen dan voor mij weer een hele berg die ik dan hier in de vriezer mik.
lotgering komt het gewoon bij je thuisbrengen :U:
hoef je niet voor naar de dierenwinkel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Lotgering hoor ik niet zulke goeie verhalen over.

Ik zit ook met bepaalde verhoudingen, ik moet voor Yoda (ongeveer) 55% vlees, 15% bot, 15 orgaan aanhouden. Zit er meer bot in dan raakt ie verstopt, zit er meer orgaan in krijgt ie spetterpoep. En helaas zijn er niet veel merken die dit aanhouden, Shaweca oa wel en die was ook prettig voor mijn portemonee.
Yoda heeft ook heel lang op de Farm Food Fresh gestaan, deed hij het ook geweldig op, mijn portemonee alleen niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jacintha schreef:Lotgering hoor ik niet zulke goeie verhalen over.

Ik zit ook met bepaalde verhoudingen, ik moet voor Yoda (ongeveer) 55% vlees, 15% bot, 15 orgaan aanhouden. Zit er meer bot in dan raakt ie verstopt, zit er meer orgaan in krijgt ie spetterpoep. En helaas zijn er niet veel merken die dit aanhouden, Shaweca oa wel en die was ook prettig voor mijn portemonee.
Yoda heeft ook heel lang op de Farm Food Fresh gestaan, deed hij het ook geweldig op, mijn portemonee alleen niet.
Ik voer al ruim een jaar lotgering naar volle tevredenheid. Je kunt overigens zelf ook aangeven als er iets is qua voeding, misschien kunnen ze iets afwijkends voor je maken qua verhouding.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Jacintha schreef:Lotgering hoor ik niet zulke goeie verhalen over.

Ik zit ook met bepaalde verhoudingen, ik moet voor Yoda (ongeveer) 55% vlees, 15% bot, 15 orgaan aanhouden.
Alaska houdt ook deze verhoudingen ( + 15 % groenten) aan. Duurder dan Shaweca maar goedkoper dan HaaksBarf en FFF. Misschien dat dat wel een optie voor je is?
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Oke, dan is Alska idd ook ene optie, dank je wel!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Even een oud topic oprakelen, maar ik was aan het zoeken naar Izzy's menu voor de komende 2 maanden en kwam bij Shaweca uit. Zoekend met de zoekfunctie kwam ik bij dit topic uit, maar hier staat dat het niet meer verkrijgbaar is? Op deze site dus wel, voor de geinteresseerden: http://www.versvoer.nl/shaweca-dogfood.html.
TTtje@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TTtje@ »

Bij de dierenspeciaalzaak hier heb ik het een week of 2 geleden voor het eerst gehaald. Ik vond het alleen stinken, zag er goed uit maar ik denk dat het de groente zin die erin zitten. Ik heb normaal enkelvoudig zonder groente.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”